Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Leeuwarden

Oh... rook... da's niet goed toch? Nog even 10 minuutjes laten draaien, houdt vast wel op met roken...  8)

Dirk

Toch even iets verduidelijken...

Sanders amp komt dus van bij mij, zit in een 100% aluminium behuizing, wat maakt dat die behuizing een zeer goede geleider is van de warmte die door de module wordt geproduceerd.

Dat maakt natuurlijk ook dat je die warmte bovenop de amp 't duidelijkst zal voelen, maar ik heb die amp (en meerder van dat type in gelijke behuizingen) hier al in héél warme omstandigheden (32° kamertemperatuur :wacko:) in m'n rack staan gehad, waar zo goed als geen ventilatie is en dan wordt de kast idd behoorlijk heet, maar zelfs dan kan ik er ten allen tijde nog zonder probleem m'n hand op leggen en laten liggen, maar dat soort gevoel/gewaarwording is voor iedereen echt anders...dus 't kan zo maar zijn dat een klant dit in eerste instantie misschien "zorgwekkend" vind omdat z'n andere/vorige amp lang niet (of helemaal niet) warm wordt, maar wees gerust...met die ampmodule is absoluut niets mis en de hele behuizing heeft voldoende koelcapaciteit om de geproduceerde warmte af te voeren, 't feit dat de kast zo goed "opwarmt" bewijst dat net.

btw; mocht er onverhoopt intern tóch iets te heet worden gaat de Hypex netjes in protectie, dus brokken maken kan je op deze wijze ook niet ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Leeuwarden

Nou, dat is eigenlijk wat ik bedoel. Mensen ervaren het als heet maar dat is het niet. Ene Nelson P. Zegt daarover dat 50 graden mooi is, 55 is ook nog prima maar al wat minder comfortabel en 60 graden is auw. Mijn 502 is na een half uur spelen nu op 40 graden beland. Dat gaat niet hoger worden.

Xander32

Dank nogmaals voor de uitleg. Die zal dan vooral voor de mede forumleden zijn.

Bij mij zijn er geen zorgen, ik heb vertrouwen in het product.
De warmte ontwikkeling betreft enkel een constatering.


Wanneer ik een nieuwe item in mijn keten probeer te beoordelen, benoem ik de plus punten, maar ook hetgeen mij minder positief is opgevallen of hetgeen waarover ik mij verwonder.

Citaat van: Dirk op juli 28, 2020, 21:06:02
Toch even iets verduidelijken...

Sanders amp komt dus van bij mij, zit in een 100% aluminium behuizing, wat maakt dat die behuizing een zeer goede geleider is van de warmte die door de module wordt geproduceerd.

Dat maakt natuurlijk ook dat je die warmte bovenop de amp 't duidelijkst zal voelen, maar ik heb die amp (en meerder van dat type in gelijke behuizingen) hier al in héél warme omstandigheden (32° kamertemperatuur :wacko:) in m'n rack staan gehad, waar zo goed als geen ventilatie is en dan wordt de kast idd behoorlijk heet, maar zelfs dan kan ik er ten allen tijde nog zonder probleem m'n hand op leggen en laten liggen, maar dat soort gevoel/gewaarwording is voor iedereen echt anders...dus 't kan zo maar zijn dat een klant dit in eerste instantie misschien "zorgwekkend" vind omdat z'n andere/vorige amp lang niet (of helemaal niet) warm wordt, maar wees gerust...met die ampmodule is absoluut niets mis en de hele behuizing heeft voldoende koelcapaciteit om de geproduceerde warmte af te voeren, 't feit dat de kast zo goed "opwarmt" bewijst dat net.

btw; mocht er onverhoopt intern tóch iets te heet worden gaat de Hypex netjes in protectie, dus brokken maken kan je op deze wijze ook niet ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirk

Citaat van: Xander32 op juli 28, 2020, 21:26:13
Dank nogmaals voor de uitleg. Die zal dan vooral voor de mede forumleden zijn.

was idd vooral voor de anderen (incl. potentiële klanten) bedoeld die zich nu zorgen zouden gaan maken...da's nl. nergens voor nodig ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

pameijer

Citaat van: Xander32 op juli 28, 2020, 20:03:24
Het is goed zoals het nu is.
Dat zei je vorig jaar ook  :hehe: , en het jaar daarvoor. Anyway, je snapt wat ik bedoel  :pompom:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Xander32

#5381
Begrijp ik & eens :thumbs-up:

Citaat van: Dirk op juli 28, 2020, 21:33:54
was idd vooral voor de anderen (incl. potentiële klanten) bedoeld die zich nu zorgen zouden gaan maken...da's nl. nergens voor nodig ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: pameijer op juli 28, 2020, 22:30:07
Dat zei je vorig jaar ook  :hehe: , en het jaar daarvoor. Anyway, je snapt wat ik bedoel  :pompom:

En weten allemaal hoe dat virus heet😁

Veel minder gevaarlijk dan COVID-19 dus vooruit dan maar😉

bert de melker

Maar wel een stuk duurder.[emoji85][emoji85]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Richi

Citaat van: Xander32 op juli 28, 2020, 16:25:37
Geen mogelijkheid betreft een trigger out  :nowink:
Thx voor het meedenken  :thumbs-up:
Ik heb dit indertijd opgelost met een geschakeld stekker blok van Brennenstuhl. Als je de PM10 op de master stekker aansluit en de nCore op de slave, dan gaat de eindversterker automatisch mee aan en uit. Bijkomend voordeel: dit stekker blok klonk ook nog eens erg goed.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

DofN

Hmm, toch als als versterkers zo warm worden is dat geen goed teken voor de levensduur? Of valt dat wel mee?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

Dank voor het meedenken, maar ik hou het voorlopig zoals het is.
Ik heb er reeds een fijn stekkerblok liggen.

Citaat van: Richi op juli 29, 2020, 08:06:06
Ik heb dit indertijd opgelost met een geschakeld stekker blok van Brennenstuhl. Als je de PM10 op de master stekker aansluit en de nCore op de slave, dan gaat de eindversterker automatisch mee aan en uit. Bijkomend voordeel: dit stekker blok klonk ook nog eens erg goed.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Leeuwarden

Citaat van: doorofnight op juli 29, 2020, 08:25:10
Hmm, toch als als versterkers zo warm worden is dat geen goed teken voor de levensduur? Of valt dat wel mee?

Ze worden niet warm...

Xander32

Aan allen die zo nodig moeten reageren in de trend van "het virus", zal ik bij dezen reageren zodat jullie je pleziertje ook hebben  8) Hopelijk halen jullie er enige zelfvoldoening uit  :thumbs-up:

De feiten:

Marantz PM11s3 - reeds 6 jaar in de set
Marantz NA11s1 - reeds 5 jaar in de set
Kensingtons - die staan er twee jaar, een start van een duurzame relatie

Verder zijn er enkele toevoegingen (tweaks) geweest in de set die voorts ook zijn gebleven.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Super gaaf dat ze zo mooi spelen!

Beetje warm is ook geen issue als je je handen er niet aan brandt.
Op een andere groep speelt iemand met mijn eindtrappen in een 3 zijdig afgesloten compartiment op moeilijke ls. (Tegen alle ventilatie adviezen in)
Daar smolt het logo er vanaf.
Dan zou ik me zorgen gaan maken [emoji23]

Had je al een foto gepost, ik zocht gisteren maar niet vinden niet [emoji6]?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Eén dezer dagen zal ik er wel ff een foto van schieten, kan dan direct mijn startpost bijwerken  :thumbs-up:.

Citaat van: Hannibal_ op juli 29, 2020, 10:03:24
Super gaaf dat ze zo mooi spelen!

Beetje warm is ook geen issue als je je handen er niet aan brandt.
Op een andere groep speelt iemand met mijn eindtrappen in een 3 zijdig afgesloten compartiment op moeilijke ls. (Tegen alle ventilatie adviezen in)
Daar smolt het logo er vanaf.
Dan zou ik me zorgen gaan maken [emoji23]

Had je al een foto gepost, ik zocht gisteren maar niet vinden niet [emoji6]?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob_Dingen

Citaat van: doorofnight op juli 29, 2020, 08:25:10
Hmm, toch als als versterkers zo warm worden is dat geen goed teken voor de levensduur? Of valt dat wel mee?
Als je je hand er nog op kan leggen is het rond of onder de 50 graden, dat is geen probleem voor electronica.
Er zijn elco's die tot 110 graden goed blijven, maar weet niet of die er in zitten.

Rob

Mediator

Citaat van: Xander32 op juli 29, 2020, 08:47:47
Aan allen die zo nodig moeten reageren in de trend van "het virus", zal ik bij dezen reageren zodat jullie je pleziertje ook hebben  8) Hopelijk halen jullie er enige zelfvoldoening uit  :thumbs-up:

De feiten:

Marantz PM11s3 - reeds 6 jaar in de set
Marantz NA11s1 - reeds 5 jaar in de set
Kensingtons - die staan er twee jaar, een start van een duurzame relatie

Verder zijn er enkele toevoegingen (tweaks) geweest in de set die voorts ook zijn gebleven.

De Kensington GR schijnt nog mooier te zijn 🤗

Xander32

Nee joh, dan direct door voor de GRF 90  ;)

Citaat van: Mediator op juli 29, 2020, 13:46:50
De Kensington GR schijnt nog mooier te zijn 🤗
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

#5394
Ik lees in het draadje van Robert nog iets over de temperatuur van zijn D klasse eindversterker. Het blijkt normaal te zijn dat dit type versterking warm kan worden. Mijn M10 staat na een dag aangestaan te hebben op links 63 en rechts op 65 graden. De M10 heeft in het menu een optie waar je de temp kan opvragen. Bij 90 graden gaat hij in protectie. Navraag bij NAD gedaan. Is normaal.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

DofN

Mijn full digital Lyngdorf versterking wordt nauwelijks lauw. Ik vind warm worden niet zo heel vanzelfsprekend.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Teleflubbie

Citaat van: doorofnight op juli 29, 2020, 21:47:01
Mijn full digital Lyngdorf versterking wordt nauwelijks lauw. Ik vind warm worden niet zo heel vanzelfsprekend.
Class D is natuurlijk ook maar een 'container begrip', waar binnen meerdere technieken/implementatievormen vallen.
Kan dus best van merk tot merk verschillen.

Mij was destijds ook opgevallen dat mijn Lyngdorf nauwelijks warm werd. Ook mijn Gato wordt net aan lauw.
Ben wel benieuwd hoe de Purify's het doen?

Op zich is (continue) warmte niet zo'n probleem voor de levensduur.
Het is eerder de 'heat cycle' die de levensduur beïnvloed (opwarmen - afkoelen).   
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

Xander32

Het betreft overigens een stereo eindversterker, geen mono's.


Specs & looks:

https://www.hypex.nl/product/nc502mp-oem/77


https://www.ghentaudio.com/kit/ncore-nc502mp.html




Citaat van: Hannibal_ op juli 29, 2020, 10:03:24
Super gaaf dat ze zo mooi spelen!

Beetje warm is ook geen issue als je je handen er niet aan brandt.
Op een andere groep speelt iemand met mijn eindtrappen in een 3 zijdig afgesloten compartiment op moeilijke ls. (Tegen alle ventilatie adviezen in)
Daar smolt het logo er vanaf.
Dan zou ik me zorgen gaan maken [emoji23]

Had je al een foto gepost, ik zocht gisteren maar niet vinden niet [emoji6]?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Citaat van: Teleflubbie op juli 29, 2020, 22:18:53
Class D is natuurlijk ook maar een 'container begrip', waar binnen meerdere technieken/implementatievormen vallen.
Kan dus best van merk tot merk verschillen.

Mij was destijds ook opgevallen dat mijn Lyngdorf nauwelijks warm werd. Ook mijn Gato wordt net aan lauw.
Ben wel benieuwd hoe de Purify's het doen?

Op zich is (continue) warmte niet zo'n probleem voor de levensduur.
Het is eerder de 'heat cycle' die de levensduur beïnvloed (opwarmen - afkoelen).   
Mijn nCores konden ook zeer warm worden. Het was altijd erg warm in het kastje waar ze in stonden, zomer en winter. De Purifi van TabCam die we hier hebben uitgeprobeerd werd nauwelijks warm. Dat heeft toch echt mijn voorkeur, zeker aangezien ik de eindversterkers 24/7 aan liet staan. De Naim NAP200 werd nauwelijks warm in idle, dus die liet ik met een gerust hart 24/7 aanstaan. Bij de nCores durfde ik dat niet aan.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

De meeste warmte komt van de voeding. Er zijn geruchten dat Purifi zelf een voeding aan het ontwikkelen is.

Daarbij is elke versterker op zichzelf staand, voeding, componenten, filtering, board layout, alle dragen bij aan het eindresultaat. Hypex klinkt anders dan Icepower en weer anders dan Purifi. Dat is eenvoudig op te zoeken met de metingen.

Ik was ook verbaasd over de TripathVersterker van Kingpin. Ben ook benieuwd wat er zou gebeuren als je de Purifiversterker met een goed gefilterde voeding combineert.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i