Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

frank2

Citaat van: Xander32 op oktober  2, 2021, 14:54:44
Sinds de huidige set er staat ben ik enkel nog aan het genieten van de muziek.

En ja, ik deel hier de afgelopen tijd nog evengoed met enige regelmaat mijn bevindingen aangaande die set, maar dat komt voort uit een stuk enthousiasme. Enthousiasme over de SQ.
De geluidsinstallatie weet mij nog geregeld te verrassen, te verbazen.

En ja, zo`n moment triggert mij om weer even op het puntje van de stoel bank te gaan zitten en wat meer gericht te gaan luisteren, technisch te luisteren. Echter is dat zoals aangegeven vanuit een positieve verwondering over hetgeen ik hoor en zak ik als snel weer achterover in de bank om de muziek te genieten.

Hetgeen rest is enthousiasme, rust en honger;
Het enthousiasme heb ik reeds uitgelegd.
Rust aangaande de set; ik heb met hetgeen er nu staat nihil interesse in tweaks, kabels e.d.
Honger naar muziek, d.w.z. mijn bestaande collectie deels herontdekken en op jacht naar nieuwe muziek.


Sinds augustus heb ik dan ook de nodige nieuwe albums gekocht, deze dien ik echter nog wel te rippen en op de nas te plaatsen.

Heel begrijpelijk dit enthousiastme.  Als iets echt goed klinkt.... heb hier hetzelfde...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Fr@nk

Citaat van: frank2 op oktober  3, 2021, 08:44:55
Heel begrijpelijk dit enthousiastme.  Als iets echt goed klinkt.... heb hier hetzelfde...

x2  ;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

twani

#6827
Citaat van: Xander32 op oktober  3, 2021, 08:33:40
Je bent vrij om te gaan en te komen hier, echter, wanneer mijn geneuzel jou niet aanstaat kan je wellicht beter wegblijven 👋🏻

Ik zou je dan eigenlijk ook als een kleuter uit mijn topic moeten wegsturen waar je je continu meldt met van die kleffe grapjes...

Even overwogen nog maar néé, dat allerlaagste niveau ga ik niet aanraken.

Zelfs met die fletse grapjes, op de man of niet dat maakt me geen reet uit, is iedereen van harte welkom in mijn showcase.


Boeien allemaal.... Man man ontspan eens...

Xander32

Volwassen opties geef ik je, jammer dat je daar kinderlijk op reageert.

Citaat van: twani op oktober  3, 2021, 11:21:33
Ik zou je dan eigenlijk ook als een kleuter uit mijn topic moeten wegsturen waar je je continu meldt met van die kleffe grapjes...

Even overwogen nog maar néé, dat allerlaagste niveau ga ik niet aanraken.

Zelfs met die fletse grapjes, op de man of niet dat maakt me geen reet uit, is iedereen van harte welkom in mijn showcase.


Boeien allemaal.... Man man ontspan eens...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Gisteren de gehele avond in alle rust van muziek genoten, bevrijd van social media 😏
O.a. het nieuwste album van Celine Cairo - Overflow



Deze Amsterdamse singer-songwriter timmert al een aantal jaren aan de weg, heeft al een aantal fraaie, sfeervolle albums afgeleverd. Vol met vaak kleine (luister) liedjes 🎶 Overflow is af gemixt door de producer van London Grammar, hetgeen ik ook duidelijk terug hoor. Aanrader 👌🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Citaat van: Xander32 op oktober  5, 2021, 06:33:21
Gisteren de gehele avond in alle rust van muziek genoten, bevrijd van social media 😏
O.a. het nieuwste album van Celine Cairo - Overflow



Deze Amsterdamse singer-songwriter timmert al een aantal jaren aan de weg, heeft al een aantal fraaie, sfeervolle albums afgeleverd. Vol met vaak kleine (luister) liedjes 🎶 Overflow is af gemixt door de producer van London Grammar, hetgeen ik ook duidelijk terug hoor. Aanrader 👌🏻
Bedankt voor de tip!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

CZ79

Heb hem nu op staan, lekker album
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Tabcam

Citaat van: Xander32 op oktober  5, 2021, 06:33:21
Gisteren de gehele avond in alle rust van muziek genoten, bevrijd van social media 😏
O.a. het nieuwste album van Celine Cairo - Overflow



Deze Amsterdamse singer-songwriter timmert al een aantal jaren aan de weg, heeft al een aantal fraaie, sfeervolle albums afgeleverd. Vol met vaak kleine (luister) liedjes 🎶 Overflow is af gemixt door de producer van London Grammar, hetgeen ik ook duidelijk terug hoor. Aanrader 👌🏻
Erg mooi sfeervol album :coffee:, gelukkig wel meer dan genoeg onderscheidend van London Grammer! Dank voor de tip :pompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Mooi album inderdaad. En de Roon Radio mix die erna wordt gestart is ook erg leuk in mijn geval. Allerlei rustige Nederlandstalige muziek van artiesten die ik uit mezelf niet zo snel zou draaien. Ten onrechte blijkt nu.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

WilliamB

Citaat van: Richi op oktober  5, 2021, 08:55:51
Bedankt voor de tip!
Heb hem ook maar even opgezocht in Spotify en opgeslagen. Volgende week maar een luisteren als ik 2200 km verder ben. :headbanging:
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Xander32

Succes (en veel plezier?) met de opbouw van jullie toekomstig paleisje  :thumbs-up:

Citaat van: WilliamB op oktober  5, 2021, 19:03:19
Heb hem ook maar even opgezocht in Spotify en opgeslagen. Volgende week maar een luisteren als ik 2200 km verder ben. :headbanging:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Citaat van: Richi op oktober  5, 2021, 10:39:39
Mooi album inderdaad. En de Roon Radio mix die erna wordt gestart is ook erg leuk in mijn geval. Allerlei rustige Nederlandstalige muziek van artiesten die ik uit mezelf niet zo snel zou draaien. Ten onrechte blijkt nu.
Ben nu erg benieuwd naar die nummers op de Roon-Radiolijst :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Citaat van: Xander32 op oktober  5, 2021, 06:33:21
Gisteren de gehele avond in alle rust van muziek genoten, bevrijd van social media 😏
O.a. het nieuwste album van Celine Cairo - Overflow



Deze Amsterdamse singer-songwriter timmert al een aantal jaren aan de weg, heeft al een aantal fraaie, sfeervolle albums afgeleverd. Vol met vaak kleine (luister) liedjes 🎶 Overflow is af gemixt door de producer van London Grammar, hetgeen ik ook duidelijk terug hoor. Aanrader 👌🏻

Sfeervol is het zeker, productie / mix is ook top, maar ik vind met name de zang vlak en de composities matig. Maar hee, ieder zijn ding :)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op oktober  5, 2021, 06:33:21
Gisteren de gehele avond in alle rust van muziek genoten, bevrijd van social media 😏
O.a. het nieuwste album van Celine Cairo - Overflow



Deze Amsterdamse singer-songwriter timmert al een aantal jaren aan de weg, heeft al een aantal fraaie, sfeervolle albums afgeleverd. Vol met vaak kleine (luister) liedjes 🎶 Overflow is af gemixt door de producer van London Grammar, hetgeen ik ook duidelijk terug hoor. Aanrader 👌🏻


Klinkt goed!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Ik associeer het bij vlagen met "everything but the girl"
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Hansard weer in 't land (2022). Singer-songwriter, live steevast indrukwekkend 🎶
Kaartjes in the pocket  :pompom:


https://www.doornroosje.nl/event/glen-hansard/
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32



Jodymoon, een Maastrichts koppel, welke samen prachtige luisterliedjes maakt 🎶 En dat geheel in eigen beheer.
Zij hebben recent een nieuw album afgeleverd, Firestone, aanrader 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WilliamB

Citaat van: Rob46 op oktober  8, 2021, 10:53:53
Celine; Briljant album  :clapping:
Ik ben terug in Braboland, en inderdaad een mooi album  :worship:
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Weer even uitgeklust in 't Spaanse  :)

Citaat van: WilliamB op oktober 27, 2021, 22:51:35
Ik ben terug in Braboland, en inderdaad een mooi album  :worship:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#6846
Sinds lange tijd gisteren weer eens wat live mogen genieten in het theater, Niels Geusebroek. Een kleine, breekbare setting, met "slechts" een pianist als begeleiding en hij zelf op gitaar, in een intiem zaaltje. Genieten, fraaie luisterliedjes, wat een prachtige stem heeft hij 🎶


Aansluitend thuis nog even van muziek genoten, het nieuwe album van Jerry Cantrell, Brighten 🎸. Aanrader! O.a.

https://youtu.be/F76Vp9ODy6s

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

JoWa

Er gaat niets boven live muziek.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

Vandaag tijdens een M&G bij een audio- vriend, kennis mogen maken met zijn nieuwe set, bestaande uit een Hegel H590, Rega P10 en Dynaudio Confidence 20.

De ls zijn pareltjes om te zien in hun Midnight high gloss jasje, zeker ook i.c.m. de bijbehorende robuuste stands 👌🏻 En voor monitoren zijn ze van een flink formaat. Dat ziet er heel serieus uit. En zo klonk het ook.

De aftrap was streaming;

Tonaliteit: prima
Detaillering: jaloersmakend
Stereobeeld: uitstekend
Muzikaliteit:  :nopompom: Het vloeide niet, er was weinig emotie, ik voelde mij niet betrokken. In technische zin klopte het allemaal, was het strak, droog, open, luchtig, details uitgelicht tegen een pikzwarte achtergrond. Maar een ziel ontbrak, de samenhang ontbrak voor mij.

Vervolgens kwam er vinyl op de Rega dt;
Tonaliteit: prachtig
Detaillering: uitstekend
Stereobeeld: uitstekend
Muzikaliteit: jaloersmakend  :pompom: Er was synergie, muziek, kleur, gewicht, bezieling. Van allemaal keurig uitgelichte en strak af gekaderde losse elementjes (streaming), nu naar een natuurlijke, vloeiende golf aan muziek (vinyl). Nu was er samenhang en mee tikkende voetjes. Genieten 🎶


We deden nog een heerlijk schizo testje met een fraaie opname van Billy Joel, eerst vanaf vinyl en vervolgens dezelfde opname als stream, een eerste als flac en vervolgens nog eentje in high res.

Billy klonk vanaf vinyl als een volwassen man, met body, met vlees op de botten.
Als flac leverde Billy 30 kilo in en als high res probeerde hij dat te compenseren door meer accenten te zetten, maar het bleef een wat iel ventje in vergelijk met z'n vinyl variant.


@de eigenaar van bovenstaande set: ik kan hier echt nergens een showroom van jou vinden 🙄


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT