A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op februari 21, 2012, 23:57:39
Ben benieuwd...... ;)

Het klinkt voorlopig nog voor geen meter: steriel, brrr :(
Maar dat hoort zo, zegt men. Eerst een paar weekjes inbranden

twani

Je hebt zo veel spulletjes Onder :hehe: wat is nu precies de huidige set-up die zo steriel klinkt?

Gr
Theo.

Jumping Jack

Ik gok op de Metrum Octave die hij in de loop van volgende week voor een appel en een ei aan mij gaat verkopen  :P
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op februari 22, 2012, 20:43:17
Ik gok op de Metrum Octave die hij in de loop van volgende week voor een appel en een ei aan mij gaat verkopen  :P
;D

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op februari 22, 2012, 20:43:17
Ik gok op de Metrum Octave die hij in de loop van volgende week voor een appel en een ei aan mij gaat verkopen  :P

Lol. Jij gaat al aardig op een Hollander lijken ;D

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op februari 22, 2012, 20:43:17
Ik gok op de Metrum Octave die hij in de loop van volgende week voor een appel en een ei aan mij gaat verkopen  :P

En daar na een Musical Fidelity M1 DAC gaat aanschaffen....... ;D O0
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op februari 22, 2012, 22:34:57
En daar na een Musical Fidelity M1 DAC gaat aanschaffen....... ;D O0

Ik geef ze een eerlijke kans. De dac die het meeste muziek maakt, wordt het. En je weet dat de M1 bijzonder goed in de smaak is gevallen. :inlove:

Hoe is het met jouw luidspreker avonturen? Volg het met belangstelling

Groet,

Henk

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op februari 22, 2012, 22:49:45
Ik geef ze een eerlijke kans. De dac die het meeste muziek maakt, wordt het. En je weet dat de M1 bijzonder goed in de smaak is gevallen. :inlove:

Hoe is het met jouw luidspreker avonturen? Volg het met belangstelling

Groet,

Henk

Hoi Henk,

Wat betreft de Metrum Octave DAC vs MF M1 DAC denk ik dat je gewoon op je eigen gehoor en voorkeur af moet gaan. Het is tenslotte jouw situatie,set match, akoestiek en ga zo maar door.
De Metrum Octave zal ongetwijfeld een goed klinkende DAC zijn, maar als het niet jouw sound blijkt te zijn en die van de M1 DAC mogelijk wel dan zou ik toch mooi daar voor gaan ;)
Zoals al door meer personen aangegeven is lijkt het wel of de Octave als een ''cult'' DAC gezien wordt door velen en als blijkt dat iemand (vooralsnog) er niet helemaal happy mee is dan wordt dat bijna als onmogelijk gezien ;) :-X

De luidspreker avonturen zitten absoluut nog in mijn koppie ;D  Heb vorige week de Triangle Antal Anniversary horen spelen en dat viel zeker niet tegen.
Enig minpuntje was alleen dat ik het laag niet helemaal strak genoeg vond klinken (beetje boemerig) Mogelijk was de gebruikte Cardas speakerkabel met zijn wat terughoudend hoog en (sterk)aanwezig laag hier wel debet aan.......  Cardas is ook niet echt mijn favoriete kabel moet ik zeggen.
De Triangle Genese Quartet moet op dit punt zeker op een hoger niveau spelen, alleen had Arco (ACF Audio) deze op het moment van mijn bezoek nog niet staan.
Als ze binnenkomen bij hem dan neem ik de M6i versterker en mijn eigen neutraal klinkende Inakustik LS 1302 speakerkabel mee en ga ze aandachtig beluisteren. Qua uiterlijk en afwerking moet ik zeggen dat ik sowieso wel erg gecharmeerd ben van de Triangle,s.
Ook ben ik van plan om de Adam Audio Pencil te gaan beluisteren die ACF heeft staan. Heb deze ook al een aantal keren horen spelen en presteerden dan ook erg goed.
De reviews van deze speakers zijn over het algemeen ook erg lovend.

Vooralsnog ben ik zeker niet ontevreden over de Focal/Musical Fidelity combi en zal het echt overtuigend beter moeten gaan klinken wil ik overstag gaan......

Al met al zal het nog wel een aantal weekjes duren voordat het zover is. De Triangle Genese,s moeten nog binnenkomen, maar eerst ga ik lekker een weekje wintersporten en daarna kijken we wel weer verder ;)

Ik hou je op de hoogte ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op februari 22, 2012, 23:45:20
Hoi Henk,

Wat betreft de Metrum Octave DAC vs MF M1 DAC denk ik dat je gewoon op je eigen gehoor en voorkeur af moet gaan. Het is tenslotte jouw situatie,set match, akoestiek en ga zo maar door.
De Metrum Octave zal ongetwijfeld een goed klinkende DAC zijn, maar als het niet jouw sound blijkt te zijn en die van de M1 DAC mogelijk wel dan zou ik toch mooi daar voor gaan ;)
Zoals al door meer personen aangegeven is lijkt het wel of de Octave als een ''cult'' DAC gezien wordt door velen en als blijkt dat iemand (vooralsnog) er niet helemaal happy mee is dan wordt dat bijna als onmogelijk gezien ;) :-X

De luidspreker avonturen zitten absoluut nog in mijn koppie ;D  Heb vorige week de Triangle Antal Anniversary horen spelen en dat viel zeker niet tegen.
Enig minpuntje was alleen dat ik het laag niet helemaal strak genoeg vond klinken (beetje boemerig) Mogelijk was de gebruikte Cardas speakerkabel met zijn wat terughoudend hoog en (sterk)aanwezig laag hier wel debet aan.......  Cardas is ook niet echt mijn favoriete kabel moet ik zeggen.
De Triangle Genese Quartet moet op dit punt zeker op een hoger niveau spelen, alleen had Arco (ACF Audio) deze op het moment van mijn bezoek nog niet staan.
Als ze binnenkomen bij hem dan neem ik de M6i versterker en mijn eigen neutraal klinkende Inakustik LS 1302 speakerkabel mee en ga ze aandachtig beluisteren. Qua uiterlijk en afwerking moet ik zeggen dat ik sowieso wel erg gecharmeerd ben van de Triangle,s.
Ook ben ik van plan om de Adam Audio Pencil te gaan beluisteren die ACF heeft staan. Heb deze ook al een aantal keren horen spelen en presteerden dan ook erg goed.
De reviews van deze speakers zijn over het algemeen ook erg lovend.

Vooralsnog ben ik zeker niet ontevreden over de Focal/Musical Fidelity combi en zal het echt overtuigend beter moeten gaan klinken wil ik overstag gaan......

Al met al zal het nog wel een aantal weekjes duren voordat het zover is. De Triangle Genese,s moeten nog binnenkomen, maar eerst ga ik lekker een weekje wintersporten en daarna kijken we wel weer verder ;)

Ik hou je op de hoogte ;)


Leuk he dat zoeken naar dat wat je misschien wel nooit zal vinden ;D
Jan, ik denk dat als jij als eerste de akoestiek aanpakt, je meer zal winnen dan met een andere luidspreker. Is Arco (jouw huisleverancier) goed op de hoogte van je audio-situatie? Is hij wel eens bij je thuis geweest om te luisteren? Ik mag toch aannemen dat hij op dit gebied wel kennis en ervaring heeft of je kan melden wie bij jou thuis vrijblijvend kan analyseren en adviseren (en rekening kan houden met WAF :()? het is zo zonde dat niet het uiterste uit je set gehaald kan worden en dat zal mogelijk met nieuwe luidsprekers niet veel anders worden.

garmtz


Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op februari 23, 2012, 11:09:46
Jongens, dit gaat wel erg off topic...

Je hebt gelijk. Het wordt de hoogste tijd dat YamahaRXV zijn eigen showcase opent >:( ;D

AbZ


YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op februari 23, 2012, 11:21:28
Je hebt gelijk. Het wordt de hoogste tijd dat YamahaRXV zijn eigen showcase opent >:( ;D

Ooooh, nu is het mijn schuld zeker....??  :o :-X :-X

In de basis zeg ik idd. dat sommige dingen wat te veel off-topic gerelateerd zijn ja.

Maar,wat mij wel opvalt is het feit dat er nu plotseling mensen gaan reageren op off-topic? geplaatste items die niet (of nauwelijks) inhoudelijk hebben gereageerd op wel degelijk on-topic geplaatste items gerelateerd aan het topic van TS (Theo/ Twani) >:(
Ervaringen,expertise,tips etc. van wie dan ook zijn altijd welkom i.m.o., waarom dan niet op deze manier wat van je laten horen ?

De on-topic gerelateerde items zal ik in het vervolg wel via PM ''bespreken'' met TS twani  ;)
Wat mij betreft einde discussie,en einde reply,s plaatsen hier.
Sorry Theo ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Van mij mag je blijven hoor Jan ;D  Je weet ik ben niet zo moeilijk, gezelligheid staat bij mij voorop het program..... :pompom:

YamahaRXV

Citaat van: twani op februari 23, 2012, 16:16:40
Van mij mag je blijven hoor Jan ;D  Je weet ik ben niet zo moeilijk, gezelligheid staat bij mij voorop het program..... :pompom:

Dat weet ik wel Theo ;) Blijkbaar denken er andere mensen anders over....  Heb denk ik wel een idee ''waar de schoen wringt'' maar dat ga ik hier niet melden.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Jan, als je straks je eigen Topic hebt, kom je dan af en toe nog wel even op de koffie in mijn Topic? :coffee: Gewoon even bijkletsen ;D

Deleted Member 2

Citaat van: twani op februari 23, 2012, 16:58:37
Jan, als je straks je eigen Topic hebt, kom je dan af en toe nog wel even op de koffie in mijn Topic? :coffee: Gewoon even bijkletsen ;D

Of het grote M6i, M1 Clic, Harbeth en.....;D of gaan er dan weer schoenen pijn doen?

Ik vond het ook wel gezellig hier bij jullie. Geen gezeur en moeilijk gedoe. Waarom moet er dan plotseling iets veranderen? Te weinig Harbeth

Deleted Member 2

Ik heb het topic nog eens door gelezen, maar vraag mij af wat er nou eigenlijk allemaal off-topic is?  :unsure: :eh:

twani

Citaat van: Onder013 op februari 23, 2012, 17:13:15
Of het grote M6i, M1 Clic, Harbeth en.....;D of gaan er dan weer schoenen pijn doen?

Ik vond het ook wel gezellig hier bij jullie. Geen gezeur en moeilijk gedoe. Waarom moet er dan plotseling iets veranderen? Te weinig Harbeth
Geen gezeur en moeilijk gedoe, daar sta ik voor, en jullie kennelijk ook. Je haalt de woorden uit mijn mond Onder, in een ander Topic heb je een aantal malen iets heel anders geroepen dan dat ik zelf vond, het leverde geen enkele vorm van wrijving tussen ons op, waarom ook? Be happy! maar dat hoef ik Onder en Jan niet uit te leggen gelukkig.....

Wel op de koffie komen af en toe hé :coffee:

twani

Citaat van: Onder013 op februari 23, 2012, 17:20:04
Ik heb het topic nog eens door gelezen, maar vraag mij af wat er nou eigenlijk allemaal off-topic is?  :unsure: :eh:
Bovendien bepalen wij dat zelf wel ;)

Deleted Member 2

Citaat van: twani op februari 23, 2012, 17:22:34
Geen gezeur en moeilijk gedoe, daar sta ik voor, en jullie kennelijk ook. Je haalt de woorden uit mijn mond Onder, in een ander Topic heb je een aantal malen iets heel anders geroepen dan dat ik zelf vond, het leverde geen enkele vorm van wrijving tussen ons op, waarom ook? Be happy! maar dat hoef ik Onder en Jan niet uit te leggen gelukkig.....

Wel op de koffie komen af en toe hé :coffee:

Zeker na je hartelijke uitnodiging Theo. Dat waardeer ik.  :smile:

garmtz

Goed, ik heb niks gezegd... Forget it... Ook geen reden om direct op een kast te gaan zitten.

twani

Citaat van: garmtz op februari 23, 2012, 19:01:58
Goed, ik heb niks gezegd... Forget it... Ook geen reden om direct op een kast te gaan zitten.
Inmiddels ken je me een beetje Garmt, ik heb niet zo gauw ergens moeite mee, ik hou vooral van "easy going" en genieten van m`n muziek..... 

YamahaRXV

Quote from: Onder013 on Today at 17:13:15

Of het grote M6i, M1 Clic, Harbeth en..... of gaan er dan weer schoenen pijn doen?

Ik vond het ook wel gezellig hier bij jullie. Geen gezeur en moeilijk gedoe. Waarom moet er dan plotseling iets veranderen? Te weinig Harbeth

Het was zeker gezellig, dat is dan ook de reden dat ik het niet kan laten om toch te reageren en weer op de koffie kom  :angel:
Ik denk dat Onder (Henk) gezien zijn bovenstaande opmerking wel aanvoelde waar het naar het gevoel van bepaalde personen te veel ''off-topic'' ging...... ;)
Ben zelf ook niet iemand die van gezeur en gezever houdt en kan het alleen maar waarderen als er een ''Clic'' ;) is tussen bepaalde mensen en deze mensen het gezellig kunnen hebben met elkaar.



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8