A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

martin_2703

Citaat van: YamahaRXV op juni  7, 2013, 20:41:30
Morgen naar het brabantse land om daar een nieuwe M2Tech Hiface Evo USB to SPDIF converter te halen + een 9 volt Squeeze Upgrade LPS voor de Evo  :pompom:
Op de terugweg maar even in Breda shoppen en een terrasje pakken om vriendinlief ook nog een beetje tevreden te houden  ;D
Succes morgen!!en alvast veel luisterplezier.
Als het geheel is ingespeeld maar weer eens een keer afspreken :music:

Xander32

Citaat van: martin_2703 op juni  7, 2013, 23:01:37
Succes morgen!!en alvast veel luisterplezier.
Als het geheel is ingespeeld maar weer eens een keer afspreken :music:
Wat fijn dat ik jullie twee tortelduifjes heb kunnen koppelen :D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni  7, 2013, 21:02:19
Jan! je loopt weer ver "vóór man" :P

;D  Theo, je bent weer aardig creatief bezig, zo ken ik je weer  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op juni  7, 2013, 23:07:29
;D  Theo, je bent weer aardig creatief bezig, zo ken ik je weer  :D
Af en toe floept er een uit de denktank :P

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op juni  7, 2013, 21:28:25
Je laat er inderdaad geen gras over groeien Jan (ahum :crazy: hoor wie het zegt) dan is de MM toch helemaal optimaal getweakt (op de paarse rakker na toch?)!

Je kent mij inmiddels aardig Martin  ;D  Maar inderdaad is het einde van het MM tweak project aardig in zicht nu.
De dingen die nu nog op het verlanglijstje staan zijn de M2Tech Hiface Evo met 9 volt lineaire voeding (kan morgen van het lijstje geschrapt worden ;)) en inderdaad die heerlijk klinkende paarse rakker als finishing touch.

Xander32 lijkt mij ook al aardig te kennen, want ik loop stiekem met het plan om toch nog een andere (''stand alone'') dac te gaan proberen  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: martin_2703 op juni  7, 2013, 23:01:37
Succes morgen!!en alvast veel luisterplezier.
Als het geheel is ingespeeld maar weer eens een keer afspreken :music:
'

Ha Martin, leuk om jou hier in dit topic te mogen vinden ;)
En nog volledig tevreden met jouw MM ?  Nog geen definitieve plannen voor de Evo clock  8)
Morgen ga ik naar Hapert (Hi-Stands). Moet ik nog even mijn best doen om het toch voor mekaar zien te krijgen ?

Ik ben jaloers op jouw Teradak 9 volt voeding voor de Evo. Ik heb ongeveer een week geleden een mailtje verstuurd naar ze voor een zelfde exemplaar, maar die loempiavouwers daar zijn mij een beetje te traag met reageren  >:(    (of ik ben te ongeduldig.... :withstupid:)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Hifi Addict

Citaat van: twani op juni  7, 2013, 20:26:01
Mmmmm, indrukwekkend ;).  Naar welke onderdelen kijken we hier nu precies? En welk ontwerp heeft hier model gestaan?

Het zijn gewoon kant en klare modules hoor, niet zo heel veel "skills" voor nodig  ;)

Het is een hypex dlcp, een DSP/actief crossover en 6 kanaals D/A converter. Ik heb er ook 6 hypex ncore versterkers bij. Je kunt er dus b.v. een stereo 3 weg luidsprekersysteem aktief mee aansturen en de normaal aanwezige passieve crossover netwerken elimineren. En ook veel meer corrigeren dan je met een normaal passief filter zou kunnen, niet aleen de frequentiekarakteristiek maar ook in het tijddomein etc.

Hij klinkt overigens verbazingwekkend goed puur als stereodac, veel beter dan ik had verwacht  ;D Die Bruno Putzeys heeft meer dan mijn respect verdient  8)

twani

Nice... De keuze van de DAC die ik ga bouwen staat vast, het wordt een "enkeldekker" DDDAC met Sowters op de uitgangen incl. de 2 bijbehorende voedingen.....

twani

Like this..

Deleted Member 2


twani

Citaat van: Onder013 op juni  8, 2013, 20:19:58
Geen ebbenhout? :( :o
Ik doelde op de componenten Henk, niet the casing die vind ik (net als jij zo te merken) afschuwelijk :D

Deleted Member 2

Citaat van: twani op juni  8, 2013, 20:40:52
Ik doelde op de componenten Henk, niet the casing die vind ik (net als jij zo te merken) afschuwelijk :D

Ik heb veel bewondering voor de vaardigheid en het monomane enthousiasme. Qua uiterlijk over the hill? Laat ik graag over aan de eigenaar. 8)

twani


Hifi Addict

Ik zie het al gebeuren, voor je het weet is theo zn eigen buizenversterkers aan het bouwen  8)

twani

Citaat van: Hifi Addict op juni  9, 2013, 09:07:39
Ik zie het al gebeuren, voor je het weet is theo zn eigen buizenversterkers aan het bouwen  8)
Je weet het niet, 3 jaar geleden moest jij me "online" nog uitleggen hoe ik de Majik DS aan het netwerk kon "hangen" :P

Kennelijk leer ik, hoe langzaam dan ook, wel bíj ;D

Hifi Addict

Ik zie wel wat op de dddac site staan voor wat betreft de sowthers:

Important notice, to achieve the needed low output impedance, you need minimum 4 DAC decks for decent low frequency response.

YamahaRXV

Aankomende vrijdag maar eens even een kleine dac shoot out houden hier.... :pompom:
Te gast komen de Burson Conductor en de Schiit Gungnir. Ben benieuwd of ze het leven van de interne dac van de Superuniti zuur kunnen maken....
De Burson Conductor heb ik (als Burson liefhebber) hoge verwachtingen van en de Schiit zou zomaar eens een door sommige mensen (ten onrechte) onderschatte dac kunnen zijn  :angel:

Ik heb er weer zin aan  8)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op juni  9, 2013, 19:19:08
Aankomende vrijdag maar eens even een kleine dac shoot out houden hier.... :pompom:
Te gast komen de Burson Conductor en de Schiit Gungnir. Ben benieuwd of ze het leven van de interne dac van de Superuniti zuur kunnen maken....
De Burson Conductor heb ik (als Burson liefhebber) hoge verwachtingen van en de Schiit zou zomaar eens een door sommige mensen (ten onrechte) onderschatte dac kunnen zijn  :angel:

Ik heb er weer zin aan  8)
... leuke vooruitzichten!

Ben benieuwd wat het gaat opleveren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op juni  9, 2013, 19:27:15
... leuke vooruitzichten!

Ben benieuwd wat het gaat opleveren.

Ik ook  :)  (ondanks dat ik in een ander topic lees dat er geen verschil tussen dac,s , kabels etc. hoorbaar is  :D)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Citaat van: twani op juni  8, 2013, 20:15:21
Nice... De keuze van de DAC die ik ga bouwen staat vast, het wordt een "enkeldekker" DDDAC met Sowters op de uitgangen incl. de 2 bijbehorende voedingen.....

Wow je hebt zo heel wat projectjes naast elkaar lopen  :thumbs-up:
mainly British stuff

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op juni  9, 2013, 19:39:41
Wow je hebt zo heel wat projectjes naast elkaar lopen  :thumbs-up:

Maar goed dat er geen ''deadline'' aan vast gekoppeld zit... :D :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op juni  9, 2013, 19:19:08
Aankomende vrijdag maar eens even een kleine dac shoot out houden hier.... :pompom:
Te gast komen de Burson Conductor en de Schiit Gungnir. Ben benieuwd of ze het leven van de interne dac van de Superuniti zuur kunnen maken....
De Burson Conductor heb ik (als Burson liefhebber) hoge verwachtingen van en de Schiit zou zomaar eens een door sommige mensen (ten onrechte) onderschatte dac kunnen zijn  :angel:

Ik heb er weer zin aan  8)
Interessant. Dat houd ik wederom eens goed in de gaten!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maximus_Aurelius

#5572
Citaat van: YamahaRXV op juni  9, 2013, 19:33:16
Ik ook  :)  (ondanks dat ik in een ander topic lees dat er geen verschil tussen dac,s , kabels etc. hoorbaar is  :D)

Moet niet gekker worden, geen (hoorbaar) verschil tussen dac's zit :D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

twani

Citaat van: YamahaRXV op juni  9, 2013, 19:51:24
Maar goed dat er geen ''deadline'' aan vast gekoppeld zit... :D :P
Daar zou jij nog niet eens moeite mee hebben denk ik.........  Bij jou zijn dingen meestal al geregeld voordat men überhaupt de deadline heeft kunnen vaststellen :P

YamahaRXV

#5574
Citaat van: twani op juni  9, 2013, 20:18:56
Daar zou jij nog niet eens moeite mee hebben denk ik.........  Bij jou zijn dingen meestal al geregeld voordat men überhaupt de deadline heeft kunnen vaststellen :P

hahaha, ja daar heb je gelijk in  ;)  ''Gang'' is alles zei wijlen mijn vader altijd, en dat heb ik goed in mijn oren geknoopt  :D

Net weer een aparte ervaring meegemaakt onder het mom van: ''een dag niet getweaked, is een dag niet geleefd''  ;D
De originele Naim netkabel van de SU laat gekoppeld aan de Teradak voeding de Mac mini net nog even wat puntiger en dynamischer klinken  :crazy:
Seal (akoestisch) staat nu te spelen en donders, wat klinkt dat heerlijk zeg.... :inlove:

De Hiface Evo en de 9 volt Squeeze Upgrade zijn inmiddels op eitje bak temperatuur dus nu wel enigzins ingespeeld.


@Theo  Ik heb nog een mooie upgrade voor je......een mooie lineaire USB voeding voor je V-Link 192  :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8