Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Maro

Vol verwachting..... Wat zal jij een muziek gaan draaien.  :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: weust op december 20, 2013, 17:24:51

Gefeliciteerd!

Zoals Eddy aangaf heb ik er idd ook twee.
3 cm hoog iirc.
... heb die zien staan, mooie tegels, maar ze zijn voor mij niet hoog genoeg, enne, ben nu dus reeds voorzien ;)  >>>

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139240.0

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Las het al. Was even weg, beetje late reactie dus.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

yorkie13

Mooie vooruitzichten weer voor 2014  8)

Xander32

Citaat van: RA SUBS op december 20, 2013, 19:17:36
Mooie vooruitzichten weer voor 2014  8)
Zekers. En zit dan tegen die tijd ook al veel te lang zonder!


Citaat van: Maro op december 20, 2013, 18:04:33
Vol verwachting..... Wat zal jij een muziek gaan draaien.  :pompom:
Echt wel, heb ondertussen een album of veertig welke ik nog in het geheel niet heb beluisterd en alles weer her-ontdekken he :smile:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Gebruiker 003

IK kan hier marmeren platen laten maken van 50 bij 50 bij 6 voor mijn Glennies. Ik ben dan ongeveer 240 kwijt. Ik kies uiteindelijk voor 6 centimeter. Ik speel nu met 4 centimeter hoogte en ik kan de extra 2 denk ik wel gebruiken.

Als je ook nog goede voetjes onder je Glennies wilt dan kan ik je soundcare (met M6 bouten) aanbevelen. Ik heb ze zelf ook aangeschaft en met name onder harde ondergrond presteren die dingen mooi strak. Ik vind ze beter qua resultaat dan de standaard meuk die is bijgeleverd en veel kosten die soundcare dingen nu ook weer niet. Als je marmer gaat gebruiken moet je tussen de vloer en het marmer wel iets gebruiken dat dempt, zoals een dun plaatje rubber o.i.d.

weust

Hoe idioot veel resonantie heb jij in je luidsprekers zitten dat je 6cm dik graniet nodig hebt om het tegen te houden?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: karma op december 20, 2013, 21:08:56
IK kan hier marmeren platen laten maken van 50 bij 50 bij 6 voor mijn Glennies. Ik ben dan ongeveer 240 kwijt. Ik kies uiteindelijk voor 6 centimeter. Ik speel nu met 4 centimeter hoogte en ik kan de extra 2 denk ik wel gebruiken.

Als je ook nog goede voetjes onder je Glennies wilt dan kan ik je soundcare (met M6 bouten) aanbevelen. Ik heb ze zelf ook aangeschaft en met name onder harde ondergrond presteren die dingen mooi strak. Ik vind ze beter qua resultaat dan de standaard meuk die is bijgeleverd en veel kosten die soundcare dingen nu ook weer niet. Als je marmer gaat gebruiken moet je tussen de vloer en het marmer wel iets gebruiken dat dempt, zoals een dun plaatje rubber o.i.d.
Dank voor het delen van jouw ervaringen :thumbs-up:.

De tegels zijn voor mij voornamelijk bedoelt om de tweeters meer op oorhoogte te krijgen en een stukje bescherming van de speakers tijdens het stofzuigen en dweilen :). En 't oogt waarschijnlijk nog fraai ook.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op december 20, 2013, 21:27:30
Dank voor het delen van jouw ervaringen :thumbs-up:.

De tegels zijn voor mij voornamelijk bedoelt om de tweeters meer op oorhoogte te krijgen en een stukje bescherming van de speakers tijdens het stofzuigen en dweilen :). En 't oogt waarschijnlijk nog fraai ook.
Maakt 2 a 3 cm zoveel verschil dan?
Persoonlijk zit ik de ene avond rechter op dan de andere. Dan vraag ik me of oorhoogte zo precies moet zijn?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Plus dat het geen ribbon is, dus je hoeft er niet eens op oorholte voor te zitten.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: Eddye op december 20, 2013, 21:30:01
Maakt 2 a 3 cm zoveel verschil dan?
Persoonlijk zit ik de ene avond rechter op dan de andere. Dan vraag ik me of oorhoogte zo precies moet zijn?
Mijn ervaring met diverse speakers is dat de hoogte wel degelijk verschil maakt. En wanneer in een speaker de tweeter wat aan de lage kant zit (dat is bij meerdere speakers uit de Prestige lijn van Tannoy het geval), dan maakt die 5 cm zeer zeker een verschil.

Citaat van: weust op december 20, 2013, 21:24:44
Hoe idioot veel resonantie heb jij in je luidsprekers zitten dat je 6cm dik graniet nodig hebt om het tegen te houden?

... bij de Glenair valt dat nog mee, maar de kasten van de meer traditioneel vormgegeven Prestige speakers zijn alles behalve stijf. Maar daaraan danken zij juist hun karakter welke door de fans zo wordt gewaardeerd 8). Harbeth heeft dat ook. Een wat andere benadering aangaande kastontwerp.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Gebruiker 003

Je maait het gras voor mijn voeten weg ...

Inderdaad heeft een Glenair ongeveer 5 tot 6 centimeter nodig om de tweeter op oorhoogte te brengen en is dit ook noodzakelijk. Dit soort speakers staat overigens bekend om de kleine sweetspot, en het klopt zowaar! Misschien niet technisch en/of wetenschappelijk te verklaren, maar gewoon je oren gebruiken is soms wel eens genoeg.

Bas Akkerman

#1712
Citaat van: Xander32 op december 20, 2013, 14:46:29
Ophalen: ja. En ik hoop idd. van harte dat de verkoper de tijd en de zin heeft om zijn prachtset te showen!

Enne, ein-de-lijk is het dan zo ver; zojuist is er een PM naar ene forumsponsor M. gegaan, met als inhoud een bestelopdracht voor een paartje Glennies :pompom:.
Gaaf man! Leuk begin van het nieuwe jaar. ;D

En 5 cm hoger of lager maakt zeker verschil. Om over de mm in toe-in maar te zwijgen...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op december 21, 2013, 08:55:26
Gaaf man! Leuk begin van het nieuwe jaar. ;D

En 5 cm hoger of lager maakt zeker verschil. Om over de mm in toe-in maar te zwijgen...
... Tja, het grote geschuif gaat zo weer beginnen ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op december 22, 2013, 08:54:22
... Tja, het grote geschuif gaat zo weer beginnen ...
Ga je dat in je eentje doen of krijg je hulp?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

#1715
Citaat van: Bas Akkerman op december 22, 2013, 10:19:31
Ga je dat in je eentje doen of krijg je hulp?
Alone. Echter de speakers op de tegels plaatsen is wel ff fijn met 2p., maar daarna is het gemakkelijk schuiven.


En sowieso hou ik gedurende het gehele inspelen mij bij een basisopstelling (2 meter tussen de speakers, 2.4 meter van speakers naar luisterplek, 50 cm van achterwand en 100 van zijwand), waarna ik de opstelling pas verder ga finetunen 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Bas Akkerman op december 22, 2013, 10:19:31
Ga je dat in je eentje doen of krijg je hulp?
Zonder daar lullig over te doen maar wat moet je met hulp? Je schuift die 2 speakers toch zo op de juiste (uitgangs) positie? 

Daarna doe je nog een aantal kleine correcties en klaar ben je.

Ik ben er altijd met een minuut of 2 mee klaar.......

Het is ook geen raketwetenschap lijkt me. Bovendien, of ik de speakers nu 1 cm méér of minder "toe in" geef, het beeld blijft prachtig staan en veranderd slechts marginaal waarbij persoonlijke voorkeur uiteindelijk de doorslag moet geven.

Het wordt nu alleen gebracht alsof je met 2 man en een heftruck 3 dagen aan het worstelen bent  :tounge::tounge2:

twani

Citaat van: Xander32 op december 22, 2013, 10:30:07
Alone. Echter de speakers op de tegels plaatsen is wel ff fijn met 2p., maar daarna is het gemakkelijk schuiven.


En sowieso hou ik gedurende het gehele inspelen mij bij een basisopstelling (2 meter tussen de speakers, 2.4 meter van speakers naar luisterplek, 50 cm van achterwand en 100 van zijwand), waarna ik de opstelling pas verder ga finetunen 8).
Ah je bent me nét voor en omschrijft precies wat ik bedoel ;)

Bas Akkerman

#1718
Het lukt mij zelf een stuk moeilijker dus vandaar. Daarbij komt dat ik wel degelijk een flink verschil hoor (na terugkomst van een toernooi hoorde ik het meteen en bleek Linda met dweilen de luidspreker iets verschoven te hebben). En het lijkt me dan het makkelijkst dat een ander het doet terwijl je zelf luistert. Maar ieder zijn eigen manier natuurlijk. ;)

Edit: één ander zal vast ook met de akoestiek/grootte van de luidspreker (grootte monitor en vloerstaander) te maken hebben.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: karma op december 21, 2013, 06:18:32Inderdaad heeft een Glenair ongeveer 5 tot 6 centimeter nodig om de tweeter op oorhoogte te brengen en is dit ook noodzakelijk.
FYI, dit hangt toch echt van de hoogte van de oren af.

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op december 22, 2013, 10:39:42
Het lukt mij zelf een stuk moeilijker dus vandaar. Daarbij komt dat ik wel degelijk een flink verschil hoor (na terugkomst van een toernooi hoorde ik het meteen en bleek Linda met dweilen de luidspreker iets verschoven te hebben). En het lijkt me dan het makkelijkst dat een ander het doet terwijl je zelf luistert. Maar ieder zijn eigen manier natuurlijk. ;)

Edit: één ander zal vast ook met de akoestiek/grootte van de luidspreker (grootte monitor en vloerstaander) te maken hebben.
... de posities markeer ik steevast met tape, dan maakt het niet uit of hare maje de boel verschoven heeft t.b.v. het huishouden, binnen een paar tellen heb je het dan weer "juist" staan.

Citaat van: AbZ op december 22, 2013, 10:40:35
FYI, dit hangt toch echt van de hoogte van de oren af.
... Klopt, daarom hebik een systeem bedacht waarbij ik op oorniveau op de mm. nauwkeurig de hoogte kan bepalen, middels een laserwaterpas welke ik middels een metalenframe op mijn hoofd kan fixeren.


:D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op december 22, 2013, 10:52:15
... de posities markeer ik steevast met tape, dan maakt het niet uit of hare maje de boel verschoven heeft t.b.v. het huishouden, binnen een paar tellen heb je het dan weer "juist" staan.
Dat had ik dus ook gedaan, maar die had ze er afgepeuterd, stond zo vies. ;) Gelukkig, niet goed genoeg, zodat ik het terug kon zetten.

Citaat... Klopt, daarom hebik een systeem bedacht waarbij ik op oorniveau op de mm. nauwkeurig de hoogte kan bepalen, middels een laserwaterpas welke ik middels een metalenframe op mijn hoofd kan fixeren.


:D
Dat doe ik exact zo, maar dat werkt alleen als je de procedure 25x herhaalt voor 5 minuten lang. Uiteraard alleen met roze ruis. Maar dat wist je wel, niet? :eh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Makkelijkste manier om aan zo'n frame te komen is gewoon een goeie koptelefoon  :music:

Xander32

Vandaag zo`n 50 kilo aan marmer in Rotterdam opgehaald en een zeer fraaie set mogen beluisteren :worship:;


http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130619.msg2551528#msg2551528
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MarkD

Citaat van: AbZ op december 22, 2013, 10:40:35
FYI, dit hangt toch echt van de hoogte van de oren af.

En de grootte...

Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers