Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: Raymond187 op april  1, 2014, 08:34:29
Ik moet zeggen dat ik ze er mooier uit vind zien met stofkap.

Heb je geen originele Tannoy spikes erbij gekregen? De soundcare zijn vrij hoog (ik heb ze ook).

Luister je toevallig ook jazz en klassiek?
Ja hoor, er zitten ook de fabrieksaf spikes bij en die ga ik ook nog een keer uitproberen; sommige kenners zweren erbij. Tijdens mijn twee demo's zater er in het geheel geen spikes onder, ook dat ga ik nog uitproberen.

Klassiek luister ik beperkt; heb er soms als muzikaal behang Classic FM of Linn Classic op staan. Jazz eigenlijk ook nauwelijks. Vanwaar deze vraag?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bmateijsen

Waarom op een tegelvloer ook nog een extra natuurstenen tegel?

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

Citaat van: bmateijsen op april  1, 2014, 14:52:46
Waarom op een tegelvloer ook nog een extra natuurstenen tegel?
Dat heeft twee redenen; de tweeter komt zo meer op oorhoogte en bescherming van de speakers tijdens de huishoudelijk klussen zoals het dweilen en stofzuigen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: Staaled op april  1, 2014, 14:55:37
Tweeter op oorhoogte ?
:thumbs-up:


... en tevens kan ik er zo gemakkelijk mee schuiven (er zit vilt onder de tegels).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bmateijsen

Citaat van: Xander32 op april  1, 2014, 14:57:05
Dat heeft twee redenen; de tweeter komt zo meer op oorhoogte en bescherming van de speakers tijdens de huishoudelijk klussen zoals het dweilen en stofzuigen.

Zit je echt zo veel hoger? Komt toch een dikke 5 cm weer bij... Vwb schoonmaken, kan ik mij er wel iets bij voorstellen.

bmateijsen

Citaat van: Xander32 op april  1, 2014, 14:58:58
    :thumbs-up:


... en tevens kan ik er zo gemakkelijk mee schuiven (er zit vilt onder de tegels).

Daar zijn de soundcare spikes voor... is volgens mij veel makkelijker dan met tegel ;)

Raymond187

Citaat van: Xander32 op april  1, 2014, 14:45:23
Ja hoor, er zitten ook de fabrieksaf spikes bij en die ga ik ook nog een keer uitproberen; sommige kenners zweren erbij. Tijdens mijn twee demo's zater er in het geheel geen spikes onder, ook dat ga ik nog uitproberen.

Klassiek luister ik beperkt; heb er soms als muzikaal behang Classic FM of Linn Classic op staan. Jazz eigenlijk ook nauwelijks. Vanwaar deze vraag?
Zou je dan foto's online willen plaatsen met de andere spikes? Ik ben wel benieuwd. Ik vind de soundcare spikes erg praktisch, maar niet mooi.

Ben je ook zo lyrisch over de sound als je Jazz luistert? Je gaf specifiek aan met rock. Vandaar mijn vraag.

Ik ken zelf alleen de standaard sound van Tannoy. De profile, definition en dimension.

Xander32

Citaat van: Raymond187 op april  1, 2014, 15:03:52
Zou je dan foto's online willen plaatsen met de andere spikes? Ik ben wel benieuwd. Ik vind de soundcare spikes erg praktisch, maar niet mooi.

Ben je ook zo lyrisch over de sound als je Jazz luistert? Je gaf specifiek aan met rock. Vandaar mijn vraag.

Ik ken zelf alleen de standaard sound van Tannoy. De profile, definition en dimension.
... ze doen het juist ook lekker met natuurlijke instrumenten zoal de strijkers in klassiek, een piano maar ook de hout- en kopetblazers.

Ik zal wanneer het aan de orde is foto's plaatsen, een kleine moeite. Maar eerst wil ik ze minimaal z'on 50 uur hebben ingespeeld, voordat ik verder ga schuiven met de opstelling en het uitproberen van met/zonder spikes. Be patient  :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Dat inspelen duurt toch maar 2 dagen?
Gewoon dag en nacht zachtjes laten spelen

Xander32

Citaat van: Joris1971 op april  1, 2014, 16:08:49
Dat inspelen duurt toch maar 2 dagen?
Gewoon dag en nacht zachtjes laten spelen
... Effectief betreft uren wel, maar ik zet de install. alleen aan overdag wanneer ik er bij ben.



Citaat van: bmateijsen op april  1, 2014, 14:59:32
Zit je echt zo veel hoger? Komt toch een dikke 5 cm weer bij... Vwb schoonmaken, kan ik mij er wel iets bij voorstellen.
Wij hebben idd. een wat hogere bank, al komt daar vrijdag a.s. een nieuwe voor in de plaats.
Daarnaast zit de tweeter relatief laag: deze speakers zijn 1 m hoog, de tweeters zitten in het midden van een 10" driver, welke start zo'n 8 cm vanaf de bovenzijde speaker ....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Citaat van: Xander32 op april  1, 2014, 16:36:47
... Effectief betreft uren wel, maar ik zet de install. alleen aan overdag wanneer ik er bij ben

Wat is de reden daarvan? Ben je bang dat je versterker te warm wordt?

Xander32

Citaat van: Joris1971 op april  1, 2014, 16:49:00
Wat is de reden daarvan? Ben je bang dat je versterker te warm wordt?
Zoiets ja, ik hebt het er gewoon niet op. Zet in principe alles ' s nachts uit.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

quattronl

Citaat van: Xander32 op april  1, 2014, 16:36:47
...al komt daar vrijdag a.s. een nieuwe voor in de plaats.
Dan plof ik daar zaterdagochtend graag even in neer :D
Mooie primeur: nieuwe speakers, vers ingespeeld én een nieuwe bank. Bijna jammer dat we daarna gelijk weer door moeten ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Xander32

Citaat van: quattronl op april  1, 2014, 17:03:06
Dan plof ik daar zaterdagochtend graag even in neer :D
Mooie primeur: nieuwe speakers, vers ingespeeld én een nieuwe bank. Bijna jammer dat we daarna gelijk weer door moeten ;)
Life sucks :D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

zoldar

tweeters die over je heen stralen geven ook een grootser stereobeeld dan die je in je gezicht staan te blazen is mijn beleving.

ben erg benieuwd naar je ervaringen en de sound. Heb 1 keer eerder een Tannoy uit deze serie gehoord aan een buizenbak en dat was echt heel mooi, heel levend.

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Xander32

... momenteel internetradio aan het luisteren, zender Charlietown Blues, heerlijk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Yep, ik heb de 15inch. Tweeter op oorhoogte is met de Glenair echt heel erg belangrijk, anders krijg je al snel dat je op het geluid neerkijkt en dat spreekt mij niet zo aan. Als de tweeter op oorhoogte staat zit je midden in het geluid en kijk je er niet zo op neer. Ik gebruik ook de soundcare spikes. Ik vind de balans met de soundcare spikes precies goed als de Tannoy's op stenen staan. Maar uiteraard gewoon diverse opties proberen, net als het aarden van de korven en het indraaien van je speakes.

Faxe

Zien er mooi uit  :clapping:

Snap alleen de manier van aansluiten niet



Je gebruikt vier draadjes maar op je versterker kun je er toch maar 2 aansluiten?  :confused:
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

RubenV.

Citaat van: Faxe op april  1, 2014, 21:45:49
Zien er mooi uit  :clapping:

Snap alleen de manier van aansluiten niet



Je gebruikt vier draadjes maar op je versterker kun je er toch maar 2 aansluiten?  :confused:

Biwire (2x hoog, 2x laag)+ ground (niet aangesloten op deze foto)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Citaat van: quattronl op april  1, 2014, 17:03:06
Dan plof ik daar zaterdagochtend graag even in neer :D
Mooie primeur: nieuwe speakers, vers ingespeeld én een nieuwe bank. Bijna jammer dat we daarna gelijk weer door moeten ;)
Lijkt me helemaal niks.....Muziek luisteren op een nog niet "íngezeten" nieuwe bank :D

Xander32

#1996
Citaat van: twani op april  1, 2014, 22:04:49
Lijkt me helemaal niks.....Muziek luisteren op een nog niet "íngezeten" nieuwe bank :D
... vriendinlief heeft deze uitgezocht en het mooie is; die heeft een andere vorm en grootte dan de huidige (chaise lounge), waardoor het vloerkleed en de lompe salontafel niet meer gaan passen. Ik ben al op zoek naar een nieuwe compacte salontafel en een nieuw kleed, welke hoogpolig en groter dan de huidige gaat worden  :angel:.


Citaat van: RubenV. op april  1, 2014, 21:55:06
Biwire (2x hoog, 2x laag)+ ground (niet aangesloten op deze foto)
Klopt als een bus. Zou die aarde nog wel eens willen uitproberen, maar ik kan de aarde draad aan de andere kant nergens plaatsen ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op april  1, 2014, 22:27:44
... vriendinlief heeft deze uitgezocht en het mooie is; die heeft een andere vorm en grootte dan de huidige (chaise lounge), waardoor het vloerkleed en de lompe salontafel niet meer gaan passen. Ik ben al op zoek naar een nieuwe compacte salontafel en een nieuw kleed, welke hoogpolig en groter dan de huidige gaat worden
Was maar een grapje Xander ;)

Xander32

Citaat van: twani op april  1, 2014, 22:30:18
Was maar een grapje Xander ;)
Weet ik, maar mijn reply is wel serieus. Ik vind de nieuwe bank mooi maar door de andere vorm komt alles uit z'n verband te staan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AbZ

#1999
Citaat van: Xander32 op april  1, 2014, 22:27:44Klopt als een bus. Zou die aarde nog wel eens willen uitproberen, maar ik kan de aarde draad aan de andere kant nergens plaatsen ...
Als de speakers eenmaal geplaatst zijn, gewoon ter plaatse een aardpen slaan.

Dan kan je vrouw ze ook niet meer verplaatsen.