A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: twani op augustus  5, 2012, 20:43:53
Nou Jan, vwb.  de Theo Tweak kan ik je melden dat er gisteren een paar "godvers" door de winkel zijn gevlogen.......Wat blijkt; al mijn ijver om er mooi pakketjes van te maken hebben ervoor gezorgt dat de (onze) telefoniste/receptioniste de 3 pakketjes niet meer als uitgaande post herkende en deze dus rustig een dag of 2 heeft laten liggen.  :devil: Altijd fijn als je 3 mensen een cadeautje hebt beloofd  :blush: Ik kwam er gisterenmiddag laat pas achter bij het toevallig passeren van deze locatie binnen onze vestiging. Enfin, morgen ochtend doen dus, sorry jongens, ik baal......  Jan, even back on track, heb jij daadwerkelijk een Fluke meter ter beschikking? Serieuze shit toch? Over Igo hoor ik veel goeds trouwens.........

"Het gewin is het eind van het gespin": lang geleden kocht ik de versterker waar ik lang van had gedroomd. Het open maken van de doos was zo'n mooi moment, dat ik een tijdje later deze weer heb ingepakt om deze voor een tweede keer uit pakken. Je raadt het al: noppes euforie voor de prijs van één. ;D

Ik wacht rustig af :coffee:

Zijn er al nieuwe ontwikkelingen op het computer audio gebied? Mijn plannen voor een mac mini heb ik in de diepvrieskast gezet na het genieten van muziek via de touch en de nieuwe nog weer betere interlink aan de dac.
Ook het bedieningscomfort is flink verbeterd met het installeren van een snellere dac (Qnap TS-669 Pro). Ondanks de bizarre hoeveelheid geripte cd's is het overzicht direct beschikbaar en speelklaar. Daarmee is één van de criteria om over te stappen op een mac mini verdwenen. Wellicht dat als de nieuwe dac (de Hex) er is met de a-symetrische usb ingang, ik nog eens kritisch ga beoordelen of de MM voordelen biedt.

Groet,

Henk

twani


Deleted Member 2

Citaat van: twani op augustus  5, 2012, 22:21:22
De Hex wordt zojuist op Hifi.nl besproken Henk!

Ik heb het gelezen: usb optioneel :(

Ze weten de spanning wel op te voeren. Als of er een nieuwe Apple aan komt ;D

YamahaRXV

#1678
Citaat van: twani op augustus  5, 2012, 20:43:53
Nou Jan, vwb.  de Theo Tweak kan ik je melden dat er gisteren een paar "godvers" door de winkel zijn gevlogen.......Wat blijkt; al mijn ijver om er mooi pakketjes van te maken hebben ervoor gezorgt dat de (onze) telefoniste/receptioniste de 3 pakketjes niet meer als uitgaande post herkende en deze dus rustig een dag of 2 heeft laten liggen.  :devil: Altijd fijn als je 3 mensen een cadeautje hebt beloofd  :blush: Ik kwam er gisterenmiddag laat pas achter bij het toevallig passeren van deze locatie binnen onze vestiging. Enfin, morgen ochtend doen dus, sorry jongens, ik baal......  Jan, even back on track, heb jij daadwerkelijk een Fluke meter ter beschikking? Serieuze shit toch? Over Igo hoor ik veel goeds trouwens.........

;) Ik had al zo,n idee dat er door een ''bepaalde'' reden (Mieke dus... ;D) wat vertraging was ontstaan. Ach, ''wat in het vat zit verzuurt niet'' zullen we maar zeggen ;) (vanaf dinsdag a.s. houd ik mijn oren extra open om de aanbellende pakketdienst bezorger te kunnen horen  :pompom:)
Die meetapparatuur van Fluke is inderdaad zeer goed spul kan ik wel zeggen. Laat ik de mazzel hebben dat ik bij ons op de zaak een collega heb die onze afd. inkoop meerdere keren tot wanhoop brengt door iedere keer weer nieuwe meetapparatuur te bestellen; alleen Fluke, anders hoeft/wil hij niet  ;D

Zoals je misschien al eerder gemerkt heb intrigeert het ''stroomverhaal'' mij enorm.....
Dit weekend ben ik naast de verjaardag van mijn zoontje druk bezig geweest met wat testwerk van (net)bekabelingen en connectors.
De hoorbare ervaringen die je hier mee op doet zijn soms erg verrassend te noemen, maar niet logisch (of meetbaar) te verklaren.
Gisteren kwam dit (voor mij) interessante onderwerp ook nog even naar voren tijdens een eigenlijk kort gepland bezoek in Hilversum wat weer uitliep in een onverwachtse maar interessante luistersessie  ;)

Als je het over het merk Iego heb Theo, dan kan ik zeker enthousiast worden. Ten eerste vind ik de prijs/kwaliteit erg goed van hun connectoren en ten tweede presteren ze hoorbaar gelijkwaardig of zelfs beter ! dan de veel prijzigere Oyaide of Furutech connectoren.
Mooi voorbeeld is bijvoorbeeld de Furutech Alpha 3 netkabel die met Iego Gold IEC en Schuko connectoren gewoon totaal anders (lees beter) klinkt als met Furutech connectoren die bijna een keer zo duur zijn  :o
Nadat ik mij een tijdje bezig had gehouden met de stroomvoorziening van de Superuniti ben ik mij eens gaan focussen op de stroomvoorziening van mijn immer geliefde Pioneer plasma en de Rebox HD PVR Tuner. Als eerste is de Pioneer voorzien van een Lapp netkabel voorzien van Iego connectoren, waarna de HD Tuner ontdaan is van het standaard dropveter voedingkabeltje (vanaf het voedingsgedeelte op de print).
Ook de Rebox is nu voorzien van een Lapp met Iego Schuko en een aardingsconnectie aan het chassis.

De zichtbare verschillen na het hele netkabel wissel verhaal zijn i.m.o. niet subtiel, maar ''schokkend'' te noemen.
Contrastverschillen zijn groter, kleuren voller, zwart is nu niet grijs/zwart maar diep zwart en de witte letters van de ondertiteling lijken nu wel op het scherm te liggen, zonder enig schaduw contourtje of wat dan ook er omheen.

Als ik al deze hoorbare en zichtbare verschillen zo vergelijk begin ik voor mijzelf steeds meer geloof te hechten in het belang of de werking van een goede IEC/Schuko connector. Het blijft ook een kwestie van proberen in je eigen set, daar ben ik nu wel achter.
Voor de sceptici die misschien weer met de botte bijl willen gaan hakken kan ik zeggen: nee,het is misschien niet meetbaar, maar wel hoorbaar en zichtbaar  ;)
Noem mij gek,of wat dan ook maar ik ben weer blij met de geïnvesteerde uurtjes en de daaruit voortgekomen verbeteringen  :headbanging:

Nog een interessant stukje ''leesvoer'' voor geïnteresseerden van Cristiaan Punter (CP Audio)  ;)

http://www.hifi-advice.com/Furutech-alpha3-review.html

http://www.hifi-advice.com/schukos-conn-compared-2-review.html
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Geen probleem hoor Theo. Ik zal de laatste zijn om iemand die zo aardig is om iets leuks te delen, af te gaan bekken. Maar ik kan me voorstellen dat je het graag snel bij ons hebt en dat het dan jammer is dat het door een ander langer duurt. En het zijn maar spullen, als het nou een donornier was geweest... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Citaat van: YamahaRXV op augustus  5, 2012, 23:57:24
;) Ik had al zo,n idee dat er door een ''bepaalde'' reden (Mieke dus... ;D) wat vertraging was ontstaan. Ach, ''wat in het vat zit verzuurt niet'' zullen we maar zeggen ;) (vanaf dinsdag a.s. houd ik mijn oren extra open om de aanbellende pakketdienst bezorger te kunnen horen  :pompom:)
Die meetapparatuur van Fluke is inderdaad zeer goed spul kan ik wel zeggen. Laat ik de mazzel hebben dat ik bij ons op de zaak een collega heb die onze afd. inkoop meerdere keren tot wanhoop brengt door iedere keer weer nieuwe meetapparatuur te bestellen; alleen Fluke, anders hoeft/wil hij niet  ;D

Zoals je misschien al eerder gemerkt heb intrigeert het ''stroomverhaal'' mij enorm.....
Dit weekend ben ik naast de verjaardag van mijn zoontje druk bezig geweest met wat testwerk van (net)bekabelingen en connectors.
De hoorbare ervaringen die je hier mee op doet zijn soms erg verrassend te noemen, maar niet logisch (of meetbaar) te verklaren.
Gisteren kwam dit (voor mij) interessante onderwerp ook nog even naar voren tijdens een eigenlijk kort gepland bezoek in Hilversum wat weer uitliep in een onverwachtse maar interessante luistersessie  ;)

Als je het over het merk Iego heb Theo, dan kan ik zeker enthousiast worden. Ten eerste vind ik de prijs/kwaliteit erg goed van hun connectoren en ten tweede presteren ze hoorbaar gelijkwaardig of zelfs beter ! dan de veel prijzigere Oyaide of Furutech connectoren.
Mooi voorbeeld is bijvoorbeeld de Furutech Alpha 3 netkabel die met Iego Gold IEC en Schuko connectoren gewoon totaal anders (lees beter) klinkt als met Furutech connectoren die bijna een keer zo duur zijn  :o
Nadat ik mij een tijdje bezig had gehouden met de stroomvoorziening van de Superuniti ben ik mij eens gaan focussen op de stroomvoorziening van mijn immer geliefde Pioneer plasma en de Rebox HD PVR Tuner. Als eerste is de Pioneer voorzien van een Lapp netkabel voorzien van Iego connectoren, waarna de HD Tuner ontdaan is van het standaard dropveter voedingkabeltje (vanaf het voedingsgedeelte op de print).
Ook de Rebox is nu voorzien van een Lapp met Iego Schuko en een aardingsconnectie aan het chassis.

De zichtbare verschillen na het hele netkabel wissel verhaal zijn i.m.o. niet subtiel, maar ''schokkend'' te noemen.
Contrastverschillen zijn groter, kleuren voller, zwart is nu niet grijs/zwart maar diep zwart en de witte letters van de ondertiteling lijken nu wel op het scherm te liggen, zonder enig schaduw contourtje of wat dan ook er omheen.

Als ik al deze hoorbare en zichtbare verschillen zo vergelijk begin ik voor mijzelf steeds meer geloof te hechten in het belang of de werking van een goede IEC/Schuko connector. Het blijft ook een kwestie van proberen in je eigen set, daar ben ik nu wel achter.
Voor de sceptici die misschien weer met de botte bijl willen gaan hakken kan ik zeggen: nee,het is misschien niet meetbaar, maar wel hoorbaar en zichtbaar  ;)
Noem mij gek,of wat dan ook maar ik ben weer blij met de geïnvesteerde uurtjes en de daaruit voortgekomen verbeteringen  :headbanging: l


Ik sta volledig achter je verhaal al ben ik er ook al achter dat de Lapp  de sound easier maakt alsof er een heel dun vitrage gordijn over komt. Maar het verwisselen van de stekkerdoos en of 1 kabel van een ander merk op de EV zorgt meteen voor een andere gewaarwording in sound.  Mijn stroomverhaal is ook nog niet af.

Ik heb Snowmaster enige tijd geleden hier gehad met een stekkerblok van lapp bekabeling plus 1 andere kabel, het geluid werd hier bijna holografisch. Maar Snow was nog niet tevreden dus hij is nu met HFT bezig in het nieuwe stekkerblok en er komt er nog 1. Dus een van de drie zal het dus worden tesamen met 1 andere kabel welke voor dynamiek zorgt....   en ik maar wachten..... hij is ook nog op vakantie.... en weer 350 uur wachten (inspelen van kabels).....   
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted Member 2

Citaat van: frank2 op augustus  6, 2012, 17:19:15

Ik sta volledig achter je verhaal al ben ik er ook al achter dat de Lapp  de sound easier maakt alsof er een heel dun vitrage gordijn over komt. Maar het verwisselen van de stekkerdoos en of 1 kabel van een ander merk op de EV zorgt meteen voor een andere gewaarwording in sound.  Mijn stroomverhaal is ook nog niet af.

Ik heb Snowmaster enige tijd geleden hier gehad met een stekkerblok van lapp bekabeling plus 1 andere kabel, het geluid werd hier bijna holografisch. Maar Snow was nog niet tevreden dus hij is nu met HFT bezig in het nieuwe stekkerblok en er komt er nog 1. Dus een van de drie zal het dus worden tesamen met 1 andere kabel welke voor dynamiek zorgt....   en ik maar wachten..... hij is ook nog op vakantie.... en weer 350 uur wachten (inspelen van kabels).....

Lapp zegt veel. Er zijn vele types die nogal van elkaar verschillen qua karakter. De HFT interne bekabeling van het stekkerblok bracht mij aanvankelijk een (iets te) pittig geluidsbeeld. Na het aanpassen van één netkabel viel alles op zijn plaats.
En dan heb ik nog geen eens het nachtlampje van Theo geprobeerd ;D

Groet,

Henk


frank2

Citaat van: Onder013 op augustus  6, 2012, 17:28:24
Lapp zegt veel. Er zijn vele types die nogal van elkaar verschillen qua karakter. De HFT interne bekabeling van het stekkerblok bracht mij aanvankelijk een (iets te) pittig geluidsbeeld. Na het aanpassen van één netkabel viel alles op zijn plaats.
En dan heb ik nog geen eens het nachtlampje van Theo geprobeerd ;D

Groet,

Henk

Ik ging er voor het gemak even ervanuit dat hij dezelfde Lapp gebruikt als jij Henk
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted Member 2

Citaat van: frank2 op augustus  6, 2012, 17:40:24
Ik ging er voor het gemak even ervanuit dat hij dezelfde Lapp gebruikt als jij Henk

Dat is niet zo Frank. Ik heb je immers toegezegd het type niet bekend te maken. Dat is aan jou/jullie.

Groet,

Henk

frank2

Tsja dan kan dat een volgende upgrade voor hem zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op augustus  6, 2012, 17:40:24
Ik ging er voor het gemak even ervanuit dat hij dezelfde Lapp gebruikt als jij Henk

Je bedoelt waarschijnlijk de FD 891 CY Frank ?  ;)
Deze kabel heb ik als netkabel al eens kunnen vergelijken met de CY 110 die ik meestal gebruik.
De FD 891 CY vind ik wat softer en minder dynamisch klinken dan de CY 110, al moet ik zeggen dat het van grote invloed is welk merk en type IEC en Schuko connectors er gemonteerd worden aan de kabel in kwestie.
Het is mij al meer opgevallen dat de invloed van connectors (vooral de schuko) erg groot is; het kan de klankkarakteristiek van de kabel soms compleet veranderen  :o (lees maar eens de ervaringen van Cristiaan Punter CP Audio hier over)
De kabel die hier nu vanaf de audiogroep tot aan het stekkerblok ligt is de Lapp CY 110. Vanaf het stekkerblok gaat de in mijn situatie perfect klinkende Furutech Alpha 3 met Iego Gold connectoren naar de Naim Superuniti. Ik heb hier dezelfde Furutech netkabel gehad met dure Furutech connectoren, maar deze haalde het qua detaillering en dynamiek niet bij de met Iego connectoren uitgeruste netkabel.
Qua stroomvoorziening ben ik nu zeer content en heb nu geen behoefte meer aan eventuele upgrades op dit vlak. Alleen nog de Theo tweak proberen en ik ben dik tevreden  :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Lapp heeft een nog mooiere kabel met behoud van dynamiek, deze wordt voornamelijk op de buhne gebruikt in audio installaties, dimmers, etc.

Deze.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

uote author=Bas Akkerman link=topic=113436.msg2234885#msg2234885 date=1344262991]
Geen probleem hoor Theo. Ik zal de laatste zijn om iemand die zo aardig is om iets leuks te delen, af te gaan bekken. Maar ik kan me voorstellen dat je het graag snel bij ons hebt en dat het dan jammer is dat het door een ander langer duurt. En het zijn maar spullen, als het nou een donornier was geweest... ;)
[/quote]

Dan stap ik toch wel in de auto Bas ;)  Nog even over het "welterusten lampje", ik baal er gewoon van......
Overigens heb ik van de week een nieuwe Ipad 3 aangeschaft om m`n Clic te bedienen, retestrak scherm vergeleken met de 2 die ook al goed was.....
Heb deze ook aangeschaft om m`n "hoofdlaptop" (niet de noteboekjes van de kinderen dus) vrij te krijgen voor de optimale audio instellingen voor Spotify hetgeen nu ook lekker staat te tokkelen..... Blijft fascinerend, alle muziek onder de muis :clapping:
Volgende stap wordt het vervangen van de MF V-link type 1 door het nieuwe 192 k exemplaar die dan meteen ook zilver van kleur is ;)

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus  6, 2012, 23:03:54
Overigens heb ik van de week een nieuwe Ipad 3 aangeschaft om m`n Clic te bedienen, retestrak scherm vergeleken met de 2 die ook al goed was.....

Hey dat is toeval zeg, ik heb er vorige week nog eentje "gescoord" ;)
Inderdaad een zeer scherpe beeldkwaliteit, maar jammergenoeg ook redelijk stroomvretend..... :o
Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor bediening met de n-Stream appp die overigens zeer goed werkt.
Helaas heeft mijn zoontje hem ook "ontdekt" en staat het scherm al weer vol met apps van Tin Tin en nog meer van die gekke spellen  :-X
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Haha, hier is mijn zoontje van twee ook al behoorlijk handig met de iPad. Vooral filmpjes op YouTube smaakt hij wel en hij snapt al hoe hij andere filmpjes kan kiezen  :o. Het is toch een andere tijd om in op te groeien...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Maro

Je moet oppassen met die App Store als je kleine kinderen hebt. Heeft mij iig al eens veel geld gekost. Ik gaf hem een spelletje maar daarna stond het wachtwoord meer dan een uur open en mijn zoontje (5) ging het gratis spelletje spelen maar je kon tegen betaling allerlei dingen bijkopen. Gaat heel makkelijk. Je moet een dorpje bouwen maar de eerste paar huisjes ed zijn gratis daarna klik je op kastelen en noem maar op en daar zijn fikse bedragen bij. Als het wachtwoord open staat koop je dat dus met 1 klik. De I-Pad vraagt na een aankoop eerst een bepaalde lange tijd niet om het wachtwoord. Hij staat dan 'open' zeg maar. Omdat hij dus eerst niet om het wachtwoord vroeg heeft hij in 1 uur tijd voor meer dan €200,- aan rotzooi bij dat spel gekocht zonder dat hij zich daar bewust van was natuurlijk.  Nu staat hij nog 1 kwartier 'open' nadat er een aankoop is gedaan in de App store. Ik laat hem dan ook pas na dat kwartier er mee spelen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

twani

Citaat van: Maro op augustus  7, 2012, 10:01:48
Je moet oppassen met die App Store als je kleine kinderen hebt. Heeft mij iig al eens veel geld gekost. Ik gaf hem een spelletje maar daarna stond het wachtwoord meer dan een uur open en mijn zoontje (5) ging het gratis spelletje spelen maar je kon tegen betaling allerlei dingen bijkopen. Gaat heel makkelijk. Je moet een dorpje bouwen maar de eerste paar huisjes ed zijn gratis daarna klik je op kastelen en noem maar op en daar zijn fikse bedragen bij. Als het wachtwoord open staat koop je dat dus met 1 klik. De I-Pad vraagt na een aankoop eerst een bepaalde lange tijd niet om het wachtwoord. Hij staat dan 'open' zeg maar. Omdat hij dus eerst niet om het wachtwoord vroeg heeft hij in 1 uur tijd voor meer dan €200,- aan rotzooi bij dat spel gekocht zonder dat hij zich daar bewust van was natuurlijk.  Nu staat hij nog 1 kwartier 'open' nadat er een aankoop is gedaan in de App store. Ik laat hem dan ook pas na dat kwartier er mee spelen.
Big Spender ;D

Maro

 :D  Toch, je schrikt wel even :o. Checkte nog even mijn mail voordat ik naar mijn wek ging en schrok me dood. Ik heb de halve avond zitten zoeken hoe er nu op eens zo´n enorm bedrag via de App Store was afgeboekt. Het is een instelling kwamen we achter. Standaard staat deze op 24 uur open ingesteld. Na wat google werk kwam ik er achter dat wij niet de enigste waren die was overkomen. T´is maar een tip.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

blue-eyes

Citaat van: Maro op augustus  7, 2012, 12:42:32
:D  Toch, je schrikt wel even :o. Checkte nog even mijn mail voordat ik naar mijn wek ging en schrok me dood. Ik heb de halve avond zitten zoeken hoe er nu op eens zo´n enorm bedrag via de App Store was afgeboekt. Het is een instelling kwamen we achter. Standaard staat deze op 24 uur open ingesteld. Na wat google werk kwam ik er achter dat wij niet de enigste waren die was overkomen. T´is maar een tip.

Nu nog even een printscreen en uitleg van de instelling ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Maro

Citaat van: Blue-Eyes op augustus  7, 2012, 12:51:52
Nu nog even een printscreen en uitleg van de instelling ;)

Ehhh hoe doe je dat?

Zal even aan mijn vrouw vragen welke instelling ze heeft veranderd. Ik ben niet zo´n Apple man.

Nog een voorbeeld.
http://www.veiliggamen.nl/2010/11/pas-op-de-smurfen-zijn-kleine-blauwe-oplichtertjes-smurfs-village/
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

YamahaRXV

Citaat van: Blue-Eyes op augustus  7, 2012, 12:51:52
Nu nog even een printscreen en uitleg van de instelling ;)

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar  ;)
Heb net al even aandachtig zitten zoeken naar deze instelling, maar kan hem nog niet vinden..... :(
Is voor mij ook wel interessant.

Wat ik zeer vervelend vind is dat mijn zoontje spelletjes speelt op de iPad waarin constant mogelijkheden worden geboden om extra punten of voordelen te behalen......uiteraard tegen betaling natuurlijk.  :-X
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maro

Voor zover ik nu weet staat de standaard inlogtijd op 15 minuten.  In ons geval was het meer dan een jaar geleden toen de inlogtijd nog op 24 uur  :o  stond. Nu kun je het volgens mij niet meer aanpassen. Apple is na vele klachten aan het overwegen om de tijd naar 5 minuten terug te brengen.

http://www.ringfeart.net/?p=1030
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

twani

Mijn zoon is 10 jaar oud, die kun je tenminste een draai om z`n oren verkopen als ie zoiets doet, dat is voor oa. Jack niet echt een optie ;D

Maro

Kun je draaien wat je wilt maar je poen is al weg.  :nopompom:   :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -