A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Citaat van: Christiaan S op september  1, 2013, 21:48:36
Het kastje ansich is absollut mijn smaak niet qua styling.
Maar ik neem mijn hoed af voor je project. Erg knap gedaan. Verwacht je overigens nog geluidsvoordelen met twee volledig gescheiden voedingen of is het echt 100÷ alleen omdat het kan?
Echt alleen "omdat het kan" ;D

Oh ja, het XMOS board heb ik zijwaarts "rechtop" gemonteerd zodat de "inlet" voor de USB kabel wél goed bereikbaar zit voor kabeltests maar niet in het front, dat vond ik niet mooi.....

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

twani

YEAH, hij speelt en de eerste klanken zijn veelbelovend.....


Foto van de testopstelling.

twani

De Leben en de DDD worden nu voor het eerst "samen warm gestookt" en...................het is indrukwekkend, geen woorden voor eigenlijk.

Veel meer expressie.

Martin!!!

En nu moet het geheel natuurlijk nog tig uren inspelen...... wordt dus alsmaar beter, mooi werk Theo.  :worship: :worship:
mainly British stuff

twani


RubenV.

Leuk om je hier weer terug te zien Theo  :coffee: Mooi bouw project is het geworden, chapeau!
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

YamahaRXV

Gaaf hoor Theo, goed te lezen dat de eerste indrukken al positief zijn want daar gaat het (naast het plezier van het opbouwen) toch ook wel om  :headbanging:

Nu nog een heavily modified Mac mini er bij en het is helemaal compleet.... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op september  2, 2013, 00:33:09
Gaaf hoor Theo, goed te lezen dat de eerste indrukken al positief zijn want daar gaat het (naast het plezier van het opbouwen) toch ook wel om  :headbanging:

Nu nog een heavily modified Mac mini er bij en het is helemaal compleet.... :D
... Kan hij er één bij jou bestellen? Jij zit er nog helemaal in.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op september  2, 2013, 06:40:32
... Kan hij er één bij jou bestellen? Jij zit er nog helemaal in.

Geen probleem hoor, ik help Theo er graag mee op weg  ;)
Ervaring genoeg inmiddels... ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Pinohelmond

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Deleted Member 2

Jij bent een ware survivar he? Goed dat je er weer bent Theo.

Kan je iets toelichten over het verschil tussen de MF-clic en de DDD-dac? Dan begrijp ik ook een beetje wat dat duivelse ding doet. ;)

Gr
Henk

Hifi Addict

Welkom terug Theo  ;D

Ik ken inmiddels meerdere mensen die er een gebouwd hebben en ze zijn allen onder de indruk, zelfs al met een enkel dacboard en de bijgeleverde condensatoren. Ik ben zelf ook een beetje aan het kijken of ik hem op de een of andere manier in mijn systeem geimplementeerd kan krijgen, maar verkeer wat in dubio, wil eigenlijk ook wat met dsd experimenteren enzo  ::) Dan zit je eerder richting een dsd implementatie met een sabre 9018 ofzo. Uit ervaringen van derden maak ik echter op dat die vrij technisch klinkt versus de "muzikalere" dd bb1794 implementatie. Sja vrede met pcm only of...
Of ik moet ze allebei maken, maar ik heb eigenlijk 6 kanalen nodig nog op dit moment  :-X

twani

Jíj hebt pas echt grote problemen zeg ;D.

Paar supplementaire opmerkingen nog (ook om Henk nog even te beantwoorden)

De DAC is super om te bouwen met de meegeleverde materialen en parts. Ik kon het óók, dat zegt genoeg :D

Meest opvallende verschil met de MF Dac (niet de Clic Henk, dat was mijn oude MF streamer ;)) is toch wel de kracht en compleetheid waarmee de stemmen "staan" op het podium. Hier geeft hij de MF dac een draai om de oren van jewelste. In de huidige basic configuratie (enkeldeks en standaard uitgangscondensatoren) heeft hij het wel wat lastiger om qua "ruimtelijke informatieweergave" afstand te nemen van de MF dac hetgeen juist ook één van de sterke punten van die DAC is.
Hier een gelijkspel zou ik zeggen (niet slecht dus!)

Overigens verwacht ik met de uitgangstrafo's op dit gebied ook flinke klappen te maken. In die situatie gebruik je bovendien beide secties van de PCM chip daar waar je nu initieel altijd maar de helft per kant gebruikt.

Volgens Doede en Dick (van Merwe) is de trafo optie superieur aan iedere condensator op die plek, ook die van Mundorf.

twani

Citaat van: RubenV. op september  2, 2013, 00:26:57
Leuk om je hier weer terug te zien Theo  :coffee: Mooi bouw project is het geworden, chapeau!
Thx Ruben

Deleted Member 2

Citaat van: twani op september  2, 2013, 11:02:57
Jíj hebt pas echt grote problemen zeg ;D.

Paar supplementaire opmerkingen nog (ook om Henk nog even te beantwoorden)

De DAC is super om te bouwen met de meegeleverde materialen en parts. Ik kon het óók, dat zegt genoeg :D

Meest opvallende verschil met de MF Dac (niet de Clic Henk, dat was mijn oude MF streamer ;)) is toch wel de kracht en compleetheid waarmee de stemmen "staan" op het podium. Hier geeft hij de MF dac een draai om de oren van jewelste. In de huidige basic configuratie (enkeldeks en standaard uitgangscondensatoren) heeft hij het wel wat lastiger om qua "ruimtelijke informatieweergave" afstand te nemen van de MF dac hetgeen juist ook één van de sterke punten van die DAC is.
Hier een gelijkspel zou ik zeggen (niet slecht dus!)

Overigens verwacht ik met de uitgangstrafo's op dit gebied ook flinke klappen te maken. In die situatie gebruik je bovendien beide secties van de PCM chip daar waar je nu initieel altijd maar de helft per kant gebruikt.

Volgens Doede en Dick (van Merwe) is de trafo optie superieur aan iedere condensator op die plek, ook die van Mundorf.

Dat is dan een prachtig resultaat van je eerste bouwproject. Als je dan nog bij neemt dat de dac zeker nog beter zal worden door de trafo optie en door inspelen.......
Het feit dat het een NOS dac is zal ook een duit in het zakje doen qua klank.

Gr
Henk

twani

Ik ben dan ook zo trots als een aap met het welbekende aantal lullen.... ;D

twani

Net de Cinemag 15b trafo's met bijbehorende Rload weerstanden besteld bij Dick....  €150 armer, hoppa......

twani

Volgende stap gaat zijn het bouwen van een paar "buizen eindbakken" met GROTE "Glaskolben".

Jullie zien, ik heb er lol aan :pompom:. Monique vindt het ook prachtig, die is s'avonds van dat slappe "geouwehoer" van me af :D

Bas Akkerman

Citaat van: twani op september  1, 2013, 13:17:57
Je moet niet alles willen weten Bas ;)
Dat zal vast zo zijn. Ik ga de komende tijd in ieder geval even wat afstand nemen van het forum. Geen In Memorians a.u.b., ik kom wel weer terug.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Dat klinkt alsof je het er niet mee eens ben dat ik er weer ben......

Deleted Member 2

Citaat van: twani op september  2, 2013, 11:26:37
Monique vindt het ook prachtig, die is s'avonds van dat slappe "geouwehoer" van me af :D

Was toch al te veel gedoe met die aap met de zeven l..... 8)

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op september  2, 2013, 11:32:23
Dat zal vast zo zijn. Ik ga de komende tijd in ieder geval even wat afstand nemen van het forum. Geen In Memorians a.u.b., ik kom wel weer terug.

Je rolt in dit topic werkelijk van de ene in de andere verbazing......
:wacko: :-X :-X :-X

twani

Verschil is wel dat deze verbazing door Bas zélf wordt gecreëerd daar waar ik vwb míjn afwezigheid alsmede terugkomst geen keuzes kon maken......