A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli  7, 2012, 11:52:21
Ik wil niet inleveren op "Richness in Sound". Een fractie meer articulatie mag, maar hoeft niet, en er mag geen éénen procentje aan luistermoeheid worden  toegevoegt!

Theo, je levert absoluut niet in op het gebied van ''Richness in Sound'', sterker nog; je gaat er op vooruit naar mijn mening
Van luistermoeheid was bij mij vanmiddag geen enkele sprake hoor, zeker niet met de Audiovectors Si3 Avantgarde die ik in combi met de M6i, de Superuniti, de Supernait (ook in combi met de Naim ''standalone dac'' en High cap voeding) heb beluisterd.

Ik ga nog niet alle details vermelden, maar ik kan je melden dat ik niet aangenaam, maar zeer aangenaam verrast was :inlove:
Het was in ieder geval voor mij een interessante en met zorg opgezette luistersessie met een goede transparante uitleg ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Mmmm Jan, dat is geen goed nieuws ;D (de portomonaie trekken :devil:)
Sluit wel goed aan bij Nick z`n enthousiastme ;)  Gelukkig heb ik al Harbeth ;D

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli  7, 2012, 19:04:54
Mmmm Jan, dat is geen goed nieuws ;D (de portomonaie trekken :devil:)
Sluit wel goed aan bij Nick z`n enthousiastme ;)  Gelukkig heb ik al Harbeth ;D

Je krijg straks een gedetailleerd verslag en nog wat info van mij Theo.
Hou de PM box maar in de gaten vanavond ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Jan, kun je dat verslag niet gewoon posten? Mag eventueel ook in mijn topic mocht Twani het te off-topic vinden (wat sterk zou verbazen  ;)). Ik ben ook wel benieuwd...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op juli  7, 2012, 20:05:26
Jan, kun je dat verslag niet gewoon posten? Mag eventueel ook in mijn topic mocht Twani het te off-topic vinden (wat sterk zou verbazen  ;)). Ik ben ook wel benieuwd...

Nick, je hebt wat leesvoer in je PM box  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli  7, 2012, 19:04:54
Mmmm Jan, dat is geen goed nieuws ;D (de portomonaie trekken :devil:)
Sluit wel goed aan bij Nick z`n enthousiastme ;)  Gelukkig heb ik al Harbeth ;D

Het is eigenlijk wel een heel tegenstrijdig beeld; besmet zijn geraakt met een bepaald virus en dan er ook nog voor moeten betalen...... ;D ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Citaat van: YamahaRXV op juli  7, 2012, 21:11:13
Nick, je hebt wat leesvoer in je PM box  ;)

Ik heb het gelezen, waarvoor dank! Heel duidelijke uiteenzetting, waarvoor mijn complimenten  :clapping:.

Voor de rest geen echte verrassingen  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op juli  7, 2012, 21:32:20
Ik heb het gelezen, waarvoor dank! Heel duidelijke uiteenzetting, waarvoor mijn complimenten  :clapping:.

Voor de rest geen echte verrassingen  ;)

Kan je je er een beetje in vinden, en dan met name de ervaringen met de Superuniti ?

p.s. wat vind je van het financiële plaatje  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Ja hoor, ik was inderdaad net zoals jij verbaasd over de grip en de kracht van de SU. Zo zie je ook maar weer hoe weinig cijfertjes zeggen...

Wat het financiële betreft: pm!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Ik ben ook wel nieuwsgierig Jan. Zou je me je ervaring ook willen delen met mij?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op juli  7, 2012, 22:42:32
Ik ben ook wel nieuwsgierig Jan. Zou je me je ervaring ook willen delen met mij?

Bas, dat wil ik best doen mits ik maar niet mijn opgedane persoonlijke indrukken van de luistersessie met Naim hoeft te gaan ''verdedigen''  ;)
(heb mij gisterenavond al weer genoeg lopen ergeren in een ander topic :-X)

Check je PM box zo maar even ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Je hoeft je absoluut niet te verdedigen. Komt dat gevoel door mijn opmerkingen? En had ik aandeel in het topic waar je het over had? Hoor het graag, want zou het erg vervelend vinden als je je door mijn mening aangevallen voelt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Ik denk dat Jan doelt op het metrum DAC topic, daar ging het nogal hard tegen hard.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op juli  8, 2012, 10:19:55
Ik denk dat Jan doelt op het metrum DAC topic, daar ging het nogal hard tegen hard.
Als iedereen lekker plaatjes gaat draaien, hebben we geen dac nodig ;D

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op juli  8, 2012, 10:10:34
Je hoeft je absoluut niet te verdedigen. Komt dat gevoel door mijn opmerkingen? En had ik aandeel in het topic waar je het over had? Hoor het graag, want zou het erg vervelend vinden als je je door mijn mening aangevallen voelt.

Wat ik probeer aan te geven is dat ik regelmatig meemaak dat als ik iets post (uit enthousiasme of ervaringen) er vaak als klap op de vuurpijl een kritische kanttekening  geplaatst wordt over het vermelde, alsof de door mij opgedane indrukken/ervaringen als onmogelijk geacht worden.
Hierdoor wordt er in mijn optiek een sfeertje gecreëerd waarin het op mij overkomt dat er op basis van een zelf toegekende ''wijsheid'' het recht genomen kan worden om meteen subjectief een oordeel te vellen; vaak zonder de situatie of set-up van de poster te kennen.
Opbouwende kritiek of objectief gericht op de materie ingaan vind ik prima, mits het maar op een respectabele wijze gebeurt  ;)


@Nick  Inderdaad bedoelde ik dat topic ja ;)
Wat ik hierboven tracht aan te geven is ook van toepassing op dit topic en de manier waarop mensen soms reageren.
Er zitten een aantal mensen bij die echt objectief en respectabel reageren, maar helaas ook een paar die reageren om te kunnen reageren; vaak totaal niet onderbouwd of openstaand voor andermans opgedane ervaringen of onderbouwingen.
Heb voor de gein eens even een aantal pagina,s teruggeblikt in dat topic en het zijn constant dezelfde mensen die echt in vuur en vlam schieten als er maar een enkel negatief woordje geuit wordt over hun blijkbaar volledig perfect foutloos audio component ;) Mede forum lid Zoldar verwoorde de essentie van het verhaal  ook al op zijn manier.
Wat ik persoonlijk wel grappig vind is dat er nu een soort van kentering plaatsvindt omdat de fabrikant van hun geliefde audio component een nieuw model op de markt gaat brengen wat anders (lees beter) is van opzet en dit gepaard gaat met logisch hogere produktie kosten en dus ook hogere verkoopprijzen.
De personen die het eerste in vuur en vlam vliegen lijken nu teleurgesteld te zijn in de fabrikant omdat deze de verkoopprijzen overeenkomstig de kwaliteit en de opbouw van het component gaat hanteren.
Typisch: eerst zogenaamd objectief strijden alsof je zelf aandelen bezit van de fabrikant, en later geagiteerd reageren als er dingen of veranderingen plaatsvinden die gewoon  terecht en verklaarbaar zijn.
Waar blijf je dan met je geloofwaardigheid en je verbeten strijd als ''believer''  :-X



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Het " verschijnsel"  wat je hier beschrijft ken ik helaas maar al te goed, en ja het zijn bijna altijd dezelfde mensen die kritiek uitten zonder het te onderbouwen.

Het weerhoudt mij al enige tijd om alles wat ik meemaak op te schrijven, alleen grotere dingen vermeld ik nog in mijn topic en dan nog heel voorzichtig.

als voorbeeld (en ik begrijp heel goed dat veel mensen dit gewoon niet kunnen geloven)

heb Snowmaster hier gehad met zijn stekkerblok en 1 andere stroomkabel: na enige tijd luisteren was de conclusie dat de gehele set op een hoger plan speelde en dan bedoel ik duidelijk niet marginaal, maar een behoorlijke verbetering, de apparatuur was geheel hetzelfde. Alleen stroom en een stekkerblok. Het was alsof de muziek bijna 3D begon te spelen...

Als ik bovenstaande zo in mijn topic zou schrijven zou iedereen over mij heen vallen, en 3 pagina's verder komt het er dan op neer dat het onmogelijk is, de akoestiel slecht is, de speakers te groot zijn, de apparatuur slecht is enz.

Dan denk waar schrijf ik het nog voor....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted Member 2


YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op juli  8, 2012, 13:26:47
Zou theo aan het houtbewerken zijn? ;D

Denk eerder dat hij mijn ervaringen van gisterenmiddag aan het lezen is geweest en nu de woorden Naim Superuniti reviews heeft ingetikt op Google  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Heb van de week een klant langsgehad die Harbeth heeft beluisterd met zijn eigen Musical Fidelity versterker (A5). Ben dus weer een ervaring rijker... Ik persoonlijk vind de combinatie op punten uitstekend: de laagweergave met MF is altijd zeer diep en strak, er is veel rust in het geluid, relatief goede ruimtelijkheid en ongelimiteerde kracht. Echter vond ik ook dat er bar weinig 'leven' zat in het geluid en dat het midhoog wat onnatuurlijk glazig overkwam. Ik vond de combinatie niet 'slecht', maar niet echt synergetisch.

YamahaRXV

Citaat van: garmtz op juli  8, 2012, 14:31:36
Heb van de week een klant langsgehad die Harbeth heeft beluisterd met zijn eigen Musical Fidelity versterker (A5). Ben dus weer een ervaring rijker... Ik persoonlijk vind de combinatie op punten uitstekend: de laagweergave met MF is altijd zeer diep en strak, er is veel rust in het geluid, relatief goede ruimtelijkheid en ongelimiteerde kracht. Echter vond ik ook dat er bar weinig 'leven' zat in het geluid en dat het midhoog wat onnatuurlijk glazig overkwam. Ik vond de combinatie niet 'slecht', maar niet echt synergetisch.

Zelf heb ik de MF M6i en kan mij grotendeels wel vinden in de hierboven beschreven punten.
Gisteren heb ik de M6i i.c.m. de Naim dac gehoord op een set Audiovectors S3i Avantgarde en ondanks dat ik het niet slecht vond klinken, vond ik het wel wat te braaf en weinig dynamisch.
Ondanks het feit dat een dac klankmatig een grote invloed heeft, vond ik de overigens zeer mooie Naim dac niet echt zijn klanksignatuur laten horen.
In mijn optiek komen de kwaliteiten van de Naim componenten pas echt naar voren als ze gecombineerd worden in een Naim keten.
Misschien is het wel een factor 2 die meespeelde in het verhaal; enerzijds de rust (daardoor wat minder dynamisch klinkend) van de M6i, anderzijds ook het in eerste instantie terughoudende karakter van de Audiovectors.
In mijn set-up klinkt de M6i in combi met de PMC 24,s veel levendiger en meer open. De kracht die MF heeft kunnen de PMC,s ook wel waarderen om lekker tot leven te komen.
Mijn verbazing was wel redelijk groot toen de Naim Supernait met Naim dac de Audiovectors geheel tot leven lieten komen.
De Supernait bouwt op één of andere manier zoveel druk en dynamiek op dat het lijkt of er een versterker staat te spelen die wel 3x zoveel vermogen heeft dan dat de Supernait op papier heeft.
De Superuniti daarentegen laat ietsje minder kracht en dynamiek horen, maar is als het op detailweergave, stereobeeld, etc. aankomt meer gepolijster,subtieler, en gedetailleerder.
Als er vervolgens weer een high cap achter de Supernait wordt geplaatst verandert de wat grovere klanksignatuur van de Supernait meer in een uitgebalanceerder en gedetailleerder geheel, althans hetgeen ik met mijn oren kon waarnemen  ;)

Als ik persoonlijk kijk naar de prijs/kwaliteit verhouding van de Superuniti dan vind ik het een topper  :worship:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

@Garmtz  Als jij de interne dac van de Supernait zou moeten vergelijken met die van de ND5 XS streamer, hoe zou jij dan de uitkomst van dit vergelijk zien ?
Dit voor een stukje beeldvorming met als vergelijk een Supernait i.c.m. een ND5 XS  vs  een Superuniti  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Jumping Jack op juli  7, 2012, 20:05:26
Jan, kun je dat verslag niet gewoon posten? Mag eventueel ook in mijn topic mocht Twani het te off-topic vinden (wat sterk zou verbazen  ;)).
Klopt, dat mag bekend worden verondersteld ;)

twani

Citaat van: frank2 op juli  8, 2012, 13:21:33
Het " verschijnsel"  wat je hier beschrijft ken ik helaas maar al te goed, en ja het zijn bijna altijd dezelfde mensen die kritiek uitten zonder het te onderbouwen.

Het weerhoudt mij al enige tijd om alles wat ik meemaak op te schrijven, alleen grotere dingen vermeld ik nog in mijn topic en dan nog heel voorzichtig.

als voorbeeld (en ik begrijp heel goed dat veel mensen dit gewoon niet kunnen geloven)

heb Snowmaster hier gehad met zijn stekkerblok en 1 andere stroomkabel: na enige tijd luisteren was de conclusie dat de gehele set op een hoger plan speelde en dan bedoel ik duidelijk niet marginaal, maar een behoorlijke verbetering, de apparatuur was geheel hetzelfde. Alleen stroom en een stekkerblok. Het was alsof de muziek bijna 3D begon te spelen...

Als ik bovenstaande zo in mijn topic zou schrijven zou iedereen over mij heen vallen, en 3 pagina's verder komt het er dan op neer dat het onmogelijk is, de akoestiel slecht is, de speakers te groot zijn, de apparatuur slecht is enz.

Dan denk waar schrijf ik het nog voor....
Er is altijd een heel grote groep die het écht waardeert Frank, zelfs die mensen die hun twijfels hebben over hetgeen jij mbt. kabelverschillen waarneemt lezen je schrijverij waarschijnlijk tóch met interesse.
Ik weet dat dit waarschijnlijk niet strookt met je eigen gevoelens in dezen..
En anders kom je gewoon af en toe bij mij op de koffie ;D

twani

Citaat van: Onder013 op juli  8, 2012, 13:26:47
Zou theo aan het houtbewerken zijn? ;D
Zou graag willen maar zit wat krap in de tijd...

Maro

Citaat van: frank2 op juli  8, 2012, 13:21:33
Het " verschijnsel"  wat je hier beschrijft ken ik helaas maar al te goed, en ja het zijn bijna altijd dezelfde mensen die kritiek uitten zonder het te onderbouwen.



Waar zijn jouw onderbouwingen dan behalve "ik hoor het" ?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -