Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex Groningen

Leuk om dit even te gaan volgen. Ben ook aan het rond kijken wat er zoal op dit gebied te koop is.
Merken die je hier gaat testen en vooral ook de prijsklasse waarin deze componenten zit ik ook naar te kijken.

Xander32













Interessante spelers.

Citaat van: Alex Groningen op april  3, 2015, 14:22:16
Leuk om dit even te gaan volgen. Ben ook aan het rond kijken wat er zoal op dit gebied te koop is.
Merken die je hier gaat testen en vooral ook de prijsklasse waarin deze componenten zit ik ook naar te kijken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

De bovenste is vlgs mij de duurste, de onderste lijkt mij het mooist maar ik wacht de uitgebreide test af die binnenkort komt. Ca ik weet het niet....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

koen1985

Er was destijds sprake van dat dune met een top streamer multiplayer op de markt zou komen . Misschien is dit wat
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op april  4, 2015, 09:15:16












Interessante spelers.

Zeker weten. Hoor en lees hier en daar erg positieve verhalen over deze spelers.
Ik wacht jouw test ook even af. Erg benieuwd voor welke van deze 3 jouw keuze op gaat vallen.

Xander32

Voor dat er hier een test komt, zal er zoals Frank aangeeft, al een andere uitgebreide test volgen via een buurforum :thumbs-up:.


Citaat van: Alex Groningen op april  4, 2015, 10:37:06
Zeker weten. Hoor en lees hier en daar erg positieve verhalen over deze spelers.
Ik wacht jouw test ook even af. Erg benieuwd voor welke van deze 3 jouw keuze op gaat vallen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dank voor het meedenken :thumbs-up:, echter ben ik niet op zoek naar een multispeler. Ik bezit een fijne sa cdp welke ik in eerste instantie nog zal aanhouden en heb daarnaast nog een Pioneer bd speler.

Het is mij enkel te doen om een mogelijk vervang van de SBT. Een alles in één kastje.


Citaat van: koen1985 op april  4, 2015, 10:18:56
Er was destijds sprake van dat dune met een top streamer multiplayer op de markt zou komen . Misschien is dit wat
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

#3432
Citaat van: Xander32 op april  4, 2015, 12:57:39
Voor dat er hier een test komt, zal er zoals Frank aangeeft, al een andere uitgebreide test volgen via een buurforum :thumbs-up:.



Ik had het gelezen. Hou je topic op het andere forum in de gaten. Leuk!

Xander32

Even een noob vraag; welke handelingen/acties dien ik te ondernemen hier thuis, voordat ik een NAS (welke geconfig. is met LMS) in gebruik kan nemen en hoe sluit ik deze aan?

Klopt het dat ik de NAS rechtstreeks middels de catkabel aansluit op de SBT en de NAS middels een catkabel op de router aansluit?

Al mijn muziek staat nu op een externe hdd; hoe krijg ik die eenvoudig en snel op een NAS?

Zijn daar nog andere zaken waarvoor aandacht te hebben?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sailor Jan

NAS met CAT kabel aan de router net als de SBT.

De externe Hdd aan de NAS aansluiten met USB en dan via de NAS software de bestanden overzetten.
Wees lief voor jezelf

Xander32

Betreft het aansluiten; ik zie in waarom ik de SBT niet rechtstreeks op de NAS kan aansluiten; ik mis dan de connectie van de SBT met het internet, waardoor je deze niet kan aansturen (ipad) en geen internetradio en Spotify hebt. Een echte noob vraag was dat dus :blush:.

Maar het overzetten van de muziek kan niet door het aansluiten van de NAS op de laptop waarop ook de externe hdd is aangesloten en dan te slepen/ copy & paste?


Citaat van: Sailor Jan op april  5, 2015, 07:48:10
NAS met CAT kabel aan de router net als de SBT.

De externe Hdd aan de NAS aansluiten met USB en dan via de NAS software de bestanden overzetten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sailor Jan


Citaat van: Xander32 op april  5, 2015, 08:01:52


Maar het overzetten van de muziek kan niet door het aansluiten van de NAS op de laptop waarop ook de externe hdd is aangesloten en dan te slepen/ copy & paste?

Dat kan wel maar dan gaat het met een omweg en dat is meestal langzamer.

Hdd direct aansluiten op de NAS en dan met de laptop(of iPad) via de file manager van de NAS de bestanden kopiëren. Dat werkt bij mijn weten het makkelijkst en het snelst.
Wees lief voor jezelf

Xander32

Dank Jan, helder :thumbs-up:.

Citaat van: Sailor Jan op april  5, 2015, 08:14:50
Dat kan wel maar dan gaat het met een omweg en dat is meestal langzamer.

Hdd direct aansluiten op de NAS en dan met de laptop(of iPad) via de file manager van de NAS de bestanden kopiëren. Dat werkt bij mijn weten het makkelijkst en het snelst.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Ik denk dat je verrast gaat zijn hoe fijn het dadelijk gaat werken Sander!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Ik las zojuist dat ergens in Q2 de nieuwe Synology DS 215 (+) op de markt komt. Dan maar beter nog één of twee maandjes geduld opbrengen ::).


Citaat van: Bas Akkerman op april  5, 2015, 09:03:04
Ik denk dat je verrast gaat zijn hoe fijn het dadelijk gaat werken Sander!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Doubleoz

Ga je de NAS hoofdzakelijk voor muziek streamen gebruiken? Onzin om dan op de 215 versie te wachten. Enige reden zou kunnen zijn dat je de 214 dan goedkoper zou kunnen krijgen.

Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

bmateijsen

Citaat van: Xander32 op april  5, 2015, 08:01:52
Maar het overzetten van de muziek kan niet door het aansluiten van de NAS op de laptop waarop ook de externe hdd is aangesloten en dan te slepen/ copy & paste?



Vrijwel alle nassen hebben een USB ingang. Daar de USB schijf aan hangen en besturen via je laptop. Dat gaat het snelst met kopieren.

Xander32

Ik stream al bijna twee jaar zonder NAS, die één of twee maandjes gaan dan het verschil niet meer maken ;).

Daarnaast kan ik mijn geld maar 1x uitgeven; daarom wacht ik gewoon zodat ik of voor mijn euris de meest recente uitvoering krijg, of een 214+ voor een leuk gereduceerde prijs 8).


Citaat van: Doubleoz op april  7, 2015, 19:57:19
Ga je de NAS hoofdzakelijk voor muziek streamen gebruiken? Onzin om dan op de 215 versie te wachten. Enige reden zou kunnen zijn dat je de 214 dan goedkoper zou kunnen krijgen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dank Björn, helder.

Citaat van: bmateijsen op april  7, 2015, 20:07:55
Vrijwel alle nassen hebben een USB ingang. Daar de USB schijf aan hangen en besturen via je laptop. Dat gaat het snelst met kopieren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Faxe

Wat info over de nieuwe 215+
http://www.computerbase.de/2015-03/synology-ds215-plus-ds715-plus-2-bay-nas/

en

http://tweakers.net/nieuws/102011/synology-toont-op-cebit-nas-modellen-met-nieuwe-annapurna-socs.html

Volgens mij zit in de 415+ een CPU die ze nog niet eerder hebben gebruikt bij Synology. Dat was bij mijn 415+ ook zo. Hierdoor heeft het wat langer geduurd voordat alle packages (programma's) beschikbaar waren op de NAS. Kon bijvoorbeeld geen Java installeren en daarmee geen minimserver.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

Dank F.  :thumbs-up:.
Dat linkje kwam ik ook tegen op het Synology forum.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#3446
>>>   EDIT: GAAT NIET DOOR   <<<



Zaterdag a.s. een M&G hier, waarbij 1 persoon door onvoorziene omstandigheden heeft moeten afhaken.


Wellicht is er hier nog animo?

In `t Land van Maas en Waal, vanaf 11 uur, incl. lunch.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fietser

Woon op het eandje van maas en waal. Kan helaas zterdag niet. Je mag weleens bij mij komen luisteren. Stream met Synology 212, Tidal. PM maar als je intresse hebt.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Xander32

Graag kom ik een keer bij jou luisteren :thumbs-up:.
En de deur staat hier ook open hoor.


Citaat van: fietser op april  9, 2015, 20:32:51
Woon op het eandje van maas en waal. Kan helaas zterdag niet. Je mag weleens bij mij komen luisteren. Stream met Synology 212, Tidal. PM maar als je intresse hebt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#3449
NA8005  :nowink: