A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

#5300
Citaat van: twani op mei 20, 2013, 23:15:46
Nu....daar komt ie hoor, Twani gaat ook even een partijtje "meeblérren" over computeraudio met SSD :P
Zoals door velen vóór mij al zo minutieus en gevoelvol omschreven lijkt de sound ná inmenging van Switch en SSD wat vanzelfsprekender de kamer in te "rollen" . Moeilijk te duiden (zoals velen bijv. ook het effect van betere UTP kabels lastig kunnen omschrijven) maar het klinkt nog wat gemakkelijker waarbij vooral de stemmen wat meer "pinpoint" staan....

Tevens een fotootje van de "hernieuwde" opstelling met de laptop "pront" in het midden.

Gary B. staat nu z'n "Ambiënt/Lounge achtige klanken de kamer in te vleien.....   Fijn :pompom:

Kijk, toch weer even een aardige stap verder gekomen  :clapping:  Nu nog het kabelnetwerk upgraden en klaar is Theo  :pompom:

Toen ik eerst de foto zag van de Leben in het meubel dacht ik: hé wat vreemd, de Leben stond toch op het meubel i.v.m. het overmatig genereren van warmte  :angel:
Nu ik de foto van het ventilatortje ziet kan ik begrijpen dat je de Leben weer in het meubel heb geplaatst.

Ik hoop trouwens wel dat het ventilatortje voldoende koele lucht kan aanzuigen (gaten aan de achterzijde van het meubel ?) anders is het alleen een kwestie van (warme) luchtverplaatsing  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

#5301
Citaat van: Martin!!! op mei 20, 2013, 22:40:04
Ik hoor het wel Bas, ik sluit voorlopig maar ff aan achter in de rij..........
Ik ben bang van wel. :( Aankomend weekend ben ik weg, net als afgelopen weekend en het weekend over twee weken is de zaterdag ook bezet net als de week erop. Leuk al die hobby's. ;D

Citaat van: twani op mei 20, 2013, 23:15:46
Nu....daar komt ie hoor, Twani gaat ook even een partijtje "meeblérren" over computeraudio met SSD :P
Zoals door velen vóór mij al zo minutieus en gevoelvol omschreven lijkt de sound ná inmenging van Switch en SSD wat vanzelfsprekender de kamer in te "rollen" . Moeilijk te duiden (zoals velen bijv. ook het effect van betere UTP kabels lastig kunnen omschrijven) maar het klinkt nog wat gemakkelijker waarbij vooral de stemmen wat meer "pinpoint" staan....

Tevens een fotootje van de "hernieuwde" opstelling met de laptop "pront" in het midden.

Gary B. staat nu z'n "Ambiënt/Lounge achtige klanken de kamer in te vleien.....   Fijn :pompom:
Heeeel herkenbaar! Juist dat vanzelfsprekende vind ik zo belangrijk en maakt dat ik de door jullie gebruikte "tweaks" zo aandachtig volg.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Isflicka

Citaat van: RubenV. op februari 23, 2013, 13:56:50
Nee, alleen de Pico-PSU zit bij mijn moederbordje onder de heatpipes. Dat kan je op de onderstaande afbeelding goed zien.

Hallo Ruben,

Er zijn volgens mij veel Pico-PSU gebruikers onder de forumleden maar heb je niet erg veel last van EMI/RFI? Ondanks het gebruik van lineaire- of batterijvoeding blijkt een Pico-PSU juist weer een enorme EMI/RFI injector.

Groetjes,
Hulda
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Hifi Addict

Voor wat betreft ssd's, de performance blijkt een stuk beter als je ervoor zorgt ze niet te vol te zetten. Ik partitioneer ze zelf op 75% voor de zekerheid. Zie : http://anandtech.com/show/6489/playing-with-op

twani

Citaat van: Hifi Addict op mei 21, 2013, 13:29:00
Voor wat betreft ssd's, de performance blijkt een stuk beter als je ervoor zorgt ze niet te vol te zetten. Ik partitioneer ze zelf op 75% voor de zekerheid. Zie : http://anandtech.com/show/6489/playing-with-op

Héé interessant. De meegeleverde "Magician Software" van Samsung gaf/geeft mij de mogelijkheid de SSD op 3 verschillende standen te aleten werken.

Uit mijn hoofd oa. één met maximale  betrouwbaarheid en één  met maximale prestaties en volgens mij nog één met maximale opslagcapaciteit. Is dat wat je bedoeld?

Hifi Addict

Citaat van: twani op mei 21, 2013, 16:24:24
Héé interessant. De meegeleverde "Magician Software" van Samsung gaf/geeft mij de mogelijkheid de SSD op 3 verschillende standen te aleten werken.

Uit mijn hoofd oa. één met maximale  betrouwbaarheid en één  met maximale prestaties en volgens mij nog één met maximale opslagcapaciteit. Is dat wat je bedoeld?

Ik heb geen idee  8) Ik ga er vanuit dat het punt is dat er altijd een percentage vrije ruimte is. Ik kan uit het artikel niet herleiden of het uitmaakt of de ruimte dan wel of niet gepartitioneerd is. In die link kun je bij de grafieken buttons aanklikken om te zien hoeveel dat scheelt, vooral bij de samsung zijn de verschillen groot!



YamahaRXV

Citaat van: twani op mei 21, 2013, 21:33:55
http://ccsukltd.co.uk/clientuploads/ccsltd/uploads/radEditor/files/J00026A2000%20J00026A2001%20J00026A2110%20J0026A2111.pdf



Telegaertner RJ45 monteren ;)

Prachtige connectoren  :worship:  Mooie gedetailleerde montage instructie ook  :headbanging: 
Tja, die duitsers hé..... :D

Dat doosje met 10 stuks connectoren komt mij erg bekend voor  :pompom:

Telegartner heeft trouwens ook mooie compleet geconfectioneerde netwerkkabels in hun pakket, alleen dan niet met zo,n mooie Audioquest connector.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Ik kwam het volgende stukje tekst tegen op de site van........Audioquest  8)  Ze zijn wel eerlijk om toe te geven dat hun connectoren voor de Vodka en Diamond serie bij Telegartner vandaan komen  ;)

While there's so much good stuff hidden away inside all these cables, the extraordinary Telegartner
RJ45 connectors on Vodka and Diamond are very much in one's face. These connectors use a
patented combination of geometry and circuitry to minimize the inevitable impedance mismatch
that occurs as when a cable's 4 twisted pairs are laid out in a straight row. The scale of this
performance difference is slap-in-the-ears obvious and indicative of just how big a deal a connector
can be.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Nu zag ik wel Jan dat je de connectoren met een "A" of een "B" code kan bestellen.

Heeft met de kleurcodering te maken schijnt.....   welke heb jij?

Xander32

Citaat van: twani op mei 21, 2013, 22:17:28
Nu zag ik wel Jan dat je de connectoren met een "A" of een "B" code kan bestellen.

Heeft met de kleurcodering te maken schijnt.....   welke heb jij?
De A van Audiofiel en de B van Believer :D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op mei 21, 2013, 22:26:58
De A van Audiofiel en de B van Believer :D.

Dat klopt helemaal Sander... :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei 21, 2013, 22:17:28
Nu zag ik wel Jan dat je de connectoren met een "A" of een "B" code kan bestellen.

Heeft met de kleurcodering te maken schijnt.....   welke heb jij?

Theo, ik heb de T568 B versie  ;)   Is perfect voor het maken van ''straight'' versie kabels (die je dus nodig heb voor ''onze'' doeleinden  ;))
Heeft te maken met de standaard/norm. De T568 B is de meest recente en huidige norm.
(bovenstaande versie overigens niet te verwarren met een ''crossed'' versie !)

Hier nog wat toelichting over beide ( A vs B) versies. http://www.cableorganizer.com/articles/difference-between-T568A-and-T568B.html O0


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op mei 21, 2013, 22:09:04
Ik kwam het volgende stukje tekst tegen op de site van........Audioquest  8)  Ze zijn wel eerlijk om toe te geven dat hun connectoren voor de Vodka en Diamond serie bij Telegartner vandaan komen  ;)

While there's so much good stuff hidden away inside all these cables, the extraordinary Telegartner
RJ45 connectors on Vodka and Diamond are very much in one's face. These connectors use a
patented combination of geometry and circuitry to minimize the inevitable impedance mismatch
that occurs as when a cable's 4 twisted pairs are laid out in a straight row. The scale of this
performance difference is slap-in-the-ears obvious and indicative of just how big a deal a connector
can be.

:google: haha 
mainly British stuff

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

En er zijn nóg meer ''fancy'' kabelmerken die gebruik maken van de Telegartner connectoren  :pompom:

Zie onderstaande foto,s voor een mooi vergelijk.
(een andere mooie RJ 45 versie van Telegartner  :headbanging:)



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

@Martin!!!   Als ik zo het plaatje van die exotisch uitziende Excelsior kabel zie moet ik gelijk aan jouw idee denken  ;)
Hmm, dat maakt een kabel nóg meer een kabel... 8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op mei 21, 2013, 23:09:28
@Martin!!!   Als ik zo het plaatje van die exotisch uitziende Excelsior kabel zie moet ik gelijk aan jouw idee denken  ;)
Hmm, dat maakt een kabel nóg meer een kabel... 8)

Dat idee ga ik ook zeer zeker tot uitvoer brengen....  8)
mainly British stuff

twani

Citaat van: YamahaRXV op mei 21, 2013, 23:03:08
En er zijn nóg meer ''fancy'' kabelmerken die gebruik maken van de Telegartner connectoren  :pompom:

Zie onderstaande foto,s voor een mooi vergelijk.
(een andere mooie RJ 45 versie van Telegartner  :headbanging:)




Nog in de "clubkleuren" ook :P

YamahaRXV

#5321
Citaat van: Martin!!! op mei 21, 2013, 23:11:57
Dat idee ga ik ook zeer zeker tot uitvoer brengen....  8)

Dat gaat zeker te weten mooi worden  :headbanging:

p.s. overigens niets meer gehoord.... :-X (je weet wel ;))    (kreeg gisteren trouwens onverwachts visite, dus kon niet meer makkelijk terug whats-uppen,excusee)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

mainly British stuff

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op mei 21, 2013, 22:09:04
Ik kwam het volgende stukje tekst tegen op de site van........Audioquest  8)  Ze zijn wel eerlijk om toe te geven dat hun connectoren voor de Vodka en Diamond serie bij Telegartner vandaan komen  ;)

While there's so much good stuff hidden away inside all these cables, the extraordinary Telegartner
RJ45 connectors on Vodka and Diamond are very much in one's face. These connectors use a
patented combination of geometry and circuitry to minimize the inevitable impedance mismatch
that occurs as when a cable's 4 twisted pairs are laid out in a straight row. The scale of this
performance difference is slap-in-the-ears obvious and indicative of just how big a deal a connector
can be.

Jan, is in de belden kabel een geïsoleerde ader beschikbaar die niet wordt gebruikt? Mag een dunne ader zijn met een laagje isolatie zoals je die weleens tegenkomt in kabels bijvoorbeeld om de ruimte gelijkmatig te vullen.

Als dat zo is, kan het een aardig experiment zijn om daar een 72V DBS unit aan te hangen (dus aan die ader en aan de afscherming).

Gr
Henk


twani

Is dat dan á lá Audioquest Diamond Henk?