A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: Hifi Addict op augustus  7, 2013, 01:09:17
Weet niet wat de tweeters van je Harbeths kosten? :)

Kan niet veel zijn ;D

Gekheid. Dit zijn de zaken waar ik aan dacht toen ik theo vroeg wat hij gaat doen als de zaak in elkaar staat. Hij is echt in staat om direct de spanning er op te zetten. Het zijn 'Überonvoorzichtige' lui die zandvoorters ;)

twani

#6201
Citaat van: Hifi Addict op augustus  7, 2013, 01:09:17
Hahaha, ik zou wel even in ieder geval met een multimeter de uitgangsspanningen van de voedingen meten  ;) En heb je niet een huis/tuin/keuken setje staan voor een voorzichtige soundcheck? Weet niet wat de tweeters van je Harbeths kosten? :)
Die had ik klaarstaan, geen zorg. Beide voedingkjes hebben een potmetertje om ze op de gewenste 5 en/of 12 volt te trimmen......  Zie het blauwe blokje op foto.

twani

Citaat van: Onder013 op augustus  7, 2013, 01:41:18
Kan niet veel zijn ;D

Gekheid. Dit zijn de zaken waar ik aan dacht toen ik theo vroeg wat hij gaat doen als de zaak in elkaar staat. Hij is echt in staat om direct de spanning er op te zetten. Het zijn 'Überonvoorzichtige' lui die zandvoorters ;)
Dank je Henk.  Ik snap je nu, maar in dit specifieke geval had ik me ( bij wijze van uitzondering :D ) wél een testcyclus bedacht.

En vwb de tweeters van een Harbeth kan ik alleen maar zeggen dat dáár (naar jouw smaak Henk ;D) toch al niet zo veel hóóg uitkomt, ik betwijfel dus of je het zal horen indien ze defect zijn :P

Deleted Member 2

Citaat van: twani op augustus  7, 2013, 07:46:05
Dank je Henk.  Ik snap je nu, maar in dit specifieke geval had ik me ( bij wijze van uitzondering :D ) wél een testcyclus bedacht.

En vwb de tweeters van een Harbeth kan ik alleen maar zeggen dat dáár (naar jouw smaak Henk ;D) toch al niet zo veel hóóg uitkomt, ik betwijfel dus of je het zal horen indien ze defect zijn :P

Je blijft verbazen! :thumbs-up: Wanneer is de heilige geest in je gevaren? Zo ken ik je helemaal niet ;D

frank2

Citaat van: Onder013 op augustus  7, 2013, 10:16:42
Je blijft verbazen! :thumbs-up: Wanneer is de heilige geest in je gevaren? Zo ken ik je helemaal niet ;D

Hij heeft als autoverkoper voor het eerst in een elektische auto gereden en toen gingen de lampjes branden  ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Citaat van: frank2 op augustus  7, 2013, 10:32:32
Hij heeft als autoverkoper voor het eerst in een elektische auto gereden en toen gingen de lampjes branden  ;D
... denk juist dat hij zijn normale, veilie pad heeft verlaten en de ultieme kick heeft op gezocht; een E-bike  :D.

Living on the edge ;D. Twani de thrillseeker.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Zo he, deze man maakt mooie audio furniture zeg....


http://www.timbernation.com/Highendaudiorack_PopUp.cfm

twani

Voowtoow

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus  9, 2013, 23:21:07
Voowtoow

Gaaf, ziet er goed uit hoor...
Dat biedt weer inspiratie voor nieuwe ideeën Theo  ;)

En toch weer die dekselse spikes op de 2e foto  :headbanging:

Met zonnige en relaxte groet,

Jan 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2


twani

Mijn Harbeths zijn net zo gekreukeld  :smile:

twani

#6211
Citaat van: YamahaRXV op augustus  9, 2013, 23:37:43
Gaaf, ziet er goed uit hoor...
Dat biedt weer inspiratie voor nieuwe ideeën Theo  ;)

En toch weer die dekselse spikes op de 2e foto  :headbanging:

Met zonnige en relaxte groet,

Jan

Je bent volledig in de  8) modus merk ik...   Geniet ervan :pompom:

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus 10, 2013, 08:26:13
Je bent volledig in de  8) modus merk ik...   Geniet ervan :pompom:

Thanks  ;D  Morgen weer naar huis en de set maar weer eens aanslingeren....heb ik stiekem toch ook wel gemist hoor  :pompom:
Echt genieten zal het niet worden want ik loop hier al dagen rond met een zware oorontsteking aan het linkeroor  :-X


Gelukkig heeft de Supernait een balance knop  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus 10, 2013, 11:24:10
Naar huis? :devil: :unhappy: :mad: :-[

Ja, het is helaas niet anders en aan alle leuke dingen komt (te snel) een eind  :(
Maar nog twee weken vakantie nu  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Hifi Addict

Ik vind dit ook best ok, minder fraai hout maar tenminste relatief betaalbaar  ;)

http://www.hifiracks.co.uk/

twani

Had ik gezien ja, ook erg leuk en betaalbaar ;).  Tijdens het lezen van een topic over DIY audioracks op "Audiokarmha" kwam ik dit rek tegen :tongue2:

Deleted Member 2

#6217
staat niet waterpas!

Die stapel broodplanken in je eerdere post voldoet nog beter.

Gr
Henk

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus 10, 2013, 20:37:03
Had ik gezien ja, ook erg leuk en betaalbaar ;).  Tijdens het lezen van een topic over DIY audioracks op "Audiokarmha" kwam ik dit rek tegen :tongue2:

Dat ziet er veel beter uit dan al die lijkwitte lelijke engelse dames hier in mijn vakantie oord....  :o :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Ongelooflijk groot was zojuist de voldoening, toen er bij het "inpluggen" van 230V aan de voedingsmodule no.1 heel liefdevol 2 groene ledjes oplichtten.

Dit exemplaar is één van de twee voedingen die ik moet maken, het betreft het 12v board die de DAC moet "gaan doen".

Met het blauwe blokje met het stelschroefje erop het de juiste "output" op 12 v gezet.

Het 12v board wordt gevoed door een 2x15 exemplaar. Het andere exemplaar die 5v moet leveren aan het XMOS USB board wordt gevoed door en 2x9 exemplaar.

Opzienbarend (zeker voor enkele bekenden onder ons die eerder werk van mij hebben mogen aanschouwen :D) is het feit dat rookwolken uitbleven :o

Al bij al ben ik een trots man hetgeen Monique ook al vele malen heeft moeten horen vanavond :D

Yeah, ik kan solderen :pompom:  het smaakt naar (heel veel) meer :inlove:

twani


AbZ

Applaus!  Voltage gemeten? Plaatje nu gezien  :thumbs-up:

twani

Oh ja, nog wel even de zekering zo'n 200uur inspelen en dan de spanning nogmaals controleren :P

AbZ

Citaat van: twani op augustus 11, 2013, 22:28:37
Oh ja, nog wel even de zekering zo'n 200uur inspelen en dan de spanning nogmaals controleren :P
Hoe vaak moet je 'm omdraaien?  Hopelijk niet zo snel als een biefstukje...

twani