A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: Sonority audio op oktober  6, 2012, 17:09:27
hoi bas..
Het zijn geen ribbons  ;D
Het is amt...werkingsprincipe is echt anders..word veel met elkaar verward,maar is echt wat anders  ::)

De AMT is ontwikkeld door Oscar Heil die overigens ook de MosFet heeft ontwikkeld

ESS Heil Air Motion Transformer AMT Tweeter
The ESS Heil Air Motion Transformer (AMT) tweeter uses a folded pleated Mylar diaphragm of a mere 0.0005" thickness! Its "voice coil" is a serpentine pattern of precision-etched aluminum, selected for minimal weight and high power handling. Unlike a normal piston loudspeaker that excites the air by alternately pushing and pulling a cone or dome, the Heil AMT Air Motion Transformer linearly squeezes and expands its diaphragm's pleats, moving the airload at a very high velocity. Because the moving mass of the Air Motion Transformer is extremely low and the magnetic structure very powerful, this combination results in extremely high acceleration that yields amazing transients.

Moreover, the Heil Air Motion Transformer diaphragm's low mass and high output also allow for an unusually high combination of efficiency and bandwidth to be attained in a single loudspeaker. That is what also makes it able to efficiently reproduce frequencies over the very wide range, between 500 to 20,000 Hz. The AMT is a dipolar transducer, making it act just like a live musical instrument in many cases propagating as much sound to the front as it does to the rear, enabling a more natural and musical ambience to be heard in the listening environment. The diaphragm's shape delivers wide dispersion in the horizontal axis but tightly controlled vertical coverage. This creates a wide soundstage while simultaneously minimizing unwanted reflections from floor and ceiling.

ESS still manufactures the original Air Motion Transformer invented by Dr. Oskar Heil over 30 years ago.

Specifications: •Power handling: 40 watts RMS/160 watts max • Impedance: 4 ohms • Re: 2.9 ohms • Frequency response: 800-20,000 Hz • Minimum crossover frequency: 800 Hz at 12dB/octave or more • SPL: 92 dB 1W/1m • Dimensions: 6" H x 6-3/4" W x 4-1/4" D.

Sonority audio

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  6, 2012, 17:20:52
Lol, ik roep weer eens wat. Zal er eens naar googlen.
maakt niet uit bas, wij horen dit vaker hoor. :blush:
Maar het zijn echt verschillende concepten.
Het lijkt wel ergens op elkaar,zeker qua looks,dus snap de verwarring wel..
http://www.adam-audio.com/en/technology/x-art

Hier een uitleg..

Gr dennis
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Deleted Member 2

Ook Elac past al heel lang dit soort tweeters toe. Deze noemen zij de Jet-tweeters. Zij hebben ook de 4Pi 360 graden stralende tweeter in hun programma. uit eigen ervaring kan ik vertellen dat dit heel goed werkt. Niet voor niets hebben high-end luidsprekers vaak een tweeter op de achterkant van de luidspreker. Geen idee of Adam dat ook toepast.

vanzomereng

#2053
Al verschillende malen Adam-speakers gehoord...

Speakers waar niks op af te dingen viel, deden alles perfect
maar kreeg er nimmer warme gevoelens bij  :butbut:

Vond ze steeds "afstandelijk" klinken maar laten we dit maar gewoon onder de noemer "smaak" scharen
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Sonority audio

Dat zal zeker smaak zijn..
;)

Ik heb op de xfishow mensen met kippevel gezien ,het blijft altijd een smaak kwestie..

Alle hersentjes werken anders...en verwerken dus anders.. :thumbs-up:
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  6, 2012, 15:44:33
Hey! Leuk om jouw inrichting te zien! En bevallen ze? Heb een beetje een haat-liefde-verhouding met ribbons.

Zal nog wel eens een betere foto plaatsen Bas, want je ziet maar een klein gedeelte van de kamer zo  ;)

Buiten het feit dat de (demo) Adam Audio Column MK 3,s niet mijn favoriete kleur zijn (ze zijn er ook in hoogglans zwart  ;)), moet ik bekennen dat ze tot op heden (en dat is nog vrij kort  :angel:) een positieve indruk geven.
Wat mij al snel opviel is het feit dat het laag door de Eton laag units zeer strak,gecontroleerd en gedefinieerd weergegeven wordt  :headbanging:
Ik duidt het zelf altijd aan als slaglaag. Dit moet niet overheersen, maar gewoon in evenwicht zijn met de rest van het tonale klankbeeld.
Dit doen de Adam,s buitengewoon goed, want er heeft hier nog geen speaker in huis gestaan die het op dit gebied zo goed heeft gedaan.

Verder is goed te merken (net als bij PMC) dat de roots van dit merk liggen in de professionele monitor/studio wereld. De respons is razendsnel (past goed bij de Naim eigenschappen  ;D) en van onrust of een greintje vervorming bij (zeer) hoge volumes is totaal geen sprake.
In eerste instantie had ik wat angst dat de Adam,s door hun neutrale karakter en de AMT tweeter en middentonen units mogelijk wat te ''upfront'' zouden kunnen klinken.
Niets is minder waar, vocalen en instrumenten worden in de juiste proporties en met veel detail en natuurlijkheid weergegeven zonder hardheid of scherpte.
Het is geen speaker die meteen vanaf het allereerste uur luisteren je meteen van je stoel afblaast, integendeel, de kwaliteiten komen steeds meer naar voren naarmate er langer geluisterd wordt, althans zo ervaar ik het nu.
Gevoels en gehoormatig krijg je echt het idee dat de Adam,s zich volledig in dienst stellen van de versterker en bron, en deze hun klanksignatuur volledig en eerlijk laat blootgeven  ;)

Maar nu eerst weer even lekker verder gaan luisteren de komende dagen en kijken welke (positieve of negatieve) indrukken er nog naar voren kunnen gaan komen  ;)


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op oktober  6, 2012, 18:31:42
Zal nog wel eens een betere foto plaatsen Bas, want je ziet maar een klein gedeelte van de kamer zo  ;)

Buiten het feit dat de (demo) Adam Audio Column MK 3,s niet mijn favoriete kleur zijn (ze zijn er ook in hoogglans zwart  ;)), moet ik bekennen dat ze tot op heden (en dat is nog vrij kort  :angel:) een positieve indruk geven.
Wat mij al snel opviel is het feit dat het laag door de Eton laag units zeer strak,gecontroleerd en gedefinieerd weergegeven wordt  :headbanging:
Ik duidt het zelf altijd aan als slaglaag. Dit moet niet overheersen, maar gewoon in evenwicht zijn met de rest van het tonale klankbeeld.
Dit doen de Adam,s buitengewoon goed, want er heeft hier nog geen speaker in huis gestaan die het op dit gebied zo goed heeft gedaan.

Verder is goed te merken (net als bij PMC) dat de roots van dit merk liggen in de professionele monitor/studio wereld. De respons is razendsnel (past goed bij de Naim eigenschappen  ;D) en van onrust of een greintje vervorming bij (zeer) hoge volumes is totaal geen sprake.
In eerste instantie had ik wat angst dat de Adam,s door hun neutrale karakter en de AMT tweeter en middentonen units mogelijk wat te ''upfront'' zouden kunnen klinken.
Niets is minder waar, vocalen en instrumenten worden in de juiste proporties en met veel detail en natuurlijkheid weergegeven zonder hardheid of scherpte.
Het is geen speaker die meteen vanaf het allereerste uur luisteren je meteen van je stoel afblaast, integendeel, de kwaliteiten komen steeds meer naar voren naarmate er langer geluisterd wordt, althans zo ervaar ik het nu.
Gevoels en gehoormatig krijg je echt het idee dat de Adam,s zich volledig in dienst stellen van de versterker en bron, en deze hun klanksignatuur volledig en eerlijk laat blootgeven  ;)

Maar nu eerst weer even lekker verder gaan luisteren de komende dagen en kijken welke (positieve of negatieve) indrukken er nog naar voren kunnen gaan komen  ;)
Persoonlijk vind ik dat één van de belangrijkste kenmerken. Veel plezier met luisteren!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Ogen dicht en ze zouden er niet meer moeten zijn de speakers, slechts muziek zou dan overblijven.....

YamahaRXV

Citaat van: VANZOMERENG op oktober  6, 2012, 18:22:11
Al verschillende malen Adam-speakers gehoord...

Speakers waar niks op af te dingen viel, deden alles perfect
maar kreeg er nimmer warme gevoelens bij  :butbut:

Vond ze steeds "afstandelijk" klinken maar laten we dit maar gewoon onder de noemer "smaak" scharen

@ VANZOMERENG

Wat ik tot op heden hier hoor is zeker geen afstandelijkheid, maar in mijn geval de overduidelijke klanksignatuur van mijn Naim Superuniti.
Ik denk, of beter gezegd durf wel te zeggen dat Adam Audio (net als PMC en in bepaalde mate Dynaudio) gewoon ''eerlijke'' weergevers zijn die gewoon laten horen wat de klanksignatuur is van de keten die er voor ''hangt''  ;)
Het ''sausje'' of beter gezegd kleuring wat altijd gebaseerd is op persoonlijke voorkeur moet dan van de bron en de versterker komen.
Is dit aanwezig dan zullen speakers als PMC en Adam dit ook laten horen.
Naim is een merk wat bv. ook een eigen ''sausje'' heeft, dit is sterk aanwezig en voor sommige mensen té......
Zelf kan ik de Naim klanksignatuur erg waarderen en vandaag heb ik deze signatuur nog wat beter leren kennen  8)

@Bas  Hier nog een review waar nog e.e.a. wordt beschreven over de gebruikte type units in de Column MK 3  ;)

https://s3.amazonaws.com/hifi.nl/Music-Emotion/ME10-09-Adam.pdf
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op oktober  6, 2012, 18:54:19
@ VANZOMERENG

Wat ik tot op heden hier hoor is zeker geen afstandelijkheid, maar in mijn geval de overduidelijke klanksignatuur van mijn Naim Superuniti.
Ik denk, of beter gezegd durf wel te zeggen dat Adam Audio (net als PMC en in bepaalde mate Dynaudio) gewoon ''eerlijke'' weergevers zijn die gewoon laten horen wat de klanksignatuur is van de keten die er voor ''hangt''  ;)
Het ''sausje'' of beter gezegd kleuring wat altijd gebaseerd is op persoonlijke voorkeur moet dan van de bron en de versterker komen.
Is dit aanwezig dan zullen speakers als PMC en Adam dit ook laten horen.
Naim is een merk wat bv. ook een eigen ''sausje'' heeft, dit is sterk aanwezig en voor sommige mensen té......
Zelf kan ik de Naim klanksignatuur erg waarderen en vandaag heb ik deze signatuur nog wat beter leren kennen  8)

@Bas  Hier nog een review waar nog e.e.a. wordt beschreven over de gebruikte type units in de Column MK 3  ;)

https://s3.amazonaws.com/hifi.nl/Music-Emotion/ME10-09-Adam.pdf
Mmm, PMC vond ik ook gekleurd. Ik waardeer overigens meer de beschrijvingen van mijn mede-forumleden dan de meeste recensies. Niet dat ik de recensie niet ga lezen hoor, maar dat wilde ik gewoon even kwijt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober  6, 2012, 18:51:27
Ogen dicht en ze zouden er niet meer moeten zijn de speakers, slechts muziek zou dan overblijven.....

Hmm, dat zit wel goed denk ik  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  6, 2012, 19:04:12
Mmm, PMC vond ik ook gekleurd. Ik waardeer overigens meer de beschrijvingen van mijn mede-forumleden dan de meeste recensies. Niet dat ik de recensie niet ga lezen hoor, maar dat wilde ik gewoon even kwijt.

De link naar de recensie was ook meer bedoeld m.b.t. de constructie van de gebruikte units Bas  ;)
Zie ook de uitleg die Henk (Onder013) eerder gaf  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op oktober  6, 2012, 19:04:17
Hmm, dat zit wel goed denk ik  :angel:
Ik denk dat ik Jan inmiddels goed genoeg ken om te kunnen roepen dat we een roerige tijd tegemoet gaan, leuk :pompom:

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op oktober  6, 2012, 19:07:05
De link naar de recensie was ook meer bedoeld m.b.t. de constructie van de gebruikte units Bas  ;)
Zie ook de uitleg die Henk (Onder013) eerder gaf  ;)
Haha, ok! Ik ben niet zo'n techniekmens, maar houd er wel van om nieuwe dingen te leren. Dus lezen ga ik het zeker!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober  6, 2012, 19:09:21
Ik denk dat ik Jan inmiddels goed genoeg ken om te kunnen roepen dat we een roerige tijd tegemoet gaan, leuk :pompom:

"Never a dull moment" met Jan  ;D  :pompom:

Overigens wil ik wel benadrukken dat ik met de "verse" constateringen mijn mooie PMC,s zeker niet "afserveer" hoor, integendeel.... ;)  Het enige wat ik er nu zinnig over kan zeggen is dat de laagweergave van de Adam,s mij heel enthousiast maken.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

eneral data   
Power handling   200 W / 300 W
Efficiency   ≥90 dB / W / m
Frequency response   33 Hz - 50 kHz
Crossover frequencies   150 / 800 / 2800 Hz
Impedance   4 Ohm
Weight   70.5 lb (32 kg)
Height x Width x Depth   47.5" (1205 mm) x 9" (230 mm) x 12" (300 mm)
Warranty   10 Years

Gevoeligheid beter dan 90dB lees ik goed toch?   Ik lees ook 4 Ohm impedantie, dat is wel pittig. Is dat de dip? of zakt ie nog verder weg?

vanzomereng

Citaat van: YamahaRXV op oktober  6, 2012, 19:20:24
Overigens wil ik wel benadrukken dat ik met de "verse" constateringen mijn mooie PMC,s zeker niet "afserveer" hoor, integendeel.... ;)  Het enige wat ik er nu zinnig over kan zeggen is dat de laagweergave van de Adam,s mij heel enthousiast maken.

Ja ja, kriebels, een vage upgrade-visioen
zal ik het wel of zal ik het niet doen?
Sinterklaas komt er aan
Die PMC zijn goed maar blijven niet staan
Ja ja, kriebels, een nog steeds dat vage upgrade-visioen
6 december, die Adams wil ik in mijn schoen
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: VANZOMERENG op oktober  6, 2012, 19:47:17
Ja ja, kriebels, een vage upgrade-visioen
zal ik het wel of zal ik het niet doen?
Sinterklaas komt er aan
Die PMC zijn goed maar blijven niet staan
Ja ja, kriebels, een nog steeds dat vage upgrade-visioen
6 december, die Adams wil ik in mijn schoen


;D mooi zeg. Zo zie je maar weer dat die HT forummers vol zitten met "verborgen" talenten  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: VANZOMERENG op oktober  6, 2012, 19:47:17
Ja ja, kriebels, een vage upgrade-visioen
zal ik het wel of zal ik het niet doen?
Sinterklaas komt er aan
Die PMC zijn goed maar blijven niet staan
Ja ja, kriebels, een nog steeds dat vage upgrade-visioen
6 december, die Adams wil ik in mijn schoen

Summerfear gaat los :pompom:

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober  6, 2012, 19:44:27
eneral data   
Power handling   200 W / 300 W
Efficiency   ≥90 dB / W / m
Frequency response   33 Hz - 50 kHz
Crossover frequencies   150 / 800 / 2800 Hz
Impedance   4 Ohm
Weight   70.5 lb (32 kg)
Height x Width x Depth   47.5" (1205 mm) x 9" (230 mm) x 12" (300 mm)
Warranty   10 Years

Gevoeligheid beter dan 90dB lees ik goed toch?   Ik lees ook 4 Ohm impedantie, dat is wel pittig. Is dat de dip? of zakt ie nog verder weg?

Mooie waarden toch Theo  ;D
Die 4 ohm stelt niet zo veel voor tegenwoordig, althans voor de meeste versterkers.
Ik weet niet of deze waarde bij de Adam,s erg veel "dipt" ?
Denk dat Sonority Audio dit veel beter kan zeggen dan ik  ;)
De hoge gevoeligheid maakt het alleen maar makkelijker aan te sturen voor minder stabiele en krachtige versterkers

Wat ik wel weet is dat ik meerdere keren de Adam Audio Pencil en de Column zeer goed heb horen spelen op een buizenversterker (Canor) en dit ging probleemloos tijdens de laatste jaren op de AV-Nu shows.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Oscar Heil is op het idee van de mosfets gekomen omdat voor zijn airmotion transformer in combinatie met de destijds (jaren 60) beschikbare woofers geen ideale versterker beschikbaar was. Sinds die tijd is er verschrikkelijk veel gesleuteld aan het concept. Als vuistregel blijft generiek wel gelden dat veel en strak laag vermogen nodig heeft.

Of de Naim SU voldoende is voor de lusten van een laag-fetisjist  :alien: kan je nu met je eigen set in je eigen akoestiek prima vaststellen.
Probeer ook ATD van Roger Waters track 12 eens.

Sonority audio

@ twani

http://www.stereophile.com/content/adam-audio-classic-column-mk3-loudspeaker   

Laatste bladzijde
3.6 ohm bij ongeveer 120 hz dus elke versterker moet geen probleem zijn incl buizenverstrerkers..
:smile:
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com