Myself's HT & Stereo set - Updates

Gestart door myself, juli 22, 2005, 12:25:08

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

riwi

Op mijn 803 heb ik naast mijn eigen Rotel laatst met Audiofiel 2 versterkers (Classe en Acurus) uitgeprobeerd (stereo). De Classe deed het daar het mooist. Is misschien ook iets om mee te nemen. Hoewel Classe meer neigt naar een vriendelijk, open en ronder karakter wat niet helemaal matcht met jouw wens naar puntig en microdetail.

Voorlopig blijf ik bij mijn Rotel, maar in de toekomst neem ik Classe serieus als optie mee (een CAV180 of CAV500  8)).

R

Citaat van: myself op augustus 26, 2005, 09:17:53
Andere mensen zoeken een warm geluidsbeeld ed, maar voor mij is snelheid het begin waardoor je meer micro en macro details krijgt, meer live gevoel, puntigere weergave, neutralere weergave etc etc.

Meer snelheid in direct verband met een neutrale weergave? Is dat niet wat sterk?

myself

Citaat van: riwi op augustus 26, 2005, 09:50:46
Op mijn 803 heb ik naast mijn eigen Rotel laatst met Audiofiel 2 versterkers (Classe en Acurus) uitgeprobeerd (stereo). De Classe deed het daar het mooist. Is misschien ook iets om mee te nemen. Hoewel Classe meer neigt naar een vriendelijk, open en ronder karakter wat niet helemaal matcht met jouw wens naar puntig en microdetail.

Voorlopig blijf ik bij mijn Rotel, maar in de toekomst neem ik Classe serieus als optie mee (een CAV180 of CAV500  8)).
de classe eindbakken zijn in ieder geval heel erg  8) 8) zowel de oude als nieuwe serie  ;D
Op veel shows hangen die ook vaak aan B&W maar dat komt natuurlijk omdat ze bij dezelfde importeur zitten. Maar het is zeker een optie alhoewel ik idd vermoed dat ze wat te 'rond' klinken.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Citaat van: Ruben op augustus 26, 2005, 10:04:42
Meer snelheid in direct verband met een neutrale weergave? Is dat niet wat sterk?
neutralere weergave in de zin dat weergegeven wordt wat op de cd staat, dus alle details, niet aanzetten van bepaalde frequenties etc etc. en als het puntig op genomen is, dat ook weergeven.

Beetje shortcut, maar toch  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

frank2

Myself, wat dacht je van een accuphase versterker, niet goedkoop zeer zeker wel goed, detailrijk, genoeg power enz. Staan regelmatig 2e hands te koop, er is ook een dealer in nederland welke ze 2e hands verkoopt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

patrick_vdb

Hi,

Indien je meer snelheid zoekt kun je wellicht beter een pitch control device kopen in plaats van een nieuwe versterker ;D

De term snelheid hangt natuurlijk volledig samen met de PRaT van het weergavesysteem. Een 'pace, rythm & timing' welke klopt geeft de luisteraar de lichamelijke beleving om met de drive van de muziek mee te gaan, in tegenstelling tot een niet kloppende PRaT welke meer als een rem op het geheel werkt en daarmee de suggestie wekt dat het 'traag' klinkt. 'Pace, Rythm & Timing' kan door veel zaken gemaakt of gebroken worden. De elektrische componenten maar zeker ook de passieve componenten zoals een audiorack of zelfs de akoestische feedback van de ruimte hebben allen invloed. Voordat je uberhaupt aan de aanschaf van een andere versterker (of dat nu een meerkanaals of stereo-amp gaat worden) zit te denken, lijkt het mij raadzaam om alle aspecten welke al aanwezig zijn na te lopen om vervolgens uit te sluiten dat deze de PRaT op enige wijze verstoord! De aanschaf van een nieuwe doos, welke in eerste instantie de tempo en timing van de muziek op maat weet te brengen, kan wel eens een verslechtering tov de huidige situatie betekenen wanneer eenmaal aan de randvoorwaardes voldaan is.

just my 2 cents...

mvrg

Patrick

eric_audio

Citaat van: bmateijsen op augustus 26, 2005, 08:23:32
De IT heeft al op een N803 gehangen en was niet zo synergetisch als met een Chord  :-X

Klopt. Dat werkte inderdaad niet echt. Jammer, want de Lavardin is een fantastische versterker.

Ik heb zelf nog nooit Naim versterkers gehoord, maar ik weet wel dat de winkel Musifoon in Emmen zweert bij de combinatie Naim + Nautilus. En Naim staat bekend als een versterker met een goede timing (PRAT). Dus misschien een goed idee om dat eens te proberen.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

myself

@patrick: klopt wat je stelt. Een experiment met mijn akoestiek ga ik ook zeker doen. Een rack zal ook wel een invloed hebben maar dat zal niet in de tientallen procenten lopen.
Toen de 1200E aan mijn set hing, was het stuk box, ls-kanel, amp perfect in orde. Bron was ook goed en de interlink met de frey/tyr ook. Beperkende factor was op dat moment mijn pre. Dus het zal bij mij vooral een combi zijn van akoestiek en een andere 'doos'.

@ eric_audio: tsja, ik moet inderdaad eens wat dingen gaan beluisteren
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

#208
o ja, mocht de beslissing vallen om in de richting van stereo te gaan upgraden, dan begin ik aan het idee te wennen dat ik het HT niet helemaal hoef op te geven. Mijn plasma tuner heeft ook 6ch uitgangen en de DVD speler natuurlijk ook, dus mijn sub en rearspeakers zouden er zo op kunnen (met simpele amp erbij). Alleen die prachtige center moet er dan denk ik aan geloven want tv speakers als FL/FR en zo'n beest van een center lijkt mij niet helemaal samen te gaan.

Ook dat moet ik eens een keer proberen hoe dat klinkt en welke instelmogelijkheden ik dan nog heb. Helaas zit de vakantie er weer op en het werk vraagt even teveel aandacht .... (en ook mijn andere hobbies starten nu weer op)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

nou, als het zondag regent dan ga ik die dag gebruiken om mijn set eens 90graden te draaien en te kijken wat dat met mijn geluid doet. Ik vrees.......  ::) :P 8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

blue-eyes

#210
Alleen je set? Dat lijkt me lastig met je AB, en de zijkant is ook niet het mooiste gedeelte van je apparatuur :P  >:D




;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

myself

Citaat van: Blue-Eyes op september  1, 2005, 19:51:44
Alleen je set? Dat lijkt me lastig met je AB, en de zijkant is ook niet het mooiste gedeelte van je apparatuur :P  >:D


;)
;) ;D wie weet dat 180 graden dan nog wel audiofieler is. kunnen de strooivelden nog minder invloed uitoefenen op de interne circuits  ;D
tsja als houten knoppen al hoorbaar zijn, dan is 90 graden draaien van je dozen misschien ook wel een optie  ;D ;D

Maar ik bedoel natuurlijk mijn boxen  ::)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Peerless Monster

Citaatzijkant is ook niet het mooiste gedeelte van je apparatuur

Zo niet dan wel even mooi  :P
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

myself

Citaat van: Peerless Monster op september  1, 2005, 22:48:41
Note to my self: Don't lose it!!!
wat moet ik niet verliezen  ;D ;D deze zin van je staat in je avatar  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

romulus

Beste match die ik tot nu toe gehoord heb met nautilus range in het algemeen zijn

- chord
- parasound
- classe

accuphase alhoewel een schitterend merk vind ik niet matchen, te hard/koud.

- nad : no thanks
- rotel : ok maar niet super

Citaat van: frank2 op augustus 26, 2005, 12:02:08
Myself, wat dacht je van een accuphase versterker, niet goedkoop zeer zeker wel goed, detailrijk, genoeg power enz. Staan regelmatig 2e hands te koop, er is ook een dealer in nederland welke ze 2e hands verkoopt.
esoteric, nagra, pass labs, focal, siltech

myself

Citaat van: romulus op september  2, 2005, 18:14:07
Beste match die ik tot nu toe gehoord heb met nautilus range in het algemeen zijn

- chord
- parasound
- classe

accuphase alhoewel een schitterend merk vind ik niet matchen, te hard/koud.

- nad : no thanks
- rotel : ok maar niet super

ben eigenlijk van plan om de 803's eens te horen met een chord en classe. Classe vind ik wat uiterlijk betreft er trouwens bovenuit steken maar het gaat natuurlijk om het geluid.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Citaat van: myself op september  1, 2005, 19:47:02
nou, als het zondag regent dan ga ik die dag gebruiken om mijn set eens 90graden te draaien en te kijken wat dat met mijn geluid doet. Ik vrees.......  ::) :P 8)
het was vandaag dus prachtig weer en die is dus aan het strand doorgebracht. lekker uitwaaien, maar mijn 90graden actie staat dus nog steeds op de planning
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Peerless Monster

Citaatwat moet ik niet verliezen    deze zin van je staat in je avatar

;D ;D ;D

Was naar mezelf ;).
Staat ook op mijn Ipodje...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

myself

90 graden draaien
Het was vanmiddag toch niet zo'n lekker weer, de grand prix was afgelopen en het hele weekend spookte het al door mijn hoofd om maar weer eens wat te gaan experimenten met mijn setup en te luisteren hoe dat zou zijn.

De halve set afgebroken, 1 box met grote moeite opgetild en in de andere hoek neergezet en..... waar moet ik nou met die luie stoel naartoe  ??? maar ff nog wat verder in de hoek duwen  :P (zie de foto om te zien wat ik bedoel. sorry voor de donkere foto, maar de invulflits met dit tegenlicht is niet sterk genoeg dus daarom is het zo donker). De boxen staan wat ingedraaid en staan waarschijnlijk lang niet ideaal, maar het was ook maar de 1e probeersel in deze setup.

Na alle verhalen dat dit DE oplossing voor al mijn diepte problemen zou zijn en een flinke upgrade zou zijn, drukte ik hoopvol op de play toets en de Corrs kwamen het podium op.

Om even kort te gaan, ik heb wat zaken gehoord.
- Veel meer galm. Weet niet of dit nu is zoals het opgenomen is, of dat het nu door deze opstelling komt en mijn ruimte ineens meegalmt. Soms klinkt het hierdoor meer "live" en soms alsof ik de "hall" DSP mode erop heb staan.
- De drums uit de rechtse box klinker veel voller en wat gecontroleerder
- er zit rechts meer lucht om de instrumenten. Niet wereldschokkend, maar duidelijk merkbaar. Links is er geen verschil.
- de geluidsbol van stemmen in het midden van de kamer is ronder, vooral rond van achter.

leuk eerste probeersel, voor herhaling vatbaar. Alleen de galm lijkt me iets TE overdreven en niet echt. Met Ilse de Lange was het wel heeeel erg echt, maar dat is ook een live nummer met veel galm/ruimteinfo.
Ik had een 50% verschil in geluidsupgrade verwacht en dat was het niet. Weet nu ook zeker dat mijn prioriteit bij snelheid ligt en daarna pas bij diepte. Deze opstelling heeft iets meer diepte maar dat is echt niet schokkend. De 4 dingen die ik genoemd heb waren duidelijk, de rest niet zo.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

bmateijsen

#219
Citaat van: myself op september 11, 2005, 20:19:54

Na alle verhalen dat dit DE oplossing voor al mijn diepte problemen zou zijn en een flinke upgrade zou zijn, drukte ik hoopvol op de play toets en de Corrs kwamen het podium op.

Om even kort te gaan, ik heb wat zaken gehoord.
- Veel meer galm. Weet niet of dit nu is zoals het opgenomen is, of dat het nu door deze opstelling komt en mijn ruimte ineens meegalmt. Soms klinkt het hierdoor meer "live" en soms alsof ik de "hall" DSP mode erop heb staan.
- De drums uit de rechtse box klinker veel voller en wat gecontroleerder
- er zit rechts meer lucht om de instrumenten. Niet wereldschokkend, maar duidelijk merkbaar. Links is er geen verschil.
- de geluidsbol van stemmen in het midden van de kamer is ronder, vooral rond van achter.

leuk eerste probeersel, voor herhaling vatbaar. Alleen de galm lijkt me iets TE overdreven en niet echt. Met Ilse de Lange was het wel heeeel erg echt, maar dat is ook een live nummer met veel galm/ruimteinfo.
Ik had een 50% verschil in geluidsupgrade verwacht en dat was het niet. Weet nu ook zeker dat mijn prioriteit bij snelheid ligt en daarna pas bij diepte. Deze opstelling heeft iets meer diepte maar dat is echt niet schokkend. De 4 dingen die ik genoemd heb waren duidelijk, de rest niet zo.

50% is wel erg veel vind je niet....... ? ;) Jammer dat je niet een andere versterker op de N803 hebt gezet... Alleen maar draaien van de set is een stap, maar niet voldoende natuurlijk...De N803 mag van mij gewoon veel meer juice hebben dan de AVR300 kan presteren, hoe goed deze ook is!!! 

Daarnaast kan ik het niet echt zien, maar uitgaande van je huiskamer staat de set niet evenwijdig...

Wat de galm betreft kan het hier gaan om vele oorzaken... welke allemaal, tja... daar is juist het experimenteren voor. Heb je nog  veel geschoven of heb je enkel beide luidsprekers van een nieuw plaatsje voorzien?

Over het feit dat de drums gecontroleerder klinken aan de rechterkant, er staat een bank aan de rechterkant die daar absoluut van invloed moet zijn geweest.

Persoonlijk zou ik het experiment inderdaad nogmaals doen, maar eens de versterker gewoon eens vervangen door iets wat wel potent genoeg is. Misschien dat Eric_audio je wil uitnodigen om de setup bij hem eens te proberen....  Dan kan je horen waar toe een N803 in staat is!

Groet Bjorn

R

Goede tip bjorn. lijkt me een goed plan om eens bij eric te testen.

myself

Citaat van: bmateijsen op september 11, 2005, 21:46:08
50% is wel erg veel vind je niet....... ? ;) Jammer dat je niet een andere versterker op de N803 hebt gezet... Alleen maar draaien van de set is een stap, maar niet voldoende natuurlijk...De N803 mag van mij gewoon veel meer juice hebben dan de AVR300 kan presteren, hoe goed deze ook is!!! 
ok, had 30% verwacht en een beetje overdrijven mag wel he  ;) Die andere versterker is pas een van de andere experimenten. Ik wou nu even kijken wat met mijn huidige versterker de akoestiek zou uitmaken. Als ik een andere versterker zou nemen, zou ik 2 dingen tegelijk aanpassen en dan weet je niet meer wat nu de verandering veroorzaakt heeft. Dat de 803 nog meer juice mag hebben is me duidelijk, vandaar deze test. zeg maar nr 1 van 10  ;D
Citaat
Daarnaast kan ik het niet echt zien, maar uitgaande van je huiskamer staat de set niet evenwijdig...
niet helemaal, maar wel bijna. nu heb ik het even neergezet zodanig dat het ook nog leefbaar blijft. Het blijft natuurlijk een huiskamer waarin geleefd moet worden en midden in alle gangpaden is niet echt een optie. En natuurlijk om even de WAF te testen  :D
Citaat
Wat de galm betreft kan het hier gaan om vele oorzaken... welke allemaal, tja... daar is juist het experimenteren voor. Heb je nog  veel geschoven of heb je enkel beide luidsprekers van een nieuw plaatsje voorzien?
klein beetje geschoven, maar daar was het al te laat voor. Volgende keer moet ik gewoon vroeg beginnen, zodat het savonds weer op zijn plek kan. Dit kabels over de vloer met 2 honden is niet iets wat je snachts laat liggen. als ze erachter blijven haken dan is de schade niet te overzien.
Citaat
Over het feit dat de drums gecontroleerder klinken aan de rechterkant, er staat een bank aan de rechterkant die daar absoluut van invloed moet zijn geweest.
niet helemaal. ik bedoel natuurlijk tov de oude positie. Daarbij stond de linkerbox lekker vrij en rechts wat ingebouwd en bij het verlaagd plafond. Nu stond rechts ook vrij en kon er 'lucht' bij de instrumenten en werden de drums niet iets aangezet vanwege de hoekpositie (in oude situatie dan)
Citaat
Persoonlijk zou ik het experiment inderdaad nogmaals doen, maar eens de versterker gewoon eens vervangen door iets wat wel potent genoeg is. Misschien dat Eric_audio je wil uitnodigen om de setup bij hem eens te proberen....  Dan kan je horen waar toe een N803 in staat is!
ga zeker nog wat experimenten om wat meer indrukken op te doen. Daarna kan ik ook beter onderlegd jullie aanbod overwegen.  8)
Mogelijk dat een A32 de zaak ook al lekker aan de praat krijgt. mailtje naar eric was al onderweg  ;D
Citaat
Groet Bjorn
tnx
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Citaat van: myself op september 12, 2005, 00:00:23
Mogelijk dat een A32 de zaak ook al lekker aan de praat krijgt.

Ik denk het niet optimaal, maar donderdagavond gaan we die mythe wel uit de wereld helpen ;)

garmtz

Ik had persoonlijk de speakers wat dichter bij elkaar gezet... Opstelling is alles...

Jammer dat we niet 'the whole works' bij je hebben mogen/kunnen doen, nu weet je niet spectaculair veel meer.

R

Misschien dat we donderdag nog wel even gaan schuiven. Ik zou jullie ook volledig los in kooi gaan denk ik ;)