Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

ajbeefde

Citaat van: Joris1971 op oktober 10, 2014, 13:40:39
Ben je onlangs bij Frank2 langs geweest?  ;D

Xander, serieus, je bent al snel 6x 65 euro kwijt..., zonde van die 390 eurootjes

ook bekeerd tot ...........  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Xander32

Maar waar koop je voor minder dan 400,- een mogelijk serieuze upgrade?

En waarom Frank noemen; hij is voor mij een waardevol mede-forumlid met al zijn pionierswerk. Niet dat ik het overal mee eens ben, maar hoe sommigen zijn naam scanderen, daar kan ik het mij totaal niet in vinden.


Citaat van: Joris1971 op oktober 10, 2014, 13:40:39
Ben je onlangs bij Frank2 langs geweest?  ;D

Xander, serieus, je bent al snel 6x 65 euro kwijt..., zonde van die 390 eurootjes
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Kijk, dat bedoel ik; ik ben hier niet de enige malloot  :P.

Citaat van: frank2 op oktober 10, 2014, 13:41:58
Er zijn sets die met een cable lifter voor ls kabels zeker een beter/mooier geluid krijgen, gelukkig heb ik hier geen last van. Peerles monster heeft ze ook gebruikt/gehad, weet alleen niet welk merk.

Dus eerst proberen, sommige sets daar werkt het, bij andere hoor je niets extra's.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Citaat van: Xander32 op oktober 10, 2014, 13:44:29
Maar waar koop je voor minder dan 400,- een mogelijk serieuze upgrade?


Een MOGELIJK  serieuze upgrade... de kans is dus ook groot dat het niks doet en dan is 390 euro weggegooid geld.

Xander32

... in dat geval heeft Henk013 al een goed voorstel gedaan ;).

Citaat van: Joris1971 op oktober 10, 2014, 13:45:52
Een MOGELIJK  serieuze upgrade... de kans is dus ook groot dat het niks doet en dan is 390 euro weggegooid geld.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Citaat van: Xander32 op oktober 10, 2014, 13:45:39
Kijk, dat bedoel ik; ik ben hier niet de enige malloot  :P.

Tuurlijk niet, je bent gewoon een van de weinige die serieus met je hobby bezig is en niet alles wetenschappelijk onderbouwd wil zien, maar gewoon gaat luisteren, beter dan koop ik het, slechter of maakt niets uit dan retour. De enig juiste weg.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Citaat van: frank2 op oktober 10, 2014, 13:47:42
Tuurlijk niet, je bent gewoon een van de weinige die serieus met je hobby bezig is en niet alles wetenschappelijk onderbouwd wil zien, maar gewoon gaat luisteren, beter dan koop ik het, slechter of maakt niets uit dan retour. De enig juiste weg.

Het is voor jouw de enige weg...en dat maakt het in mijn ogen ook een behoorlijk beperkte weg. Net zo beperkt als alleen de door jouw aangegeven wetenschappelijke benadering.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

#2707
M`n streven was het minimaal 1 pagina vol te krijgen met reply op deze m.i. afzichtelijke en onzinnige (?) tweak, dat is weer ruimschoots gelukt :colgate:.

Benieuwd was ik hoeveel hints ik kon geven voordat echt iedereen het door zou hebben ... en volgens mij had ik het nog wel ff een stukje kunnen rekken  8).


Maar dank allen, ik heb mij wederom kostelijk vermaakt :thumbs-up:.


;D


Citaat van: Xander32 op oktober 10, 2014, 07:42:06




Zojuist kwam ik deze " Anti-Vibration hangers voor ls.kabels" tegen op MP. Zouden deze een goede upgrade van mijn set zijn? Wat kan ik uiteindelijk verwachten betreft de geluidskwaliteit? Ik hoop dan wel dat ze in verschillende uitvoeringen verkrijgbaar zijn, want deze vloeken met onze vloer en m'n Glennies.




:ohmy:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

afzichtelijk zeker!  onzinnig? sommigen hebben zoiets en ze horen verschil.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

#2709
Diegene die tot aanschaf over gaat en er positieve resultaten mee bereikt, mag er dan fijn van gaan genieten, die zal van mij geen onvertogen woord krijgen. Maar ik heb er niets mee en ga er zeker geen geld aan besteden 8).

Citaat van: frank2 op oktober 10, 2014, 15:15:28
afzichtelijk zeker!  onzinnig? sommigen hebben zoiets en ze horen verschil.


Problem solved  :pompom:.

Citaat van: Xander32 op oktober 10, 2014, 12:26:03
Helaas blijkt onderstaande niet mogelijk en blijk ik niet meer in het bezit te zijn van betreffende progg ...  :-[
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sultankat

#2710
Citaat van: Xander32 op oktober 10, 2014, 07:42:06




Zojuist kwam ik deze " Anti-Vibration hangers voor ls.kabels" tegen op MP. Zouden deze een goede upgrade van mijn set zijn? Wat kan ik uiteindelijk verwachten betreft de geluidskwaliteit? Ik hoop dan wel dat ze in verschillende uitvoeringen verkrijgbaar zijn, want deze vloeken met onze vloer en m'n Glennies.




:ohmy:

Ik dacht dat het een schommel voor de cavia was  ;)

of voor de papagaai van Maz!

EDIT: oeps, Onder013 was me vóór!
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Spijkie

Citaat van: Xander32 op oktober 10, 2014, 13:45:39
Kijk, dat bedoel ik; ik ben hier niet de enige malloot  :P.

Mijn kabels mogen de grond ook niet raken en daarom zitten er quadrispire qx25 voetjes onder van acryl, klinkt mooier dus blijven ze zitten :)
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

Als het voor jou werkt; prima :thumbs-up:.


Citaat van: Spijkie op oktober 10, 2014, 19:09:29
Mijn kabels mogen de grond ook niet raken en daarom zitten er quadrispire qx25 voetjes onder van acryl, klinkt mooier dus blijven ze zitten :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Of het hoorbaar is weet ik niet, maar er is meen ik een video die laat zien dat het signaal veranderd als de kabel op de grond ligt en wanneer deze eraf word gehaald.
Was meen ik van Canare Cable, kan 'm zo niet snel vinden.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Ik ga er van uit dat een kabel is ontworpen om op de grond te liggen ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Heeft volgens mij ook te maken met de bekleding op de vloer, vloerbedekking wil nog wel eens statisch zijn en dan hebben je kabels daar geen last van (als dat al zo is).

Probeer gewoon een keer een stukje schuim of een omgekeerd theekopje dan weet je zo of het effect hoorbaar is, zo ja dan koop je een paar leuke dingetjes en zo niet hou je het geld in je zak
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

... met alle respect Chris, maar ik heb geen enkele behoefte om hier mijn energie, laat staan geld in te steken. Ik ben happy en tevree, met het eindresultaat van wat er momenteel staat.



Citaat van: cz79 op oktober 10, 2014, 22:00:40
Heeft volgens mij ook te maken met de bekleding op de vloer, vloerbedekking wil nog wel eens statisch zijn en dan hebben je kabels daar geen last van (als dat al zo is).

Probeer gewoon een keer een stukje schuim of een omgekeerd theekopje dan weet je zo of het effect hoorbaar is, zo ja dan koop je een paar leuke dingetjes en zo niet hou je het geld in je zak
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Prima, maar jij opent toch hier een topic over?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani

#2718
Citaat van: Xander32 op oktober 10, 2014, 22:16:17
... met alle respect Chris, maar ik heb geen enkele behoefte om hier mijn energie, laat staan geld in te steken. Ik ben happy en tevree, met het eindresultaat van wat er momenteel staat.

Een der krachtigste "Audiofiele Statements" van de laatste tijd op dit forum :worship:

Hulde ;)

(En hou vol)

Xander32

Klopt helemaal Chris, maar lees even een stukje terug met welke opzet ;D.


Citaat van: cz79 op oktober 10, 2014, 22:39:50
Prima, maar jij opent toch hier een topic over?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Citaat van: Xander32 op oktober 10, 2014, 22:42:15
Klopt helemaal Chris, maar lees even een stukje terug met welke opzet ;D.

Had van mij kunnen zijn  ;)
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sailor Jan

Ha Ha Ha...wat een grap!!! Ik heb me vermaakt!

Maar ik ben van mening dat ls kabels eigenlijk minimaal 1 meter van de grond, muur en plafond verwijderd moet zijn om de luchtigheid en groter geluidsbeeld van het signaal te garanderen! Dus die kleine cavia schommels zullen niet werken.
Wees lief voor jezelf

John Wx

Citaat van: Sailor Jan op oktober 11, 2014, 08:13:46
Ha Ha Ha...wat een grap!!! Ik heb me vermaakt!

Maar ik ben van mening dat ls kabels eigenlijk minimaal 1 meter van de grond, muur en plafond verwijderd moet zijn om de luchtigheid en groter geluidsbeeld van het signaal te garanderen! Dus die kleine cavia schommels zullen niet werken.

heb je speakerstands voor om ze te verhogen
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

Ik heb ankers in het plafond geslagen met touwtje eraan, daar hangen al mijn kabels aan
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika