A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Ik zou dan eens kijken of er met nixie buizen als "display" iets te knutselen valt. Je zet dan bijvoorbeeld een glazen front in de leben look-alike kast. zodat je de nixies kan zien.


Hifi Addict

#6301
Citaat van: Onder013 op augustus 15, 2013, 09:50:35
Ik zou dan eens kijken of er met nixie buizen als "display" iets te knutselen valt. Je zet dan bijvoorbeeld een glazen front in de leben look-alike kast. zodat je de nixies kan zien.



Oh dat is wel "fancy" zeg :) Helemaal stoer om zo'n buizenarray de samplingrates te laten weergeven, en lock/unlock enzo  ;D

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op augustus 15, 2013, 09:50:35
Ik zou dan eens kijken of er met nixie buizen als "display" iets te knutselen valt. Je zet dan bijvoorbeeld een glazen front in de leben look-alike kast. zodat je de nixies kan zien.



Dat zou wel wat voor Theo kunnen zijn... ;D  Mag eigenlijk niet ontbreken bij de ware buizenfanaat  :pompom:

Er zijn al vele opties/mogelijkheden naar voren gekomen en ik ben dan ook benieuwd hoe de dac behuizing (nu ''de snor'' het schijnbaar af laat weten... :() definitief opgebouwd gaat worden... :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: Hifi Addict op augustus 15, 2013, 09:57:26
Oh dat is wel "fancy" zeg :) Helemaal stoer om zo'n buizenarray de samplingrates te laten weergeven, en lock/unlock enzo  ;D

Een soort flipperkast ......



zoiets, maar dan met de afbeelding van ....... :eh:

Hifi Addict

Ik heb het schema even bekeken van de dd powersupplies. Het is een eenvoudige condensator input-serieregulator met minimale weerstand in de lijn dus weinig voltagedrop. Er is voldoende voltage en capaciteit beschikbaar om 380(waveio) resp 110(dac) mA te kunnen leveren en de uitgangsspanning constant te houden op 5 resp. 12V, maw de metertjes zullen altijd ongeveer hetzelfde voltage aangeven. Niet heel spannend om hier budget in te steken? Ik zou dan eerder iets doen met samplingrates ofzo als je de moeite uberhaupt al wilt nemen :)

Deleted Member 2

Citaat van: Hifi Addict op augustus 15, 2013, 10:09:46
Ik heb het schema even bekeken van de dd powersupplies. Het is een eenvoudige condensator input-serieregulator met minimale weerstand in de lijn dus weinig voltagedrop. Er is voldoende voltage en capaciteit beschikbaar om 380(waveio) resp 110(dac) mA te kunnen leveren en de uitgangsspanning constant te houden op 5 resp. 12V, maw de metertjes zullen altijd ongeveer hetzelfde voltage aangeven. Niet heel spannend om hier budget in te steken? Ik zou dan eerder iets doen met samplingrates ofzo als je de moeite uberhaupt al wilt nemen :)

Je kan er ook een echte klok van maken :thumbs-up:


twani


Hifi Addict

Citaat van: twani op augustus 15, 2013, 19:34:29
Moet ik nog rekening houden met ac of dc spanning?

Er gaat 230V AC in en er komt 5/12V DC uit  :)

twani


Deleted member


Staaled

Citaat van: Antoine op augustus 15, 2013, 20:47:55
Ik vind zoiets wel wat voor Twani:


En de kerstboom staat nota bene in het donker..... ::)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Pinohelmond

Maandje aan de zijlijn Twani?  :sadlike:  :omg:
Gaat een saaie tijd worden gezien de afwezigen..
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Jumping Jack

We houden je topic wel warm Twani terwijl jij je full-time op het DHZ-en kunt focussen  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

sam1909

Samen met mijn vader houd ik jullie gewoon op de hoogte van de vorderingen van zijn project ;)


YamahaRXV

Citaat van: Pinohelmond op augustus 16, 2013, 07:57:13
Maandje aan de zijlijn Twani?  :sadlike:  :omg:
Gaat een saaie tijd worden gezien de afwezigen..

??? Huh, heb ik iets gemist...?  Een maand aan de zijlijn... :withstupid:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Theo is stout geweest in het beleidstopic. Iets met Antoine en een persoonlijkheidsstoornis. Blijkt dat hij niet gekwalificeerd is om dergelijke diagnoses te stellen  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Ah, ik had al zo,n idee maar kon nog niet zo snel bepaalde posts vinden die daar naar toe leiden.
Tja, zonder schuldigen aan te moeten wijzen vind ik wel dat het op z,n zachtst gezegd roerige tijden zijn hier op het forum de laatste tijd  :(

Maar goed, junior (alias Swani) neemt het voorlopig even waar voor senior heb ik wel gelezen  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

sam1909

Citaat van: YamahaRXV op augustus 16, 2013, 15:55:18
Ah, ik had al zo,n idee maar kon nog niet zo snel bepaalde posts vinden die daar naar toe leiden.
Tja, zonder schuldigen aan te moeten wijzen vind ik wel dat het op z,n zachtst gezegd roerige tijden zijn hier op het forum de laatste tijd  :(

Maar goed, junior (alias Swani) neemt het voorlopig even waar voor senior heb ik wel gelezen  :D
Tuurlijk, mijn vader vindt het erg jammer dat hij zelf de vorderingen van de DAC niet kan laten zien en heeft mij gevraagd de voortgang van het project te rapporteren ;)

sam1909

Hij gaat vanavond verder met solderen, ik zal de foto's voor hem plaatsen straks. :D

sam1909

Citaat van: Antoine op augustus 16, 2013, 16:11:54
Klopt en daarbij is er van dergelijke stoornissen geheel geen sprake. Theo wist/voelde aankomen dat hij mogelijk een ban zou gaan krijgen voor hetgeen hij zei maar wilde 't blijkbaar toch kwijt en heeft de ban vervolgens ook geaccepteerd.

Dat de betreffende posts niet terug te vinden zijn komt omdat het betreffende topic tijdelijk in een ontoegankelijk gedeelte van 't forum is gezet, daar nader wordt onderzocht en aangeveegd. Zie ook: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=135901

edit: verder zeg ik er niks meer over.
Hij vond het inderdaad belangrijker om eerlijk te zijn ipv met z'n kontje te draaien om een ban te ontlopen ;)

sam1909

Het gaat naar omstandigheden erg goed met hem, dank u :D

Perfectionist

#6322
Discussie nav ban verwijderd.

Antoine bij deze een expliciete waarschuwing, niet de bedoeling dat je dit topic gaat opzoeken om de ban van Twani vanuit jouw visie nog eens uit te gaan leggen, dat is aan ons.
Een beter forum begint bij jezelf.

raindog

Edit: Post verwijderd, het bleek mosterd na de maaltijd. Discussie was reeds gesloten door Perfectionist.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

sam1909

Zoals eerder beloofd zou ik de verrichtingen van mijn vader nog even met een paar foto's onderbouwen.

Vanavond was het DAC board met de NOS 1794 chips erop aan de beurt. Appeltje eitje als ik het zo zag ;)

Klaar zijn dus nu 2 x PSU. 1 x12v voor het DACboard en 1 x 5 volt voor het XMOS USB Board. Tevens klaar is nu DAC etage nummer één.