A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

En ik kijk al uit naar de nieuwe Metrum Hex. Dat moet iets zeer bijzonders worden..... :notify:

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op april 21, 2012, 11:27:09
En ik kijk al uit naar de nieuwe Metrum Hex. Dat moet iets zeer bijzonders worden..... :notify:

Ik zal het verdere verloop van deze nieuwe Metrum op de voet volgen Henk ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Mijn Cayin CDT-17 is weer terug van de leverancier. Als je de tijd neemt om de reparatie uit te voeren is Enschede wel heel erg ver weg. ;D

Een geheel nieuw loopwerk en de buisjes vervangen door NOS-buisjes. Ik hoorde direct en met nog niet ingespeelde buizen waarom ik die Cayin zo fraai vind.

Het overslaan tijdens het spelen is nu verholpen. Wel slaat hij nog steeds over als je zachtjes op de kast klopt. Volgens de leverancier is het een eigenschap/nadeel van sony loopwerken. Eerlijk gezegd ben ik daar een beetje sceptisch over.

Jan: Al iets bekend van de ervaring van de potentiële koper van de SA Pearl?

Groet,

Henk

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op april 22, 2012, 13:08:23
Mijn Cayin CDT-17 is weer terug van de leverancier. Als je de tijd neemt om de reparatie uit te voeren is Enschede wel heel erg ver weg. ;D

Een geheel nieuw loopwerk en de buisjes vervangen door NOS-buisjes. Ik hoorde direct en met nog niet ingespeelde buizen waarom ik die Cayin zo fraai vind.

Het overslaan tijdens het spelen is nu verholpen. Wel slaat hij nog steeds over als je zachtjes op de kast klopt. Volgens de leverancier is het een eigenschap/nadeel van sony loopwerken. Eerlijk gezegd ben ik daar een beetje sceptisch over.

Jan: Al iets bekend van de ervaring van de potentiële koper van de SA Pearl?

Groet,



Henk

Goed te horen dat je de Cayin weer (gerepareerd) terug heb.
Gisteren was ik nog even bij ACF en de Marantz was nog niet terug van de luistersessie.
De potentiële koper was al aardig onder de indruk van het uiterlijk en had aangegeven dat als de speler niet teruggebracht zou worden door hem Arco kon vaststellen dat hij verkocht zou zijn.
Gisteren was ik tot sluitingstijd nog bij hem en de potentiële koper is niet meer geweest en dus was de conclusie van Arco dat hij daadwerkelijk verkocht is ;) (hij had al de verwachting dat hij hem zou kopen)
Op zich wel fijn want er zit van mij ook nog geld in de speler :P

Groet,

Jan
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Onder013 op april 22, 2012, 13:08:23
Mijn Cayin CDT-17 is weer terug van de leverancier. Als je de tijd neemt om de reparatie uit te voeren is Enschede wel heel erg ver weg. ;D

Een geheel nieuw loopwerk en de buisjes vervangen door NOS-buisjes. Ik hoorde direct en met nog niet ingespeelde buizen waarom ik die Cayin zo fraai vind.

Het overslaan tijdens het spelen is nu verholpen. Wel slaat hij nog steeds over als je zachtjes op de kast klopt. Volgens de leverancier is het een eigenschap/nadeel van sony loopwerken. Eerlijk gezegd ben ik daar een beetje sceptisch over.

Jan: Al iets bekend van de ervaring van de potentiële koper van de SA Pearl?

Groet,

Henk
Henk, weet jij al een beetje wat een HEX beter zou moeten doen dan je eigen Metrum?

twani

Citaat van: YamahaRXV op april 22, 2012, 13:40:40
Goed te horen dat je de Cayin weer (gerepareerd) terug heb.
Gisteren was ik nog even bij ACF en de Marantz was nog niet terug van de luistersessie.
De potentiële koper was al aardig onder de indruk van het uiterlijk en had aangegeven dat als de speler niet teruggebracht zou worden door hem Arco kon vaststellen dat hij verkocht zou zijn.
Gisteren was ik tot sluitingstijd nog bij hem en de potentiële koper is niet meer geweest en dus was de conclusie van Arco dat hij daadwerkelijk verkocht is ;) (hij had al de verwachting dat hij hem zou kopen)
Op zich wel fijn want er zit van mij ook nog geld in de speler :P

Groet,

Jan


Toch wel lekker Jan in deze beroerde "CD speler tijd"......

Deleted Member 2

Citaat van: twani op april 23, 2012, 08:41:53
Henk, weet jij al een beetje wat een HEX beter zou moeten doen dan je eigen Metrum?

Er is mij nog niets bekend van de Hex. Het is gebaseerd op gissen, hopen en extrapoleren wat de stappen bij de huidige modellen van Metrum in hielden. Dat ging dus van de Quad naar de Octave van 4 naar 8 dacs. Het resultaat daarvan was een drastische gehoormatige verbetering (resolutie, 3D weergave, klank). Hex suggereert uiteraard dat er 16 dacs aan het werk gaan. Veel interessanter is wat dat gehoormatig betekent. Als de trend van de vorige modelopvolging zich door zet hebben we iets om naar uit te kijken. Ik kan me echter geen voorstelling maken van hoe het dan zal klinken en wat dan specifiek verbetert ten opzichte van de octave.  :confused: Negatief geformuleerd kan je ook vragen waarin de Octave nu tekort schiet.

Ik kijk er naar uit zoals autoliefhebbers uitkijken naar de opvolger van hun favoriete merk en type. :sigh:


twani

Zo jouw antwoord doorlezende Henk, denk ik bij mezelf; wat een sullige vraag heb ik eigenlijk gesteld  ;D :threadclosed:

Deleted Member 2

Citaat van: twani op april 23, 2012, 11:03:18
Zo jouw antwoord doorlezende Henk, denk ik bij mezelf; wat een sullige vraag heb ik eigenlijk gesteld  ;D :threadclosed:

Valt wel mee hoor Theo. Wist ik het antwoord maar op die vraag ;D

YamahaRXV

Citaat van: twani op april 23, 2012, 08:43:30
Toch wel lekker Jan in deze beroerde "CD speler tijd"......

Zeker te weten Theo ;)

Over cd spelers gesproken; weet jij of de interne dac van de Musical Fidelity M6 cd gelijkwaardig is aan de M1 DAC ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Het zou min of meer betekenen dat je met het M1 loopwerk ernaast het equivalent van een M6CD zou hebben...ik ben er bang voor dat dat niet zo is...
Van de M1 DAC is overigens een fase 2 uitvoering op de markt nu: A-synchronus en dat heeft een M6cd toch al niet, en onze Clic ook niet trouwens....
Wat ben je van plan dan Jan? ;D

Deleted Member 2

M1 en M6 dac hebben volgens mij wel dezelfde dac chip. Dat zegt nog niet zo heel veel over het eindresultaat. Ook mechanisch gezien zijn er verschillen.

YamahaRXV

Citaat van: twani op april 23, 2012, 20:20:53
Het zou min of meer betekenen dat je met het M1 loopwerk ernaast het equivalent van een M6CD zou hebben...ik ben er bang voor dat dat niet zo is...
Van de M1 DAC is overigens een fase 2 uitvoering op de markt nu: A-synchronus en dat heeft een M6cd toch al niet, en onze Clic ook niet trouwens....
Wat ben je van plan dan Jan? ;D

Theo, ik was even nieuwsgierig naar de vergelijking interne dac van de M6 cd en de dac die wij in de Clic hebben, dit naar aanleiding van een uitspraak van een PMC/Musical Fidelity dealer ;)
Ik had een tijdje geleden gevraagd naar zijn bevindingen over de M1 CDT en deze persoon durfde de uitspraak aan om te zeggen dat een M1 CDT i.c.m. een M1 dac of de M1 Clic een performance zou bieden die gelijk aan of beter zou zijn dan die van de M6 cd als ''stand alone'' speler........

Zojuist heb ik even wat data vergeleken op de M.F. site en zag inderdaad dat de dac van de M6 cd qua specs minder goed is dan die van de M1 dac en die van de M1 Clic.
Er zit met name verschil in de jitterwaarde. Dit in ogenschouw nemende kan het misschien zijn dat de dealer in kwestie wel eens gelijk kan krijgen met zijn uitspraak 8)

Eerlijk gezegd vind ik het wel fijn om er minimaal een cd loopwerk bij te hebben om toch af en toe nog wat cd,s te kunnen afspelen.

Las gisteren trouwens ook nog een review van een engelse  M6i gebruiker die met zijn speakers bi-amping mogelijkheden had en als ''try-out'' een M1 pwr eindversterker op het hoog en zijn M6i op het laag had aangesloten :o.
Een gevalletje horizontale bi-amping wat zeer goed uitpakte. Laten mijn PMC,s nou ook toevallig bi-amping aansluitmogelijkheden hebben ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Op de site van Studio Alkmaar kun je onder het kopje "nieuws"  USB dac test ook nog mooie info vinden over de M1 ;)

Bas Akkerman

Citaat van: twani op april 23, 2012, 21:41:34
Op de site van Studio Alkmaar kun je onder het kopje "nieuws"  USB dac test ook nog mooie info vinden over de M1 ;)
Leuke test inderdaad. Mooi dat Ben die moeite doet en die ervaring deelt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op april 23, 2012, 21:53:54
Leuke test inderdaad. Mooi dat Ben die moeite doet en die ervaring deelt.
Relaxte peer inderdaad :clapping:, heb mijn Symphonic Line versterker daar ingeruild op de MF M6i. Ben is van beide merken dealer, dat maakte het allemaal wat makkelijker..(financieel :D)

YamahaRXV

Komt er goed uit naar voren die M1 DAC ;)
Tja, die kleine M.F. componenten doen het zo slecht nog niet ;)

Hier nog wat leesvoer over een klein M.F. component met prestaties groter dan zijn uiterlijk....

http://www.tapeconnection.dk/Media/MediaArchive/htxmxryiflbrevtg.pdf
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Bi-amp moet je zeker eens proberen. Bij mijn pmc's is dat een serieuze stap gebleken!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op april 23, 2012, 22:06:12
Bi-amp moet je zeker eens proberen. Bij mijn pmc's is dat een serieuze stap gebleken!

Ga ik zeker nog proberen Nick ;)
En nog helemaal happy met de Ocos-sen ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op april 23, 2012, 22:03:46
Komt er goed uit naar voren die M1 DAC ;)
Tja, die kleine M.F. componenten doen het zo slecht nog niet ;)

Hier nog wat leesvoer over een klein M.F. component met prestaties groter dan zijn uiterlijk....

http://www.tapeconnection.dk/Media/MediaArchive/htxmxryiflbrevtg.pdf

Weet je wat ik nou zou byzonder aan de M1 PWR vind Jan? Dat ze bij MF zélf nog steeds niet weten dat ze het ding op de markt hebben gebracht... :D  Hij staat nog steeds niet op hun site, raarrrrrrrrrrrrrrrr............ :crazy:

YamahaRXV

Citaat van: twani op april 24, 2012, 20:17:28
Weet je wat ik nou zou byzonder aan de M1 PWR vind Jan? Dat ze bij MF zélf nog steeds niet weten dat ze het ding op de markt hebben gebracht... :D  Hij staat nog steeds niet op hun site, raarrrrrrrrrrrrrrrr............ :crazy:

Inderdaad ja,heb het idee dat ze niet zo snel zijn met hun website ''up to date'' te maken/houden :(
Met de app. voor de Clic waren ze ook al niet zo vlot met deze te plaatsen........  De nederlandse importeur (Viertron) trouwens wel :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Die site is inderdaad een stuk actueler ;)  Hoe is het met de plaatsing/akoestiek van de nieuwe bank? (bij de achterwand weg)

YamahaRXV

Citaat van: twani op april 25, 2012, 19:25:15
Die site is inderdaad een stuk actueler ;)  Hoe is het met de plaatsing/akoestiek van de nieuwe bank? (bij de achterwand weg)

Tot op heden ben ik nog zeer happy met de plaatsing van de meubelen ::)  Het heeft zeker een hoorbare verbetering gegeven.
Met name de afstand van de luisterpositie tot aan de speakers is nu zoals het hoort te zijn waardoor de belevenis van het ''in de muziek zitten'' sterk is toegenomen.
Afgelopen weekend heb ik nog een mooie grote modern art canvas gekocht en deze hangt aan de wand boven het dressoir. (dit was het eerste reflectiepunt)
Achter het houten canvas frame heb ik vanmiddag de gehele achterzijde gevuld met pritex noppenschuim. Het canvasdoek werkt nu als een mooie diffusor.

Helaas heb ik nog niet kunnen luisteren vanavond daar ik mijn huis vol met dames heb zitten :angel: :P
Vriendinlief heeft haar collega,s uitgenodigd om hier te komen eten :o
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Sterkte met al die dames Jan! ;D   Er zijn dan ook altijd weer een paar van die "trutjes" ;D bij die verbaasd naar je nieuwe speakers kijken en dan vervolgens roepen: Wat zijn dat nou voor rare dingen midden in je kamer!  :devil:

Bas Akkerman

Citaat van: twani op april 25, 2012, 21:48:16
Sterkte met al die dames Jan! ;D   Er zijn dan ook altijd weer een paar van die "trutjes" ;D bij die verbaasd naar je nieuwe speakers kijken en dan vervolgens roepen: Wat zijn dat nou voor rare dingen midden in je kamer!  :devil:
Gewoon muziek opzetten, dan zijn ze meteen verstomd. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten