CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Gestart door vik, juli 1, 2011, 10:48:59

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

vik

Daar heb ik toch een vraagteken bij Wim, ik weet ff niet hoe hij stereo heeft vergeleken bij de Dv2. Ik ga er eigenlijk van uit via HDMI vanaf zijn getunde Denon DVD A1UD.

Hoewel de AV 7005 (ongeveer gelijkwaardig met de 7701) CM digitaal de betere was t.o.v. de Anthem Dv2 , is het op analoog vlak absoluut niet te vergelijken met de Dv2 (stereo analoog). Die heb ik zelf horen spelen bij DVDMartinDVD en ik vond de stereo via XLR erg mooi spelen. Beter als de CM 7005 via zijn simpele RCA stereo.

De AV Marantz 7005/7701 moet je gewoon puur digitaal gebruiken.

Een beetje hetzelfde verhaal met Audiofiel zijn Classé SSP 75. Dat was geen vergelijking (Marantz AV stereo rca vs Classé SSP 75 analoog) in het voordeel van de Classé.

Ik zal het Lars wel eens vragen hoe hij de Dv2 heeft getest.  Ik ben het op dit punt dus niet met Lars eens.




Citaat van: Maro op januari 27, 2014, 21:56:57
Vooral de (weer) lage score van nb de top Anthem in stereo is op zijn minst opvallend te noemen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Als je analoog gaat aansluiten test je toch eigenlijk meer de bron dan de vv? Dus een stereo vergelijk over HDMI lijkt me dan iig eerlijker.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Gaat het signaal bij de Dv2, anders dan bij de MRX lijn, niet eerst door de interne DAC van de Anthem?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Citaat van: Maro op januari 27, 2014, 23:12:31
Gaat het signaal bij de Dv2, anders dan bij de MRX lijn, niet eerst door de interne DAC van de Anthem?

Geen idee.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Citaat van: vik op januari 27, 2014, 23:32:41
Geen idee.

Denk het niet anders waren er toen niet van die verschillen gehoord.

PS
Goed dat je er weer bent Vik....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Thanks Wim  :thumbs-up:



Citaat van: Maro op januari 27, 2014, 23:37:30
Denk het niet anders waren er toen niet van die verschillen gehoord.

PS
Goed dat je er weer bent Vik....
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

cardas49

Roerige tijden achter de rug Vik. Nu hopelijk weer wat rustiger vaarwater? Good to see you back, was me opgevallen dat je al een tijdje niet meer actief was.   

Wat betreft het vergelijk: interessante lijst! Zijn niet zo heel veel shootouts met zoveel moderne pre / pro's. Maar het blijft inderdaad een smaakkwestie, en de processor is een uitdagend component om een eerlijk vergelijk mee te maken. Er kan zoveel mis gaan qua instellingen die niet optimaal zijn. Ben in het algemeen huiverig om af te gaan op iets wat ik niet zelf gehoord heb. Na een uitgebreide shooutout van eindversterkers door Welwinnick op avforums.com heb ik indertijd een MM8003 gekocht, maar dat was geen succes. Daarna maar besloten om alles in mijn eigen set te beluisteren voor aanschaf, tenzijn het om een kleinere uitgave gaat.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Masterkale

Citaat van: mark235 op januari 28, 2014, 09:19:25
Roerige tijden achter de rug Vik. Nu hopelijk weer wat rustiger vaarwater? Good to see you back, was me opgevallen dat je al een tijdje niet meer actief was.   

Wat betreft het vergelijk: interessante lijst! Zijn niet zo heel veel shootouts met zoveel moderne pre / pro's. Maar het blijft inderdaad een smaakkwestie, en de processor is een uitdagend component om een eerlijk vergelijk mee te maken. Er kan zoveel mis gaan qua instellingen die niet optimaal zijn. Ben in het algemeen huiverig om af te gaan op iets wat ik niet zelf gehoord heb. Na een uitgebreide shooutout van eindversterkers door Welwinnick op avforums.com heb ik indertijd een MM8003 gekocht, maar dat was geen succes. Daarna maar besloten om alles in mijn eigen set te beluisteren voor aanschaf, tenzijn het om een kleinere uitgave gaat.

De MM8003 kan je bij cinemike ook om laten toveren.

Mijn MM8077 en AV8801 gaan beide in Maart richting cinemike voor de tuning. Ik kan nu al niet wachten  :bigsmile:
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

vik

Bedankt Mark  :thumbs-up:

Rustiger vaarwater zal nog even duren.

Ik heb net nog een post geplaatst in je topic.  :)

Welwinnick (Nick) ken ik, hij heeft zelfs een CM Denon DBT-3313 getest waar hij behoorlijk van onder de indruk was. Nick heeft veel getest en krijgt erg veel respect op avforums, hoewel ik het niet altijd met hem eens was. Hoeft ook niet natuurlijk.

Klopt van de MM 8003 waarbij hij toen flink wat versterkers heeft getest. Maar ja daar gaan we weer.. zoveel verschillende situaties en smaak kwesties. Zelf testen zoals je al aangeeft de beste manier. En ook Lars geeft dat duidelijk aan.

Citaat van: mark235 op januari 28, 2014, 09:19:25
Roerige tijden achter de rug Vik. Nu hopelijk weer wat rustiger vaarwater? Good to see you back, was me opgevallen dat je al een tijdje niet meer actief was.   

Wat betreft het vergelijk: interessante lijst! Zijn niet zo heel veel shootouts met zoveel moderne pre / pro's. Maar het blijft inderdaad een smaakkwestie, en de processor is een uitdagend component om een eerlijk vergelijk mee te maken. Er kan zoveel mis gaan qua instellingen die niet optimaal zijn. Ben in het algemeen huiverig om af te gaan op iets wat ik niet zelf gehoord heb. Na een uitgebreide shooutout van eindversterkers door Welwinnick op avforums.com heb ik indertijd een MM8003 gekocht, maar dat was geen succes. Daarna maar besloten om alles in mijn eigen set te beluisteren voor aanschaf, tenzijn het om een kleinere uitgave gaat.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

cardas49

Citaat van: Masterkale op januari 28, 2014, 15:05:00
De MM8003 kan je bij cinemike ook om laten toveren.

Mijn MM8077 en AV8801 gaan beide in Maart richting cinemike voor de tuning. Ik kan nu al niet wachten  :bigsmile:

Leuk  :). Ik moet toch echt een keer wat van dat CM spul gaan beluisteren. Veel goede berichten.

Wat betreft de MM8003, for that it is everlastingly too late, heb hem al een tijdje geleden verkocht. (was het begin van de Classé gekte).

Citaat van: vik op januari 28, 2014, 21:53:59
Bedankt Mark  :thumbs-up:

Rustiger vaarwater zal nog even duren.

In dat geval wens ik je het beste de komende periode.

Citaat van: vik op januari 28, 2014, 21:53:59
Ik heb net nog een post geplaatst in je topic.  :)

Welwinnick (Nick) ken ik, hij heeft zelfs een CM Denon DBT-3313 getest waar hij behoorlijk van onder de indruk was. Nick heeft veel getest en krijgt erg veel respect op avforums, hoewel ik het niet altijd met hem eens was. Hoeft ook niet natuurlijk.

Klopt van de MM 8003 waarbij hij toen flink wat versterkers heeft getest. Maar ja daar gaan we weer.. zoveel verschillende situaties en smaak kwesties. Zelf testen zoals je al aangeeft de beste manier. En ook Lars geeft dat duidelijk aan.

Yep, speakers, smaak, match, kabels, akoestiek. Te veel variabelen. En wie weet zou ik de MM8003 waarderen in een andere set.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Forum lid HTip die bekend staat om zijn prachtige "Chamber of Dreams" heeft een verslag geschreven over de referentie speler : De Marantz UD 7007 CM:

CineMike Marantz UD-7007(verslag)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Dat is prima Wim dat moeten we dan een keer afspreken.  ;)


Citaat van: Maro op maart 25, 2014, 23:25:55
Dan blijft er maar 1 ding over.....hier laten zien en horen!  :angel:


Citaat van: Maro op maart 25, 2014, 23:04:49
Weet ik Vik.  ;D

Maar wil je hiermee zeggen dat de verbetering alleen zichtbaar wordt als de hele set CM gemod is?


Nee ik bedoel eigenlijk omdat alles al zo scherp is en uitblinkt in beeldkwaliteit, elke kleine verandering al snel zichtbaar is waaronder een setting in de Darbee.  Oversharpening is dan snel gebeurd. Dat was dus heel erg duidelijk in een scene van Oblivion en te zien bij de details in het pak van Tom Cruise en daarbij de achtergrond die snel onscherp ging worden.

De test bij Philip toont juist aan dat upgrades van het beeld ook zeker zicht baar zijn in een standaard set up. Dus geen bewerkt HDMI board in de SR 9600 en dit samen met een standaard beamer. Het is wel zo dat het effect groter is op een gemodificeerde pre-pro of surround versterker (mede door aanpassingen video board en voeding) en beamer.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Over hun laatste project is nog niks gemeld zie ik namelijk dat er nu ook een tuning is voor Quadral speakers uit de Aurum serie. De titan, Vulkan R en de center speakers de Prestige (R), Base en de grote Titan Base.

Hier enkele foto's van de Titan:

Titan speakers



Filter origineel


Filter CM


Zelf heb ik het nog niet mogen ervaren maar Vik zal ons vast meer kunnen vertellen.  :)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

He Rudy je bent me voor.  :)

De lineariteit , het midden en hoge tonen bereik zijn flink verbeterd. Ze klinken rustiger in het hoog en tegelijkertijd toch weer wat transparanter.

De interne bekabeling is verbeterd en ze hebben de speakers terminals vervangen voor WBT.  Ik vind het een geslaagde verbetering.

Er zijn veel goede speakers op de markt  maar in de prijs klasse van de Aurums maken ze het de concurrentie erg lastig.  Bij het luisteren op hoge volumes zijn ze stabieler (belastbaarheid) als bijvoorbeeld merken als B&W en (Isophon) Gauder Akustik. 1 van de redenen dat Lars Mette zijn Isophon speakers heeft ingeruild voor de Aurums.

Het draait natuurlijk allemaal om smaak in deze hobby maar ik vind persoonlijk deze Aurum uitvoering mooier spelen als de Wilson Audio Sasha van € 30.000


Citaat van: RvD op maart 27, 2014, 16:31:25
Over hun laatste project is nog niks gemeld zie ik namelijk dat er nu ook een tuning is voor Quadral speakers uit de Aurum serie. De titan, Vulkan R en de center speakers de Prestige (R), Base en de grote Titan Base.

Hier enkele foto's van de Titan:

Titan speakers



Filter origineel


Filter CM


Zelf heb ik het nog niet mogen ervaren maar Vik zal ons vast meer kunnen vertellen.  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Citaat van: vik op maart 26, 2014, 07:41:11
Forum lid HTip die bekend staat om zijn prachtige "Chamber of Dreams" heeft een verslag geschreven over de referentie speler : De Marantz UD 7007 CM:

CineMike Marantz UD-7007(verslag)
Bedankt voor je leuke intro :pompom:

Misschien een leuk idee als jij nog iets schrijft hoe jij de dag hebt beleefd?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Kjelt

Citaat van: RvD op maart 27, 2014, 16:31:25
Over hun laatste project is nog niks gemeld zie ik namelijk dat er nu ook een tuning is voor Quadral speakers uit de Aurum serie. De titan, Vulkan R en de center speakers de Prestige (R), Base en de grote Titan Base.
Wat me opvalt en een beetje verbaasd (zonder er nu een waardeoordeel over uit te spreken) is dat het gemodificeerde filter andere condensator waardes gebruikt. Daarmee verander je dus ook inherent de karakteristiek van het filter dus ongeacht de kwaliteit/merk van de nieuwe componenten. Dat verbaasd me een beetje want je zou zeggen dat de luidsprekerfabrikant hun filters toch op de luidsprekers heeft afgestemd. Of worden de luidsprekerelementen zelf ook vervangen door een ander type?

AbZ

Citaat van: Kjelt op maart 28, 2014, 10:08:43
Wat me opvalt en een beetje verbaasd (zonder er nu een waardeoordeel over uit te spreken) is dat het gemodificeerde filter andere condensator waardes gebruikt. Daarmee verander je dus ook inherent de karakteristiek van het filter dus ongeacht de kwaliteit/merk van de nieuwe componenten. Dat verbaasd me een beetje want je zou zeggen dat de luidsprekerfabrikant hun filters toch op de luidsprekers heeft afgestemd. Of worden de luidsprekerelementen zelf ook vervangen door een ander type?
Heel apart idd.  Spoelen staan ook in dezelfde richting.   
De ratio van modificaties is vaak lastig te volgen.  Gaat op gehoor, zegt men.

vik

  :) Eerlijk gezegd heb ik nog weinig toe te voegen Philip.



Citaat van: HTip op maart 27, 2014, 22:57:03
Bedankt voor je leuke intro :pompom:

Misschien een leuk idee als jij nog iets schrijft hoe jij de dag hebt beleefd?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Welke elementen bedoel je precies Kjelt?

Hier staat wat meer info:

Infos zum Tuning:

Bei der Titan wird die Frequenzweiche im Mittel/Hochtonbereich überarbeitet. Wir nehmen die Pegelschalter aus dem Signalweg und passen die Pegel von Hoch und Mittelton neu an. Wir setzen hochwertigere Bauteile ein, was zu deutlich mehr Transparenz und Feindynamik führt. Die internen Verbindungen werden verlötet ( waren teilweise gesteckt ). Ausserdem setzen wir hochwertige Terminals von WBT ein, wobei wir grundsätzlich von Singleamping ausgehen.
Die Aurums verbinden jetzt brachiale Dynamik mit Feinfühligkeit und klanglicher Ausgewogenheit





Citaat van: Kjelt op maart 28, 2014, 10:08:43
Wat me opvalt en een beetje verbaasd (zonder er nu een waardeoordeel over uit te spreken) is dat het gemodificeerde filter andere condensator waardes gebruikt. Daarmee verander je dus ook inherent de karakteristiek van het filter dus ongeacht de kwaliteit/merk van de nieuwe componenten. Dat verbaasd me een beetje want je zou zeggen dat de luidsprekerfabrikant hun filters toch op de luidsprekers heeft afgestemd. Of worden de luidsprekerelementen zelf ook vervangen door een ander type?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Masterkale

Mijn units zijn weer terug. Wel jammer dat de cinemike stickertjes niet op beide units op dezelfde plekken zitten  O0.

Ik heb nog niet gek veel kunnen luisteren dus daar kom ik later op terug.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

vik

Veel plezier ermee en lees graag je bevindingen.  :)

Jammer van die stickertjes maar ik ga daar even achteraan.


Citaat van: Masterkale op april 13, 2014, 18:04:27
Mijn units zijn weer terug. Wel jammer dat de cinemike stickertjes niet op beide units op dezelfde plekken zitten  O0.

Ik heb nog niet gek veel kunnen luisteren dus daar kom ik later op terug.


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

LP

Stickers zijn er zo af te halen. Op de achterkant staan ze een stuk beter dan op de voorkant. Daar heb ik die van mij ook laten plakken. Geen lelijke stickers op de voorkant voor mij.

Kjelt

Citaat van: vik op maart 29, 2014, 07:45:36
Welke elementen bedoel je precies Kjelt?
Hi Vik, sorrie lees je reactie nu pas.
Ik doelde op bijv. die gele condensatoren van 47uF / 160VDC die vervangen zijn door die witte condensatoren  van 33uF / 250VDC.
Maar als bv de twee 47uF parallel stonden (94uF totaal) en de drie nieuwe ook (99uF totaal) dan kan het wel ongeveer kloppen, dat kan ik van een foto niet zien maar was een eerste reactie  ;)

vik

Geen probleem Kjelt  ;)

Citaat van: Kjelt op april 14, 2014, 10:46:41
Hi Vik, sorrie lees je reactie nu pas.
Ik doelde op bijv. die gele condensatoren van 47uF / 160VDC die vervangen zijn door die witte condensatoren  van 33uF / 250VDC.
Maar als bv de twee 47uF parallel stonden (94uF totaal) en de drie nieuwe ook (99uF totaal) dan kan het wel ongeveer kloppen, dat kan ik van een foto niet zien maar was een eerste reactie  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike