Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Na een week lang enkel internetradio, is er nu weer tijd om naar nieuwe aanwinsten te luisteren 🎶

De vorige maand zijn er 12 nieuwe albums op cd binnen gekomen, deze heb ik de afgelopen dagen gerippt, maar ik heb nog geen van allen geluisterd (buiten enige indrukken via Spotify).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Citaat van: Xander32 op januari  1, 2022, 13:57:38
Na een week lang enkel internetradio, is er nu weer tijd om naar nieuwe aanwinsten te luisteren 🎶

De vorige maand zijn er 12 nieuwe albums op cd binnen gekomen, deze heb ik de afgelopen dagen gerippt, maar ik heb nog geen van allen geluisterd (buiten enige indrukken via Spotify).

Blijft natuurlijk lekkere muziek in deze tijd van het jaar, die Top 2000  ;D
Maar ik vind de kwaliteit eigenlijk beschamend via internet, ondanks het feit dat ik de streamkwaliteit van NPO 2 kan verhogen naar 192. Lijkt wel of ze het laag aanzetten waardoor het wat rommelig gaat klinken.
Nu weer Sublime FM en/of Radio Paradise via zelfde TuneIn App en dat klinkt echt super goed.
Had jij ook die ervaring met NPO 2? Bij analoge radio is het me nooit opgevallen namelijk.

Vanavond ook maar ff CD of LP draaien, happy newyear!

Jean Sibelius

Laatste paar dagen veel Sublime top 1000 geluisterd in de woonkamer. Ben nu in de ruimte aan het streamen (Sublime Live vanaf Qobuz via Roon) en dat klinkt echt niet slecht moet ik eerlijk bekennen (komt waarschijnlijk ook doordat het gewoon lekkere muziek is).
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Xander32

Beste wensen Andre 🥂

Ik herken het niet direct, vond de kwaliteit nog wel meevallen al verschilde die wel erg per nummer. Sommigen klonken wat dun en plat, daarentegen werd ik ook een aantal keren verrast door een mooi breed podium mét diepte.
Maar RP is idd van een andere orde 🎶


Ben jij nog steeds content met de Niagara?

Ik was er ook in geïnteresseerd, maar nu na een weekje veel luisteren vraag ik mij af waarom  🤔 🤓
Heb mij wat ingelezen en kom dan ook veel positiefs over Furutech tegen. Maar ik laat het voorlopig zoals het is, ik gebruik nog steeds het Hifi Tuning stekkerblok, welke ik destijds op jouw aanraden heb gekocht. Prima blok.

Citaat van: drees62 op januari  1, 2022, 14:45:34
Blijft natuurlijk lekkere muziek in deze tijd van het jaar, die Top 2000  ;D
Maar ik vind de kwaliteit eigenlijk beschamend via internet, ondanks het feit dat ik de streamkwaliteit van NPO 2 kan verhogen naar 192. Lijkt wel of ze het laag aanzetten waardoor het wat rommelig gaat klinken.
Nu weer Sublime FM en/of Radio Paradise via zelfde TuneIn App en dat klinkt echt super goed.
Had jij ook die ervaring met NPO 2? Bij analoge radio is het me nooit opgevallen namelijk.

Vanavond ook maar ff CD of LP draaien, happy newyear!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Er zijn de nodige internet zenders die best lekker klinken. Via de Auralic app kan je ook op de kwaliteit zoeken/selecteren, dat is best handig.

Citaat van: Jean Sibelius op januari  1, 2022, 14:59:23
Laatste paar dagen veel Sublime top 1000 geluisterd in de woonkamer. Ben nu in de ruimte aan het streamen (Sublime Live vanaf Qobuz via Roon) en dat klinkt echt niet slecht moet ik eerlijk bekennen (komt waarschijnlijk ook doordat het gewoon lekkere muziek is).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Citaat van: Xander32 op januari  1, 2022, 16:01:09
Beste wensen Andre 🥂

Ik herken het niet direct, vond de kwaliteit nog wel meevallen al verschilde die wel erg per nummer. Sommigen klonken wat dun en plat, daarentegen werd ik ook een aantal keren verrast door een mooi breed podium mét diepte.
Maar RP is idd van een andere orde 🎶


Ben jij nog steeds content met de Niagara?

Ik was er ook in geïnteresseerd, maar nu na een weekje veel luisteren vraag ik mij af waarom  🤔 🤓
Heb mij wat ingelezen en kom dan ook veel positiefs over Furutech tegen. Maar ik laat het voorlopig zoals het is, ik gebruik nog steeds het Hifi Tuning stekkerblok, welke ik destijds op jouw aanraden heb gekocht. Prima blok.

Ik heb vroeger veel furutech blokken getest vond ze alle op de duurste na rauw klinken. De niagara klinkt echt goed
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Ik lees heel diverse ervaringen over blokken met filters in het algemeen. Hetgeen ik er zelf uitfilter is dat het van de omstandigheden ter plekke afhangt of en in welke mate ze een verschil geven en dat hoeft dan ook nog niet per definitie een positief verschil te zijn. Dat pleit voor uitproberen in eigen set.

Citaat van: frank2 op januari  1, 2022, 16:03:47
Ik heb vroeger veel furutech blokken getest vond ze alle op de duurste na rauw klinken. De niagara klinkt echt goed
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Citaat van: Xander32 op januari  1, 2022, 16:09:27
Dat pleit voor uitproberen in eigen set.

Dat is toch eigenlijk altijd zo? Ben zelf nooit zo fan geweest van filters in stekkerblokken.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

Eens, maar de mogelijkheden zijn er niet altijd toe. En ik ben niet zo'n iemand die van alles laat aanrukken via het www om uit te proberen en vervolgens binnen 14 dgn weer te retourneren.

Citaat van: fugazi_2009 op januari  1, 2022, 16:39:16
Dat is toch eigenlijk altijd zo? Ben zelf nooit zo fan geweest van filters in stekkerblokken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Citaat van: Xander32 op januari  1, 2022, 16:01:09
Beste wensen Andre 🥂

Ik herken het niet direct, vond de kwaliteit nog wel meevallen al verschilde die wel erg per nummer. Sommigen klonken wat dun en plat, daarentegen werd ik ook een aantal keren verrast door een mooi breed podium mét diepte.
Maar RP is idd van een andere orde 🎶


Ben jij nog steeds content met de Niagara?

Ik was er ook in geïnteresseerd, maar nu na een weekje veel luisteren vraag ik mij af waarom  🤔 🤓
Heb mij wat ingelezen en kom dan ook veel positiefs over Furutech tegen. Maar ik laat het voorlopig zoals het is, ik gebruik nog steeds het Hifi Tuning stekkerblok, welke ik destijds op jouw aanraden heb gekocht. Prima blok.

De Niagara is wel een blijvertje in mijn set. Alles wordt net even wat breder, opener en met meer druk weergegeven. Mooi gelaagd laag ook. Samen met de Audioquest Monsoon powercord tilt deze combinatie mijn set naar een iets hoger niveau. Misschien dat ik daarom ook nu hoor dat de kwaliteit van NPO2 via internetradio twijfelachtig is . . .
Mooie van de Niagara vind ik dat er ook twee ongefilterde stopcontacten zijn voor versterkers etc. De dynamiek blijft zo behouden. Weet niet of de Furutech dat ook heeft?

Voorlopig hier verder weer status quo, zij het dat ik nog een setje Gaia's heb liggen om uit te proberen. Dan is het wel ff weer goed en gaan we weer alleen genieten van de muziek  ;)



Richi

Citaat van: drees62 op januari  1, 2022, 18:22:46
De Niagara is wel een blijvertje in mijn set. Alles wordt net even wat breder, opener en met meer druk weergegeven. Mooi gelaagd laag ook. Samen met de Audioquest Monsoon powercord tilt deze combinatie mijn set naar een iets hoger niveau. Misschien dat ik daarom ook nu hoor dat de kwaliteit van NPO2 via internetradio twijfelachtig is . . .
Mooie van de Niagara vind ik dat er ook twee ongefilterde stopcontacten zijn voor versterkers etc. De dynamiek blijft zo behouden. Weet niet of de Furutech dat ook heeft?

Voorlopig hier verder weer status quo, zij het dat ik nog een setje Gaia's heb liggen om uit te proberen. Dan is het wel ff weer goed en gaan we weer alleen genieten van de muziek  ;)
Hier exact dezelfde ervaring met de Niagara. Kan het niet beter omschrijven.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

... ik hou een Niagara in gedachten. Eentje van Furutech idem.
Eens uitpluizen waar je zoiets kan lenen om in eigen keten uit te proberen.

Citaat van: drees62 op januari  1, 2022, 18:22:46
De Niagara is wel een blijvertje in mijn set. Alles wordt net even wat breder, opener en met meer druk weergegeven. Mooi gelaagd laag ook. Samen met de Audioquest Monsoon powercord tilt deze combinatie mijn set naar een iets hoger niveau. Misschien dat ik daarom ook nu hoor dat de kwaliteit van NPO2 via internetradio twijfelachtig is . . .
Mooie van de Niagara vind ik dat er ook twee ongefilterde stopcontacten zijn voor versterkers etc. De dynamiek blijft zo behouden. Weet niet of de Furutech dat ook heeft?

Voorlopig hier verder weer status quo, zij het dat ik nog een setje Gaia's heb liggen om uit te proberen. Dan is het wel ff weer goed en gaan we weer alleen genieten van de muziek  ;)

Citaat van: Richi op januari  2, 2022, 19:07:08
Hier exact dezelfde ervaring met de Niagara. Kan het niet beter omschrijven.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

#7112
Furutech kun jij bij Peacock audio op proef vragen.
Je betaalt de verzendkosten of je moet in de buurt wonen van Heeswijk Dinther.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

... met 't pontje de Maas over ongeveer 30 minuten.

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  2, 2022, 19:43:36
Furutech kun jij bij Peacock audio op proef vragen.
Je betaalt de verzendkosten of je moet in de buurt wonen van Heeswijk Dinther.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

Citaat van: Xander32 op januari  2, 2022, 19:51:30
... met 't pontje de Maas over ongeveer 30 minuten.

Helemaal ideaal  :thumbs-up:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

drees62

Citaat van: Xander32 op januari  2, 2022, 19:41:10
... ik hou een Niagara in gedachten. Eentje van Furutech idem.
Eens uitpluizen waar je zoiets kan lenen om in eigen keten uit te proberen.

In het marktgedeelte staat er nog eentje 2e hands te koop. Weliswaar voor een knappe prijs want daar had ik bijna een nieuwe voor.
Staat er al even op, dus wellicht tijd voor een prijsaanpassing  ;)

Xander32

Thx, maar zoals je al aangeeft; voor een beetje meer heb je een nieuwe.

Citaat van: drees62 op januari  2, 2022, 20:01:28
In het marktgedeelte staat er nog eentje 2e hands te koop. Weliswaar voor een knappe prijs want daar had ik bijna een nieuwe voor.
Staat er al even op, dus wellicht tijd voor een prijsaanpassing  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Wat een absurde prijsstijgingen zijn er momenteel;
zojuist zag ik dat m'n Aries G2.1 geen €4699 meer kost maar sinds een kleine week opeens €5499  :wow:  En op een Accuphase forum op FB las ik dat er voor dit merk prijsstijgingen van 20 a 25% gaan komen  :butbut:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Ja, in de Stereophile van December stond hier zal wat over dat dit er aan zat te komen. Verschillende factoren, tekort aan chips, gigantische prijsstijging van vervoer per containers. En laat buurt not least, en grotere vraag. Veel mensen, die door de pandemie meer thuis zaten en weer meer aandacht kregen voor high end audio.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

twani

#7119
Citaat van: Xander32 op januari  6, 2022, 19:37:57
Wat een absurde prijsstijgingen zijn er momenteel;
zojuist zag ik dat m'n Aries G2.1 geen €4699 meer kost maar sinds een kleine week opeens €5499  :wow:  En op een Accuphase forum op FB las ik dat er voor dit merk prijsstijgingen van 20 a 25% gaan komen  :butbut:

Is met alles momenteel. Niks geks aan.

Gebruikt schrijft t overigens nog steeds net zo hard af :D

Ik ruil momenteel gebruikte auto's in voor bedragen nog hoger dan waarvoor ik ze ruim een jaar geleden verkocht.

Nieuwe auto's stijgen bijna maandelijks in prijs met een paar procenten.

Ik verdien prima maar zo hard gaat m'n salaris niet mee moet ik zeggen :D

Xander32

De huidige prijsstijgingen zijn goed te verklaren (krapte, aanbod vs vraag), maar dat wil niet zeggen dat het normaal is. Zoals aangegeven, ik vind het absurd. We leven in een bijzondere tijd en het einde daarvan is voorlopig nog niet in zicht, sterker, ik verwacht dat we de komende decennia alleen maar achteruit blijven stappen.

Citaat van: twani op januari  6, 2022, 21:43:49
Is met alles momenteel. Niks geks aan.

Gebruikt schrijft t overigens nog steeds net zo hard af :D

Ik ruil momenteel gebruikte auto's in voor bedragen nog hoger dan waarvoor ik ze ruim een jaar geleden verkocht.

Nieuwe auto's stijgen bijna maandelijks in prijs met een paar procenten.

Ik verdien prima maar zo hard gaat m'n salaris niet mee moet ik zeggen :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#7121
Citaat van: Xander32 op januari  6, 2022, 22:11:33
De huidige prijsstijgingen zijn goed te verklaren (krapte, aanbod vs vraag), maar dat wil niet zeggen dat het normaal is. Zoals aangegeven, ik vind het absurd. We leven in een bijzondere tijd en het einde daarvan is voorlopig nog niet in zicht, sterker, ik verwacht dat we de komende decennia alleen maar achteruit blijven stappen.

Ach, zo lang ik alles kan doen wat ik wil hoor je mij niet. Ik vermaak me ook in de huidige tijd prima...

En geld wordt pas een probleem als je er te weinig van hebt :D

Overigens geloof ik helemaal niets van het krapte verhaal.  Er zitten gewoon wat irritante lieden aan wat knoppen te draaien "ergens" in de wereld....

Gewoon, omdat het kán....

mmuetst

Citaat van: fugazi_2009 op januari  6, 2022, 21:05:39
Ja, in de Stereophile van December stond hier zal wat over dat dit er aan zat te komen. Verschillende factoren, tekort aan chips, gigantische prijsstijging van vervoer per containers. En laat buurt not least, en grotere vraag. Veel mensen, die door de pandemie meer thuis zaten en weer meer aandacht kregen voor high end audio.
Dus uiteindelijk zijn we door Corona geen uitstervend ras, zie nu wel, je kunt ook de dingen van de positieve kant bekijken  ;)
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

fugazi_2009

Citaat van: mmuetst op januari  6, 2022, 23:25:02
Dus uiteindelijk zijn we door Corona geen uitstervend ras, zie nu wel, je kunt ook de dingen van de positieve kant bekijken  ;)

Is een lastige, volgens mij leunen een hoop audiofielen in ieder geval qua leeftijd toch wel tegen de risicogroepen aan. Dus voor je het weet ben je er weer een paar kwijt
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Bertus69

Citaat van: fugazi_2009 op januari  6, 2022, 23:48:41
Is een lastige, volgens mij leunen een hoop audiofielen in ieder geval qua leeftijd toch wel tegen de risicogroepen aan. Dus voor je het weet ben je er weer een paar kwijt

Ik zit qua leeftijd een aantal jaren onder de risico grens en net de booster weer gehad, die was duidelijk niet audiofiel want ik kreeg hem voor een prikkie  ;D
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB