Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

vergeerr72

Citaat van: chansig op april 12, 2021, 21:05:05
Wat mij betreft heb je gewonnen. Hoop dat het op je werk net zo makkelijk gaat.  :D

Mensen die aanspraak maken op ervaring en daarmee een discussie willen winnen geef ik per defintie gelijk. Werkt als een trein.

Gr. Hans
Het is geen wedstrijd wat mij betreft. En soms is kennis handig. Je kan beter de kennis hebben dat een hoogspanningskabel je kan doden, dan het daadwerkelijk te ervaren.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Koen K

#6276
Citaat van: vergeerr72 op april 12, 2021, 20:14:42
Ik werk o.a. aan de vraagstukken van capaciteitsplanning in ziekenhuizen. Terwijl je bezig bent met het implementeren van code zwart protocollen moet je zien hoe sceptici alles in twijfel trekken. Dat vind ik persoonlijk de zwaarste last die ik momenteel draag.

Mijn audiohobby trekt mij daar doorheen, vandaar dat ik momenteel zo actief mee ben. Kan de sceptici hier dus ook wel aan.


Behalve dat het totaal onjuist is vind ik het regelrecht onbeschoft en beledigend wat je hier suggereert.

Mensen die elk bewijs inzake corona negeren omdat ze te veel op Facebook hebben gezeten zijn geen "sceptici" maar randdebielen.

Laten we Wikipedia er even bij pakken:

CitaatWetenschappelijk scepticisme, ook wel methodisch scepticisme of rationeel scepticisme: men onderzoekt kritisch of een bewering of hypothese de toets van de wetenschappelijke methode kan doorstaan, dat wil zeggen, herhaalbaar en falsifieerbaar is. Als dit lukt, dan wordt deze voorlopig aanvaard totdat er nieuwe redenen opduiken om deze weer te betwijfelen.

Dit is precies de methode die ten grondslag ligt aan de gehele medische wereld, inclusief de uitgevonden vaccins, en staat dus lijnrecht tegenover de idiote voorstelling van zaken dat coronawappies "sceptici" zouden zijn.

chansig

Citaat van: vergeerr72 op april 12, 2021, 21:07:16
Het is geen wedstrijd wat mij betreft. En soms is kennis handig. Je kan beter de kennis hebben dat een hoogspanningskabel je kan doden, dan het daadwerkelijk te ervaren.

Er zullen vast mensen ervaren hebben dat het niet dodelijk is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Citaat van: chansig op april 12, 2021, 21:08:40
Er zullen vast mensen ervaren hebben dat het niet dodelijk is.

Gr. Hans
[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Maar...even de koe bij de horens.

Ik ben vandaag met 4 potten en pannen in de weer geweest. Op zicht heb ik wel weer eens zin om iets te proberen waar men helemaal mee wegloopt en ik zelf nooit zou gaan kopen maar wel zou willen proberen.

Dus als je een keer zin hebt dan nodig ik je uit om met zo'n LAN ding bij me langs te komen en dan gaan we het gewoon proberen.

Mag je eerst vaststellen of de set in staat is om verschillen weer te geven. Wat mij betreft kan dit met de huidige speakers ook.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Citaat van: chansig op april 12, 2021, 21:16:11
Maar...even de koe bij de horens.

Ik ben vandaag met 4 potten en pannen in de weer geweest. Op zicht heb ik wel weer eens zin om iets te proberen waar men helemaal mee wegloopt en ik zelf nooit zou gaan kopen maar wel zou willen proberen.

Dus als je een keer zin hebt dan nodig ik je uit om met zo'n LAN ding bij me langs te komen en dan gaan we het gewoon proberen.

Mag je eerst vaststellen of de set in staat is om verschillen weer te geven. Wat mij betreft kan dit met de huidige speakers ook.

Gr. Hans
Die staat. Welke regio woon jij?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Tussen Veenendaal en Driebergen. Soort van langs de A12.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Citaat van: chansig op april 12, 2021, 21:18:49
Tussen Veenendaal en Driebergen. Soort van langs de A12.

Gr. Hans
Dat is niet al te ver.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Citaat van: vergeerr72 op april 12, 2021, 20:14:42
Ik werk o.a. aan de vraagstukken van capaciteitsplanning in ziekenhuizen. Terwijl je bezig bent met het implementeren van code zwart protocollen moet je zien hoe sceptici alles in twijfel trekken. Dat vind ik persoonlijk de zwaarste last die ik momenteel draag.

Mijn audiohobby trekt mij daar doorheen, vandaar dat ik momenteel zo actief mee ben. Kan de sceptici hier dus ook wel aan.


Ik hoop dat je geen vergelijking wilt maken tussen de verschillende vormen scetpisme ?

Maar dat je wilt zeggen: De sceptici mbt code zwart protocollen zijn compleet verrukt en daardoor lukt het me makkelijk om een verschil van inzicht mbt audio in het juiste perspectief te zien en het niet groter te maken dan dat het is. Net zoals ik me daardoor thuis niet druk maak om...wanneer men het niet met me eens is. Oid.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

... een Pink Faun lan isolator dus. Komend weekend ga ik die toevoegen aan de keten en mijn bevindingen hier delen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

i2Paq

Ik krijg er morgen eentje van de ICT-jongens hier in het pand. Zij gebruiken ze regelmatig.

Eens kijken of het "wat" doet.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Rob_Dingen

Citaat van: chansig op april 12, 2021, 21:16:11
Maar...even de koe bij de horens.

Ik ben vandaag met 4 potten en pannen in de weer geweest. Op zicht heb ik wel weer eens zin om iets te proberen waar men helemaal mee wegloopt en ik zelf nooit zou gaan kopen maar wel zou willen proberen.

Dus als je een keer zin hebt dan nodig ik je uit om met zo'n LAN ding bij me langs te komen en dan gaan we het gewoon proberen.

Mag je eerst vaststellen of de set in staat is om verschillen weer te geven. Wat mij betreft kan dit met de huidige speakers ook.

Gr. Hans

Krijg je hoofdpijn van Hans niet doen.
Koen zegt toch dat het niet werkt.

Rob

Koen K

Zodra iemand mij laat zien dat ik ongelijk heb ben ik de eerste die het zal toegeven Rob. Zolang het bij verhalen van het kaliber "Henkie en Klaasje zeiden ook dat ze het hoorden" blijft zie ik daar geen reden toe.

De test is in feite vrij gemakkelijk: speel een audiotrack zonder enig geluid af, en als er dan hoorbare troep uit je speakers komt die met de lan-isolator erbij ineens verdwijnt, dan doet het ding iets.

Tabcam

Citaat van: Koen K op april 13, 2021, 11:20:36
Zodra iemand mij laat zien dat ik ongelijk heb ben ik de eerste die het zal toegeven Rob. Zolang het bij verhalen van het kaliber "Henkie en Klaasje zeiden ook dat ze het hoorden" blijft zie ik daar geen reden toe.

De test is in feite vrij gemakkelijk: speel een audiotrack zonder enig geluid af, en als er dan hoorbare troep uit je speakers komt die met de lan-isolator erbij ineens verdwijnt, dan doet het ding iets.
Beetje nutteloze test, waarom zou er hoorbaar ruis meegevoerd worden als er én geen data naar die poort wordt vervoerd én er geen data wordt doorgevoerd geluid wordt afgespeeld. Nullen kunnen ook voor afschakelen zorgen. Pas als je weet hoe de gehele keten intern werkt kan je zeggen of dit enig nut heeft.

Wetenschap is juist goede testen verzinnen om een stelling/hypothese te kunnen verwerpen/accepteren. Men probeert dit ook met analyzers te "bewijzen" maar het effect blijft lastig te meten.

Het argument, "Henkie en Klaasje..." is wat flauw, veel wetenschappelijke ontdekkingen zijn gedaan met "hé, wat raar" in het achterhoofd.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Er wordt data verzonden alleen is die stil.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

Citaat van: chansig op april 13, 2021, 12:35:00
Er wordt data verzonden alleen is die stil.

Gr. Hans

De ultra zwarte stilte....
Interessante discussie
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Koen K

#6291
Inderdaad, stilte betekent in dit geval niet "geen signaal", maar dat de waarde van het signaal 0 is (het kan in principe ook een andere waarde zijn die 0 V in het analoge domein vertegenwoordigt). Als je onderweg stoorinvloeden zou opvangen die iets met het signaal kunnen doen, dan moet je dat op deze manier zeker kunnen horen.

Citaat
Wetenschap is juist goede testen verzinnen om een stelling/hypothese te kunnen verwerpen/accepteren. Men probeert dit ook met analyzers te "bewijzen" maar het effect blijft lastig te meten.

Waarom zou je iets waarschijnlijk achten dat 1) op subjectieve waarnemingen van een zeer select groepje waarnemers berust, 2) tegen alle gangbare opvattingen ingaat, 3) niet aangetoond kan worden en 4) prima verklaard kan worden met het al millennia lang bekende gegeven dat onze zintuigen ons regelmatig bedriegen?

Citaat
Het argument, "Henkie en Klaasje..." is wat flauw, veel wetenschappelijke ontdekkingen zijn gedaan met "hé, wat raar" in het achterhoofd.

Je spreekt pas van een ontdekking als het waargenomen fenomeen objectief bevestigd kan worden (op welke manier dan ook). Dingen die op geen enkele manier te bevestigen of ontkrachten zijn vallen in de categorie "geloof".

Rob_Dingen

Citaat van: Koen K op april 13, 2021, 12:45:58

Op subjectieve waarnemingen van een zeer select groepje waarnemers berust, 2) tegen alle gangbare opvattingen ingaat, 3) niet aangetoond kan worden en

Subjectief is ook een waarneming.
Welke gangbare opvattingen?
En er kan zeker wel iets aangetoond worden namelijk ground loops en lekstromen.

Sorry voor het vervuilen van je topic.

Rob

chansig

Citaat van: Rob_Dingen op april 13, 2021, 11:14:58
Krijg je hoofdpijn van Hans niet doen.
Koen zegt toch dat het niet werkt.

Rob

Goeie...

Geen sorry voor het vervuilen, want dan had ik bovenstaande niet moeten typen.

Voor wat het waard is: Ik ben bijzonder sceptisch, toch is Vergeer zo aardig om de reis te wagen. En komt hij volgende week donderdag langs. Het zal in ieder geval gezellig worden en hij gaat een mooie/leuke/goede set horen...dus dat is al winst. Als ik iets aan verschil hoor zal ik nog steeds twijfel behouden, want we gaan niet blind testen. Misschien kan het wel maar dan kan dat LAN ding alleen bij de Mac zijn plek gaan vinden. En die is "onzichtbaar" te maken Als vergeer het niet hoort zijn er verschillende zaken waarmee hij het kan verklaren: Set is niet in staat om verschillen weer te geven, bekabeling, stroom, streamer, BACCH software etc.

:D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

JBL + PF is een bewezen mismatch  :angel:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: chansig op april 13, 2021, 18:07:19
Goeie...

Geen sorry voor het vervuilen, want dan had ik bovenstaande niet moeten typen.

Voor wat het waard is: Ik ben bijzonder sceptisch, toch is Vergeer zo aardig om de reis te wagen. En komt hij volgende week donderdag langs. Het zal in ieder geval gezellig worden en hij gaat een mooie/leuke/goede set horen...dus dat is al winst. Als ik iets aan verschil hoor zal ik nog steeds twijfel behouden, want we gaan niet blind testen. Misschien kan het wel maar dan kan dat LAN ding alleen bij de Mac zijn plek gaan vinden. En die is "onzichtbaar" te maken Als vergeer het niet hoort zijn er verschillende zaken waarmee hij het kan verklaren: Set is niet in staat om verschillen weer te geven, bekabeling, stroom, streamer, BACCH software etc.

:D

Gr. Hans
Ik mis dat jij een probleem niet hebt, wat bij mij er wel mee opgelost wordt.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Welk probleem is dat ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

#6297
Iets wat die Lan-isolator oplost. Slechte streamer of dac met slechte implementatie.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

 :D

En wat is het "iets" ? Zou dat jij dat "iets" hier dan horen cq. missen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Citaat van: chansig op april 13, 2021, 19:38:39
:D

En wat is het "iets" ? Zou dat jij dat "iets" hier dan horen cq. missen ?

Gr. Hans
Geen idee. Gaan we volgende week uitvinden toch.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL