A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 11, 2012, 22:24:19
Jan ik bedenk me nu...heb je het blaadje al binnen? Of hebben we een gevalletje vermist :(

Hey, we hebben volgens mij een gevalletje telepathie  ;)   Ik zat er een uurtje geleden nog aan te denken en nu stel jij mij deze vraag  :crazy:
Maar ik moet je helaas teleurstellen Theo, ik ben bang dat het nu echt een gevalletje ''vermist'' betreft..... :(
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op december 11, 2012, 22:44:07
Toch zou ik als ik jou was nog eens een externe separate dac proberen te testen Leon.
Op zo,n manier kom je er echt achter of de interne dac van de Rotel echt zo goed is  ;)
Geloof me, er kan ontzettend veel verschil in klank en soundstage zitten tussen verschillende dacs.
Ik denk niet dat iedereen het met mij eens is, maar ik heb hier zelf verschillen ervaren die ik van tevoren niet voor mogelijk achtte.
Een kleine opsomming: Metrum Octave, Northstar Design USB 32, Northstar Design Essensio, Music Hall, Burson HA-160 D.
De laatstgenoemde vond ik persoonlijk de meest fijne dac; ritmisch, meeslepend, en zeer muzikaal klinkend.
De Resolution Audio die nu in de markt staat... Het is prediken voor eigen parochie, ik weet het. Maar ik zou het wel weten! Weet alleen niet hoe jouw budget eruit ziet Leonardus
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Ik denk zoals die van ons allemaal, een zogeheten "knellend" budget :D

Kingpin

Citaat van: LeonArdusS op december 11, 2012, 22:10:44
Digitaal inderdaad, valt hier nog wat te verbeteren..? Interne DAC van de Rotel is niet slecht.
Volgens mij (correct me if i'm wrong) bufferd de Rotel en reclocked 'm volgens mij zelf opnieuw.
Er zit nagenoeg geen verschil in welke streamer, cd etc je op de ingang aansluit. Ik heb 'm getest met een Duet, Touch, Dune, Bow zz8, Pioneer dvd, verschillen zijn minimaal is mijn ervaring.

Citaat van: YamahaRXV op december 11, 2012, 22:44:07
Toch zou ik als ik jou was nog eens een externe separate dac proberen te testen Leon.
Op zo,n manier kom je er echt achter of de interne dac van de Rotel echt zo goed is  ;)
Geloof me, er kan ontzettend veel verschil in klank en soundstage zitten tussen verschillende dacs.
Ik denk niet dat iedereen het met mij eens is, maar ik heb hier zelf verschillen ervaren die ik van tevoren niet voor mogelijk achtte.
Een kleine opsomming: Metrum Octave, Northstar Design USB 32, Northstar Design Essensio, Music Hall, Burson HA-160 D.
De laatstgenoemde vond ik persoonlijk de meest fijne dac; ritmisch, meeslepend, en zeer muzikaal klinkend.
Mijn ervaring ook, maar ook de match moet kloppen, bij de een werkt bv een Metrum wel en bij de ander niet is mijn ervaring.
Daarnaast vind ik het jammer dat producenten nagenoeg geen gebruik maken van de ingebouwde filtersecties van de dac zelf (zal wel met een kostenplaatje te maken hebben), daarom kan dezelfde gebruikte chipset bij de ene dac ook anders klinken dan bij de andere. Zelf heb ik wel eens spelers gehad waarbij je invloed had op de filtersectie, best handig.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Jumping Jack

Citaat van: Kingpin op december 11, 2012, 22:58:36
.
Mijn ervaring ook, maar ook de match moet kloppen, bij de een werkt bv een Metrum wel en bij de ander niet is mijn ervaring.
.

Jij wordt Yamaha's nieuwe beste vriend!  ;)  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LeonArdusS

Citaat van: twani op december 11, 2012, 22:51:32
Ik denk zoals die van ons allemaal, een zogeheten "knellend" budget :D

Op zich heb ik wel budget maar wil het eerst testen uiteraard. Heb ook de adapter van de squeeze nog niet aangepakt. Dilemma's....
Ga wel even naar de dac in de markt kijken :)
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

LeonArdusS

Citaat van: Bas Akkerman op december 11, 2012, 22:50:19
De Resolution Audio die nu in de markt staat... Het is prediken voor eigen parochie, ik weet het. Maar ik zou het wel weten! Weet alleen niet hoe jouw budget eruit ziet Leonardus

Ziet er mooi uit, pittig prijsje als ik naar mijn  set kijk :) . Al zou ik hem willen kopen het wordt geen WAF
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Kingpin

Citaat van: Jumping Jack op december 11, 2012, 23:05:24
Jij wordt Yamaha's nieuwe beste vriend!  ;)  :D
Citaat van: YamahaRXV op december 11, 2012, 23:14:07
  ;)  Zeker weten..... :D
Altijd goed. Maar volgens mij is toch (bijna) iedereen hier op dit forum "vriend" van elkaar ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Citaat van: Kingpin op december 11, 2012, 23:26:35
Altijd goed. Maar volgens mij is toch (bijna) iedereen hier op dit forum "vriend" van elkaar ;)
Ja! vind ik! :pompom:

LeonArdusS

HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Bas Akkerman

Citaat van: Kingpin op december 11, 2012, 23:26:35
Altijd goed. Maar volgens mij is toch (bijna) iedereen hier op dit forum "vriend" van elkaar ;)
Wat mij betreft wel, maar er is natuurlijk wel eens het tegendeel gebleken. Ach, "what doesn't kill us, makes us stronger". Om maar eens een Engelstalig cliché te verBasteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: garmtz op december 11, 2012, 20:21:48
Als het goed is ontworpen, is er meestal nog steeds een voordeel, maar asynchroon USB kan wel dichtbij komen.
Dit verklaard voor een groot gedeelte waarom ik blij ben met mijn geluid via de laptop>VLink192>DHTROB DAC.....

No need for à dedicated streamer anymore.....

twani

Heel anders dan bij mij maar wel fraai ook......

twani


Dirk

Citaat van: twani op december 13, 2012, 20:46:14
Heel anders dan bij mij maar wel fraai ook......
da's toevallig ;D
ik heb 2 minuten geleden exact deze foto nog zitten opzoeken op het HUG, omdat ik erover denk die stands na te maken, althans qua principe.
heel erg mooie setup inderdaad
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Ik vind (behalve die van mij ;D) bijna alle stands onder Harbeth speakers die ik tegenkom ontzettend lelijk.  Behalve deze inderdaad, mijn zegen heb je hoor, erg mooi :clapping:

Deleted Member 2

#2994
Citaat van: twani op december 13, 2012, 20:46:14
Heel anders dan bij mij maar wel fraai ook......

Je bedoelt de draaitafel? Die heb jij toch niet?  8) ;D

Groet,

Henk

twani

Ik ben inderdaad niet specifiek een vinylman, nochtans vind ik de sfeer in die kamer erg "audiofiel verantwoord" ;D

Zonder gekheid, mooi gebruik van kleuren, opstelling en spullen zo op de foto te zien dan....

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 13, 2012, 20:48:32
Maar waar zijn de emblemen zie ik nu? :o

Ik zie volgens mij wel een Lavardin versterker naast die draaitafel  ;)
Dus toch een goede combi met Harbeth  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Klopt mijn lijstje toch :P

Hoest met de pencelen Jan? En de SU, geen gespetter en gesputter meer?

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 13, 2012, 23:09:23
Klopt mijn lijstje toch :P

Hoest met de pencelen Jan? En de SU, geen gespetter en gesputter meer?

De Pencelen zijn nog erg goed bij stem en hoesten gelukkig niet  ;D
Ik ben eerlijk gezegd erg blij met de combi (demo) SU en Adam Audio.
Geen gespetter en gesputter, gewoon een heerlijke en vooral probleemloze sound zo  :wub:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 13, 2012, 21:07:35
Ik vind (behalve die van mij ;D) bijna alle stands onder Harbeth speakers die ik tegenkom ontzettend lelijk.  Behalve deze inderdaad, mijn zegen heb je hoor, erg mooi :clapping:

Ik vind jouw stands met stip de mooiste onder een Harbeth  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8