Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

Na gisteren thuis een dag uitvoerig hebben te genoten van muziek èn dus weer gewerkt met de Minimserver i.c.m. de Marantz Hifi app, ben ik er wel uit aangaande Roon Labs.

Op korte termijn ga ik daar nog geen geld in steken. De bovenstaande combi draait hier gewoon soepel en is betrouwbaar gebleken. En ja, deze staat betreft looks en functionaliteit mijlen ver van Roon af, maar dat maakt niet dat ik minder geniet van de muziek. En daarvoor staat mijn installatie er.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Welke 'voordelen' bied Roon naast de informatie van de artiest/album etc die Roon ergens 'ophaalt' T.o.v. bijvoorbeeld iPeng?

Deze feature zit ook op mijn Naim app, en ik gebruik die nooit moet ik zeggen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Roon levert niet alleen die info aan, maar laat jou ook verschillende verbanden zien, samenwerkingen van artiesten, projecten etc. waardoor je steeds weer op andere muziek komt.

Citaat van: Kingpin op januari 25, 2016, 07:33:32
Welke 'voordelen' bied Roon naast de informatie van de artiest/album etc die Roon ergens 'ophaalt' T.o.v. bijvoorbeeld iPeng?

Deze feature zit ook op mijn Naim app, en ik gebruik die nooit moet ik zeggen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Lazybird

Xander Jriver is ook een mooi programma wat ik op mijn streamer ook gebruik misschien leuk om te proberen eerste maand gratis dus kan je effe aanklooien. werkt perfect met minim server. Om je wat andere opties te geven  :D
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Xander32

Thanks voor het meedenken L.  :thumbs-up:, maar ik ben niet op zoek  :nowink:. Zaterdag jl. heb ik even kennis mogen maken met Roon labs, dat was een positieve ervaring, maar Minimserver en de Marantz Hifi app voldoen.


Citaat van: Lazybird op januari 25, 2016, 20:38:44
Xander Jriver is ook een mooi programma wat ik op mijn streamer ook gebruik misschien leuk om te proberen eerste maand gratis dus kan je effe aanklooien. werkt perfect met minim server. Om je wat andere opties te geven  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Faxe

Heb ervaring met Roon, JRiver en de Marantz app. Als ik cijfers moet geven voor deze producten is het iets van een 9 voor Roon een 7 voor JRiver en een 3 voor de Marantz App.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

Jouw waardering voor Roon en die van Marantz kan ik goed plaatsen, maar die laatste doet functioneel hetgeen wat die moet doen voor mij, storingsvrij en dat geheel gratis  ;). De franje van Roon ontbreekt, maar ik mis die niet, deze heb ik niet nodig om van de muziek te genieten


Citaat van: Faxe op januari 25, 2016, 20:59:32
Heb ervaring met Roon, JRiver en de Marantz app. Als ik cijfers moet geven voor deze producten is het iets van een 9 voor Roon een 7 voor JRiver en een 3 voor de Marantz App.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#3957
Citaat van: Xander32 op januari 25, 2016, 21:14:45
Jouw waardering voor Roon en die van Marantz kan ik goed plaatsen, maar die laatste doet functioneel hetgeen wat die moet doen voor mij, storingsvrij en dat geheel gratis  ;). De franje van Roon ontbreekt, maar ik mis die niet, deze heb ik niet nodig om van de muziek te genieten

Het is niet altijd zo, maar (oa  :tounge2:) deze keer begrijp ik je wel Robert.... :)

Ik snap het enthousiastme voor de Roon app, maar voor mij voldoet vooral een storingsvrije en eenvoudige bediening van mijn set. Geen behoefte aan franje zeg maar.

Belangrijker dan het grafisch geweld en de vele mogelijkheden zijn ook voor mij de eenvoud en de stabiliteit van de applicatie.

Dus ik begrijp de Roon fans heel goed maar sta er een beetje hetzelfde in als jij ;)

Puur kwestie van voorkeur en smaak.

Xander32

Zojuist bij thuiskomst, stond er een verrassing, een pakketje voor mij klaar; de inhoud betrof de Kingpin SBT voeding. Het product zelf, de bijbehorende kabel en zelfs de wijze van verpakken, heeft een professionele uitstraling. Top  :worship:.

Vrijdag a.s. ga ik de voeding aansluiten en na een weekje inspelen zal ik eerst Kingpin zelf via mail mijn bevindingen berichten. Ik ben benieuwd  ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Jeetje hoe hou je dat uit wachten tot vrijdag........  :withstupid:
mainly British stuff

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Da's niet zo moeilijk hoor;

a) deze hobby daar haal ik veel plezier uit, maar ik kan gerust een paar dagen zonder, m'n leven draait er gewoon om door,
b) ik maak lange werkdagen, na een werkdag rest er weinig tijd om nog hieraan te besteden,
c) de installatie staat in de living waar ik na werktijd ook van doen heb met m'n vriendin.

::)

Citaat van: Martin!!! op januari 26, 2016, 22:45:13
Jeetje hoe hou je dat uit wachten tot vrijdag........  :withstupid:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dank je, ik zal jou op de hoogte houden aangaande de mate van plezier  :).

Citaat van: Kingpin op januari 26, 2016, 23:07:30
Veel luisterplezier gewenst.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Ik zou hem wel vast aansluiten en alleen de touch aanzetten, moet toch wel meer dan 100 uur inspelen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Gewoon niet in inspelen geloven...dan klinkt het direct goed. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Citaat van: chansig op januari 27, 2016, 08:06:48
Gewoon niet in inspelen geloven...dan klinkt het direct goed. :D

Gr Hans
Absoluut niet waar !

In eerste instantie zul je wel het verschil in resolutie horen, zeker in het laag en sublaag, maar koud uit de doos klinkt deze nog kil/koud.
Gaandeweg wanneer de elco's, en zeker de grote afvlakelco z'n capaciteit heeft gezet zal het kille weg gaan en klinkt alles vloeiend met enorme detail werking in de verschillende lagen van de muziek. Waarbij het opvalt dat de 'rust' tussen de instrumenten beduidend is toegenomen (zie ruisvloer bij de meetwaarden).

Dit zullen meerderen erkennen die een voeding van mij hebben.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Martin!!!

mainly British stuff

chansig

 :D

Oke als jullie het zo ervaren dan zal het wel waar zijn. Is de kwaliteit van de stroomkabel nog van invloed op de inspeeltijd ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

We zullen hier maar geen kabeldiscussie starten, we weten allemaal waar dat naar toe lijdt ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Overeenstemming toch ?  :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Citaat van: chansig op januari 27, 2016, 11:17:19
:D

Oke als jullie het zo ervaren dan zal het wel waar zijn. Is de kwaliteit van de stroomkabel nog van invloed op de inspeeltijd ?

Gr Hans

hoe duurder hoe langer!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

martien

Citaat van: chansig op januari 27, 2016, 12:32:46
Overeenstemming toch ?  :D

Gr Hans

volgens mij niet in de hifi-wereld

Xander32

Zoals reeds aangegeven ga ik de voeding vrijdag a.s. aansluiten. Vanaf dat moment mag die z'n kunsten vertonen en onderwijl ook nog inspelen 8).


Citaat van: frank2 op januari 27, 2016, 08:05:19
Ik zou hem wel vast aansluiten en alleen de touch aanzetten, moet toch wel meer dan 100 uur inspelen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Crap, ik heb de keuze uit drie, was er al over uit welke te gebruiken en nu is daar mede door jouw reply weer die onzekerheid, die twijfel ...








:nowink:


Citaat van: chansig op januari 27, 2016, 11:17:19
:D

Oke als jullie het zo ervaren dan zal het wel waar zijn. Is de kwaliteit van de stroomkabel nog van invloed op de inspeeltijd ?

Gr Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Uit ervaring ja je hoort op de kingpin voeding ook duidelijke verschillen tussen stroomkabels. Kwestie van uitproberen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren