A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

@Sonority Audio  Thanks ;)

Op verzoek van mijn vriendin speelt Birdy (skinny love) nu.
Damn, die piano klink wel erg realistisch zeg  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

THX

Jammer dat dat een hit is geworden, had het liever als "geheimtip" voor onszelf gehouden, want is als je aandachtig luisterd wel iets meer dan een populair popnummertje....

Zijn er ook deelgebieden Jan waarin de Adam het onderspit moet delven tegen de 24's?

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op oktober  6, 2012, 20:37:54

Of de Naim SU voldoende is voor de lusten van een laag-fetisjist  :alien: kan je nu met je eigen set in je eigen akoestiek prima vaststellen.
Probeer ook ATD van Roger Waters track 12 eens.

Dat gaat zeer lekker kan ik je eerlijk melden Henk ;)
Zojuist ook nog even het alom bekende hotel California van de Eagles beluisterd.
Die heerlijke baspartij in het begin van het nummer rolt de kamer in  :pompom:
Ook Fever Ray (Keep the streets alive) gehoord en de glazen in het dressoir rammelen en zingen mee.
Het blijkt toch nog mogelijk te zijn in die bass hongerige woonkamer van mij  8)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op oktober  6, 2012, 21:13:39
Dat gaat zeer lekker kan ik je eerlijk melden Henk ;)
Zojuist ook nog even het alom bekende hotel California van de Eagles beluisterd.
Die heerlijke baspartij in het begin van het nummer rolt de kamer in  :pompom:
Ook Fever Ray (Keep the streets alive) gehoord en de glazen in het dressoir rammelen en zingen mee.
Het blijkt toch nog mogelijk te zijn in die bass hongerige woonkamer van mij  8)
Keep the streets empty for me ;), maar klinkt tot nu toe goed als ik je mag geloven Jan!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  6, 2012, 21:16:50
Keep the streets empty for me ;), maar klinkt tot nu toe goed als ik je mag geloven Jan!

Yep, you,re right  ;)  Heb de focus met "tikken" en gedachten er niet helemaal bij merk ik  8)
Het klinkt zeker goed Bas  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op oktober  6, 2012, 21:23:54
Yep, you,re right  ;)  Heb de focus met "tikken" en gedachten er niet helemaal bij merk ik  8)
Het klinkt zeker goed Bas  ;)
Ik zit hier ook regelmatig wat te tikken om 5 minuten later pas verder te gaan, omdat de muziek in mijn woonkamer meer de aandacht trekt. :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Hier ook zo, we hebben een topavond :headbanging:  Geen verplichtingen verder buiten de deur :D

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober  6, 2012, 21:13:06
THX

Jammer dat dat een hit is geworden, had het liever als "geheimtip" voor onszelf gehouden, want is als je aandachtig luisterd wel iets meer dan een populair popnummertje....

Zijn er ook deelgebieden Jan waarin de Adam het onderspit moet delven tegen de 24's?

Het nummer van Birdy is inderdaad meer dan een populair popnummertje.  Als ik het zo realistisch hoor spelen als dat ik het hier net hoorde dan is er zeker sprake van een grote mate van ''kippenvel''  ;)

Het is moeilijk om nu al een volledig objectieve beoordeling te geven aan de min en pluskanten van beide speakers.
De ervaring heeft mij inmiddels wel geleerd om minimaal een week te gaan luisteren onder verschillende omstandigheden voordat ik echt een betrouwbare beeldvorming kan geven.

In de basis vind ik beide merken speakers heerlijk en hebben ze toch wel redelijk wat karakteristiek overeenkomsten ondanks het sterk verschillende concept.
Onderstaand wat bevindingen gebaseerd op de luistersessie van vandaag:

Beide speakers zijn zeer dynamisch te noemen en doen niet echt voor elkaar onder op dit gebied.
Qua aansturing lijkt de Adam nog wat makkelijker te zijn dan de PMC 24 (niet geheel onlogisch gezien het verschil in impedantie en gevoeligheid)
De hoorbare controle en reserves die de Adam Column heeft overstijgen die van de PMC (die ik op dit gebied ook al sterk vind)  Het is bijna bizar te noemen hoe strak, maar ook volkomen rustig en gecontroleerd de Adam,s blijven klinken over de gehele linie, ongeacht volumestanden, soort muziek,etc. 

Dan de laagweergave in mijn akoestiek: de Adam,s gaan in de laagste frequentieregionen wat minder ver door dan de PMC,s , maar vanaf de 50 á 60 Hz (schat ik) is de Adam actiever en prominenter aanwezig dan de PMC,s (zeer wenselijk in mijn akoestische situatie en natuurlijk als ''laagfetishjist  ;D) De laagweergave is snel qua timing, maar ook vol en strak.

Blijft nog over de weergave van het middentonen en hoge tonen gebied: beide speakers doen dit naar mijn mening erg goed, maar geheel op hun eigen manier.
De Adam laat mogelijk nog ietsje meer detail horen in het mid en hoog, maar doet dit op een wat meer gedoseerde, en minder uitbundige manier.
(één van de redenen waarschijnlijk dat de Adam zijn kwaliteiten laat horen na langer luisteren, iets wat ik al eerder aangaf  ;)

Verder zijn er redelijke verschillen te merken in de set up van beide merken speakers. De PMC,s klinken het best als ze minimale toe-in hebben (o.a. door het grote afstraalgebied van de Seas tweeter). De Adam,s hebben wat meer toe-in nodig om de focus goed te krijgen, maar eenmaal goed gepositioneerd staat er (net als bij de PMC,s) een zeer mooi en breed stereobeeld waarbij de speakers geheel verdwijnen.










Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Leuk om je experimenten te volgen Jan, maar ik zou toch ook eens een sub toevoegen aan de pmc's (zoals ik al eens heb gezegd  ;))...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Maar is gevoelsmatig wel een raar idee om een paar bass-potente, vloerstaande PMCEES een sub te moeten toevoegen. En dan die verdomde integratie hé :devil:    Zo lastig om die (als je achternaam géén "van Zel" luidt) goed voor elkaar te krijgen.
Grappige is Jan, dat ik ook heel lang met de bassweergave in mijn kamer heb geworsteld in die zin dat mijn kamer ook bass vrat, gelijk aan  een kolonie boktorren in een akker met vers opbloeiende kropjes sla........
'T byzondere is dat bij mij de oplossing eigenlijk meer leek te liggen in speakers met een ander werkingsprincipe dan in speakers met méér membraamoppervlak.
Achtereenvolgens waren dat:

Kef IQ7 coaxiaal met bassreflex voorzijde.           Resultaat was zeer direct maar dun en bassarm
Heco Celan 901 met dubbel bassreflex à. zijde.    Resultaat was zeer vol, goede bass, weinig resolutie
Von Schweikert VR4 gen3 HSE bassreflex v.zijde. Resultaat was prima, dat vond Monique niet :D
Harbeth SHL 5 bassreflex voorzijde.                    Resultaat is uitstekend en Monique is heel blij  ;D

Het blijft overigens wel een mal idee dat die onbeduidende dunwandige kastjes zulks een mooie bass kunnen produceren :o

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober  7, 2012, 08:53:50
Maar is gevoelsmatig wel een raar idee om een paar bass-potente, vloerstaande PMCEES een sub te moeten toevoegen. En dan die verdomde integratie hé :devil:    Zo lastig om die (als je achternaam géén "van Zel" luidt) goed voor elkaar te krijgen.
Grappige is Jan, dat ik ook heel lang met de bassweergave in mijn kamer heb geworsteld in die zin dat mijn kamer ook bass vrat, gelijk aan  een kolonie boktorren in een akker met vers opbloeiende kropjes sla........
'T byzondere is dat bij mij de oplossing eigenlijk meer leek te liggen in speakers met een ander werkingsprincipe dan in speakers met méér membraamoppervlak.
Achtereenvolgens waren dat:

Kef IQ7 coaxiaal met bassreflex voorzijde.           Resultaat was zeer direct maar dun en bassarm
Heco Celan 901 met dubbel bassreflex à. zijde.    Resultaat was zeer vol, goede bass, weinig resolutie
Von Schweikert VR4 gen3 HSE bassreflex v.zijde. Resultaat was prima, dat vond Monique niet :D
Harbeth SHL 5 bassreflex voorzijde.                    Resultaat is uitstekend en Monique is heel blij  ;D

Het blijft overigens wel een mal idee dat die onbeduidende dunwandige kastjes zulks een mooie bass kunnen produceren :o

@Nick  Daar hebben wij het inderdaad over gehad, maar je weet ook mijn argumenten (en die van mijn vriendin) waarom ik hier niet voor wil kiezen.
Theo lijkt mij erg goed te kennen want hij verwoordt exact mijn gedachten hier over  ;)
Zoals ik al aangaf vind ik de PMC, s erg goed klinken en heb uiteindelijk maar één ding om over te klagen en dat is de laagweergave. Een probleem wat niet gerelateerd is aan de PMC,s maar aan die kl*te bass vretende akoestiek hier  :devil:
Ik ben gewoon van mening dat een goede (potente) vloerstaander normaal gesproken niet ondersteund hoeft te worden in het laag d.m.v. een actieve sub.
De Adam,s hebben in de basis veel klankmatige overeenkomsten met de PMC,s , alleen doen ze het hier op bepaalde punten beter.
Is ook geen schande want in het geval van de Adam Audio Column MK3 praten we nog steeds over een setprijs van € 5200,00  ;)

@Theo  De PMC,s zijn in de regel zeker bass-potente speakers, ik heb de 23,s en de 24,s op dit vlak elders hele goede dingen horen doen.
De situatie die jij schetst met de sterk uiteenlopende prestaties van div. speakers op dit vlak komt eigenlijk geheel overeen met die van mij  ;)
Er hebben hier in de loop van de tijd ook vele speakers gestaan die zeer uiteenlopend presteerden op het gebied van laagweergave.
De verschillen onderling waren meestal klein, maar soms ook wat groter. De Adam Audio Column MK 3 die hier nu staat lijkt ''op maat gemaakt'' te zijn voor de akoestiek hier.
De slechtst presterende speaker ooit hier was trouwens de Audio Physic Tempo 25  :o
Het is trouwens opvallend te horen hoeveel klankmatige overeenkomsten er toch zijn tussen de PMC,s en de Adam,s  :angel:
Het is echt wel te horen dat beide merken hun ''roots'' hebben in de monitor/studio wereld.

Vanmorgen heb ik weer even mijn luisterervaringen van gisteren ''gereset'' en ben weer objectief gaan luisteren.
Met name bij het luisteren van wat jazzy achtige muziek (Eva Cassidy  Wade in the water) , maar ook Marcus Miller (Tutu Revisted) zijn de Adam,s helemaal in hun element.
De ambiance rond de nummers wordt zeer realistisch en met veel detail ten gehore gebracht, maar tevens ook erg muzikaal en zelfs met een vleugje warmte.

Heerlijk dus  :wub:





Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Van 5200 euro per set gaan we net zo makkelijk over op 52 euro per stuk ;D

Jumping Jack

Leuke brievenbus, maar we willen speakers zien Theo!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Voor de volledigheid, ze zijn nog niet helemaal afgewerkt.....

twani

Citaat van: Jumping Jack op oktober  7, 2012, 20:40:43
Leuke brievenbus, maar we willen speakers zien Theo!
Die moet je wel eerst bouwen Nick ;) Stap voor stap voor stap, jij bent vast niet het type "zelfbouwer" :D

Jumping Jack

Citaat van: twani op oktober  7, 2012, 20:46:05
Die moet je wel eerst bouwen Nick ;) Stap voor stap voor stap, jij bent vast niet het type "zelfbouwer" :D

Nope, ik ben meer van de prêt-à-écouter  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober  7, 2012, 20:38:50
Van 5200 euro per set gaan we net zo makkelijk over op 52 euro per stuk ;D

Kijk, en weer een stap verder  :clapping:
Hoe en waarmee heb je het MDF behandeld, voordat de finishing touch daar is ?


Kijk je wel uit dat er niet voor € 5096,00 aan arbeidsuren in gaat zitten...... :P O0  ;D

Nou Theo, terwijl jij nog lekker aan het knutselen ben ga ik nog even verder met genieten van het Yello (Tangier Blue) geweld hier. Wat een dynamiek en snelheid zeg  :inlove:
Heb net al een boze vriendin voor mij gehad die melde dat onze zoon lag te schudden in z,n bed...... :withstupid:

Hij gaat weer lekker  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op oktober  7, 2012, 21:16:55
Kijk, en weer een stap verder  :clapping:
Hoe en waarmee heb je het MDF behandeld, voordat de finishing touch daar is ?


Kijk je wel uit dat er niet voor € 5096,00 aan arbeidsuren in gaat zitten...... :P O0  ;D

Nou Theo, terwijl jij nog lekker aan het knutselen ben ga ik nog even verder met genieten van het Yello (Tangier Blue) geweld hier. Wat een dynamiek en snelheid zeg  :inlove:
Heb net al een boze vriendin voor mij gehad die melde dat onze zoon lag te schudden in z,n bed...... :withstupid:

Hij gaat weer lekker  ;D
Er zit een laagje berkenhout overheen, op de randen nauw op elkaar aangesloten en vervolgens in elkaar gladgeschuurd, boven verwachting eigenlijk, net echt :clapping:

Die van mij is ook nog wakker, The little bastard bedoel ik, kan de slaap niet vatten denk ik....

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober  7, 2012, 21:51:47
Er zit een laagje berkenhout overheen, op de randen nauw op elkaar aangesloten en vervolgens in elkaar gladgeschuurd, boven verwachting eigenlijk, net echt :clapping:

Aha, dat dacht ik al te zien  ;)  Netjes hoor.
Eigenlijk nog vergeten te vragen aan je, maar het schoot mij nu te binnen toen ik V-Link 192 in je onderschrift zag staan. Hoe doet de 192 versie het t.o.v. de oude ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Mmmmm, tja lastig te zeggen, niet minder in ieder geval :D   Maw. ik hoor niet of nauwelijks verschil.......

Deleted Member 2

petje af voor je vakmanschap als meubelmaker. Kan je dat verdeelblok beter ook van hout maken ;D

Dat is overigens een prima oplossing als je het aan de binnenkant bekleedt met zelfklevend aluminiumfolie

twani


YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober  8, 2012, 10:38:21
Zoiets zal het wel worden Henk :)

Theo, ik heb het volgens mij al eerder aangeboden, maar je kan het aluminium stekkerblok met outlets gerust naar mij sturen hoor.
Hier op de zaak heb ik alle mogelijkheden om er nog iets heel moois van te maken  ;)
Ik wil het graag en uiteraard kosteloos voor je doen.

Ik zie het als een uitdaging  :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Ik meer als een reddingsoperatie :D. Inmiddels ben ik zover dat ik mijn trots opzij durf te zetten en meer dan dankbaar gebruik wil maken van je aanbod :blush:
Het gaat dus om een (nieuwe :D) aluminium bovendeksel waarin dan de gaten voor de inlets gemaakt moeten worden.
Zoals het er bij jou uitzag Jan, met die "markers" voor de fase vond ik geweldig :wub:

Alvast heel erg bedankt.

Pfff zo, dat is eruit zeg, metaalbewerking is niet helemaal mijn ding heb ik gemerkt :devil:

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober  8, 2012, 14:05:41
Ik meer als een reddingsoperatie :D. Inmiddels ben ik zover dat ik mijn trots opzij durf te zetten en meer dan dankbaar gebruik wil maken van je aanbod :blush:
Het gaat dus om een (nieuwe :D) aluminium bovendeksel waarin dan de gaten voor de inlets gemaakt moeten worden.
Zoals het er bij jou uitzag Jan, met die "markers" voor de fase vond ik geweldig :wub:

Alvast heel erg bedankt.

Pfff zo, dat is eruit zeg, metaalbewerking is niet helemaal mijn ding heb ik gemerkt :devil:

Komt goed Theo  ;)

Ik heb al wel wat dingen in gedachten die ervoor kunnen zorgen dat er straks niets meer zichtbaar is van de uhh ''verkeerde'' bewerking van je stekkerblok  ;)
Als ''Head Welding Department and Quality Control/Assurance'' zal ik je beloven dat je straks weer een mooi stekkerblok heb  ;)
Mét markers voor de fase zijde  :headbanging:

We PM-en wel even over het verdere verloop  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8