A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: twani op maart 22, 2012, 11:27:06

Ik wil dus (net als jij Henk ;D) naast de Clic/NAS ook nog een 2e bron creëren vanuit Jriver (WASAPI/KERNEL) op m`n laptop naar de Clic, gewoon leuk om te vergelijken en een beetje te hobbyen en eens kijken welke verschillen ik waar kan nemen...... 

Wellicht door alle kabel en luidspreker berichten een beetje op de achtergrond geraakt, ben ik benieuwd wat de ontwikkelingen zijn. Speelt het al en zo ja hoe ten opzichte van de Clic?

Dat zijn dan al twee projecten Theo ;D

Groet,

Henk

twani

Henk, als ik jou het volgende rijtje opnoem? Huis, werk, vrouw, dochter, zoon, vrienden en sport blijft er nog één kritiek punt over; TIJD!!!!.....................daarvan kom ik zoveel tekort  ;D

Deleted Member 2

Citaat van: twani op april 16, 2012, 12:53:19
Henk, als ik jou het volgende rijtje opnoem? Huis, werk, vrouw, dochter, zoon, vrienden en sport blijft er nog één kritiek punt over; TIJD!!!!.....................daarvan kom ik zoveel tekort  ;D

:o

alle begrip en als ik zo het rijtje zie, ben je een gezegend mens ;D

twani

Citaat van: Onder013 op april 16, 2012, 12:57:48
:o

alle begrip en als ik zo het rijtje zie, ben je een gezegend mens ;D
Innerlijk geluk is een groot goed Henk, moet je zelf aan blijven werken en een beetje geluk moet je ook hebben.

Deleted Member 2

Citaat van: twani op april 16, 2012, 13:01:32
Innerlijk geluk is een groot goed Henk, moet je zelf aan blijven werken en een beetje geluk moet je ook hebben.

Ik neem nog maar een bakkie koffie uit de Corner :P

twani

Citaat van: Onder013 op april 16, 2012, 13:15:51
Ik neem nog maar een bakkie koffie uit de Corner :P
Het lijkt de redactie van de Libelle hier wel :D

Deleted Member 2

Back on track dan maar: >:( (oei wat een strenge topic-eigenaar) ;D

Ruim een week heb ik uitsluitend naar CD-spelers geluisterd. Op enig moment stonden er vier en niet de minste (van 2500 tot 4500 Eur).

Vanmorgen heb ik de streaming via de touch en octave weer eens aangezet. Wat is het toch geweldig om met zo veel bedieningsgemak zo veel kwaliteit uit je luidsprekers te toveren. :happy:
Als ik zou moeten kiezen tussen één van de cd-spelers en de streaming set, is de keus heel gemakkelijk: streaming wint op alle fronten. Qua investering in streaming zit ik inclusief de digitale interlink op het niveau van een midden klasse cd-speler of een MF Clic.
Zelfs het extra beetje dat een goede SACD speler met een goede sacd opname brengt komt ook uit de streaming-set.  :wub:




twani

ij zal vast al zijn voorbij gekomen Henk, maar bedien jij de Touch met Ipeng?
En vwb het streamen..tja die keus is niet heel moeilijk meer.
Vooral ook het feit dat er nu meer en meer bekend raakt dat SACD je laser eigenlijk binnen ziedend korte tijd afschrijft, hoe duur de speler ook is, doet mij verdrietig stemmen. Bij streamen slijt er helemaal niets, ja alleen je oren ;D

Dat ik nooit als "moderator" hoef op te treden in m`n eigen topic is veelzeggend. Ik zeg altijd maar: dat wat je er zelf aan de bovenkant instopt komt er aan de onderkant ook weer uit ;)

Bas Akkerman

Citaat van: twani op april 16, 2012, 14:01:14
ij zal vast al zijn voorbij gekomen Henk, maar bedien jij de Touch met Ipeng?
En vwb het streamen..tja die keus is niet heel moeilijk meer.
Vooral ook het feit dat er nu meer en meer bekend raakt dat SACD je laser eigenlijk binnen ziedend korte tijd afschrijft, hoe duur de speler ook is, doet mij verdrietig stemmen. Bij streamen slijt er helemaal niets, ja alleen je oren ;D

Dat ik nooit als "moderator" hoef op te treden in m`n eigen topic is veelzeggend. Ik zeg altijd maar: dat wat je er zelf aan de bovenkant instopt komt er aan de onderkant ook weer uit ;)
Dit vind ik anders geen schijttopic hoor ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: twani op april 16, 2012, 14:01:14
ij zal vast al zijn voorbij gekomen Henk, maar bedien jij de Touch met Ipeng?


Ik gebruik de app van logitech voor Androïd. Nu zag ik nieuwsgierig gemaakt door jouw vraag, dat Ipeng er ook voor Androïd is. Gaan we du maar eens proberen.

Dat de laser voor SACD zo snel slijt wist ik niet. Nu de SACD-speler weer vertrokken is, speel ik deze weer af via een alles eter: Pioneer DV 989AVI-S.

Kingpin

Citaat van: Onder013 op april 16, 2012, 14:33:21
... speel ik deze weer af via een alles eter: Pioneer DV 989AVI-S.
Grappig, heb ik ook nog gehad, achter een goede dac een verrassend goed geluid nog voor een alleseter ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

Citaat van: twani op april 16, 2012, 14:01:14

Dat ik nooit als "moderator" hoef op te treden in m`n eigen topic is veelzeggend. Ik zeg altijd maar: dat wat je er zelf aan de bovenkant instopt komt er aan de onderkant ook weer uit ;)

Jij heb dan ook louter en alleen fijne mensen in jouw koffie corner op bezoek Theo...... ;) ;D

Was het overal op het forum (en daarbuiten) maar zo..... :-X >:(
(heb mij net weer grandioos zitten ergeren aan een PM op een topic item (de markt) van mij)
De persoon in kwestie mag van mij gerust meelezen......   sommige mensen..... :crazy: :-X
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: Kingpin op april 16, 2012, 15:50:16
Grappig, heb ik ook nog gehad, achter een goede dac een verrassend goed geluid nog voor een alleseter ;)

En zelfs met de on-board dac klinkt het ook nog.

Kingpin

Citaat van: Onder013 op april 16, 2012, 21:33:50
En zelfs met de on-board dac klinkt het ook nog.
Klopt, ook nog eens een dac die je kan instellen naar wens (meen 3 standen), waarom ze dat niet met de huidige doen is me een raadsel, is gewoon een feature van de gebruikte chip (waar dit mogelijk is dan, maar de meesten hebben deze al als optie ingebakken).
Goede speler.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Maar het was toen ook een beste jongen binnen het Pioneer gamma, zowel qua prijs als omvang........... Heb `m ooit nog als occassion overwogen ;)

Deleted Member 2

Citaat van: twani op april 16, 2012, 21:47:51
Maar het was toen ook een beste jongen binnen het Pioneer gamma, zowel qua prijs als omvang........... Heb `m ooit nog als occassion overwogen ;)

Ze worden tegenwoordig soms voor €100,- aangeboden. Eigenlijk een belachelijk laag bedrag waar ik hem nooit de deur voor uit zou doen. Speelt bovendien ook DVD-A af. In europa een miskend en mislukt medium.

Kingpin

Citaat van: Onder013 op april 16, 2012, 22:01:04
Ze worden tegenwoordig soms voor €100,- aangeboden. Eigenlijk een belachelijk laag bedrag waar ik hem nooit de deur voor uit zou doen. Speelt bovendien ook DVD-A af. In europa een miskend en mislukt medium.
Ik heb de mijne letterlijk in de afvalbak gedumpt :( omdat de mijne kuren vertoonde en ik de maakkosten teveel vond, sindsdien al jaaaren gelukkig over op streaming.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Ja ik moet zeggen streamen is leuk, iets downloaden vaak converteren en spelen maar. Mijn streaming device is een Oppo 83 dus die kan lang niet alles. Wel valt op dat iets downloaden en afspelen vaak zeer vaak zelfs (bij films) in verhouding tot een dvd of BR een langere weg is en meestal is de kwaliteit (bij films!) een stukje minder dan een kant en klare dvd of BR.
Helaas heb ik hier thuis een zeer trage verbinding (centrale staat te ver weg van mijn huis) die max. 315 KB/s doet dus een filmpje downloaden kost gauw 6 uur.(abbo is 8mb/s) Ik haal met speedtest 2,6 mb/s

Maar ik heb van internet al wel een paar cd's kunnen halen die je absoluut niet meer in de winkel kopen kunt. Voorbeeld Prefab Sprout de cd steve mc queen. Eindelijk heb ik 'm dan op cd, was een flac bestand. Helaas wel erg veel mp3 troep op internet, leuk voor in de auto maar niet voor stereo. Ik hoor toch altijd verschil al valt het met 320 kb/s wel mee.

Nu maar wachten tot ze eindelijk met glasvezel beginnen in deze uithoek van het land, tubbergen een kleine gemeente of Borne heeft het wel, maar Almelo helaas (nog) niet. Cogas is hier niet zo snel. Wat lijkt het mij heerlijk 15 min. downloaden en kijken of de film je bevalt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Jumping Jack

Niet om je geweten te bezwaren Frank, maar die cd van Prefab Sprout die je noemt, vind je ook gewoon bij Amazon hoor  ;).
Ik vind de wisselende kwaliteit van downloads een reden om het te vermijden. Je weet op voorhand niet of amper wat je binnenhaalt en op de duur heb je een hoop rommel staan waar een kat haar jongen niet meer in terug vindt. Ik doe het dan ook zeer zelden...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

frank2

Je hebt gelijk, maar als een film echt goed is kan ik hem op BR kopen, soms zijn films leuk en niet de moeite waard om op BR te kopen. Maar leuk om 1 keer naar te kijken, echt goede films die kijken wij vaker.
Trouwens op amazon kun je niet betalen per ideal. Creditcard weiger ik per definitie, veels te duur. Dus dan kun je moeilijk iets kopen, heb het ook nog nooit gedaan iets kopen bij amazon. (tsja zal wel de ouderdom zijn)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted Member 2


frank2

tsja nu wel, een 2 jaar geleden was die cd niet te vinden.......
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: Jumping Jack op april 17, 2012, 08:54:55
Niet om je geweten te bezwaren Frank, maar die cd van Prefab Sprout die je noemt, vind je ook gewoon bij Amazon hoor  ;).
Ik vind de wisselende kwaliteit van downloads een reden om het te vermijden. Je weet op voorhand niet of amper wat je binnenhaalt en op de duur heb je een hoop rommel staan waar een kat haar jongen niet meer in terug vindt. Ik doe het dan ook zeer zelden...
Heb nu 2 maal een FLAC album gedownload met een onmetelijk verschil in kwaliteit. De 1e keer was een (gratis via het blad Audio)) Linn Download, die klinkt in één woord geweldig. De 2e was het nieuwe album van Enya (50/Snow) bij HD tracks, wat een bagger zeg. Dus ik weet het ook nog zo net niet 

frank2

Ik moet zeggen dat ik ook sterk mijn twijfels heb, flac zou hetzelfde moeten zijn als wav qua geluidskwaliteit, maar je weet niet wat de persoon die het heeft gemaakt allemaal met het bestand heeft gedaan. Maar als je niets anders vinden kunt, zoals de cd Roy Orbinson, mystery girl dan ben ik wel blij met een flac bestand.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

Ik denk eerder dat het verschil in mastering of uitgave is van de bron!
Hoeveel dezelfde cd's bestaan er wel niet met elk hun eigen mastering waardoor verschillen ontstaan.

Omzetting naar flac denk ik eerlijk gezegd dat daar niet zoveel grote verschillen onderling in zitten.
Ik heb toevallig de cd van Dream Theater "A dramatic turn of events" op gewone cd en die van hd tracks en daar zitten behoorlijke verschillen in ondanks dat het dezelfde nummers zijn (loudness war duidelijk te zien, want ik heb ze op de computer ingelezen om te kijken of er veel verschilen in zitten, schrikbarend).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack