A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

AbZ



Kabelknager van JJ?  en we noemen hem Konaim

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Lion of Judah

Citaat van: twani op september 29, 2013, 08:53:25
Dank je. Mits je een tuin hebt kan ik iedereen zo'n "monster" aanraden. Heel sociaal, intelligent en lief. Ligt ondanks z'n pas 16 weekjes s'avonds gewoon 2 uur lang bij ons op de bank TV te kijken en bij mijn zoontje op bed te "chillen".

Het enige andere nadeel naast het kabelgeknaag is een hoop herrie in het hok naast de bank als je net een beetje fatsoenlijk muziek wilt luisteren
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

twani

Dan "pomp" je 'm toch gewoon z'n hok in de tuin in....  Het beestje geeft je heel veel terug...

Lion of Judah

Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

bmateijsen

Citaat van: twani op september 29, 2013, 16:55:52
Dan "pomp" je 'm toch gewoon z'n hok in de tuin in....  Het beestje geeft je heel veel terug...

Bedoel je die dropjes die je overal vindt ;)

Martin!!!

Gisteren weer een leuke audio-dag beleefd. Eerst naar het altijd gemakkelijk bereikbare Spijkenisse (wat een stoplichten daar zeg pfff) om naar de set van Onder013 te luisteren en te kijken.

Bij binnenkomst bij Henk (= Onder013) hoorde ik op de achtergrond de muziek al spelen, de hele woning straalt muziek uit, inclusief de aan de achtergevel hangende, niet door Henk zelf bespeelde, viool. Henk heeft een rack vol met gear, dat door hem zorgvuldig is samengesteld en getuned om zijn muziek te beluisteren zoals hij het graag hoort, detailrijk. En muziek heeft hij, wow  :pompom: . Dankzij Henk heb ik gisteren voorzichtig wat kennis mogen maken met het voor mij nog onontgonnen terrein van de Jazz-muziek. Tot diep in de nacht heb ik na thuis komst nog zitten luisteren, naar o.a. Madeleine Peyroux en Holly Cole.  :clapping: :worship: Ook heb ik kennis mogen maken met de door Henk zelfgebouwde platenwasser waar hij een tweetal meegebrachte albums voor me op gewassen heeft en deze voorzien heeft van een frisse antistatische zwarte binnenhoes. Nog even snel twee digitale interlinkjes vergeleken en het was alweer tijd om te gaan. Henk en ik hadden beiden nog elders afspraken staan. Zeker een M&G die en vervolg zal krijgen. We hadden tijd tekort.

Vervolgens door naar YamahaRXV (= Jan) om de Soundaware D100 Pro dl die Jan van Sonority Audio als demo had meegekregen te beluisteren. Een zonder meer indrukwekkende streamer die het de gevestigde orde de komende jaren wel eens flink lastig kan gaan maken. De MM configauratie van Jan vind ik overigens nog wel de muzikalere streamer op dit moment. Tijdens alle wisselingen van kabels en stremers door nog genoten van een heerlijk bord nasi (bedankt Sheila  :pompom:).

Kortom een geslaagde audio-dag waarin ik weer de nodige luisterindrukken heb mogen opdoen en voor mij nieuwe mooie muziek heb leren kennen.
mainly British stuff

twani

Citaat van: Martin!!! op september 29, 2013, 19:59:59
Gisteren weer een leuke audio-dag beleefd. Eerst naar het altijd gemakkelijk bereikbare Spijkenisse (wat een stoplichten daar zeg pfff) om naar de set van Onder013 te luisteren en te kijken.

Bij binnenkomst bij Henk (= Onder013) hoorde ik op de achtergrond de muziek al spelen, de hele woning straalt muziek uit, inclusief de aan de achtergevel hangende, niet door Henk zelf bespeelde, viool. Henk heeft een rack vol met gear, dat door hem zorgvuldig is samengesteld en getuned om zijn muziek te beluisteren zoals hij het graag hoort, detailrijk. En muziek heeft hij, wow  :pompom: . Dankzij Henk heb ik gisteren voorzichtig wat kennis mogen maken met het voor mij nog onontgonnen terrein van de Jazz-muziek. Tot diep in de nacht heb ik na thuis komst nog zitten luisteren, naar o.a. Madeleine Peyroux en Holly Cole.  :clapping: :worship: Ook heb ik kennis mogen maken met de door Henk zelfgebouwde platenwasser waar hij een tweetal meegebrachte albums voor me op gewassen heeft en deze voorzien heeft van een frisse antistatische zwarte binnenhoes. Nog even snel twee digitale interlinkjes vergeleken en het was alweer tijd om te gaan. Henk en ik hadden beiden nog elders afspraken staan. Zeker een M&G die en vervolg zal krijgen. We hadden tijd tekort.

Vervolgens door naar YamahaRXV (= Jan) om de Soundaware D100 Pro dl die Jan van Sonority Audio als demo had meegekregen te beluisteren. Een zonder meer indrukwekkende streamer die het de gevestigde orde de komende jaren wel eens flink lastig kan gaan maken. De MM configauratie van Jan vind ik overigens nog wel de muzikalere streamer op dit moment. Tijdens alle wisselingen van kabels en stremers door nog genoten van een heerlijk bord nasi (bedankt Sheila  :pompom:).

Kortom een geslaagde audio-dag waarin ik weer de nodige luisterindrukken heb mogen opdoen en voor mij nieuwe mooie muziek heb leren kennen.
Vindt jij de MM ook nog steeds muzikaler Jan? Ergo het UPNP contra computer verhaal....

Lion of Judah

Citaat van: twani op september 29, 2013, 20:13:49
Vindt jij de MM ook nog steeds muzikaler Jan? Ergo het UPNP contra computer verhaal....

Wat is het verschil?
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

YamahaRXV

Citaat van: twani op september 29, 2013, 20:13:49
Vindt jij de MM ook nog steeds muzikaler Jan? Ergo het UPNP contra computer verhaal....

De MM klinkt voor mij gewoon erg goed, komt natuurlijk ook wel dat ik deze eigenlijk ''ge-finetuned'' heb naar eigen voorkeur/wensen gedurende de tijd dat ik er mee bezig ben geweest  ;)  Heb afgelopen week even een optelsommetje gemaakt, maar ik zit nu in totaal ook al aan ruim € 1700,00 in deze ''trim''
Tja, weet eigenlijk niet of de muzikaliteit nou echt daadwerkelijk afhankelijk is van juist wel of niet het UPnP verhaal... :angel:
Ik heb streamers gehoord die zeer goed klinken en werken volgens het UPnP /  DLNA of NFS protocol, maar ook streamers die gebaseerd waren op basis van laptop, PC, of Mac (mini) en in de juiste set up ook werkelijk de sterren van de hemel spelen.

Feit is wel dat UPnP normaal gesproken qua bediening etc. gewoon het makkelijkste is en dat de andere vormen van streamen vaak toch wat gecompliceerder zijn. (vooral voor personen met minder technische ''feeling'' zoals bv mijn vriendin  ;D)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: Martin!!! op september 29, 2013, 19:59:59


Binnenkort zal ik de bereikbaarheid van Gouda testen Martin. :D Heel leuk dat we het zo weinig over apparaten en zoveel over muziek hebben gehad. Ik merkte aan je dat ook jou Stille Nacht gespeeld in de maand september niet onberoerd laat.
Interessant en leuk om bij jou de muziek te verkennen die voor mij nog altijd een onontgonnen terrein is.

Gr
Henk

twani

Citaat van: YamahaRXV op september 29, 2013, 22:37:05
De MM klinkt voor mij gewoon erg goed, komt natuurlijk ook wel dat ik deze eigenlijk ''ge-finetuned'' heb naar eigen voorkeur/wensen gedurende de tijd dat ik er mee bezig ben geweest  ;)  Heb afgelopen week even een optelsommetje gemaakt, maar ik zit nu in totaal ook al aan ruim € 1700,00 in deze ''trim''
Tja, weet eigenlijk niet of de muzikaliteit nou echt daadwerkelijk afhankelijk is van juist wel of niet het UPnP verhaal... :angel:
Ik heb streamers gehoord die zeer goed klinken en werken volgens het UPnP /  DLNA of NFS protocol, maar ook streamers die gebaseerd waren op basis van laptop, PC, of Mac (mini) en in de juiste set up ook werkelijk de sterren van de hemel spelen.

Feit is wel dat UPnP normaal gesproken qua bediening etc. gewoon het makkelijkste is en dat de andere vormen van streamen vaak toch wat gecompliceerder zijn. (vooral voor personen met minder technische ''feeling'' zoals bv mijn vriendin  ;D)
Een UPnP streamer is niks mis mee, maar wel altijd "as it is". Vaak al met een geïntegreerde dac ook nog.

Mocht je een keer willen "soundtweaken" omdat jouw set "iets" nodig heeft, kun je niets doen want software, dac enz liggen vast. Of je moet een hele nieuwe streamer ( en een goede is toch niet goedkoop) kopen. Computeraudio geeft je alle vrijheden die er maar zijn, verschillende afspeel players, plug ins, op een windows machine zelfs zowel  iTunes als windows gerelateerde players, makkelijk van (externe) dac wisselen. Bovendien is een laptop (of een "knetterwaardevaste" MacMini ;)) multifunctioneel en inzetbaar. Een beetje streamer is na een paar jaar al weer ingehaald door de tijd, vooral op DAC gebied gaan de ontwikkelingen heel snel.

Niks mis met UPnP overigens, heb bijv genoten van mijn vroeger Majik DS maar uiteindelijk zul je uitkomen bij computers, zoals met bijna alles tegenwoordig. Een streamer is echt een tussenstation voor mensen die niet in één keer de stap naar computeraudio durven/willen nemen/wagen....

Een "koudwatervreeswatervóórverwarmer" zal ik maar zeggen :P

AbZ


Kingpin

Citaat van: twani op september 30, 2013, 15:55:17
Mocht je een keer willen "soundtweaken" omdat jouw set "iets" nodig heeft, kun je niets doen want software, dac enz liggen vast. Of je moet een hele nieuwe streamer ( en een goede is toch niet goedkoop) kopen.
Ik zou niet graag in het digitale domein 'iets' willen veranderen om de 'smaak' aan te passen, en dat vind ik tegenwoordig nog steeds het grote issue omdat men veel 'verschillen' hoort in software programma's onderling bij hetzelfde afgespeelde bestand.

Citaat
Computeraudio geeft je alle vrijheden die er maar zijn, verschillende afspeel players, plug ins, op een windows machine zelfs zowel  iTunes als windows gerelateerde players, makkelijk van (externe) dac wisselen. Bovendien is een laptop (of een "knetterwaardevaste" MacMini ;)) multifunctioneel en inzetbaar. Een beetje streamer is na een paar jaar al weer ingehaald door de tijd, vooral op DAC gebied gaan de ontwikkelingen heel snel.
Qua kosten ben je idd met een pc streamer goedkoper uit op den duur, maar ook daar geld dat de aangesloten DAC niet het eeuwige leven heeft en door de techniek wordt ingehaald.

Citaat
Niks mis met UPnP overigens, heb bijv genoten van mijn vroeger Majik DS maar uiteindelijk zul je uitkomen bij computers, zoals met bijna alles tegenwoordig. Een streamer is echt een tussenstation voor mensen die niet in één keer de stap naar computeraudio durven/willen nemen/wagen....
Dat denk ik ook wel, maar dan niet zo groot als een pc maar meer als een integratie in bv je iPad met docking station welke een volwaardige software streamer bevat.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

AbZ

Citaat van: Kingpin op september 30, 2013, 16:54:25
Ik zou niet graag in het digitale domein 'iets' willen veranderen om de 'smaak' aan te passen, en dat vind ik tegenwoordig nog steeds het grote issue omdat men veel 'verschillen' hoort in software programma's onderling bij hetzelfde afgespeelde bestand.
Ik snap dit argument niet.  Met een tikkie overdrijving:
Je koopt toch geen auto zonder stuur omdat je anders de verkeerde kant op zou kunnen gaan?

Kingpin

Citaat van: AbZ op september 30, 2013, 17:02:51
Ik snap dit argument niet.  Met een tikkie overdrijving:
Je koopt toch geen auto zonder stuur omdat je anders de verkeerde kant op zou kunnen gaan?
Je wilt toch niet aan het begin van de keten veranderen (digitale domein) dat kun je beter aan het eind doen.
Misschien zo iets duidelijker.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

AbZ

Citaat van: Kingpin op september 30, 2013, 17:26:22
Je wilt toch niet aan het begin van de keten veranderen (digitale domein) dat kun je beter aan het eind doen.
Misschien zo iets duidelijker.
Ja helderder.  Dat neemt niet weg dat een streamer ook de dingen doet die anders op de pc zouden gebeuren.  Het is dus niet zo dat er in een streamer niets van dien aard gebeurt.  Je hebt niet minder stappen in software en hardware, integendeel.

Eddye

Citaat van: Kingpin op september 30, 2013, 17:26:22
Je wilt toch niet aan het begin van de keten veranderen (digitale domein) dat kun je beter aan het eind doen.
Misschien zo iets duidelijker.
Volgens mij staat het zo'n beetje gelijk aan het aanschaffen van een nieuw element of een nieuwe (betere) arm voor een draaitafel. Het past ook het geluid aan.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted Member 2

Citaat van: Eddye op september 30, 2013, 17:42:27
Volgens mij staat het zo'n beetje gelijk aan het aanschaffen van een nieuw element of een nieuwe (betere) arm voor een draaitafel. Het past ook het geluid aan.

Eens. Of een andere digitale interlink. Afgelopen zaterdag weer eens gehoord welke verschillen er zijn tussen twee verschillende interlinks.

AbZ

Citaat van: Onder013 op september 30, 2013, 18:02:00
Eens. Of een andere digitale interlink. Afgelopen zaterdag weer eens gehoord welke verschillen er zijn tussen twee verschillende interlinks.
Moet je eens twee uitvoerigen van een vioolconcert beluisteren.
Heb je een leuke hobby aan  :music:

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op september 30, 2013, 18:06:57
Moet je eens twee uitvoerigen van een vioolconcert beluisteren.
Heb je een leuke hobby aan  :music:

Dat doe ik al met uitvoering van de symfonieën van Mahler. Daar kan je een dagtaak van maken.

AbZ

Citaat van: Onder013 op september 30, 2013, 18:32:59
Dat doe ik al met uitvoering van de symfonieën van Mahler. Daar kan je een dagtaak van maken.
en bij een concert komt daar dus nog een solist bij, die meer vrijheid heeft.
Anyway u get the point.  Het is wat muzikaler dan een kabeltje zeg maar.

Kingpin

#6897
Citaat van: AbZ op september 30, 2013, 17:38:18
Ja helderder.  Dat neemt niet weg dat een streamer ook de dingen doet die anders op de pc zouden gebeuren.
Klopt, mijn nadruk lag ook op de software kant (programs) die 'iets' met het geluid doen (door een eigen keus te maken in een preset bijvoorbeeld door meer bass mee te geven in het digitale domein (noem maar een voorbeeld)).
Je kan beter totaan de dac alles 'origineel' houden en dan pas aanpassen mocht je dat willen.

Citaat
Het is dus niet zo dat er in een streamer niets van dien aard gebeurt.  Je hebt niet minder stappen in software en hardware, integendeel.
Niet in de streamer idd.

Citaat van: Onder013 op september 30, 2013, 18:02:00
Eens. Of een andere digitale interlink. Afgelopen zaterdag weer eens gehoord welke verschillen er zijn tussen twee verschillende interlinks.
Daar ben ik a.s. vrijdag ook zeer benieuwd naar hoe 'groot' deze verschillen zijn.
Ik hoop alleen dat het een goede test blijkt te zijn met 2 dezelfde inputs en apparaten want zoals ik heb gelezen wordt het een vergelijk met een dvd speler vs hdd speler!
En omswitchen en dan weer luisteren leverd nooit het resultaat op als bij onmiddelijk kunnen vergelijken er zit dan teveel tijd tussen om een eerlijk vergelijk te maken is mijn ervaring.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

#6898
Mijn dvd speler heeft 1 digitaal out, de kabel gaat daarvandaan naar de anthem coax1 waar hij omgezet wordt.
Ik wissel de kabel aan de achterzijde v.d. dvd speler om, en op de anthem druk ik op een ander kanaal, (cd bijv) zodat coax 2 gebruikt wordt. Verder veranderd er niets en het duurt 15 sec.
De hard disk wordt voor het vergelijk dus niet gebruikt, alleen de dvd speler.

(kunnen wij de verschillen niet horen, of zijn ze zo minimaal, vind ik het zelf niet interessant meer en zou de goedkoopste interlink pakken, maar wees gerust er zullen duidelijk hoorbare verschillen zijn)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted Member 2

Citaat van: Kingpin op september 30, 2013, 18:42:47

Daar ben ik a.s. vrijdag ook zeer benieuwd naar hoe 'groot' deze verschillen zijn.
Ik hoop alleen dat het een goede test blijkt te zijn met 2 dezelfde inputs en apparaten want zoals ik heb gelezen wordt het een vergelijk met een dvd speler vs hdd speler!
En omswitchen en dan weer luisteren leverd nooit het resultaat op als bij onmiddelijk kunnen vergelijken er zit dan teveel tijd tussen om een eerlijk vergelijk te maken is mijn ervaring.

Ik kan je verzekeren dat afgelopen zaterdag ondanks dat er telkens kabels gewisseld zijn, de verschillen zeer duidelijk waren. Gen verschil tussen goed en slecht, maar wel heel duidelijk verschillen in klank.