A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

gruiter

Ik vind het een zeer interessant topic wat ik graag volg; mede omdat ik ook van plan ben om mijn MacBook in te gaan zetten voor het streamen. In eerste instantie als tijdelijke oplossingen totdat ik genoeg centjes heb gespaard voor bijv. een Linn streamer. Ik ben dus ontzettend benieuwd hoe het bij mij gaat uitpakken.

twani

Mooi, want we willen jouw bijdrage over de MM nou juist niet missen Jan ;)

gruiter


BuSpu

Citaat van: Antoine op april  3, 2013, 19:02:52
@YamahaRXV, goed verhaal en ik geef je op alle punten groot gelijk! Excuses voor mijn inderdaad onterecht scherpe en cynische post. Ik had je verkeerd begrepen en zoals je gisteren al zei ook helemaal geen rol in de eerdere discussie dus had gewoon helemaal niet moeten reageren.

Uiteraard veel plezier verder met de MM (en dat meen ik oprecht) het is leuke en interessante materie de computer HiFi en heeft denk ik absoluut de toekomst! :thumbs-up:
:headbanging:

Kijk als we allemaal nou wat vaker een dergelijk zelfinzicht zouden tonen, zou het minder vaak misgaan op ons geliefde forum. Respect Antoine !

twani

Antoine is wat dat aangaat een sterke "personage" op het forum, iemand die in oplossingen denkt. Inderdaad respect :worship:

Spijkie

Citaat van: YamahaRXV op april  3, 2013, 18:41:57
Je reactie was in mijn beleving ook wat te puntig/te scherp, en misschien ook wel met een erg hoog cynisme gehalte.  Maar goed, genoeg daar over.... ;)

Vooropgesteld dat ik zeker wel tegen (goed onderbouwde) kritiek of tegenwind kan, plaats ik bij sommige reply,s wel mijn vraagtekens.
De in het algemeen interessante ''over en weer'' discussie tussen atie en mij was zoals goede lezers wel hadden begrepen de aanleiding tot verbazing en uiteindelijk frustratie van mijn kant.
In eerste instantie wordt er op een leuke en geinteresseerde manier gepost op hetgeen ik aan persoonlijke bevindingen en wijzigingen met/aan de Mac mini heb geplaatst in dit topic.
Ook wordt mij min of meer gevraagd wat ik gewijzigd heb en wat er evt. nog meer op de planning staat qua ''modificaties''.
Als ik hierop op een volledig sociale en behulpzame manier antwoord geef (zie ook mijn reactie naar Spijkie) dan komen er ineens bepaalde (in mijn ogen persoonlijke) argumenten naar voren waarom bepaalde ''modificaties'' niet de moeite van het investeren waard zouden zijn. Prima voor mij, totaal geen probleem zover; als ik dan meermaals aangegeven heb waarom ik persoonlijk bijv. voor een SSD ben gegaan komt er een scala aan persoonlijke tegenargumenten naar voren waarbij het lijkt of ik degene ben die de persoon in kwestie op kosten wil jagen en verwoede pogingen doet om hem koste wat kost aan de SSD te helpen.
En nee, ik heb geen aandelen bij Samsung, ook niet bij Mojo Audio  :angel:  En ook hoef ik mij niet verantwoordelijk te voelen voor de keus van een ander (daarom juist mijn reactie)
Ook heb ik niet vergeleken wat een MM met SSD vs een MM met HDD in een A-B vergelijk klankmatig aan verschillen kan laten horen en ik heb daar eerlijk gezegd ook geen behoefte aan omdat de voordelen van een SSD zich al voldoende hebben bewezen bij mij, en dan praat ik niet over de evt. klankmatige voordelen.
Waarom zou ik iets moeten testen als mijn keus van tevoren al bepaald was (al dan niet gesteund door kennis/advies van anderen op dit gebied) en ik hier geen twijfels over had ??
Dus, mijn keus en die hoef ik niet te verantwoorden naar mijzelf of erger nog naar een ander  ;)

Uiteraard zal iedereen die dit leest er weer zijn eigen manier van lezen, interpreteren en vervolgens reageren op loslaten, maar achter een toetsenbord vind er meestal geen gevoel, emotie, of begrip overdracht plaats en dat is best jammer.
Voor degenen die mij nog steeds niet (willen) begrijpen zou ik zeggen: lees de volgende reply nr,s maar eens goed door en mogelijk valt er dan te zien wat niet goed lezen en verkeerd interpreteren voor reacties kan opleveren... :angel:

4519 / 4634 / 4635

Iets wat ik juist zeer op prijs stel en voor mij dusdanig leesvoer oplevert dat ik nog wel even zoet ben haha! Zit nu te kijken naar voeding e.d. maar is nogal prijzig , ik weet dat bekabeling e.d. ook uitmaakt dit heb ik zelf geconstateerd dus volg ik juist dit topic met de punten waar ik nog niet zo in thuis ben.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

YamahaRXV

Citaat van: twani op april  3, 2013, 21:07:55
Mooi, want we willen jouw bijdrage over de MM nou juist niet missen Jan ;)

Nou vooruit, nog een kleine bijdrage dan  ;) (die overigens niet als advies bedoeld is !!  ;D)

Zoals eerder al aangegeven ben ik nogal aan het ''stoeien'' geweest met wat verschillende netkabels aan de Mac mini met daarbij toch wel zeer uiteenlopende resultaten.
In eerste instantie met de wat goedkopere Belden, Lapp CY 110, en een Essential Audio Tools kabel. De Lapp en de Essential Audio kabels waren geen succes en lieten erg veel liggen op het gebied van resolutie en detail en lieten de MM totaal niet opbloeien (het ''beruchte'' dekentje misschien ?  ;))
De Belden deed het beduidend beter op het gebied waar de andere kabels het lieten afweten, maar deed het op het gebied van de laagweergave niet naar mijn zin.
Ook liet de Belden met Pure Music software toch een wat korrelig en diffuus hoog horen wat ik bij de Amarra software niet hoorde.
Ik had dus eigenlijk al voor mijzelf de volle overtuiging dat het dus aan de Pure Music software moest liggen.

Nadat ik mij afgelopen weekend meerdere keren rot geirriteerd had aan de vele bugs die Amarra tot een voor mij zeer onbetrouwbaar programma hebben gemaakt heb ik Amarra op non actief gezet en ben verder wat meer technisch gaan luisteren naar Pure Music om nog eens goed te analyseren waar nou de hoorbare verschillen liggen tussen beide programma,s.
Amarra klinkt voller en grootser in het midden en laag gebied en lijkt ook wat meer diepte in het beeld te geven. Pure Music klinkt meer uitgewogen en natuurlijker en is in mijn belevenis daardoor ook wat meer open en analytisch klinkend en laat ook de verschillen tussen goede en minder goede opnames beter horen dan Amarra.
Hierdoor bedacht ik mij ineens dat de Belden kabel (die toch wel bekend staat om zijn wat killere en slankere weergave) wel eens de reden kon zijn van mijn persoonlijke kleine klankmatige kritiekpuntjes op Pure Music  :angel:
Dit zat mij toch niet helemaal lekker en ik heb uiteindelijk besloten om de Belden er tussen uit te gooien en voor een kabel te gaan die het in de regel meestal goed doet i.c.m. digitale componenten: de Furutech FP-3TS20 met aan de voedingzijde een Iego Gold Schuko en aan de inlet zijde van de MM de mooie en robuuste Furutech FI-figure 8 gold connector.
Doordat de FI figure 8 connector zo fors is en de voedingaansluiting en de netwerkaansluiting erg dicht bij elkaar liggen heb ik wat kleine ''Mc Gyver''acties overhoop moeten halen, maar het gaat precies nu.

De bekroning op de inspanningen bleef (gelukkig) niet achterwege want de FP-3TS20 blijkt klankmatig een zeer mooie kabel te zijn voor de Mac mini en laat Pure Music weergeven zoals ik het hier nog niet eerder gehoord heb  :wub:
Ik ga geen superlatieven uiten, maar mijn constant aanwezige twijfels over de keus voor of het ''buggy'' Amarra, of het nu heerlijk naar mijn zin klinkende Pure Music zijn nu geheel weggenomen  ;)

Nu nog even de nieuwe netkabel 1000 uur laten inspelen..... :smile:





Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Mooi dat een netkabel de laatste puntjes op de i weet te zetten. Zonder punt is een i geen i natuurlijk, dat blijkt ook nu weer!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op april  5, 2013, 08:02:07
Mooi dat een netkabel de laatste puntjes op de i weet te zetten. Zonder punt is een i geen i natuurlijk, dat blijkt ook nu weer!

Inderdaad  ;)  Het blijft soms verbazingwekkend om vast te kunnen stellen dat een netkabel zo veel impact kan hebben op de performance van een audio component  ???
Gevoelsmatig (en zeer tevreden) zeg ik eigenlijk dat dit de sluitpost van het tweak projectje moet zijn.....of toch nog voor een andere voeding gaan...... :angel:
Eerlijk gezegd heeft de toevoeging van de FP-3TS20 zo veel goeds gebracht dat ik mij eigenijk afvraag wat een betere voeding nóg meer kan toevoegen.
Misschien is het laatste puntje op de i wel defintief gezet nu.... :smile:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Ja netkabels doen erg veel, ben nu de apha 3 met furutech F11 stekkers en E25/35 aan het testen. (heb ook nog een 3TS20 aan de sat zitten. )

Alleen het verschil tussen beide stekkers vind ik opvallend, is het groot, nee, maar waar de ene (F11) mij te slank klonk, te smooth, te weinig dynamiek, doet alleen een andere stekker (E25/35) meer, meer dynamiek, grootser geluid. Maar de kabel hangt er net aan, is wel ingespeeld, maar toch even nog 20 uur laten spelen.

Brengt mij meteen door deze ontwikkeling tot het volgende: ik heb op m'n eigen alpha 3 de F11 zitten, zal ik die gaan vervangen door Iego Gold? of krijg ik dan weer extra hoog?
Op dit moment vind ik de bas te weinig krachtig, hij is zeker aanwezig maar te gladjes, er is geen kracht. Zoals ik die wel heb met de Lapp en Iego Gold.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op april  5, 2013, 10:09:02
Ja netkabels doen erg veel, ben nu de apha 3 met furutech F11 stekkers en E25/35 aan het testen. (heb ook nog een 3TS20 aan de sat zitten. )

Alleen het verschil tussen beide stekkers vind ik opvallend, is het groot, nee, maar waar de ene (F11) mij te slank klonk, te smooth, te weinig dynamiek, doet alleen een andere stekker (E25/35) meer, meer dynamiek, grootser geluid. Maar de kabel hangt er net aan, is wel ingespeeld, maar toch even nog 20 uur laten spelen.

Brengt mij meteen door deze ontwikkeling tot het volgende: ik heb op m'n eigen alpha 3 de F11 zitten, zal ik die gaan vervangen door Iego Gold? of krijg ik dan weer extra hoog?
Op dit moment vind ik de bas te weinig krachtig, hij is zeker aanwezig maar te gladjes, er is geen kracht. Zoals ik die wel heb met de Lapp en Iego Gold.

Het doet absoluut erg veel, ik wil niet te enthousiast overkomen (valt niet mee  ;)), maar donders wat laat die FP-3TS20 hier bizar mooie dingen horen achter de Mac mini  :wub:
Zojuist nog even Fever Ray (Keep the streets empty) afgespeeld en ik zat met een zeer brede grijns op het gezicht en een beetje kippevel op de huid te genieten van alle muzikale informatie die het nummer bevat. Het vocale gedeelte keurig netjes en beheerst klinkend met daaromheen de vele lagen ''mysterie'' geluiden die als een dynamische zweem rond het vocale gedeelte zweven  :wub:

Frank, hetgeen jij klankmatig omschrijf met de Furutech FI-11 connectoren heb ik ook al meerdere keren ervaren, en volgens mij hebben wij het hier al eerder over gehad via PM  ;)
Op zich doet de FI-11 weinig verkeerd, alleen is het een connector die m.i. de performance van de Alpha 3 kabel niet helemaal tot leven laat komen. En dan bedoel ik eigenlijk dat de FI-11 een wat softer/saaier en minder dynamiekrijk beeld laat horen. Mijn ervaringen met de Iego Gold connectoren zijn dan ook een stuk beter (vooral achter de Furutech Alpha 3) en mijn mening is dat Iego de mooiste prijs/kwaliteitverhouding biedt. De Furutech E25/35 is ook een zeer mooie connector, maar ik vind deze prijstechnisch té duur in vergelijk met de Iego Gold  ;)

Ik heb met Antoine P. hier ook al meerdere keren interessante discussies over gehad en hij moest mij eerlijk gelijk geven over mijn Iego Gold vs Furutech FI-11 bevindingen.
Je zal zeer waarschijnlijk met de Iego Gold versie een wat dynamiekrijker beeld krijgen waarbij ik zelf niet denk dat je bang hoeft te zijn voor een scherp of nadrukkelijk aanwezig hoog. Het laag zal wat ''sneller'' klinken met wat meer fundament en body.
Let wel, ik heb het dan wel over de Gold versie. Met de koper en rhodium versies ga je toch wat meer scherpte krijgen en hier zal ik zeker niet aan gaan beginnen als ik jou was.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Ja Jan, ik weet dat we hier over gesproken hebben. Ik heb trouwens alleen maar Iego Gold stekkers. Ga m'n eigen kabel maar eens voorzien van Iego Gold.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Cyreg

Citaat van: YamahaRXV op april  5, 2013, 09:55:31
Inderdaad  ;)  Het blijft soms verbazingwekkend om vast te kunnen stellen dat een netkabel zo veel impact kan hebben op de performance van een audio component  ???
Gevoelsmatig (en zeer tevreden) zeg ik eigenlijk dat dit de sluitpost van het tweak projectje moet zijn.....of toch nog voor een andere voeding gaan...... :angel:
Eerlijk gezegd heeft de toevoeging van de FP-3TS20 zo veel goeds gebracht dat ik mij eigenijk afvraag wat een betere voeding nóg meer kan toevoegen.
Misschien is het laatste puntje op de i wel defintief gezet nu.... :smile:

Toen ik de Furutech AbsolutePower (was 3TS20 in de FI-11(R)/FI-15(R) uitvoering) in gebruik had op m'n standalone CD8SE, klonk dat zelfs beter dan ervoor met de PSX-R aangesloten dus..... ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Staaled

Citaat van: YamahaRXV op april  4, 2013, 23:40:18
Nou vooruit, nog een kleine bijdrage dan  ;) (die overigens niet als advies bedoeld is !!  ;D)

Zoals eerder al aangegeven ben ik nogal aan het ''stoeien'' geweest met wat verschillende netkabels aan de Mac mini met daarbij toch wel zeer uiteenlopende resultaten.
In eerste instantie met de wat goedkopere Belden, Lapp CY 110, en een Essential Audio Tools kabel. De Lapp en de Essential Audio kabels waren geen succes en lieten erg veel liggen op het gebied van resolutie en detail en lieten de MM totaal niet opbloeien (het ''beruchte'' dekentje misschien ?  ;))
De Belden deed het beduidend beter op het gebied waar de andere kabels het lieten afweten, maar deed het op het gebied van de laagweergave niet naar mijn zin.
Ook liet de Belden met Pure Music software toch een wat korrelig en diffuus hoog horen wat ik bij de Amarra software niet hoorde.
Ik had dus eigenlijk al voor mijzelf de volle overtuiging dat het dus aan de Pure Music software moest liggen.

Nadat ik mij afgelopen weekend meerdere keren rot geirriteerd had aan de vele bugs die Amarra tot een voor mij zeer onbetrouwbaar programma hebben gemaakt heb ik Amarra op non actief gezet en ben verder wat meer technisch gaan luisteren naar Pure Music om nog eens goed te analyseren waar nou de hoorbare verschillen liggen tussen beide programma,s.
Amarra klinkt voller en grootser in het midden en laag gebied en lijkt ook wat meer diepte in het beeld te geven. Pure Music klinkt meer uitgewogen en natuurlijker en is in mijn belevenis daardoor ook wat meer open en analytisch klinkend en laat ook de verschillen tussen goede en minder goede opnames beter horen dan Amarra.
Hierdoor bedacht ik mij ineens dat de Belden kabel (die toch wel bekend staat om zijn wat killere en slankere weergave) wel eens de reden kon zijn van mijn persoonlijke kleine klankmatige kritiekpuntjes op Pure Music  :angel:
Dit zat mij toch niet helemaal lekker en ik heb uiteindelijk besloten om de Belden er tussen uit te gooien en voor een kabel te gaan die het in de regel meestal goed doet i.c.m. digitale componenten: de Furutech FP-3TS20 met aan de voedingzijde een Iego Gold Schuko en aan de inlet zijde van de MM de mooie en robuuste Furutech FI-figure 8 gold connector.
Doordat de FI figure 8 connector zo fors is en de voedingaansluiting en de netwerkaansluiting erg dicht bij elkaar liggen heb ik wat kleine ''Mc Gyver''acties overhoop moeten halen, maar het gaat precies nu.

De bekroning op de inspanningen bleef (gelukkig) niet achterwege want de FP-3TS20 blijkt klankmatig een zeer mooie kabel te zijn voor de Mac mini en laat Pure Music weergeven zoals ik het hier nog niet eerder gehoord heb  :wub:
Ik ga geen superlatieven uiten, maar mijn constant aanwezige twijfels over de keus voor of het ''buggy'' Amarra, of het nu heerlijk naar mijn zin klinkende Pure Music zijn nu geheel weggenomen  ;)

Nu nog even de nieuwe netkabel 1000 uur laten inspelen..... :smile:



Gezien de afbeelding/opstelling zou je nog eens iets op de MM kunnen proberen.
Entreq Vibbeaters als voorbeeld.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

YamahaRXV

Citaat van: Hipster op april  5, 2013, 14:02:06
Gezien de afbeelding/opstelling zou je nog eens iets op de MM kunnen proberen.
Entreq Vibbeaters als voorbeeld.

De ''rattensnuitjes'' bedoel je  :)  Schijnen inderdaad effectief te werken, maar het ziet er niet uit die dingen... :angel:
Ik heb nu onder de Mac mini een combinatie van Vibrapods/aluminium en kurk, dit werkt zeer goed onder de MM heb ik wel gemerkt.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Spijkie

Waar laaat ik een dergelijke furutech kabel maken? Ik kan wel furutech vinden maar niet alles volgens mij.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

YamahaRXV

Citaat van: Spijkie op april  5, 2013, 19:29:35
Waar laaat ik een dergelijke furutech kabel maken? Ik kan wel furutech vinden maar niet alles volgens mij.

Groeten,
Spijkie

Ik PM je straks wel even een goed adresje  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Als de Linn er staat zal ik me in samenspraak met Jan ook maar eens in de Furutech en Iego's storten, anders hoor ik er niet meer bij :P

Voor nu is het genieten met:  Oystein Sevag en Lakki Patey

Xander32

Hierbij een linkje naar mijn verslag met bevindingen n.a.v. mijn bezoek aan Jan aka YamahaRXV, welke zo nu en dan dit draadje van Twani kaapt 8)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=100788.msg2396193#msg2396193
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Hey wat leuk, dat had ik even gemist...Een unieke gelegenheid inderdaad, 2 manieren van streamen op zeer hoog niveau vergelijken is voor weinigen weggelegd ;)

2x heel duidelijk dezelfde mening nu ook,  beide keren de MM met enige afstand op nummer 1 gezet tegen toch niet de minste UPNP streamer.... Pfoe, dat gaat hier en daar nog wat hoofdbrekens opleveren bij onze medeforummers.....

Ik heb overigens ook het idee dat USB audio zich nu rapper vernieuwd (of anders gezegd er gebeurt veel op dat gebied) dan UPNP streamers die al een aantal jaren op hetzelfde level rondhangen....

Op streamer gebied komt er heel veel uit, echter vooral veel van hetzelfde lijkt het wel. Overigens met het Stream Unilimited 700 board als absolute koploper, die lijkt haast wel in ieder nieuw apparaat dat op de markt komt te zitten...

Jan kaapt mijn topic overigens niet, het ís ook zeker zíjn domein en mag hier verregaand zelf weten wat hij post. Het is namelijk altijd cool en leerzaam...... O0 :clapping:

Staaled

Citaat van: YamahaRXV op april  5, 2013, 17:30:47
De ''rattensnuitjes'' bedoel je  :)  Schijnen inderdaad effectief te werken, maar het ziet er niet uit die dingen... :angel:
Ik heb nu onder de Mac mini een combinatie van Vibrapods/aluminium en kurk, dit werkt zeer goed onder de MM heb ik wel gemerkt.
Kan en ze zijn idd effectief.

Ik schat nl dat de kabel de MM wat optilt waardoor je absorbers minder contact maken.
Je kunt ook een stukje hardsteen of graniet gebruiken met tussen MM en deze een antislipmatje.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

YamahaRXV

Citaat van: twani op april  5, 2013, 19:50:17
Als de Linn er staat zal ik me in samenspraak met Jan ook maar eens in de Furutech en Iego's storten, anders hoor ik er niet meer bij :P

Dat gaat zeker goed komen ;)  Wanneer verwacht je de Linn eigenlijk binnen te krijgen Theo ?  Heb je al een mogelijke levertijd indicatie gekregen van BB&G ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Hipster op april  5, 2013, 22:17:06
Kan en ze zijn idd effectief.

Ik schat nl dat de kabel de MM wat optilt waardoor je absorbers minder contact maken.
Je kunt ook een stukje hardsteen of graniet gebruiken met tussen MM en deze een antislipmatje.

Ah, nu snap ik wat je bedoelt  ;)  Jouw inschatting klopt inderdaad. De Furutech FP-3TS20 is wat betreft dikte en stijfheid een aardige ''pain in the a*s''  :D
Daarom heb ik de aluminium voetjes aan de Vibrapods bevestigt zodat er een wat meer variabele demping is voor het geval er een niet goed verdeelde druk zou zijn over de vier absorbers.  Verder heb ik de netkabel zo veel mogelijk ''gevormd'' achter de MM zodat de belasting op de figure 8 connector minimaal is en er eigenlijk ook weinig kantelmoment is.
Op de foto lijkt het inderdaad zo dat de connector al iets naar beneden hangt.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

Citaat van: twani op april  5, 2013, 19:50:17
Als de Linn er staat zal ik me in samenspraak met Jan ook maar eens in de Furutech en Iego's storten, anders hoor ik er niet meer bij :P
Ja anders word je nog geband.  Wat ik nog mis in deze remake van de stekkershowcase is het inspelen...
En gelukkig blijf jij er nog vrolijk onder.

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op april  5, 2013, 23:34:11Wat ik nog mis in deze remake van de stekkershowcase is het inspelen...

mwah, dan heb je niet goed gelezen..... :D

Citaat van: YamahaRXV op april  4, 2013, 23:40:18
Nu nog even de nieuwe netkabel 1000 uur laten inspelen..... :smile:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8