Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: weust op juli 12, 2013, 22:52:30
En Kate Bush, Björk, Ozzy Osborne, etc.

Het zal wel de muziek stijlen zijn die ik niet trek met die stemmen.
... Ik knap vervolgens weer af op de muziek van de door jouw genoemde dames ... Maar goed dat de keuze reuze is ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

En dat we er elkaar mee lastig kunnen vallen ;)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op juli 12, 2013, 22:55:34
En dat we er elkaar mee lastig kunnen vallen ;)
.... doordat er tijdens bijv. M&G's mensen hun eigen muziek meebrengen, heb ik juist veel nieuwe muziek leren kennen en vaak ook leren waarderen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Ik ook. Zo lang er maar geen Pearl Jam/Eddy Vedder of Counting Crows gedraaid word :)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op juli 12, 2013, 23:01:51
Ik ook. Zo lang er maar geen Pearl Jam/Eddy Vedder of Counting Crows gedraaid word :)
... Wanneer wij elkander weer een x treffen zal ik daarmee rekening houden, op voorwaarde dat jouw dames dan ook iets anders gaan ondernemen 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Volgens mij had ik Kate Bush de laatste keer niet eens meer mee?
Björk nog wel, maar die is ook alweer uit de lijst verdwenen.

Ben wat nummers aan het vervangen door andere nummers van andere artiesten en bands.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op juli 12, 2013, 23:05:11
Volgens mij had ik Kate Bush de laatste keer niet eens meer mee?
Björk nog wel, maar die is ook alweer uit de lijst verdwenen.

Ben wat nummers aan het vervangen door andere nummers van andere artiesten en bands.
Zal zondag eens door de lijst die jij op mijn laptop hebt achter gelaten bladeren, het kan maar zo zijn dat ze er tussen staat  ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Dat kan nog wel ja. Bedoelde eigenlijk fysieke CD's.
Wat ik op USB mee neem is ook alweer gewijzigd. Heb laatst alles verwijderd omdat ik toch opnieuw aan het rippen was geslagen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op juli 12, 2013, 23:08:50
Dat kan nog wel ja. Bedoelde eigenlijk fysieke CD's.
Wat ik op USB mee neem is ook alweer gewijzigd. Heb laatst alles verwijderd omdat ik toch opnieuw aan het rippen was geslagen.
Ben je weer geheel op nieuw begonnen? Why?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

XLD met accurate rip en met name de betere rip mogelijkheden.
Merk toch wel dat Phile Audio weinig doet met fout correctie helaas.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op juli 12, 2013, 23:12:21
XLD met accurate rip en met name de betere rip mogelijkheden.
Merk toch wel dat Phile Audio weinig doet met fout correctie helaas.
Ok, hoor je ook een verschil?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Dat weet ik echt niet meer.
Volgens mij niet. Meer bij een nummer dat erg slecht te rippen viel door kleine krasjes op de CD, dat XLD wel een goede rip er af kon krijgen.
Geen gestotter meer.

Hoor test was overigens gewoon op mijn B&W MM-1 computer speakers.
En daar hoorde ik geen verschil tussen de flac en aiff.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Ik ga verder met flac - lossless, kan ook niet anders in mijn Windows omgeving. En middels dBpoweramp is het kinderspiel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Aiff is voor mij dan weer het handigste ivm de oplossing waar ik naar toe werk (lees: geld voor bij elkaar sprokkel).
Maar uiteraard niets mis met flac. Met of zonder compressie.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op juli 12, 2013, 23:21:06
Aiff is voor mij dan weer het handigste ivm de oplossing waar ik naar toe werk (lees: geld voor bij elkaar sprokkel).
Maar uiteraard niets mis met flac. Met of zonder compressie.
Flac mét.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op juli 12, 2013, 20:46:13
http://m.youtube.com/watch?v=TIH0GIPQv-E


... Teaser voor hun nieuwe album, release oktober 2013, tempting :headbanging:
Ik vind het wel goed klinken...
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op juli 12, 2013, 22:40:23
... Heb van de week er niets meer aan gedaan. Ik heb en neem de tijd. Het moet geen verplichting worden he, want dan gaat het mij op den duur tegen staan.

Maar zondag a.s. ga ik weer een stapel verwerken. Momenteel staan er zo'n 250 albums op de HDD.

Voorts werkt het rippen op mij als een trigger om nieuwe muziek aan te kopen, om mijn collectie uit te breiden ::).
En om die laatste reden ben ik misschien nog niet erg ver... Ben gewoon lui.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op juli 13, 2013, 16:54:04
En om die laatste reden ben ik misschien nog niet erg ver... Ben gewoon lui.
... zelf ervaar ik het niet als een vervelende klus, vind het soms wel even lekker om met iets bezig te zijn waar je niet teveel bij na hoeft te denken en wat direct resultaat geeft 8).

Eens zien met hoeveel ripps ik vandaag het totaal ga uitbreiden ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Sander, nu jij toch aardig actief ben met rippen van cd,s ben ik wel benieuwd of je al een aantal cd,s heb gehad die beveiligd zijn en absoluut niet te rippen zijn ?
Ik heb hier een aantal cd,s (o.a. Simply Red, Phil Collins, Seal) die gewoon niet te rippen zijn.

Een goede collega adviseerde mij om het eens met AnyDVD te proberen, maar ook dat lukt zelfs niet... :-X  Blijft toch knap irritant hoor...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op juli 14, 2013, 11:26:37
Sander, nu jij toch aardig actief ben met rippen van cd,s ben ik wel benieuwd of je al een aantal cd,s heb gehad die beveiligd zijn en absoluut niet te rippen zijn ?
Ik heb hier een aantal cd,s (o.a. Simply Red, Phil Collins, Seal) die gewoon niet te rippen zijn.

Een goede collega adviseerde mij om het eens met AnyDVD te proberen, maar ook dat lukt zelfs niet... :-X  Blijft toch knap irritant hoor...
Dat ben ik nog niet tegen gekomen, tenminste, drie albums had ik even terzijde gelegd, toen bleek dat de interne drive (Pioneer) deze niet wou rippen. Zojuist de externe drive aangesloten (Samsung) en de betreffende albums vonden gestaag hun weg naar de HDD :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Citaat van: YamahaRXV op juli 14, 2013, 11:26:37
Sander, nu jij toch aardig actief ben met rippen van cd,s ben ik wel benieuwd of je al een aantal cd,s heb gehad die beveiligd zijn en absoluut niet te rippen zijn ?
Ik heb hier een aantal cd,s (o.a. Simply Red, Phil Collins, Seal) die gewoon niet te rippen zijn.

Een goede collega adviseerde mij om het eens met AnyDVD te proberen, maar ook dat lukt zelfs niet... :-X  Blijft toch knap irritant hoor...

Bij mij ook geen probleem, ik heb alles van simply Red...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

abonnementje op spotnet nemen en je kunt alles binnenhalen... als ik dat doe dan doe ik met XLD ook nog de omzetting naar FLAC en dat gaat echt 20x zo snel als van cd.

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op juli 14, 2013, 11:26:37
Sander, nu jij toch aardig actief ben met rippen van cd,s ben ik wel benieuwd of je al een aantal cd,s heb gehad die beveiligd zijn en absoluut niet te rippen zijn ?
Ik heb hier een aantal cd,s (o.a. Simply Red, Phil Collins, Seal) die gewoon niet te rippen zijn.

Een goede collega adviseerde mij om het eens met AnyDVD te proberen, maar ook dat lukt zelfs niet... :-X  Blijft toch knap irritant hoor...

Ik heb gemerkt dat er verschil is tussen loopwerken wat beveiliging betreft. Een Plextor loopwerk maakt perfecte rips, maar weigert om sommige cd's te rippen. Het in de laptop ingebouwde cd-dvd-blu-ray loopwerk ript deze cd's zonder enig probleem.

Gr
Henk

Deleted Member 2

Citaat van: frank2 op juli 14, 2013, 11:32:49
Bij mij ook geen probleem, ik heb alles van simply Red...

Simply Red op Cuba :wub:

Xander32

Citaat van: Joris1971 op juli 14, 2013, 12:06:47
abonnementje op spotnet nemen en je kunt alles binnenhalen... als ik dat doe dan doe ik met XLD ook nog de omzetting naar FLAC en dat gaat echt 20x zo snel als van cd.
Dankvoor de tip, daarvan ga ik mogelijk gebruik maken nadat ik mijn CD's heb gerippt, om mijn collectie uit te breiden.

Wat zijn de kosten van een abbo?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT