Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

Reflecties; ik hoor de bastuba van achter komen  >:(. Dat is mij nooit eerder opgevallen.

Vermoedelijke oorzaak: naast de rechter ls., voor de glaspui, hadden wij twee flinke planten staan die nu nog op de eerste etage staan (die moesten plaats maken voor de kerstboom).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op januari 15, 2016, 18:43:42
Reflecties; ik hoor de bastuba van achter komen  >:(. Dat is mij nooit eerder opgevallen.

Vermoedelijke oorzaak: naast de rechter ls., voor de glaspui, hadden wij twee flinke planten staan die nu nog op de eerste etage staan (die moesten plaats maken voor de kerstboom).

Gauw terug met die struiken dan :)

Xander32

 ;D

Er zijn twee fancy steigerhouten zuiltjes in de maak waarop ieders een plant moet komen te staan. Moeders de vrouw vond het tijd voor verandering  ::).

Citaat van: twani op januari 15, 2016, 19:05:33
Gauw terug met die struiken dan :)


Wat mooi is met dat koper ensemble; de verschillende spelers staan allen op één lijn, waardoor je een goede indruk krijgt van de scherpte van het stereobeeld. Dit doet de NA11 overigens erg fraai. Idem aangaande het uitsterven van de tonen.


Nu ;

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#3878
Ben blij dat de NA11 inmiddels echt is gaan leven bij je :)

En nee, ik zal het niet nog eens zeggen dat ik altijd al zei dat je die moest nemen :tounge2:


Wat een mooie dame trouwens op dat plaatje :blink:

bert50

Hij wilde naar mij ook al niet luisteren Twani 😂😂😂😂😂
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Die dame schrijft ook nog eens heel mooie liedjes en heeft een stem waarbij je helemaal weg kan dromen. Op zulke momenten zou je er beeld bij willen hebben 

en een stuk keukenrol


;D


Citaat van: twani op januari 15, 2016, 19:26:45
Ben blij dat de NA11 inmiddels echt is gaan leven bij je :)

En nee, ik zal het niet nog eens zeggen dat ik altijd al zei dat je die moest nemen :tounge2:


Wat een mooie dame trouwens op dat plaatje :blink:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ja ja, jullie oude mannen blijken ook wijze mannen  ;).

Citaat van: bert50 op januari 15, 2016, 19:29:54
Hij wilde naar mij ook al niet luisteren Twani 😂😂😂😂😂
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Celine wordt er met veel kleur neer gezet door de NA. En een volgende dame staat zich alweer uit te sloven voor mij. Dit maal een ietwat rijpere dame met een fantastisch orkest achter zich;


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op januari 15, 2016, 19:32:53
Ja ja, jullie oude mannen blijken ook wijze mannen  ;).


Nou vooruit, zal 't laten rusten verder :tounge2:

Xander32

... en na een vijftal tracks van die wat rijpere dame, nu door naar een ... dode   :wow:
R.I.P. Stevie.


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op januari 15, 2016, 19:59:12
... en na een vijftal tracks van die wat rijpere dame, nu door naar een ... dode   :wow:
R.I.P. Stevie.




Heb je iig die keukenrol niet nodig :D

Xander32

#3887
 :nowink:

Citaat van: twani op januari 15, 2016, 20:03:17
Heb je iig die keukenrol niet nodig :D


Hetgeen opvalt, is dat de bass met de NA11 lager, dieper gaat maar ietwat aan druk lijkt te hebben ingeboet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#3888
Citaat van: Xander32 op januari 15, 2016, 20:04:54
:nowink:


Hetgeen opvalt, is dat de bass met de NA11 lager, dieper gaat maar ietwat aan druk lijkt te hebben ingeboet.

Minder "loudness effect" méér homogeniteit waardoor betere "dóórluisterbaarheid"?

Joris1971

#3889
Heb jij die Celine Caïro cd in flac formaat voor mij Robert?

Xander32

Ik oordeelde op basis van hetgeen Stevie voortbracht en kan mijn ervaren al direct weer herzien;
het zit hem in die opname. Wel jammer, want ik had hoge verwachtingen van betreffende album  :dry:.


Nu meerdere voor mij bekende tracks achtereen geluisterd en wat dan snel duidelijk is; daar is echt niets aan basdruk verdwenen, sterker, die lijkt zelfs ietwat krachtiger en duidelijk droger te zijn. En dieper gaat die bas sowieso als met de SBT-SA combi  :clapping:.

De doorluisterbaarheid, is dat überhaupt goed Nederlands  :), is zeker toegenomen ten opzichte van eerder genoemde combo.


Citaat van: twani op januari 15, 2016, 20:18:57
Minder "loudness effect" méér homogeniteit waardoor betere "dóórluisterbaarheid"?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Sander: ik kan je geen Pm sturen want je hebt mijn Pm geblokt... :(

Xander32

Dat had een duidelijke reden, maar voor nu een nieuwe ronde, nieuwe kansen  ;).

Citaat van: Joris1971 op januari 15, 2016, 20:36:12
Sander: ik kan je geen Pm sturen want je hebt mijn Pm geblokt... :(
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Robert oud wel 😭😭😭maar wijs 😉😉😉 maar geniet ervan doe ik ook elke dag
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

 :thumbs-up:

Genieten doe ik, maar elke dag van de muziek lukt echter niet. Maar ik heb niets te klagen, morgen middag wederom quality time  :headbanging:.


Citaat van: bert50 op januari 15, 2016, 21:41:27
Robert oud wel 😭😭😭maar wijs 😉😉😉 maar geniet ervan doe ik ook elke dag
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#3895
De spellingscorrectie zegt YES :).  Hebben mijn schooljaren toch nog nut gehad..



Xander32

Nog even genieten ...






Dol ben ik op live registraties, deze Bowie is ook een pareltje.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Kabelvraag; heeft een xlr verbinding nog enig positief effect t.o.v. rca?
NA11 > PM11
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sultankat

Citaat van: Xander32 op januari 18, 2016, 09:40:26
Kabelvraag; heeft een xlr verbinding nog enig positief effect t.o.v. rca?
NA11 > PM11

Op papier is XLR in ieder geval beter: meer garantie op storingsvrij, geen brom, minder ruis ed. Maar klankmatig verschilt het per merk. Zo weet ik van Accuphase dat de XLR wat minder pittig / focused klinkt dan de RCA. In het algemeen kun je zeggen: er is vaak een licht klankverschil waarbij het puur een kwestie van smaak is welke van de twee je het mooist vindt.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

twani

Citaat van: Xander32 op januari 18, 2016, 09:40:26
Kabelvraag; heeft een xlr verbinding nog enig positief effect t.o.v. rca?
NA11 > PM11

Verder niet meer aan denken Robert ;).  Hóphóp muziek luisteren jij :tounge2: