A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: twani op september 13, 2012, 22:33:43
Wederom ;D :worship: :worship: Ik hou enorm van deze humor ;)

1e impressie van de klank heb ik al wel voor jullie. Ingeleverd is de "V8 Sound" van de MF, ervoor terug is een nogal "delicaat" en fijnzinnige weergave.... Dnky sprak al wijze woorden, vintage is vaak wollig, niet altijd dus ook nu dus niet......
Hij zal overigens gauw weer plaats maken voor de MF want Monique is maar matig gecharmeerd van het uiterlijk van de Marantz :D Geeft niets, hij gaat toch de 2e vintage set aansturen

Als ik je beschrijving op een goudschaaltje weeg (ivm de waf-factor en de twaniriaanse voorkeur), maak ik uit je beschrijving op dat de marantz het wint? Een V8-sound past in mijn beleving in het geheel niet bij jouw voorkeur!? Wie de boss is, is wel duidelijk (V8). Maar wie is de Master?

twani

Citaat van: Onder013 op september 13, 2012, 22:49:10
Als ik je beschrijving op een goudschaaltje weeg (ivm de waf-factor en de twaniriaanse voorkeur), maak ik uit je beschrijving op dat de marantz het wint? Een V8-sound past in mijn beleving in het geheel niet bij jouw voorkeur!? Wie de boss is, is wel duidelijk (V8). Maar wie is de Master?
Grappig genoeg is de MF in dit vergelijk toch echt de " Lazy Boy" , die gaat ook zeker z'n plaats behouden ( was ook de bedoeling)
Bij de MArantz ga ik paar heerlijke supergrote Vintage (Wharfedale?) speakers zoeken ;D

MF is de master, de Marantz is vermakelijk maar kieskeuriger vwb. de aan hem gevoerde muziek. De ééne keer heel erg lekker, dan weer wat lastiger. Ook niet helemaal eerlijk, de MF is best een hele beer natuurlijk....

Deleted Member 2

Citaat van: twani op september 13, 2012, 23:17:59
Grappig genoeg is de MF in dit vergelijk toch echt de " Lazy Boy" , die gaat ook zeker z'n plaats behouden ( was ook de bedoeling)
Bij de MArantz ga ik paar heerlijke supergrote Vintage (Wharfedale?) speakers zoeken ;D

MF is de master, de Marantz is vermakelijk maar kieskeuriger vwb. de aan hem gevoerde muziek. De ééne keer heel erg lekker, dan weer wat lastiger. Ook niet helemaal eerlijk, de MF is best een hele beer natuurlijk....

of IMF


twani

http://www.hifi-studio.de/hifi-klassiker/kenwood/Kernwood_TK140X/TRIO_TK140X.htm

Mijn nieuwste Vintage aanwinst.....Gaar direct naar de restauratieman voor een volledige technische update....
Bouwjaar 1970!!!!!!!!!! :blink:

Jumping Jack

Jij laat er ook geen gras over groeien Theo! Nu nog een oudere vrouw en dan is je vintage collectie compleet  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Pjotr27

Leuke aanwinsten.... nu nog een setje Western Electric luidsprekers erbij en dan kan je echt genieten... ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op september 14, 2012, 13:36:41
Jij laat er ook geen gras over groeien Theo! Nu nog een oudere vrouw en dan is je vintage collectie compleet  :D

neenee: een Citroën DS maakt het "laid back"concept helemaal compleet.

twani

Citaat van: Jumping Jack op september 14, 2012, 13:36:41
Jij laat er ook geen gras over groeien Theo! Nu nog een oudere vrouw en dan is je vintage collectie compleet  :D
Om die opmerking kan ik wederom smakelijk lachen want Monique is namelijk ook van 1970 ;D
Zij stond me toch een ook weer een beetje meewarig aan te kijken toen ik liet zien wat ik heb gekocht ???
Ik ben kennelijk in de Vintage Mood op het ogenblik ;D
Voor een upgrade van de receiver overigens ben ik met 150 á 250 euro wel klaar.... 

twani

Citaat van: Onder013 op september 14, 2012, 15:17:35
neenee: een Citroën DS maakt het "laid back"concept helemaal compleet.
Henk, uit eigen ervaring kan ik je melden dat de huidige DS5 een verre van laidback karakter heeft, integendeel dat is een behoorlijk stevige auto......
Kwa comfort bedoel ik dan ;)

twani

Volgens mij heet ik binnenkort "Mister Laidback" hier op het forum ;D   Grappig eigenlijk, deze voorkeur van muziekweergave strookt in werkelijk helemaal niets met mijn dagelijkse doen en laten en karakter, das veel meer impulsief en explosief :D

Deleted Member 2

Citaat van: twani op september 14, 2012, 21:31:19
Henk, uit eigen ervaring kan ik je melden dat de huidige DS5 een verre van laidback karakter heeft, integendeel dat is een behoorlijk stevige auto......
Kwa comfort bedoel ik dan ;)
Dat weet ik eveneens uit eigen ervaring. de benzine-uitvoering is iets beter, maar er zitten mij teveel toolie-toolies op. Voor jou bedoelde ik de echte DS en wel in de pallas uitvoering. uiteraard in het zwart met een wit dak. :inlove:

twani

Citaat van: Onder013 op september 14, 2012, 22:43:56
Dat weet ik eveneens uit eigen ervaring. de benzine-uitvoering is iets beter, maar er zitten mij teveel toolie-toolies op. Voor jou bedoelde ik de echte DS en wel in de pallas uitvoering. uiteraard in het zwart met een wit dak. :inlove:
Ook de pallas voor mij, in het appeltjes groen metallic met cognackleurig leer of klassiek rode stof, is me om het even :inlove:

Lijkt wel of dit een beetje het punt in mijn leven is dat ik zo af en toe ook eens achterom ga kijken, ach ja 47 hé, zal wel zo horen dan  :D

twani

En deze ga ik van de week ophalen:

http://ludhiana.olx.in/akai-vintage-speakers-sw-155-iid-249641782

In een veel mooiere conditie, dat gelukkig wel......

tompj

Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: tompj op september 16, 2012, 13:43:33
Jeetje....is dat om aan te horen?
Tja, dat ga je nog van me horen ;D. 30cm woofer 98db gevoelig en volgens een aantal reviews inderdaad gewoon geschikt voor muziekweergave :D
Hebben me 55 hele euro's gekost, we gaan het zien.........

Deleted Member 2

Citaat van: twani op september 14, 2012, 22:50:53
Ook de pallas voor mij, in het appeltjes groen metallic met cognackleurig leer of klassiek rode stof, is me om het even :inlove:

Lijkt wel of dit een beetje het punt in mijn leven is dat ik zo af en toe ook eens achterom ga kijken, ach ja 47 hé, zal wel zo horen dan  :D

Je begint de leeftijd van een hard geveerde open sportwagen te bereiken ;D

Gelukkig heb ik die kermis van de hormonen al achter mij: ik rij C5 :satisfied:

Deleted Member 2


Deleted Member 2

Is bijvoorbeeld de Yamaha NS1000 niet ietsje beter als het uit de vorige eeuw moet komen 8)?

Dirk

Citaat van: Onder013 op september 16, 2012, 14:53:45
Is bijvoorbeeld de Yamaha NS1000 niet ietsje beter als het uit de vorige eeuw moet komen 8)?
maar die past (qua tijdperk) absoluut niet bij de Marantz gok ik.
ik had persoonlijk eerder uitgekeken naar een oude (en kleine) IMF, zijn voor leuke prijzen te krijgen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Robiwan

Citaat van: Onder013 op september 16, 2012, 14:47:29
Je begint de leeftijd van een hard geveerde open sportwagen te bereiken ;D

Gelukkig heb ik die kermis van de hormonen al achter mij: ik rij C5 :satisfied:

dat 1e/2e versie gedrocht of de laatste? :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op september 16, 2012, 15:09:15
dat 1e/2e versie gedrocht of de laatste? :D

hoe ouder ze zijn des te beter ze rijden. Na de CX is het er niet beter op geworden :)

Deleted Member 2

Citaat van: Dynky op september 16, 2012, 14:57:07
maar die past (qua tijdperk) absoluut niet bij de Marantz gok ik.
ik had persoonlijk eerder uitgekeken naar een oude (en kleine) IMF, zijn voor leuke prijzen te krijgen ;)

de NS1000 luidsprekers bestaan al heel wat jaartjes (circa 1980). http://magnatmuseum.nl/Index%20Vintage%20Audio/vintage%20audio%20luidsprekers.htm

Maar wat wellicht heel goed past bij een Harbeth-liefhebber: de Technics SB-RX-70

De IMF is al eerder gesuggereerd en dus een serieuze tip?

Dirk

Citaat van: Onder013 op september 16, 2012, 16:17:09
de NS1000 luidsprekers bestaan al heel wat jaartjes (circa 1980). http://magnatmuseum.nl/Index%20Vintage%20Audio/vintage%20audio%20luidsprekers.htm

Maar wat wellicht heel goed past bij een Harbeth-liefhebber: de Technics SB-RX-70

De IMF is al eerder gesuggereerd en dus een serieuze tip?
ik ken de Marantz van Twani niet zo goed, maar ik gok dat die een tikje ouder is
zelf heb ik wel goede ervaringen met de wat kleinere IMF's uit de familie, een Compact Studio 2 klinkt bvb erg mooi voor z'n formaat ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Deleted Member 2

Citaat van: Dynky op september 16, 2012, 16:26:57
ik ken de Marantz van Twani niet zo goed, maar ik gok dat die een tikje ouder is
zelf heb ik wel goede ervaringen met de wat kleinere IMF's uit de familie, een Compact Studio 2 klinkt bvb erg mooi voor z'n formaat ;)

Circa 1975 zijn ze geïntroduceerd.