sj0er-D's HT: 3.5 - DIY Domotica: Gordijnen, verlichting, irrigatiesysteem, etc.

Gestart door sj0er-D, januari 28, 2007, 15:27:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sj0er-D

Citaat van: JeKa op maart  7, 2008, 16:23:11
Gave plannen man! Ik ga je topic zeker volgen
whehe ik heb er zin iiinnn ;D

binnenkort: foto's van de bouw/schilderen/afwerken van mijn nieuwe zelfbouw meubel :)

sj0er-D

het meubel:

zonder enig 3d ontwerp bedacht. de maten van de stukken hout die ik nodig had gewoon op papier uitgetekend en op naar de gamma :)

Toen ik terugkwam had keurig netjes en precies op maat gezaagde mdf delen. het zagen was overigens gratis (ivm gammapas).


omdat ik heel ijverig aan het werk ging heb ik geen foto van de losse panelen ;D

vervolgens heb ik alle panelen van de nodige gaten voorzien om vervolgens een proefbouw te maken. het meubel staat hier enkel in elkaar met deuvels (heel instabiel uiteraard).



zoals je ziet bestaat de achterplaat uit 2 delen. dit om een ruimte over te laten voor kabels die immers ook van apparaat naar apparaat moeten :)

meteen daarna ben ik kleine gaatjes gaan boren om er vervolgens schroeven in te draaien (met de hand :O ik heb nog een accuschroefboormachine :( )
en man! wat is de constructie opeens stevig! ik heb er voor gezorgt dat de schroeven verzonken in het hout zitten.

vandaag heb ik alle schroefkoppen afgesmeerd met kneedbaar hout (zitten verzonken). dit omdat het er dan bij het eindresultaat schroefloos uit ziet. na het uitharden van het kneedbaar hout heb ik dit met een fijne korrel schuurpapier netjes vlakgeschuurd.

de volgende stap was de boel in de grondverf zetten:

ik heb eerst het mdf heel licht opgeschuurd en vervolgens vetvrij gemaakt. dit om het beste resultaat te maken:



in de bovenplaat zitten schroeven van boven naar beneden geschroeft.. als je ze ziet mag je het zeggen ;D



de lagen zullen overigens als volgt zijn:

________
|  center |   
|  hddvd |
|   x360  |
| receiver|
| rij dvd's |



volgende stappen:

- Alles zwart schilderen (ht vriendelijk, geen hoogglans oid ;D)
- plankdragers bedenken. ik ga er 4 planken in plaatsen. het idee tot nu toe is dit te doen door restbalkjes mdf tegen de zijwanden te schroeven/lijmen.

JeKa

Citaat van: sj0er-D op maart  8, 2008, 20:17:56
het meubel:

zonder enig 3d ontwerp bedacht. de maten van de stukken hout die ik nodig had gewoon op papier uitgetekend en op naar de gamma :)

Toen ik terugkwam had keurig netjes en precies op maat gezaagde mdf delen. het zagen was overigens gratis (ivm gammapas).


omdat ik heel ijverig aan het werk ging heb ik geen foto van de losse panelen ;D

vervolgens heb ik alle panelen van de nodige gaten voorzien om vervolgens een proefbouw te maken. het meubel staat hier enkel in elkaar met deuvels (heel instabiel uiteraard).



zoals je ziet bestaat de achterplaat uit 2 delen. dit om een ruimte over te laten voor kabels die immers ook van apparaat naar apparaat moeten :)

meteen daarna ben ik kleine gaatjes gaan boren om er vervolgens schroeven in te draaien (met de hand :O ik heb nog een accuschroefboormachine :( )
en man! wat is de constructie opeens stevig! ik heb er voor gezorgt dat de schroeven verzonken in het hout zitten.

vandaag heb ik alle schroefkoppen afgesmeerd met kneedbaar hout (zitten verzonken). dit omdat het er dan bij het eindresultaat schroefloos uit ziet. na het uitharden van het kneedbaar hout heb ik dit met een fijne korrel schuurpapier netjes vlakgeschuurd.

de volgende stap was de boel in de grondverf zetten:

ik heb eerst het mdf heel licht opgeschuurd en vervolgens vetvrij gemaakt. dit om het beste resultaat te maken:



in de bovenplaat zitten schroeven van boven naar beneden geschroeft.. als je ze ziet mag je het zeggen ;D



de lagen zullen overigens als volgt zijn:

________
|  center |   
|  hddvd |
|   x360  |
| receiver|
| rij dvd's |



volgende stappen:

- Alles zwart schilderen (ht vriendelijk, geen hoogglans oid ;D)
- plankdragers bedenken. ik ga er 4 planken in plaatsen. het idee tot nu toe is dit te doen door restbalkjes mdf tegen de zijwanden te schroeven/lijmen.

Ziet er goed uit, maar was het niet handiger geweest om eerste de dragers te maken en dan pas af te werken?

Atmoz


Meubel ziet er goed uit.
Heb je mooi gemaakt 8)

Als je zeker weet dat je de planken maar op 1 plaats wilt hebben kun je inderdaad van die latjes tegen de zijkant opschroeven.
Anders kun je ook gaatjes boren en zo'n pinnetjes erin doen zodat je alles kunt verstellen..

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

sj0er-D

het meubel is af! morgen foto's! , ik heb de apparatuur er al even voor het zicht in gezet en het ziet er  O0  uit ;D

fFarl

Citaat van: sj0er-D op maart 18, 2008, 00:52:17
het meubel is af! morgen foto's! , ik heb de apparatuur er al even voor het zicht in gezet en het ziet er  O0  uit ;D

Vandaag is morgen. Feauteaux?  8)
Panasonic TH-42PX80 | Epson TW700 | Onkyo TX-NR905 | Dreambox 8000, 7025 & 500 | PS3 60GB | KEF Q5, Q9C, Q1, AV2 | Rocket UFW-10 | Aura Bass Shakers

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71437.0

DJ-Foxx


Sjors

Citaat van: sj0er-D op maart 18, 2008, 00:52:17
het meubel is af! morgen foto's! , ik heb de apparatuur er al even voor het zicht in gezet en het ziet er  O0  uit ;D



Zeg maar tegen je baas dat je even naar huis moet om foto's te maken van je nieuwe D.H.Z. meubel  ;D ;D die ITC'ers kunnen best even zonder je  ;)





Groet, Sjors

sj0er-D

Citaat van: Sjors op maart 19, 2008, 11:51:43


Zeg maar tegen je baas dat je even naar huis moet om foto's te maken van je nieuwe D.H.Z. meubel  ;D ;D die ITC'ers kunnen best even zonder je  ;)





Groet, Sjors

whehe ging een beetje moeilijk.. zat bij een klant vandaag ;D drukdrukdrukkk :)


sj0er-D

de foto's:

audio meubel:




van normale modus naar relax modus:  O0




en voor deze:



is deze in de plaats gekomen :D :


TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

sj0er-D

Citaat van: TheSpeedSkater op maart 19, 2008, 21:51:01
Goed bezig geweest!
thanks!

op de onderste plank van het meubel zit een stekkerblok geschroeft (achter de dvd's). hier komen de resten van de kabels ook samen (los van elkaar, geen klosjes). het stekkerblok is net zo bijzonder. naar mijn mening wel wat steviger als het usual gamma stekkerblokje. stekkers zitten steviger vast, dikkere kabel, wat zwaarder (meer metaal in verwerkt?)

-Freek-

Mooi hoor! Ziet er echt heel relaxt uit nu die ruimte! Maar ligt het nou aan mij of heeft iemand je linker front gejat? ;D

sj0er-D

Citaat van: -Freek- op maart 19, 2008, 21:58:08
Mooi hoor! Ziet er echt heel relaxt uit nu die ruimte! Maar ligt het nou aan mij of heeft iemand je linker front gejat? ;D
nej hoor die staat er gewoon ;D de foto's voor de gif animatie zijn zelfs vanaf deze speaker genomen :) (met een statiefje)

er staat een stukje linkerfront op de 3e foto

-Freek-

Citaat van: sj0er-D op maart 19, 2008, 22:00:32
nej hoor die staat er gewoon ;D de foto's voor de gif animatie zijn zelfs vanaf deze speaker genomen :) (met een statiefje)

er staat een stukje linkerfront op de 3e foto
Ik was al even bang, maar gelukkig. ;D

Die stoeletjes die je hebt staan he, zitten die fijner dan een bank? Vind het wel mooi dat ze geen leuning hebben. Want een filmpje kijken met een leuk meisje is natuurlijk moeilijk als er een leuning tussen de stoelen zit ;D.

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

sj0er-D

kan
Citaat van: -Freek- op maart 19, 2008, 22:21:47
Ik was al even bang, maar gelukkig. ;D

Die stoeletjes die je hebt staan he, zitten die fijner dan een bank? Vind het wel mooi dat ze geen leuning hebben. Want een filmpje kijken met een leuk meisje is natuurlijk moeilijk als er een leuning tussen de stoelen zit ;D.
er echt prima filmpje kijken hoor met mn vriendin.. het geheel dient ook meer als bank dan als losse stoelen.. ik vind ze super zitten!

HTip

Heel mooi gedaan 8) Ziet er strak uit :D

Citaat van: -Freek- op maart 19, 2008, 22:21:47
Die stoeletjes die je hebt staan he, zitten die fijner dan een bank? Vind het wel mooi dat ze geen leuning hebben. Want een filmpje kijken met een leuk meisje is natuurlijk moeilijk als er een leuning tussen de stoelen zit ;D.

Daarom zijn er ook loveseats ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Atmoz


Looking good!!!! 8)
Erg mooi gedaan (ook de foto's) :D

Grappig ook die fade-foto...

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

joostpolletje

KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

sj0er-D


wingetje

leuk, wou dat ik zo handig was.
ik heb mijn kastje bij de ikea gehaald....... ;D

DJ-Foxx

Citaat van: sj0er-D op maart 24, 2008, 17:59:25
thanks gozers! :)

heb je eigenlijk al ooit die dts bordjes kunnen vinden / gekocht, ik heb er nog 1 over van GT hoor, lama weten oke.. ;)

sj0er-D

Citaat van: DJ-Foxx op maart 26, 2008, 22:17:17
heb je eigenlijk al ooit die dts bordjes kunnen vinden / gekocht, ik heb er nog 1 over van GT hoor, lama weten oke.. ;)
nopee.. ik ga er pas weer aan denken als ik mn nieuwe huis heb :) maar ik zal je aanbod onthouden :)

sj0er-D

update!: 2 componentkabels gemaakt :D 1 van 12 meter en 1 van 1 meter.

ingredienten:

* goeie RCA pluggen
* +/- 40 meter 75ohm coaxkabel
* wat soldeer skills ;D
* tijd ;D

resultaat: superstrak! het ziet er 100 keer beter uit als de kant en klare kabel die ik eerst gebruikte. ik zie veel meer kleur en de boel stoort niet meer :) (ik had soms een storing door (wat ik denk) een breuk in de kabel).

ook heb ik 2 stevige glasfiber toslinkkabels gekocht en een splitter omdat ik maar 1 digitale spdif aansluiting op mn receiver heb.. ook dat werkt helemaal super de 2 nieuwe kabels in de splitter, xbox360 en hddvdspeler, een kabel die ik nog had in de andere kant van de splitter en in de receiver.. werk helemaal ok!

verder heb ik nog een handmatige componentswitch "gemaakt" zodat ik makkelijk kabels kan ompluggen.. van deze constructie post ik morgen wel even foto's :)

ik ben weer helemaal happy :D