A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

twani

Mijn vrouw wordt vanzelf wel Vintage :D  Eerst nog maar een flink aantal goede jaren met haar doorbrengen voordat het zover is. gelukkig is ze vooralsnog jonger dan mijn boxen :D

twani

De definitieve opstelling is een feit :pompom:




twani


MVG

Citaat van: twani op september 23, 2012, 17:47:22
Mijn vrouw wordt vanzelf wel Vintage :D  Eerst nog maar een flink aantal goede jaren met haar doorbrengen voordat het zover is. gelukkig is ze vooralsnog jonger dan mijn boxen :D

:clapping: Hier kan ik hartelijk om lachen! En inderdaad, maar aangezien we zelf ook, tegelijkertijd, vintage worden is daar niets mee mis hé.

Zoals Frank Sinatra het ook wel bezong in a very good year  ;D Maar zover is het, nog lang niet.

Leuke foto's zeg! Ziet er erg gezellig uit! Lijkt me een leuke ''chill'' ruimte. Veel plezier!  :pompom:

twani

Jullie lezen het goed, :o :o ik ga zelf speakers maken, het hout is al gezaagd en ligt er al, foto`s vanavond ;)

Bas Akkerman

Van koop naar vintage naar zelfbouw, je gaat lekker Theo! Lijkt me wel een heel avontuur.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: twani op september 28, 2012, 14:22:03
Jullie lezen het goed, :o :o ik ga zelf speakers maken, het hout is al gezaagd en ligt er al, foto`s vanavond ;)

Theo, jij blijft mij telkens weer verbazen  ;D  Maar ik moet zeggen, zeer interessant om te volgen dit ''project'', zeker gezien ik zelf ook altijd plannen heb gehad om dit te doen.
Het hout is dus al gezaagd....maar wat heb je in je hoofd qua vormgeving, type kast, hoeveel speakerunits, filtering en niet geheel onbelangrijk : welk merk units wil je gaan monteren ?  Scanspeak, Seas, Vifa, Peerless, Audax, Visaton ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Om je nog even wat enthousiaster te maken met je project  :pompom:
http://www.johneekels.nl/websitepagina/speakers.html

http://www.troelsgravesen.dk/Diy_Loudspeaker_Projects.htm#INDEX

Diep respect voor de kennis en het vakmanschap van beide bovengenoemde heren  :worship:
Bizar mooie projecten als je het mij vraagt.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Fostex Back Loaded hoorn met 103 driver als 1e vingeroefening.........Er gaat overigens niets de deur uit, set 1 blijft in tact en zal alleen nog een verandering ondergaan op het "bron vlak" dwz. of Linn komt met een streamer die ik optisch mooi vind, of MF komt met een Highend streamer, of iets buizenachtigs zoals de Ayon S3 maar dan mooi :D

Set 2 is de Vintageset, die blijft waar ie blijft, ben ik heel blij mee.

En in de kelder ónder mijn Sousterrain komt dan de 3e set, een zelfbouwset!

MVG

 :popcorn:

Leuke plannen zeg! Ik moet zeggen dat ik zelfbouw ook steeds interessanter begin te vinden! Ben erg benieuwd naar je project! Lijkt me fantastisch om zelf iets in elkaar te zetten en het dan geweldig zou klinken!

Citaat van: YamahaRXV op september 28, 2012, 15:34:41
Om je nog even wat enthousiaster te maken met je project  :pompom:
http://www.johneekels.nl/websitepagina/speakers.html

http://www.troelsgravesen.dk/Diy_Loudspeaker_Projects.htm#INDEX

Diep respect voor de kennis en het vakmanschap van beide bovengenoemde heren  :worship:
Bizar mooie projecten als je het mij vraagt.


Hier zouden je handen spontaan van gaan jeuken!  ;D

Succes en veel plezier met bouwen!

YamahaRXV

Citaat van: twani op september 28, 2012, 17:24:54
Fostex Back Loaded hoorn met 103 driver als 1e vingeroefening.........Er gaat overigens niets de deur uit, set 1 blijft in tact en zal alleen nog een verandering ondergaan op het "bron vlak" dwz. of Linn komt met een streamer die ik optisch mooi vind, of MF komt met een Highend streamer, of iets buizenachtigs zoals de Ayon S3 maar dan mooi :D

Set 2 is de Vintageset, die blijft waar ie blijft, ben ik heel blij mee.

En in de kelder ónder mijn Sousterrain komt dan de 3e set, een zelfbouwset!

Ah, deze ?  ;)



Met vintage looks  :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz


tompj

 
Citaat van: garmtz op september 28, 2012, 18:17:27
"Help! Mijn man is klusser!" :)
:laugh:
High end bekabeling ook...

Wel een stoer plan Twani.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


twani

En we bouwen de vaardigheden uit naar:

YamahaRXV

Citaat van: twani op september 28, 2012, 20:31:21
Nee Jan, we beginnen met deze:

Het lijkt wel een waar transmission line labyrinth  ;)

Maar gaaf project hoor Theo  :headbanging:  Ben zeer benieuwd naar het uiteindelijke resultaat en de klank.

Heel wat anders, maar zelf ben ik van plan om binnen afzienbare tijd (en bij meer beschikbare tijd) een paar goede monitor speakers te gaan bouwen met Scanspeak Revelator serie units en filtering met o.a. Mundorf condensatoren.
Voor de hobby en voor er bij te hebben  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


Jumping Jack

Jullie hebben gewoon tijd teveel en dan doet een mens al eens vreemde dingen...  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: YamahaRXV op september 28, 2012, 21:24:00
Het lijkt wel een waar transmission line labyrinth  ;)

Maar gaaf project hoor Theo  :headbanging:  Ben zeer benieuwd naar het uiteindelijke resultaat en de klank.

Heel wat anders, maar zelf ben ik van plan om binnen afzienbare tijd (en bij meer beschikbare tijd) een paar goede monitor speakers te gaan bouwen met Scanspeak Revelator serie units en filtering met o.a. Mundorf condensatoren.
Voor de hobby en voor er bij te hebben  ;)
Een "Oorgastisch" mooie tweeter:

twani

Citaat van: Jumping Jack op september 28, 2012, 21:37:14
Jullie hebben gewoon tijd teveel en dan doet een mens al eens vreemde dingen...  :D
,
60 uur per week auto`s verkopen, 4 avonden sportschool, 1 avond koopavond, zaterdags werken, 2 kinderen, 3 hamsters, 2 konijnen, een vrouw, een bed, een vóór en een achtergevel om te schilderen, een tuin om te wieden, autosport bedrijven....
Tijd zat over eigenlijk wel als ik het zo bekijk  ;D   

Bas Akkerman

Citaat van: twani op september 28, 2012, 21:44:12
,
60 uur per week auto`s verkopen, 4 avonden sportschool, 1 avond koopavond, zaterdags werken, 2 kinderen, 3 hamsters, 2 konijnen, een vrouw, een bed, een vóór en een achtergevel om te schilderen, een tuin om te wieden, autosport bedrijven....
Tijd zat over eigenlijk wel als ik het zo bekijk  ;D
Inderdaad, slapen wordt zoooo overschat! ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: twani op september 28, 2012, 21:40:12
Een "Oorgastisch" mooie tweeter:

Juist, die bedoel ik  :worship:
En dan in combinatie met deze  :pompom:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Jij weet wat lekker is Jan, dat wist ik al ;) Alleen die kleur van die vrouwen hé, dat worden we nooit eens en gezien onze gelijkluidende smaak met veel dingen is dat maar goed ook, voorkomt problemen bij een eventuele M&G ;D

Leuk tubedingetje:     

http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_83881&feature=iv&src_vid=16Deyvc3wuo&v=_9QVegFNlbo

Goed nummer ook ;)

YamahaRXV

Citaat van: twani op september 28, 2012, 21:44:12
,
60 uur per week auto`s verkopen, 4 avonden sportschool, 1 avond koopavond, zaterdags werken, 2 kinderen, 3 hamsters, 2 konijnen, een vrouw, een bed, een vóór en een achtergevel om te schilderen, een tuin om te wieden, autosport bedrijven....
Tijd zat over eigenlijk wel als ik het zo bekijk  ;D

Uhm, daar kan ik niet tegenop  :o  Sterker nog, ik begin straks nog medelijden te krijgen met je.... :crazy:
Zwoeger die je ben  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8