A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: frank2 op november 23, 2012, 12:21:22
Ik heb nu Vicol LS kabels achter mijn set zitten, dat klinkt echt heel anders dan mijn eigen LS kabels. Je kunt daar veel winst halen. Maw. je laat misschien wel veel potentie liggen.

Ik weet natuurlijk niet of Theo al vaker met LS kabels heeft gespeeld of juist niet...
Ik speel altijd met luidsprekerkabels Frank, anders klinkt het voor geen meter :P

Zonder gekheid, ik geloof in goede kabel kwaliteit die electrisch past bij speaker en amp, dure kabels ga ik niet kopen....

Ben eigenlijk harstikke tevreden over mijn Atlas Equator Biwire Mk 2 kabel.

Spelen met kabels ga ik wel doen, echter met de budgetair verantwoorde types zoals Mogami (heb ik al liggen) 4708OTA, Canare enzv.

frank2

#2651
De Vicol kabels zijn 479 euro voor 2x 2,5 meter dus ik vind dat wel mee vallen. (ben ik nu aan het testen voor een review, maar ze zijn nog niet genoeg ingespeeld)
Heb hier thuis wel een canare digitale coax liggen, die vind ik tegenvallen al kost hij ook niet veel, maar in verhouding tot een echte high end ( 40 euro of 500 euro) die ik een keer hoorde van Onder13 is het wel aanmerkelijk minder.

Ik heb slechts 4 LS kabels hier gehad, en ook nog veel gewisseld in apparatuur, dus het blijft een kwestie van uitproberen, al zijn er altijd wel duidelijke eigenschappen die de LS kabels hebben, en dat moet voor jouw precies goed zijn, veel testen dus (indien mogelijk)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: Bas Akkerman op november 23, 2012, 12:12:32
Sorry, synergie is míjn stokpaardje. :P
En geduld Bas, dat is ook een stokpaardje van je ;D

Bas Akkerman

Citaat van: twani op november 23, 2012, 19:03:50
En geduld Bas, dat is ook een stokpaardje van je ;D
Haha, dat ook. Nu toch ook weer actiever met het ijshockey, dus een M&G is toch wat lastiger. Maar jij bent ook maandag vrij, toch?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op november 23, 2012, 19:28:13
Haha, dat ook. Nu toch ook weer actiever met het ijshockey, dus een M&G is toch wat lastiger. Maar jij bent ook maandag vrij, toch?
Regulier wél, ze hebben deze jongen echter helemaal volgepland met allerlei cursussen waaronder bijv. aankomende maandag :(

Bas Akkerman

Citaat van: twani op november 23, 2012, 19:47:19
Regulier wél, ze hebben deze jongen echter helemaal volgepland met allerlei cursussen waaronder bijv. aankomende maandag :(
Oh, dat is wel vervelend. Maandag geef ik over het algemeen rolstoelhockeyles aan verstandelijk beperkte kinderen, maar ik kan wel eens kijken of ik toch op een maandag kan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: twani op november 23, 2012, 19:47:19
Regulier wél, ze hebben deze jongen echter helemaal volgepland met allerlei cursussen waaronder bijv. aankomende maandag :(

Ga je op cursus bij Dick.......?  8) O0 :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Cursus "zakelijke markt", had er überhaupt even niet op gelet moet helaas Frank ook afzeggen voor de M&G :devil:  balen...........  Ga wel kijken of ik even snel de Leben kan oppikken ;)

Dusssszzz... was het maar waar dat ik naar Dick kon, de werkdruk is sowieso erg hoog momenteel, weinig mensen, druk, veel op cursus.....
Ach ik klaag niet, ben blij dat ik lekker aan de gang ben.....


twani

Jan, heb je al iets van de Pencils vernomen? Ben benieuwd ;)

YamahaRXV

Citaat van: twani op november 23, 2012, 21:11:31
Cursus "zakelijke markt", had er überhaupt even niet op gelet moet helaas Frank ook afzeggen voor de M&G :devil:  balen...........  Ga wel kijken of ik even snel de Leben kan oppikken ;)

Dusssszzz... was het maar waar dat ik naar Dick kon, de werkdruk is sowieso erg hoog momenteel, weinig mensen, druk, veel op cursus.....
Ach ik klaag niet, ben blij dat ik lekker aan de gang ben.....

Dat is dan wel jammer inderdaad, maar als je de Leben nog op kan halen zou dat nog "een pleister op de wond zijn"  ;)
Bij ons op de zaak is het ook niet anders met de werkdruk...... Bijna "verplicht" 10 uur per dag werken omdat we met een project zitten wat anders absoluut niet op tijd gereed is  :o
Jouw "overburen" hebben erg (te) veel tijd nodig voor de fase die ons vooraf gaat en hierdoor loopt de werkdruk erg hoog op want de klant heeft hier uiteindelijk geen boodschap aan  :wacko:
Aan de andere kant mogen we ook niet klagen, want zonder werk krijgen we te maken met een heel ander soort "stress"......
Ook is een overwerkregeling van 175 % toeslag p/u niet slecht te noemen natuurlijk  :P

Wat betreft de Pencil,s: ik ben ook erg nieuwsgierig, maar ik heb recent te horen gekregen dat mijn geduld nog even op de proef gesteld wordt  :(
Ach, het hebben van de zaak is het einde van het vermaak, nietwaar ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: frank2 op november 24, 2012, 08:52:06
Maakt niet uit Theo, werk gaat voor.

Sterker nog, ik heb niet eens keus, alles verplichte "shit" :(

vanzomereng

Twani...

Nog veel plezier met de Leben-versterker

Hoe kom je uberhaupt op zo,n keuze terrecht combinatie Harberth - Leben versterker

Niet voor de meest hand liggende oplossing  :eh:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

Citaat van: VANZOMERENG op november 24, 2012, 17:28:17
Twani...

Nog veel plezier met de Leben-versterker

Hoe kom je uberhaupt op zo,n keuze terrecht combinatie Harberth - Leben versterker

Niet voor de meest hand liggende oplossing  :eh:
Nou dank je wel.....Het is juist een (veelvuldig) bewezen goede combinatie zo valt op de Harbeth Community te lezen.......
Verder ben ik al vanaf dag één dat ik hem zag bij BB&G verliefd op het uiterlijk van het ding....

YamahaRXV

@VANZOMERENG   Dan ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd wat dan (een) meer voor de hand liggende combinatie (s) moet zijn...... :angel:

Harbeth als speakers, gecombineerd met ......... versterker ?

Leben als versterker, gecombineerd met .......... speakers ?

Denk dat het wel meevalt met die niet echt voor de hand liggende combinatie en dat er ook wel het nodige ''huiswerk'' is verricht vóór de beslissing van de aankoop :angel:

I stumbled across read your thread as I searched for "Leben" and "sale" in google. After reading through it doesn't seem you're interested in selling
These amps are very hard to find on the used market, especially in the US version.

Anyways, I thought I'd post my impressions of the Harbeth Super HL5 and Leben CS300XS that I demoed about 2 weeks ago.

Incredible combination, I did not feel it lacked in the bass department at all. Very dynamic, excellent sound stage, spot on timbre, at least for guitar. I demoed Eric Clapton's unplugged album, and the song that sold me on the Harbeth + Leben combination was "Old Love". I have a soft spot for acoustic guitar and this system nailed it. You could hear the strings being plucked, resonating with a woody texture.

When I first heard the Harbeth's, I will admit I was not blown away. The most immediate quality was the center image, which I think hits us first before timbre and all that good stuff. I did not find them to be anything special until our listening session went on with songs from Norah Jones, the Beatles, Eva Cassidy, and some from "Jazz at the Pawnshop". All this being played through a Resolution Audio CD player, the dealer's demo room was approximately 15wx18lx9h. At the end of the demo I was impressed and thought they were incredibly musical. To want anything more is to split hairs between different levels of greatness. They do invite you into the music and have a coherence about them that does not make you want to analyze the sound, just sit back and enjoy.

Anyways, just thought I'd post my two cents. You'd be surprised how little power the Harbeth's will need to be driven to very loud listening levels. That being said, I would still have the itch to hear them with the Leben CS600 especially after Jeff Day's review about they synergize.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

#2665
Zohoo Jan, jij hebt goed "mijn" huiswerk gedaan :P.

Dé versterkers voor Harbeth zijn:

- Sugden A21
- LFD Zero
- Sonneteer Alabaster
- Naim natuurlijk diverse types
- Leben CS300+600
- Quad, diverse types

Hiermee heb je beroemdste versterkers van de Harbeth Community allen genoemd. Er komt veel meer voor, maar dit zijn de toppers....

Kingpin

Citaat van: YamahaRXV op november 24, 2012, 19:46:53
Denk dat het wel meevalt met die niet echt voor de hand liggende combinatie en dat er ook wel het nodige ''huiswerk'' is verricht vóór de beslissing van de aankoop :angel:
Misschien doelt hij op het rendament van de speakers.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

#2667
 Gebleken is dat deze combi het uitstekend doet, je ziet het meer overigens. Van tijd tot tijd zie je bij de Duitse audiobladen ook een "Lucky match" mbt. een (zeer) zwakke buizenamp welke een "elektrisch lastige" speaker tóch laat swingen en zingen ;)

Heb succesvolle voorbeelden gezien waar een lousy 15watts een speaker met een gevoeligheid van nog geen 82á83 dB volledig deed excelleren.......

YamahaRXV

Citaat van: twani op november 24, 2012, 20:01:43
Zohoo Jan, jij hebt goed "mijn" huiswerk gedaan :P.

Ach....... ;) :D

Lavardin IT - Harbeth schijnt trouwens ook niet verkeerd te zijn  ;)
Zo,n Lavardin IT zou ik graag nog wel eens willen beluisteren trouwens  ::)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op november 24, 2012, 20:23:52
Ach....... ;) :D

Lavardin IT - Harbeth schijnt trouwens ook niet verkeerd te zijn  ;)
Zo,n Lavardin IT zou ik graag nog wel eens willen beluisteren trouwens  ::)
En die vergeet ik dan weer Jan, ik wist dat mijn lijstje niet compleet was :devil:

YamahaRXV

Ja, dat valt niet tegen hé van een niet Harbeth eigenaar  O0 :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op november 24, 2012, 20:25:12
En die vergeet ik dan weer Jan, ik wist dat mijn lijstje niet compleet was :devil:

Om nog even de daad bij het woord te voegen  ;) ;D
http://www.youtube.com/watch?v=hAH_1DVDMC8

Let even op het mee ''swingende'' voetje van de luisteraar........ Volgens mij van origine een Naimee  O0 :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op november 24, 2012, 20:48:14
Om nog even de daad bij het woord te voegen  ;) ;D
http://www.youtube.com/watch?v=hAH_1DVDMC8

Let even op het mee ''swingende'' voetje van de luisteraar........ Volgens mij van origine een Naimee  O0 :D
Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar een IS Reference, net even een wat vollere klankkleur dan de IT die ik wat bleker vond. Maar dat was op een Magnepan, dus terzijde. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Bas, als ik mij niet vergis hebben beide geen afstandsbediening toch ? ???
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Ik zal ook moeten leren "leben" zonder ab..... :nopompom: