A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Nog even voor de duidelijkheid, de Linn sluit ik dan op de DAC van de Resolution Audio. De "lieve DAC" van de Linn zet ik dus zo buitenspel en ik luister dan naar de DAC van de Resolution Audio. De Linn is slechts de Upnp-verbinding tussen de NAS en de rest van de set.

Nee, ik heb nog niet een set besteld. Eerst wil ik de Magnepan nog het beste matchen. Daarna valt de beslissing.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Is de linn dan niet een beetje een dure Upnp-verbinding?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op mei 25, 2012, 11:10:11
Is de linn dan niet een beetje een dure Upnp-verbinding?

Dat lijkt mij ook. daarbij komt dat ook het karakter van die UPNP verbinding braaf is. Maar: "wie betaalt bepaalt". ;D

Groet,

Henk

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op mei 25, 2012, 11:10:11
Is de linn dan niet een beetje een dure Upnp-verbinding?
Is het ook, vandaar dat ik toen ook de Sneaky DS heb aangesloten. Maar toen zakte het geluidsbeeld helemaal in en werd kleurlozer t.o.v. de Linn DSM. In de tijd dat ik de streamer nog niet heb, ga ik dan ook daar uitgebreid testen wat verschillende streamers (Meridian Sooloos, Logitech, etc.) voor effect hebben.
Ik weet het, het klinkt als een broodje-aap-verhaal. Zowel Garmt als ik hadden gedacht dat de streamer uit zou maken en we hadden niet verwacht dat de Sneaky DS zo anders zou klinken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op mei 25, 2012, 11:38:16
Is het ook, vandaar dat ik toen ook de Sneaky DS heb aangesloten. Maar toen zakte het geluidsbeeld helemaal in en werd kleurlozer t.o.v. de Linn DSM. In de tijd dat ik de streamer nog niet heb, ga ik dan ook daar uitgebreid testen wat verschillende streamers (Meridian Sooloos, Logitech, etc.) voor effect hebben.
Ik weet het, het klinkt als een broodje-aap-verhaal. Zowel Garmt als ik hadden gedacht dat de streamer uit zou maken en we hadden niet verwacht dat de Sneaky DS zo anders zou klinken.
Het schijnt dat als je eenmaal een Akurate hebt beluisterd dat alle types eronder ook wat vlakker klinken, waarin zit dan dan vraag je je af want zoals Garmt al eerder ergens vertelde heeft zelfs een Sneaky al extreem weinig jitter op de uitgang.
Blijft toch verwonderen die digitale materie :blink:

Bas Akkerman

Citaat van: twani op mei 25, 2012, 12:37:08
Het schijnt dat als je eenmaal een Akurate hebt beluisterd dat alle types eronder ook wat vlakker klinken, waarin zit dan dan vraag je je af want zoals Garmt al eerder ergens vertelde heeft zelfs een Sneaky al extreem weinig jitter op de uitgang.
Blijft toch verwonderen die digitale materie :blink:
Ik zou het niet weten. Ben zo atechnisch als de pest.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kingpin

Citaat van: twani op mei 25, 2012, 12:37:08
Het schijnt dat als je eenmaal een Akurate hebt beluisterd dat alle types eronder ook wat vlakker klinken, waarin zit dan dan vraag je je af want zoals Garmt al eerder ergens vertelde heeft zelfs een Sneaky al extreem weinig jitter op de uitgang.
Blijft toch verwonderen die digitale materie :blink:
Denk een veel betere voeding en componenten.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Citaat van: Kingpin op mei 25, 2012, 15:45:07
Denk een veel betere voeding en componenten.
Eerder wellicht de som der componenten?

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Citaat van: Kingpin op mei 25, 2012, 16:43:16
Is dat niet hetzelfde ;)
misschien ook wel ja ;)   Maar toch, wat is dat nu dan, Een Sneaky met zo goed als geen Jitter op de uitgang (is dat dan een perfect signaal?, noem je dat zo?) klinkt (logischerwijs) minder dan bijv. een Akurate, hoe en waarom dan?

Kingpin

Citaat van: twani op mei 25, 2012, 21:42:36
misschien ook wel ja ;)   Maar toch, wat is dat nu dan, Een Sneaky met zo goed als geen Jitter op de uitgang (is dat dan een perfect signaal?, noem je dat zo?) klinkt (logischerwijs) minder dan bijv. een Akurate, hoe en waarom dan?
Ik kan me voorstellen dat in de goedkopere versies op bv het ontwerp en onderdelen van de voeding bezuinigd wordt, het moet toch ergens vandaan komen.
Een perfecte voeding zal ook bij d/a omzetting beduidend beter presteren (minder stoorsignaal op het signaal).
Ik heb het in de praktijk geanalyseerd en daadwerkelijk aan gemeten met een 60k kostende spektrum analyzer.
Het verschil is duidelijk hoorbaar.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Deleted Member 2

Het was vandaag heerlijk weer om eens lekker met de set aan de gang te zijn. De Metrum octave is voorzien van een Audioquest NRG10 netvoedingskabel. Deze vervangt een zelfbouw voedingskabel van Lapp met Iego connectoren. De toch al niet slechte ruimtelijkheid en 3D-weergave (de slee  ;D) is nog weer verder toegenomen. verder en zeker zo belangrijk klinkt het weer wat meer gemakkelijk; alsof het vanzelfsprekend is dat er drie bassisten in je kamer staan.
De kabel was op proef, maar gaat niet meer terug. :P Me happy.

Heeft jan in de tuin gezeten of in Breda? ;D :)

Groet,

Henk

twani

Citaat van: Onder013 op mei 26, 2012, 20:44:45
Het was vandaag heerlijk weer om eens lekker met de set aan de gang te zijn. De Metrum octave is voorzien van een Audioquest NRG10 netvoedingskabel. Deze vervangt een zelfbouw voedingskabel van Lapp met Iego connectoren. De toch al niet slechte ruimtelijkheid en 3D-weergave (de slee  ;D) is nog weer verder toegenomen. verder en zeker zo belangrijk klinkt het weer wat meer gemakkelijk; alsof het vanzelfsprekend is dat er drie bassisten in je kamer staan.
De kabel was op proef, maar gaat niet meer terug. :P Me happy.

Heeft jan in de tuin gezeten of in Breda? ;D :)

Groet,

Henk
Blijft ongelooflijk toch Henk, zo`n netkabeltje die de boel verder op scherp zet.
Ik geloof je overigens wel hoor maar het blijft ongrijpbaar.....
Jan zit momenteel slecht in z`n tijd volgens mij ;D

Deleted Member 2

Jan is "geboeid' door dacs. ;D

Dat van die netkabeltjes snap ik ook helemaal niks. Professioneel heb ik me weleens bemoeid met voeding van telecomcentrales. Daar gaat het om veel stroom (enkele 1000'n Ampères) en een zo laag mogelijke weerstand om ruis en verdere rommel "kort te sluiten". Daar moet dus veel koper in. Bij de voeding van een dac is het hooguit 1 ampère. Transportvermogen / mm2 is dus geen issue. wat het dan wel is?
Geen idee, maar het werkt wel. Ik ben niet zo van het geloof en met klankschalen, ed heb ik al helemaal niks. het is misschien wel net zo'n raadsel waarom de dac het bij jan niet deed :crazy: :huh2:

Groet,

Henk

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei 26, 2012, 22:07:27
Jan zit momenteel slecht in z`n tijd volgens mij ;D

Dat heb je goed gezien Theo ;)
Breda is er helaas weer bij ingeschoten door andere actieve bezigheden.... (nee, niet in de tuin zitten ;))
Wel nog wat telefonische contacten gehad en weer wat wijzer geworden over de dacs op mijn shortlist.
De Wadia 121 schijnt het qua detail,autoriteit en ruimtelijkheid niet te kunnen redden tegen de schijnbaar erg goed klinkende NAD M51, aldus de eerste ervaringen die ik hoorde ;)
Waar ik ook informeer, de ''superlatieven'' over de M51 dac worden overal ten gehore gebracht.
Met name de neutraliteit,ruimtelijkheid,detailweergave en vooral de snelheid worden telkens weer genoemd.

De ideale dac voor mij ? Zou heel goed kunnen..... :angel:
Buiten het feit dat er zeer positief gesproken wordt over de klankmatige eigenschappen vind ik de ''compleetheid en toekomstgerichtheid'' van deze dac erg hoog.
Een zeer goed klinkende voorversterkermogelijkheid (biedt mogelijkheden in de toekomst ;)), HDMI ingang, en zo zijn er nog wel een aantal dingen te noemen.
Ondanks in zilver (het front dan) uitgevoerd vind ik het ook nog eens een erg mooi component om te zien :tongue2:
Wat betreft ''value for money'' heb je met de M51 meer in handen dan met de Northstar Design USB DAC 32 die minimaal € 200,00 duurder is.
Als ik kijk naar de Northstar Essensio dan vind ik die een veel betere prijs/kwaliteit hebben dan zijn grotere en duurdere broer.
Klankmatig vind ik hem ook meer naar mijn smaak klinken.
Tja, moeilijk......een goed klinkende Essensio voor € 1200 (in het zwart) of een waarschijnlijk nog beter klinkende M51 voor € 1800,00 en (ondanks in zilver) een beauty om te zien :inlove:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei 26, 2012, 22:25:29
Ik ben niet zo van het geloof en met klankschalen, ed heb ik al helemaal niks.

Groet,

Henk

Ik wel hoor Henk; sinds ik een goed gesprek heb gehad met Harry van Dalen (Rhapsody) ben ik helemaal ''om''  :P ;D
Maar om even serieus op het verhaal van de netkabels in te gaan; ja, ik ben wat dat betreft ook een ''believer'' 8)
Dit is puur gebaseerd op de persoonlijke ervaringen die ik heb met het wisselen van netkabels,stekkers, connectors etc.
Het wisselen geeft soms klankmatige veranderingen die je niet zou verwachten. Let wel,anders is niet altijd beter.
Zoals velen onterecht denken is de dikte van kabels niet relevant, maar meer de keuze en de struktuur van het gebruikte materiaal van de kabel.
Ook de afscherming speelt een zeer invloedrijke rol hier in.
Een tijdje geleden sprak ik hier met Cock van de Wijden van Sonore nog over.
Sonore heeft de naam ontzettend goede en neutraal klinkende kabels te maken.
Afscherming doen ze nauwelijks aan omdat dit gewoon ''versmering'' zou geven en de neutraliteit weg zou halen.
Het twisten van kabels zou dan de weerstand tegen interferentie moeten bieden.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Ah, daarom klonk die audiophysic niet lekker bij jou: je was het schaaltje vergeten.  >:(

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei 27, 2012, 00:25:49
Ah, daarom klonk die audiophysic niet lekker bij jou: je was het schaaltje vergeten.  >:(

;) ;D ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Ik heb nog maar beperkte ervaring met netsnoeren. Toch merkte ik verschil. Het geluidsbeeld kreeg meer zwart (instrumenten en stemmen kregen meer hun plek) en het geluidsbeeld werd rustiger en soms ook dieper. Dat laatste vermoedelijk door de rust, waardoor je makkelijker "in" de opname kon kijken.
Het ging hier wel om netsnoeren van rond de €1500,-. Persoonlijk zou ik dat effect door een andere investering in een versterker of kabels proberen te krijgen, tenzij je daarmee inlevert op andere kwaliteiten van die versterker/kabels.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op mei 27, 2012, 09:18:32
Ik heb nog maar beperkte ervaring met netsnoeren. Toch merkte ik verschil. Het geluidsbeeld kreeg meer zwart (instrumenten en stemmen kregen meer hun plek) en het geluidsbeeld werd rustiger en soms ook dieper. Dat laatste vermoedelijk door de rust, waardoor je makkelijker "in" de opname kon kijken.
Het ging hier wel om netsnoeren van rond de €1500,-. Persoonlijk zou ik dat effect door een andere investering in een versterker of kabels proberen te krijgen, tenzij je daarmee inlevert op andere kwaliteiten van die versterker/kabels.
Eur 1500 voor een netsnoer is voor mij buiten alle proporties. Wel heb ik ondervonden wat stroomvoorziening met je set kan doen. Ik wil niet graag hier een discussie uitlokken over stekkerblokken e.d., maar ook deze hebben invloed. De beste investering die ik heb gedaan is het aanleggen van een aparte audiogroep met de HiFi-Tuning kabel. Dit gaf een forse stap in de begrippen die jij ool al noemde: toegenomen ruimtelijkheid, rust, zwart, etc. Het toepassen van de HFT-kabel heb ik "gepikt" uit de topic van Frank2 (ere wie ere toekomt).
Verder kan je de kosten flink reduceren door slim in te kopen: gebruikt dus. Dat scheelt 50% of meer op de winkelprijs.

Groet,

Henk

Deleted Member 2


Deleted Member 2

de 500-ste posting wilde ik in jouw topic vol maken. ;D Een . vond ik een wat magere bijdrage en vandaar het veel meer zeggende ¤ 8)

Groet,

Henk

Bas Akkerman

Een aparte stroomgroep is ook zeker iets dat hier zal komen. Ik schaar het gemakshalve ook onder akoestiek, omdat het aanpassingen zijn aan het huis die in dienst staan van de set. Ik wil me er wel nog goed over laten voorlichten. Want ik denk dat een verkeerde aanpak niet alleen duurder is, maar ook een negatief effect kan hebben op het geluid.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op mei 27, 2012, 10:51:09
Een aparte stroomgroep is ook zeker iets dat hier zal komen. Ik schaar het gemakshalve ook onder akoestiek, omdat het aanpassingen zijn aan het huis die in dienst staan van de set. Ik wil me er wel nog goed over laten voorlichten. Want ik denk dat een verkeerde aanpak niet alleen duurder is, maar ook een negatief effect kan hebben op het geluid.
Zo heb ik minder goede ervaringen met Belden kabel van meterkast naar aansluiting van de set.

twani

Citaat van: Onder013 op mei 27, 2012, 10:39:06
de 500-ste posting wilde ik in jouw topic vol maken. ;D Een . vond ik een wat magere bijdrage en vandaar het veel meer zeggende ¤ 8)

Groet,

Henk
Zo zo..Senior Member, zullen we je vanaf maar serieus gaan nemen dan? ;D