CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Gestart door vik, juli 1, 2011, 10:48:59

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DVDmartinDVD

Hoi Viktor,

ziet er dik uit hoor  :clapping:

Gaat de Marantz 8802 nu de referenz worden? Beter dan Bryston...of is dit te hoog gegrepen voor de Marantz?

Goed bezig!

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Vind ik ook  :pompom:

@ Martin : Het dynamische bereik van de AV 7702 CM was bij films al beter als de referentie AVP. Bij muziek wat minder maar dat komt door de basis van de AV 7702. Op een gegeven moment heb je een punt bereikt met de basis dat er ook niet meer uit te halen valt dmv modificeren. CM heeft alles eruit gehaald.

De AV 8802 daarintegen heeft een veel betere basis en de verwachtigen zijn erg hoog. Alle AVP eigenaren zijn druk bezig om hun AVP te verkopen, kijk maar op Audiomarkt en Ebay. Zelf had ik dit persoonlijk niet zo snel gedaan en had ik afgewacht.

Mijn eigen AVP is inmiddels ook zo goed als verkocht maar heeft meer te maken met geld wat ik nodig heb voor mijn pand. Waarschijnlijk komt er dan een  AV 8802 voor terug en deze komt in mijn demo ruimte.  Voor mijn thuis situatie ga ik hoogstwaarschijnlijk weer zo snel mogelijk op jacht naar een CM AVP tegen die tijd. Atmos en Auro vind ik persoonlijk erg mooi maar voor thuis was ik meer dan tevreden met de AVP.




Citaat van: papaleo op februari 17, 2015, 12:23:44
WAUW.....!!!
Schitterend  :worship: :worship: 8)
Citaat van: DVDmartinDVD op februari 17, 2015, 14:36:03
Hoi Viktor,

ziet er dik uit hoor  :clapping:

Gaat de Marantz 8802 nu de referenz worden? Beter dan Bryston...of is dit te hoog gegrepen voor de Marantz?

Goed bezig!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Tja de AVP heeft natuurlijk geen Atmos en nu ik Atmos gewend ben zou ik niet meer terug willen.
Zelfs met de Dolby upsampler is het verschil erg groot. Alsof je van tot je knieen in het geluid, volledig kopje onder gaat.

vik

Het zijn de nieuwe generatie processoren en bieden in dat opzicht ook veel meer. Ik ben zelf ook zeker fan van de upsample techniek van Auro 3D. Keuzes.  :coffee:


Citaat van: Kjelt op februari 17, 2015, 15:50:05
Tja de AVP heeft natuurlijk geen Atmos en nu ik Atmos gewend ben zou ik niet meer terug willen.
Zelfs met de Dolby upsampler is het verschil erg groot. Alsof je van tot je knieen in het geluid, volledig kopje onder gaat.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Fox

Citaat van: vik op februari 17, 2015, 16:10:24
Het zijn de nieuwe generatie processoren en bieden in dat opzicht ook veel meer. Ik ben zelf ook zeker fan van de upsample techniek van Auro 3D. Keuzes.  :coffee:

Upsampling is interpolation, applied in the context of digital signal processing and sample rate conversion. When upsampling is performed on a sequence of samples of a continuous function or signal, it produces an approximation of the sequence that would have been obtained by sampling the signal at a higher rate (or density).

Ik neem aan dat jullie "Upmixen" bedoelen  :D

Kjelt


vik

 :-X ^^


Citaat van: Fox op februari 17, 2015, 22:43:59
Upsampling is interpolation, applied in the context of digital signal processing and sample rate conversion. When upsampling is performed on a sequence of samples of a continuous function or signal, it produces an approximation of the sequence that would have been obtained by sampling the signal at a higher rate (or density).

Ik neem aan dat jullie "Upmixen" bedoelen  :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Passion4Sound

Citaat van: vik op februari 17, 2015, 15:45:06

Mijn eigen AVP is inmiddels ook zo goed als verkocht maar heeft meer te maken met geld wat ik nodig heb voor mijn pand. Waarschijnlijk komt er dan een  AV 8802 voor terug

;D

Passion4Sound

Citaat van: Kjelt op februari 17, 2015, 15:50:05
Tja de AVP heeft natuurlijk geen Atmos en nu ik Atmos gewend ben zou ik niet meer terug willen.
Zelfs met de Dolby upsampler is het verschil erg groot. Alsof je van tot je knieen in het geluid, volledig kopje onder gaat.

Hoi, ik heb verschillende vragen ff off topic,
Draai jij Atmos met plafond speakers en welke films zijn er al te koop in Nederland met Atmos?
Heb je ook weleens Atmos beluisterd zonder plafond speakers? Naar het schijnt is er natuurlijk met "de stem van God"mooier maar zonder zeker een overuitgang.

weet jij hier iets van?

grtz,

Alex
Passion4Sound

Kjelt

Hi Alex,

Citaat van: Passion4Sound op februari 18, 2015, 12:20:45
Draai jij Atmos met plafond speakers en welke films zijn er al te koop in Nederland met Atmos?
Ja met 4 overhead speakers inderdaad op top front en top rear positie zoals beschreven op pagina 22 van:
http://www.dolby.com/us/en/technologies/dolby-atmos/dolby-atmos-home-theater-installation-guidelines.pdf

Ik weet niet welke direct in NL te koop zijn, de titels via usenet die Atmos hebben zijn oa:
- Expendables 3
- John Wick
- Enchanted Kingdom
- Atmos demo disk
- Transformers 4
en nog een paar waar ik even niet op kan komen.

CitaatHeb je ook weleens Atmos beluisterd zonder plafond speakers?
Uh nee, de 7702 heb ik tegelijk met de plafond setup ingeregeld.

CitaatNaar het schijnt is er natuurlijk met "de stem van God"mooier maar zonder zeker een overuitgang.
Zover als ik weet is de "voice of God" alleen voor Auro3D een term voor 1 speaker die precies in het midden aan het plafond hangt. Staat los van Atmos.
Maar ik heb dus nooit zonder de plafond speakers geluisterd bovendien heb ik al mijn surround speakers vervangen tegelijkertijd dus kan heel moeilijk vergelijken met daarvoor.

Echter als je het persoonlijk vraagt zou ik niet meer zonder plafondspeakers willen, het voegt een hele dimensie toe en ik vergelijk het altijd maar dat ik tot nu toe tot aan mijn middel in het geluid stond en nu helemaal kopje onder  ;)

riwi

Citaat van: Kjelt op februari 18, 2015, 13:55:02
Ik weet niet welke direct in NL te koop zijn, de titels via usenet die Atmos hebben zijn oa:
- Expendables 3
- John Wick
- Enchanted Kingdom
- Atmos demo disk
- Transformers 4
en nog een paar waar ik even niet op kan komen.
- Step Up All In
- Teenage Mutant Ninja Turtles

Echte kwaliteits films dus ;)

@Kjelt je kan toch de power van je plafond speakers af zetten? En van de beneden laag ook (om beurten) ? Dan kan je net als in de Auro demo goed horen wat er door welke speaker laag wordt weergegeven. Of ie dat nog niet geimplementeerd in de triggerbox software ;)

Het 'ontbreken' van het Voice of God kanaal in Atmos tov Auro wordt gecompenseerd doordat je 4 top (plafond) speakers hebt. In principe heb je bij Atmos een 4 kanaals VoG. Bij front height ipv top front is dat iets anders maar heb je nog steeds 2 top kanalen.

riwi

Citaat van: Fox op februari 17, 2015, 22:43:59
Ik neem aan dat jullie "Upmixen" bedoelen  :D

De term upmixen is in dit geval (plafond speakers) wel letterlijk te nemen :)

Kjelt

Citaat van: riwi op februari 18, 2015, 16:38:21
@Kjelt je kan toch de power van je plafond speakers af zetten? En van de beneden laag ook (om beurten) ? Dan kan je net als in de Auro demo goed horen wat er door welke speaker laag wordt weergegeven. 
De vraag was of ik Atmos beluisterd heb in een 7.2 opstelling ipv een 7.2.4 opstelling.
En dan zit het probleem volgens mij dieper, zeker wat betreft het weergeven van de Atmos audio objecten.
Als je de processor inregelt gaat deze kijken welke speakers aanwezig zijn en op welke posities. Als dat vaststaat wordt het hele DSP algoritme ingesteld op die parameters (dus # speakers en posities). Als je die speakers niet hebt krijg je dus weer een ander algoritme.

Als je dus een 7.2.4 systeem hebt gecalibreerd en vervolgens als 7.2 weergeeft krijg je een totaal ander geluidsbeeld dan als je een
7.2 systeem calibreerd en als 7.2 weergeeft oftewel kun je niet vergelijken  ;)

riwi

Ja daar heb je gelijk in.
Dus dan zou je de hele Marantz opnieuw moeten inregelen met 7.2 speakers.

Ik dacht dat ik bij cinemike had gezien (hij klaagde erover) dat je telkens de juiste speaker layout moest kiezen in het menu (Auro of Atmos). Kan je daar niet gewoon 7.1 kiezen en dan horen wat ie er van maakt als je geen Atmos speakers zou hebben? Is ook niet zo belangrijk, meer voor de fun en het demo effect.

Kjelt

Ik heb de Auro addon a €150 niet aangeschaft dus ik heb die optie niet maar dat zou dan wel een optie zijn.

vik

Dit zijn twee Japanse titels:









Citaat van: Passion4Sound op februari 18, 2015, 12:20:45
Hoi, ik heb verschillende vragen ff off topic,
Draai jij Atmos met plafond speakers en welke films zijn er al te koop in Nederland met Atmos?
Heb je ook weleens Atmos beluisterd zonder plafond speakers? Naar het schijnt is er natuurlijk met "de stem van God"mooier maar zonder zeker een overuitgang.

weet jij hier iets van?

grtz,

Alex
Passion4Sound
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

eelco74

Citaat van: vik op januari 27, 2014, 21:26:41
:) En we trappen gelijk weer af met een mooie review van Hollywood zuhause :

De uitslagen van deze test zijn puur zijn eigen bevindingen dus zijn mening. Zoals hij al aangeeft niet blind gaan kopen naar aanleiding van deze test. Elke situatie is anders en daarbij komt er natuurlijk ook smaak bij kijken.

Er is geen aandacht besteed aan room EQ vanwege zijn aangepaste ruimte, en alles "The purist way"

Ik zit al een tijdje te kijken naar een upgrade voor mijn RSP-1098, dat ding is is in de basis inmiddels 11 Jaar oud.
Het gebrek aan HDMI is wel de voornaamste reden, ik werk nu met een Octava 5x2 switch, helaas zonder 3D wat ook lastig is.

Ik had eigenlijk de 8801 op het oog, maar ik ben daar toch nog niet zo zeker van. Het lijkt erop dat ik klanktechnisch er iets op achteruit ga als ik voor de 8801 ga en wellicht beter voor de RSP-1572 kan kiezen. Dat een 10 jaar oudere 1098 de 8801 de baas is en ook de 1572 had ik toch niet verwacht.

Toch nog maar eens de 8802 afwachten, wellicht dat dit een beterere keuze is.

Weet iemand of de 8801 en 8802 op 4K vlak nog op belangrijke punten verschillen ?
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

H&C Hifi

Citaat van: eelco74 op februari 27, 2015, 11:11:40
Ik zit al een tijdje te kijken naar een upgrade voor mijn RSP-1098, dat ding is is in de basis inmiddels 11 Jaar oud.
Het gebrek aan HDMI is wel de voornaamste reden, ik werk nu met een Octava 5x2 switch, helaas zonder 3D wat ook lastig is.

Ik had eigenlijk de 8801 op het oog, maar ik ben daar toch nog niet zo zeker van. Het lijkt erop dat ik klanktechnisch er iets op achteruit ga als ik voor de 8801 ga en wellicht beter voor de RSP-1572 kan kiezen. Dat een 10 jaar oudere 1098 de 8801 de baas is en ook de 1572 had ik toch niet verwacht.

Toch nog maar eens de 8802 afwachten, wellicht dat dit een beterere keuze is.

Weet iemand of de 8801 en 8802 op 4K vlak nog op belangrijke punten verschillen ?


Ik heb ze allemaal gehad, en de RSP-1098 heb ik op het moment weer even tijdelijk staan.
Ik weet niet wie beweert dat een 1098 beter presteert dan een AV8801 maar dat is zeker niet het geval  ;)
Zeker op filmgebied is het een wereld van verschil !

eelco74

In een overzichtje van hollywoodzuhause zag ik dat staan, vooral stereo, qua ht performance lag het weer anders. Loopt trouwens bij jou die actie met de 8801 nog ?
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

H&C Hifi

Citaat van: eelco74 op februari 27, 2015, 17:10:23
In een overzichtje van hollywoodzuhause zag ik dat staan, vooral stereo, qua ht performance lag het weer anders. Loopt trouwens bij jou die actie met de 8801 nog ?

Als ik ze nog kan krijgen wel.
Ik verwacht wel dat de 8801 uitverkocht of echt bijna uitverkocht is.... mocht je dat toch nog willen gaan doen moet je er snel bij zijn.


vik

Ik zou forum lid Masterkale eens een berichtje sturen. De kans is groot dat hij zijn gemodificeerde Marantz AV 8801 verkoopt. Nooit geschoten is altijd mis. Niet te vergelijken met een orginele AV 8801.  ;)

De AV 8802 is meer future proof vergeleken met de AV 8801 waar geen enkele upgrade meer voor uitkomt. Er was eerst nog hoop op een Atmos-Auro 3D upgrade maar die komt helaas niet.


Citaat van: eelco74 op februari 27, 2015, 17:10:23
In een overzichtje van hollywoodzuhause zag ik dat staan, vooral stereo, qua ht performance lag het weer anders. Loopt trouwens bij jou die actie met de 8801 nog ?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

CineMike heeft het geflikt en de AVP is van de troon verstoten door de AV 8802. Ik heb de eerste gemodificeerde versie 2 dagen lang uitgebreid kunnen horen. Nog wat polijst werk en dan is hij zo goed als af.  Ik had eerlijk gezegd nooit verwacht dat dit zou gebeuren. Voor dit resultaat: heel veel tijd in ontwikkelen en arbeid. (het DAC board alleen al meer dan 220 veranderingen)

Wat een prachtig geluid en ik had een totaal nieuwe luister ervaring. Hij levert een enorme druk op de Aurum set dat is niet normaal!  :o ik dacht dat ik inmiddels wel wat gewend was.

De resolutie is FENOMENAAL te noemen!!  Ik heb onder andere Fury gekeken en de nieuwe film John Wick in Atmos. Geweldige Atmos mix btw!!  :thumbs-up: Artiesten of instrumenten zijn op een podium weer een stap beter individueel te volgen dat is heel lastig om uit te leggen en beter als dit lukt mij op het moment niet.

Dit een foto van de onderkant van het DAC board waar Mike extra filteringen heeft toegepast. 1 voor elke DAC extra (7 DACS totaal) dit was nodig om vooral extra winst te boeken op het gebied emotie:



Close up :



Er was ook nog even tijd voor wat extra fun en ik heb mijn Mark Levinson 23.5 meegenomen om te vergelijken met de mono blokken van CineMike. Wat was Mark Levinson zijn tijd ver vooruit dat is echt bizar, en wat speelt de versterker nog mooi! Deze versie is privé van mij en ik heb hem nog nooit gehoord. Dit is een orgineel NL model (revisie gehad) en gekocht van Arthur van de Sound Gallery afgelopen zomer. Hij speelt mooier als de SST2 serie van Bryston, en mooier als de Krell FPB-650M mono blokken die ik hier ooit heb gehoord van een forum lid.






Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

jaco

Citaat van: vik op februari 27, 2015, 22:00:07
Er was eerst nog hoop op een Atmos-Auro 3D upgrade maar die komt helaas niet.
Dat is waarschijnlijk iets wat eigenaren graag zouden willen zien, maar weinig realistisch natuurlijk als je een complete DSP chip minder hebt om Atmos of audyssey in te draaien. Dan zou het de een of de andere moeten worden.

En D&M verkoopt je liever weer een nieuwe unit natuurlijk.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

vik

Dag Jaco. De AV 8801 heeft nog een lege DSP bank, en vandaar dat er misschien nog enige hoop was.  ::)


Citaat van: jaco op februari 28, 2015, 09:26:18
Dat is waarschijnlijk iets wat eigenaren graag zouden willen zien, maar weinig realistisch natuurlijk als je een complete DSP chip minder hebt om Atmos of audyssey in te draaien. Dan zou het de een of de andere moeten worden.

En D&M verkoopt je liever weer een nieuwe unit natuurlijk.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HansGT3

Zo de nieuwe Denon DBT 3313 Cinemike stufe 3 in bestelling zie hem wel verschijnen Viktor. :music:

BTW iemand nog interesse in een Denon DBP-4010UD Cinemike  stufe 1 regio vrije speler . 
Kijk hiervoor bij Cinemike Benelux .