A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

twani

In "Flodder" hadden ze nu gezegd "HÉÉ SJONNIE, LEKKERE WIJVEN!" ;D

VlisChris

Citaat van: twani op november 14, 2013, 08:23:55
In dat geval zit de grootste "job" in het isoleren van, en concentreren óp de spiergroep die je traint.

Een handig trucje daarvoor is om "du moment" je het zwaarste stukje van een herhaling "tegenkomt", de desbetreffende spier fictief te showen aan het publiek. Dwz, je doet net alsof je (bijv igv biceps) deze aan het publiek wil laten zien.

Dat hebben we allemaal wel eens gedaan (zo van kijk mij eens een grote bicep hebben ;D), je implementeert het nu in een herhaling waarbij het zwaarste punt van de herhaling hét moment is om de "show" te starten.

Gevolg is maximale concentratie en contractie óp en ín de desbetreffende spier.

Ik zeg AUW :devil:

Vandaag geprobeerd in de sportschool. Ik moet zeggen dat het dan nog lastig is om je oefening gewoon technisch juist uit te voeren :) Maar ook hiervoor geldt: oefening baart kunst ;) Thanks.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

YamahaRXV

A Womans's Nightmare ! ''Hét fitness topic"  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

VlisChris

Och. Volgens mij is het toch al een meermansshowcasetopic (woordwaarde? :P) dus dan kan dit er volgens mij ook wel hij :angel:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

twani

Citaat van: Christiaan S op november 16, 2013, 11:07:03
Och. Volgens mij is het toch al een meermansshowcasetopic (woordwaarde? :P) dus dan kan dit er volgens mij ook wel hij :angel:
En daar voel ik me inderdaad prima bij ;D


Muziek luisteren met Monique en Kiss.

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op november 13, 2013, 09:09:29
Zaterdag gaat Henk de MM bij Jan beluisteren en de NDX bij mij, weliswaar dezelfde set (behoudens bekabeling) maar op verschillende weergevers en een andere akoestiek, een 1 op 1 vergelijk is dus niet mogelijk  8)

Gisteren een leuke, gezellige en ook leerzame dag gehad met Henk en Martin  :thumbs-up:
Met Henk was afgesproken dat hij eerst mij zou bezoeken om mijn set te beluisteren en dat we vervolgens samen naar Martin zouden gaan om zijn set te gaan beluisteren want Henk had deze nog niet eerder gehoord. Ook stonden er nog wat interessante ''experimenten'' met netbekabeling op het schema waarbij later bleek dat er toch wel aanzienlijk boven verwachting grote en hoorbare verschillen naar voren kwamen.

Nadat Henk stipt op de afgesproken tijd arriveerde zijn we na wat gezellig gekeuvel gaan luisteren naar mijn set die t.o.v. de afgelopen periode anders was qua set up; ''anders'' in de vorm van het ontbreken van de Burson Conductor dac die vrijdagavond opgehaald is door een mede forumlid.
De MM was dus via de M2Tech Hiface Evo gelinkt aan de interne dac van de Supernait die qua ruimtelijkheid, detailweergave,transparantie en breedte/diepte van stage beduidend de mindere is van de Burson, dit bleek vrijdagavond al snel nadat ik e.e.a. had omgezet.
Na een tijdje te hebben geluisterd naar een aantal voor ons beiden bekende nummers gaf Henk nagenoeg precies de punten aan die mij waren opgevallen na de wissel van de dac. De interne dac van de Supernait is beslist niet slecht te noemen, maar ik kan wel zeggen dat we gisteren met goed technisch luisteren aardig goed hebben kunnen bepalen waar de klankmatige grenzen lagen van de Supernait dac. De Adam,s laten dit meteen en feilloos horen.

Omdat de tijd bij gezelligheid nog sneller lijkt door te tikken zijn we rond 14.00 u gestopt en ben ik nog wat bekabeling aan het verzamelen geweest die mee zou gaan naar Martin. Ook Henk was voorzien van een paar mooie Furutech netkabels die wij beiden kennen qua klankmatige eigenschappen, maar waarvan wij niet wisten wat deze in Martin zijn set zouden kunnen laten horen.
De 15.00 u die we afgesproken hadden met Martin bleek op een gegeven moment niet meer haalbaar te zijn doordat een grote Sinterklaas optocht met vrachtwagens en al hier de gehele wijk blokkeerden  :nopompom:
Uiteindelijk kwamen we een half uur later dan de afgesproken tijd aan bij Martin en na wat gezellig geklets werd de set van Martin opgestart en zijn we gaan luisteren naar div. soorten muziek en in de tussentijd heeft Martin ook nog een groot aantal nummers van Henk zijn uitgebreide en interessante muziekcollectie gekopieerd vanaf de USB schijf naar zijn nas.
Nadat er een goede indruk was verkregen van de klankmatige performance van Martin zijn set zijn we uitgebreid aan het wisselen gegaan met meerdere netkabels met daaraan gekoppelde luistersessies. Hierbij vielen al snel redelijk grote hoorbare verschillen op die door ons alle drie zonder twijfel meteen opgemerkt werden zonder daarvoor veel moeite te moeten doen !
Al snel bleek dat de Furutech FP-3TS20 klankmatig gezien een erg goede toevoeging was voor de NDX van Martin en later bleek ook de Furutech Alpha 3 achter de Supernait een zeer mooie aanvulling. Al met al een combinatie die zelfs de dure en m.i. erg tegenvallende ''Powerigel'' compleet wegspeelde.
Met deze combinatie klonk de set van Martin m.i. heerlijk en was er een duidelijk (positief) verschil waarneembaar tussen het klankbeeld wat wij hoorden aan het eerste begin van de luistersessie en uiteindelijk eind van de avond.
Een gezellige en vooral leerzame avond die werkelijk waar voorbij vloog en door alle opgedane ervaringen (met bijbehorende conversaties  :D) eindigde tot in de nacht. (het was ruim 01.00 u voordat ik mijn woning weer binnenstapte...)

Martin en Henk, bedankt voor deze erg gezellige en toch ook leerzame avond ! Ik vond hem in ieder geval zeker geslaagd  :thumbs-up:



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

#7556
Het was zoasl jan al beschreef een heel leuke en interessante dag.

Over de set van Jan en dan met name de invloed van de dac in de supernait 1 heeft hij al voldoende zelf beschreven. De dac van de supernait doet veel afbreuk aan het geheel. Ondanks dat hoor je wel dat de adams een stel fijne luisprekers zijn - met een voor mij bekende en qua sound herkenbare hogetonen luidspreker. Zodra er weer een dac is die op hoog niveau mee doet, komt er een herkansing en kan ook de Macmini zich laten horen

Dan de set van Martin. Het was voor de tweede keer dat ik Harbeth (30th Anniversary?) luidsprekers heb gehoord en voor het eerst nu met Naim versterking en streamer + een Velodyne 1200 sub. Daarbij heeft Martin een LP12 in een min of meer standaard configuratie met Lingo voeding. Voor zover als ik het kon zien was er standaard nai, bekabeling van de naim componenten en de harbeth's.

Iets wat direct opviel in de luisterruimte zijn de akoustische panelen op de 1e en 2e reflectie punten. Zeer fraai uitgevoerd en goed passend in het interieur. Op de luisterpositie vallen geen storende reflecties op. Vanuit de aangrenzende keuken komen echter nog wel flink wat reflecties. Bij het spelen van muziek stoorde dit echter niet merkbaar.

De eerste indruk van de set met de reeds aanwezige bekabeling was een rustige weergave met wat weinig dynamiek. Een set waar je uren naar kan luisteren, maar die niet echt boeit en niet alles uit de muziek haalt zoals deze aangeboden werd via de naim streamer.

Kabeltjes wisselen dus. Tenslotte was dat één van de doelen van de dag om zoals Martin het aangaf 'een gezellige dag en meer pit' in zijn set te krijgen.

Jan had een Lapp kabel van een mij onbekend type bij zich met Iego koper connectoren. Deze aangesloten op de streamer en .... een stuk beter dan het standaard naim netsnoer. Meer dynamiek, voller, maar naar mijn smaak wat rommelig geluid. Een track van ann lennox (why?) werd wat als een brei weergegeven.
Zo zijn we doorgegaan met alle mogelijke combinaties van de beschikbare kabels op de streamer en op de versterker.
Naast het standaard Naim netsnoer dat overigens in een bepaalde combinatie redelijk goed klonk, hadden we ter beschikking: Lapp met Iego Cu, Lapp met Iego gold, AudioQuest NRG10, Furutech Alpha 3 met Iego Cu Iec en Schuko, Furutech 3TS20 met Iego Cu en Hft gold Schuko.

De uiteindelijk best klinkende combinatie volgens ons alle drie was de Furutech Alpha3 met Iego Cu Iec en Schuko op de versterker en de Furutech 3TS20 met Iego Cu Iec en HFT gold Schuko op de streamer.
Het klonk heel uitgewogen met diepte in het geluidsbeeld, veel dynamiek en fraai hoog. Het klonk erg goed.

Vervolgens hebben we nog wat LP's gedraaid via de LP12. Ik wil daar niet te veel over zeggen behalve dat het er wat op lijkt dat de draaitafel niet goed afgeregeld is. Ook voor een LP12 was dit geluidsbeeld wel heel erg kaal en rustig en zoals Jan (YamahaRXV) zei geen vergelijk met de streamer.

Jan en Martin zeer bedankt voor een wat mij betreft gezellige dag met veel muziek en uitstekende kookkunsten door Martin.

Of we er ook in geslaagd zijn om 'meer pit' in de set te brengen geslaagd is laat ik graag aan het oordeel van martin over.

Gr
Henk

Xander32

Mooie, duidelijke en prettig leesbare verslagen mannen, top :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

#7558
Er valt voor mij zeer weinig toe te voegen aan hetgeen door Jan en Henk is geschreven.

Ik ga mijn spaarvarken binnenkort maar is stukslaan op de Furutech Alpha3 voor de SuperNait en een Furutech 3TS20 voor de NDX beide met Iego Cu Iec en Schuko.

Het was mooi om bij de best klinkende combinatie (zie voorgaande post van Onder013) de ontroerde blik van Henk te zien na het spelen van het nummer Stille Nacht uitgevoerd door het Oscars Motettskör en met een diepe zucht zeggend "dit was echt mooi Martin"......

Ik vond het ook een erg gezellige avond waarbij de tijd echt voorbij gevlogen is, en ach met mijn kookkunsten wil ik de heren nog eens graag wat serieuzer kennis laten maken  ;)

Mannen bedankt!!!
mainly British stuff

twani

Ik lees hier een fraaie mix van vriendschap, respect, plezier en muziek. Een aantal belangrijke zaken in het leven komt hier op een heerlijke ongedwongen manier samen, lekker hoor ;)

YamahaRXV

Citaat van: twani op november 17, 2013, 20:48:17
Ik lees hier een fraaie mix van vriendschap, respect, plezier en muziek. Een aantal belangrijke zaken in het leven komt hier op een heerlijke ongedwongen manier samen, lekker hoor ;)

Mooi hé  ;) ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

En dán, in één keer zo uit het niets, stuurt Ziggo een nieuwe gecombineerde modem/router naar je op :blink:


Schijnt de nieuwe hogere snelheden aan te kunnen.  Moest ik nog aan het werk ook :devil:


En ja inderdaad, achter de gordijnen is nog steeds niet geschilderd :D.   Hier zie je overigens precies alle kabels die initieel niets met de stereoset te maken hebben. Meer TV, apple tv ed.....


Inderdaad is de internetsnelheid serieus omhoog met deze nieuwe combi :)

frank2

Omdat ik net Ziggo heb had ik deze modem al, maar iedereen krijgt deze modem omdat deze ook Ziggo wifi spots ondersteund.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

i2Paq

Modem sinds deze week ook in gebruik.

Alleen de WiFi niet (staat ook uit), modem zit op een verkeerde plek en dus een TP-Link Accesspoint op de 1ste verdieping.

eea. is inderdaad een stuk sneller.

Tevens de DHCP op een eigen nummerreeks gezet en hij "mag" maar 20 apparaten voorzien.

Firewall iets aangescherpt + login naam & wachtwoord van ziggo & draadloos veranderd in iets beters  :police:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

twani

Behalve dat DHCP verhaal en die Firewall heb ik dat ook gedaan.

Lion of Judah

Je hebt zo'n zelfde stekkerblokje als ik maar jij hebt daar toch ook je audio niet op aangesloten?
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

twani

Citaat van: Lion of Judah op november 22, 2013, 17:45:58
Je hebt zo'n zelfde stekkerblokje als ik maar jij hebt daar toch ook je audio niet op aangesloten?
Nee zeker niet, had ik ooit wel maar dat klinkt echt beroerd :nopompom: Tegenwoordig een dedicated audiogroep met een ongefilterd blok. Filtering sucks.

frank2

Filtering van stroom is meestal een verslechtering. Een power plant schijnt wel goed te zijn, maar met een beetje uitzoeken van draad en houder kun je ook wel zonder zonder veel inleveren tov een power plant. Maar dat is mijn idee.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bas Akkerman

Ik heb sinds pakweg een jaar ook Internet via Ziggo. Is dat dan het "oude" modem of heb ik al de nieuwe? Ik zal eens kijken op de site van Ziggo of daar iets staat.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

 :pompom:c
Citaat van: frank2 op november 22, 2013, 18:26:27
Filtering van stroom is meestal een verslechtering. Een power plant schijnt wel goed te zijn, maar met een beetje uitzoeken van draad en houder kun je ook wel zonder zonder veel inleveren tov een power plant. Maar dat is mijn idee.
Ik ben het zomaar eens "voorzichtig" met je eens Frank :P

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Citaat van: twani op november 22, 2013, 15:49:58
Inderdaad is de internetsnelheid serieus omhoog met deze nieuwe combi :)

Heb je er al een speedtestje op losgelaten Theo ?  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Dat zag er inderdaad een stuk beter uit Jan, een procent of 20 sneller ;). De iPad is hier de beperkende factor. Zal eens op mijn bedraadde ssd laptop kijken......

YamahaRXV

Speedtest met iPad pakt meestal niet zo goed uit, zit een megaverschil in snelheid tussen de iPad wireless en de Asus laptop (wireless) op de Asus N66 U router hier  ;)
In 95% van de gevallen haal ik hier (wireless) gewoon de uiterste hoogste waardes in snelheid van UPC, dat doen ze dan wel weer goed  :thumbs-up:

 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8