A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

twani

Ik heb sowieso het idee dat we zo hier en daar nogal worden "pootje gelicht" door de audiofabrikanten. Naim vind ik ook een prachtig voorbeeld van een fabrikant met een productenpallet waarvan sommige onwijs goed zijn geprijsd (Superuniti, Unitilight, UniQute) daarentegen vind ik hun losse componenten en upgradepaden belachelijk duur (Naimdac, de diverse voedingen), waanzin gewoon.

twani

Linn evenzo: Majik DS(M) super, Akurate DS kan nog net, Klimax is onzin. Je moet de laatste 2 al goed kennen en langer beluisteren om ze uit elkaar te kunnen houden......

Dirk

een component niet kopen omdat ie niet anders genoeg klinkt dan een ander is volgens mij niet slim.
een component wel kopen omdat je hem gewoon beter vind klinken bij een 1-op-1 vergelijk is al slimmer.
als iemand dan een Klimax oid gewoon beter vind klinken en het de meerprijs voor zichzelf waard vind, dan zie ik daar geen probleem in
vervolgens de prijsstelling van een fabrikant onzin noemen vind ik dan weer onzin, want er is er aan het eind vd rit maar ééntje die bepaald of de prijs gerechtvraadigd is...en dat is de markt, cq jij/wij als klant  ;) 
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Ik snap je punt helemaal, zou ook direct een Klimax gaan halen als deze zo rond de 5k zou kosten.
Punt is dat ik 'm wel wil, maar 'm ver van 15000 euro waard vind.
Ik heb het hier niet over het feit of ik 'm wel of niet kan betalen........

Dirk

weet ik wel, zei ik ook nergens
maar dat blijven herhalen vind ik dan een beetje onzin, net zoals bvb blijven zeggen dat een BMW 7 serie absurd duur is omdat hij toch amper beter is dan een 3 of 5 serie.
er is nu eenmaal een voldoende grote afnemersmarkt die deze prijs blijkbaar gerechtvaardigd vindt en hem er wel voor koopt, dus is Linn (en vele anderen zoals hen) volgens mij toch niet slecht bezig  ;)
gelukkig blijft er nog genoeg moois over (ook van Linn) om wel van te genieten
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op februari 20, 2013, 13:34:06
Die is zo goed, heeft geen reclame nodig ;D     Vind alleen die 12000 euro aan de hoge kant en ben benieuwd of de Wadia daarin iets kan veranderen.....

De Wadia heeft een adviesprijs van 7000 euro  (bron stereoplay).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.


RubenV.

#4232
Citaat van: twani op februari 19, 2013, 21:51:24
De footprint vind ik geen bezwaar, de i5 ook niet. Ik dacht meer aan bijv het optische loopwerk wat ik  extern heb. Die USB kaart moet er sowieso in, daar gaat juist de volle aandacht naar uit ;)
Sorry, ik kijk verkeerd, er zit geen optische drive in jouw ontwerp.
Knap lastig typen allemaal op de iphone en 3G, sorry.
Wat was je ongeveer kwijt voor jouw exemplaar Ruben? Mag ook via PM

Een optische drive is makkelijk in te bouwen. Er zijn op het moederbordje genoeg aansluiten over daarvoor, en ook bij de behuizing is er rekening mee gehouden. Je zit dan wel vast aan het slimline formaat (zoals je dat bij laptops ook hebt). Hiermee zou je de streamer dan ook tevens als cd-ripper kunnen gebruiken.

De kosten kan ik hier wel even op een rijtje zetten:
- Behuizing: Streacom FC8 (144,50 euro)
- Processor: Intel Core i5 3570T Tray (196 euro)
- Moederbord: ASRock Intel H77 H77M ITX (78 euro)
- Geheugen: Crucial BLT4G3D1337DT1TX0CEU 2X 4GB (46 euro)
- Harddisk: Intel 520 120GB SSD (105 euro)
- Voeding: Seasonic Pico-PSU 150XT (70 euro)
- USB kaart: PPAstudio pci-express usb3.0 card (100 dollar)
- USB kabel: PPAstudio (299 dollar)
- Lineaire voeding USB kaart (80 euro)
- Koelpasta: Coolermaster  (10 euro)

Dat brengt het totaal ongeveer op 1030 euro. De prijzen van PPAstudio betaal je altijd in US Dollars, dus dit heb ik er ook even zo tussen laten staan omdat dit natuurlijk in de loop der tijd afhankelijk wordt van de wisselkoers. Wat ik er nog graag bij zou willen hebben is een SATA kabel van PPAstudio, deze kost ook 299 dollar. Volgens PPAstudio is deze bepalender voor het geluid dan de usb kaart en kabel bij elkaar, dus mijn verwachtingen zijn hoog gespannen. Ik mag de kabel gewoon uitproberen, vind ik het niets dan ben ik alleen de verzendkosten kwijt. Dus dat valt te overzien. Die SATA kabel wordt met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid mijn volgende upgrade.

Ik zou mij streamer wel eens tegenover zoiets als de Devialet willen zetten om de verschillen te horen. Feit blijft wel dat ik gebruik moet blijven maken van een externe DAC wat het natuurlijk niet echt een eerlijke vergelijking maakt. Ondanks dat het appels met peren blijft vergelijken zou ik m'n streamertje ook wel eens tegenover een goed cd loopwerk willen zetten. Niet zo zeer om te kunnen kibbelen wat nu beter is, maar gewoon om het verschil te horen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Top antwoord Ruben. Die USB kabel van 299 dollar, is dat een must? En is er ook een technische verklaring voor het feit dat hún Sata kabel nogvoor de grootste winst gaat zorgen?
Laatste vraag is of je eenbestaande (wellicht iets oudere) pc kunt uitrusten met deze USB kaart alsmede een stille fan?

Veel vragen weer, sorry.......

twani

@Jan:  komende dagen (heel) veel sneeuw en lage temperaturen (helaas) .
Vanaf aankomende woensdag mooi weer.......
Doe voorzichtig met rijden, vooral zaterdag en zondag erg slecht.

YamahaRXV

Citaat van: twani op februari 21, 2013, 10:36:36
@Jan:  komende dagen (heel) veel sneeuw en lage temperaturen (helaas) .
Vanaf aankomende woensdag mooi weer.......
Doe voorzichtig met rijden, vooral zaterdag en zondag erg slecht.

Theo, bedankt nog voor de weersverwachtingen  ;)  Heb zojuist ''onze'' Roel zijn verhaal even aangehoord:  http://www.wintersporters.nl/weblog/bericht/3343/Zonkansen-nemen-toe-volgende-week en volgens mij komt het wel redelijk overeen met wat jij aangeef.
Die toename van zon volgende week staat mij overigens wel aan hoor  8)

Wat het rijden betreft: we (ik) houden het koppie er goed bij en zodra het een beetje tricky gaat worden op de wegen gaat het tempo terug naar standje ''normaal/beheerst''  :D

Nog een paar fijne en plezierige dagen toegewenst en ook uiteraard een goede en vooral veilige terugreis. !

p.s. Je moet wel knallen op die ski,s natuurlijk en niet bij ieder terrasje stoppen om reply,s op het HT forum te kunnen lezen  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Gisteren tijdens de afdaling 100,6 km/u geklokt op de GPS :pompom:

RubenV.

Citaat van: twani op februari 21, 2013, 10:27:15
Top antwoord Ruben. Die USB kabel van 299 dollar, is dat een must? En is er ook een technische verklaring voor het feit dat hún Sata kabel nogvoor de grootste winst gaat zorgen?
Laatste vraag is of je eenbestaande (wellicht iets oudere) pc kunt uitrusten met deze USB kaart alsmede een stille fan?

Veel vragen weer, sorry.......

De USB-kabel is geen must, maar het klinkt behoorlijk fraai zo  O0 Ik stond vroeger behoorlijk sceptisch tegenover met name digitale kabels. Bij aankoop van mijn Antelope Audio Zodiac + DAC mocht ik van de dealer twee Audioquest USB-kabels lenen. Een goedkoop model en een vrij duur model. Verschillende huisgenoten van mij die niets met hifi hebben konden de duurdere kabel er makkelijk uithalen. Bij een blinde luistertest kon ik dit zelf ook makkelijk. Ik heb nu al even kunnen luisteren naar de PPAstudio USB-kabel en in mijn setje geeft deze nog net wat meer definitie in de laagste regionen en haalt het laatste scherpe/digitale randje van het geluid. Ik kan me aan de andere kant ook voorstellen dat er een zekere mate van synergie moet zijn met je DAC om het lekker te laten klinken, niet elke kabel zal lekker matchen. Hiervoor heb ik geen technische verklaring, evenmin voor de SATA kabel. Het feit dat ik deze tegen betaling van de verzendkosten dus eigenlijk "kostenloos" uit kan proberen, en dat het volgens ppastudio meer effect heeft dan de usb kaart en kabel bij elkaar maakt mij nieuwsgierig. Daarnaast heb ik op diverse fora al mensen gezien met DIY-sata kabels die daar enthousiast over waren dus er zal vast wel weer wat verschil tussen zitten. En al is de technische verklaring nog zo mooi, als ik geen verschil hoor en het in mijn set niets toevoegt dan hoef ik het sowieso niet.

Wat betreft de (iets oudere) pc: als deze beschikt over een vrij pci-express slot kan het kaartje daar gewoon in, dat is geen enkel probleem. Een stille(re) fan is ook makkelijk te installeren. Helemaal stil wordt het dan alleen nooit, en juist deze fans staan bekend als "stroomvervuilers". Maar je zou met zo'n ouder systeem natuurlijk wel eens het streamen kunnen proberen.

Citaat van: twani op februari 21, 2013, 11:14:52
Gisteren tijdens de afdaling 100,6 km/u geklokt op de GPS :pompom:
O0 dat moet wel een enorme kick geven lijkt me, dat zijn zowat waardige Downhill snelheden.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Ruben, omheb de Streacom site bezocht, mooi spul. Ik ga toch maar jouw route volgen denk ik, heb zelfs besloten om dit vóór de aanschaf van een andere DAC te doen omdat ik van mening ben dat je helemaal aan de voorkant moet beginnen, bij de werkelijke bron zeg maar.
Wat zou voor mij een reden zijn om een i5 CPU te verkiezen boven bijv. een i3 met in het achterhoofd slechts 2 channel audio?

Jumping Jack

Citaat van: twani op februari 22, 2013, 10:43:08
... omdat ik van mening heb dat je helemaal aan de voorkant moet beginnen, bij de werkelijke bron zeg maar.


Dat is zowaar een Naimse aanpak Theo!  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op februari 22, 2013, 10:46:28
Dat is zowaar een Naimse aanpak Theo!  ;D
Ach het duurt even maar dan tóch word ik ook verstandig ;D

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op februari 22, 2013, 11:49:23
Je bent toch niet van een berg gevallen ofzo?  :omg:

Theo is niet helemaal op zijn achterhoofd gevallen :nowink:

twani

Citaat van: Jumping Jack op februari 22, 2013, 11:49:23
Je bent toch niet van een berg gevallen ofzo?  :omg:

Hoezo? Vertoon ik "Theo A-Typisch" gedrag Nick? :hehe:

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs


RubenV.

Citaat van: twani op februari 22, 2013, 10:43:08
Ruben, omheb de Streacom site bezocht, mooi spul. Ik ga toch maar jouw route volgen denk ik, heb zelfs besloten om dit vóór de aanschaf van een andere DAC te doen omdat ik van mening ben dat je helemaal aan de voorkant moet beginnen, bij de werkelijke bron zeg maar.
Wat zou voor mij een reden zijn om een i5 CPU te verkiezen boven bijv. een i3 met in het achterhoofd slechts 2 channel audio?

Een Core i3 zou opzicht ook wel kunnen. Dit is alleen geen quadcore processor maar een dualcore. Mocht je voor deze optie kiezen dan is het belangrijk dat je in het bios hyperthreading uitschakelt. Dit zegt een van de makers van JPlay erover:

I believe the case for quad vs dual core is simply the fact that each core has to handle 50% less threads so threads get interrupted less often.....

(which is not the case with hyper-threaded dual as virtual cores share resources with 'real' cores thereby also negatively influencing them: a benefit if app is fully multi-threaded and computationally intensive but otherwise neutral or a net drawback...)


Je zou dus in principe kunnen kiezen voor een Core i3 3220T. Deze heeft een Thermal Design Power van 35 watt, dus voor de Streacomcase vormt dat geen enkel probleem. Feit is wel dat deze processor minder Cache geheugen heeft dan de i5, en meer geheugen is wel beter. Ik heb hier zelf ook nog naar gekeken toen ik de onderdelen bestelde, maar ben uiteindelijk toch voor de core i5 gegaan.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Citaat van: RubenV. op februari 22, 2013, 14:16:55
Een Core i3 zou opzicht ook wel kunnen. Dit is alleen geen quadcore processor maar een dualcore. Mocht je voor deze optie kiezen dan is het belangrijk dat je in het bios hyperthreading uitschakelt. Dit zegt een van de makers van JPlay erover:

I believe the case for quad vs dual core is simply the fact that each core has to handle 50% less threads so threads get interrupted less often.....

(which is not the case with hyper-threaded dual as virtual cores share resources with 'real' cores thereby also negatively influencing them: a benefit if app is fully multi-threaded and computationally intensive but otherwise neutral or a net drawback...)


Je zou dus in principe kunnen kiezen voor een Core i3 3220T. Deze heeft een Thermal Design Power van 35 watt, dus voor de Streacomcase vormt dat geen enkel probleem. Feit is wel dat deze processor minder Cache geheugen heeft dan de i5, en meer geheugen is wel beter. Ik heb hier zelf ook nog naar gekeken toen ik de onderdelen bestelde, maar ben uiteindelijk toch voor de core i5 gegaan.
Groot voordeel bij het exact kopiëren van jouw pad is natuurlijk wel de zekerheid van het goed functioneren van een en ander ;)

RubenV.

Citaat van: twani op februari 22, 2013, 14:32:39
Groot voordeel bij het exact kopiëren van jouw pad is natuurlijk wel de zekerheid van het goed functioneren van een en ander ;)

Dat was ook nog een rede waarom ik voor een quadcore gekozen heb. Vele anderen gingen mij voor.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Er is nu ook een Streacom FC 8 "Evo" case met betere koeling. Wat was voor jou de reden om hier niet voor te kiezen ?