Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

skank1

Citaat van: high-q op augustus 17, 2012, 11:29:32
CI+ ??

Binnenkort maar ff een dag ergens in een weekend plannen, kunnen we met 3D en de Squeezebox aan de slag.

Mag ik vragen waarom je je htpc niet gebruikt voor muziek ipv je squeezebox?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

high-q

Citaat van: skank1 op augustus 17, 2012, 13:17:05
Mag ik vragen waarom je je htpc niet gebruikt voor muziek ipv je squeezebox?

Ik neem even aan dat die vraag aan mij gericht is gezien je mij quote:

De reden dat ik liever muziek luister via SqueezeBox is dat deze via een externe DAC het geluid doorgeeft aan de receiver. Mijn externe DAC vind ik beter klinken dan de DACs in mijn receiver. Daarnaast, hoe weinig dat ook is, vind ik het geluid van de fans in mijn HTPC storend bij het luisteren naar muziek.

De reden dat ik het met Larzie in zijn setup zou willen horen, is dat zijn HTPC betrekkelijk meer geluid produceert dan de mijne: Hardeschijf die je hoort, niet instelbare fans, etc.

Dat betekent overigens niet dat ik nooit muziek luister via HTPC  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op augustus 17, 2012, 13:30:01
Ik neem even aan dat die vraag aan mij gericht is gezien je mij quote:

De reden dat ik liever muziek luister via SqueezeBox is dat deze via een externe DAC het geluid doorgeeft aan de receiver. Mijn externe DAC vind ik beter klinken dan de DACs in mijn receiver. Daarnaast, hoe weinig dat ook is, vind ik het geluid van de fans in mijn HTPC storend bij het luisteren naar muziek.

De reden dat ik het met Larzie in zijn setup zou willen horen, is dat zijn HTPC betrekkelijk meer geluid produceert dan de mijne: Hardeschijf die je hoort, niet instelbare fans, etc.

Dat betekent overigens niet dat ik nooit muziek luister via HTPC  ;D

Met de tijd maar vervangen voor een mac mini met een ssd schijf. ;) Dat lijkt me wel wat.
Neem je ook je DAC mee of wil je gewoon de DAC van de SR8002 gebruiken? Ik ben wel benieuwd ook naar het verschil met en zonder DAC.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op augustus 17, 2012, 13:39:08
Met de tijd maar vervangen voor een mac mini met een ssd schijf. ;) Dat lijkt me wel wat.
Neem je ook je DAC mee of wil je gewoon de DAC van de SR8002 gebruiken? Ik ben wel benieuwd ook naar het verschil met en zonder DAC.

Kan prima. In de voorkamer draai ik met de MacBook Air + OSX + XBMC zonder problemen. Ondersteuning van Updates en Nightlies vind ik op OSX echter wat minder. Scheelt weer dat je een Mac kan kiezen welk OS je erop wilt draaien: OSX, Linux variant of Windows. Op mn nieuwe werkplek werk ik vanaf een MacMini met windows. Zelfs op de mooie iMac's hebben ze hier Windows 7 gezet. Beetje jammer weer!!  ::)

Doe eerst zonder DAC, kan je in de periode dat je hem van me leent ff wennen aan het geluid. Doen we daarna met DAC en daarna een keer met de Touch + TT3 (zie mijn topic) en DAC. Ben ook wel benieuwd naar de verschillen bij jou en mij in de ruimte.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op augustus 17, 2012, 14:42:00
Kan prima. In de voorkamer draai ik met de MacBook Air + OSX + XBMC zonder problemen. Ondersteuning van Updates en Nightlies vind ik op OSX echter wat minder. Scheelt weer dat je een Mac kan kiezen welk OS je erop wilt draaien: OSX, Linux variant of Windows. Op mn nieuwe werkplek werk ik vanaf een MacMini met windows. Zelfs op de mooie iMac's hebben ze hier Windows 7 gezet. Beetje jammer weer!!  ::)

Sorry hoor maar een Mac met Windows als besturingssysteem vind ik eigenlijk als vloeken in de kerk.  :laugh:

Citaat van: high-q op augustus 17, 2012, 14:42:00
Doe eerst zonder DAC, kan je in de periode dat je hem van me leent ff wennen aan het geluid. Doen we daarna met DAC en daarna een keer met de Touch + TT3 (zie mijn topic) en DAC. Ben ook wel benieuwd naar de verschillen bij jou en mij in de ruimte.

Maar met welke kabel gaan we m nou aansluiten dan?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op augustus 17, 2012, 15:30:35
Sorry hoor maar een Mac met Windows als besturingssysteem vind ik eigenlijk als vloeken in de kerk.  :laugh:

Was ook mijn eerste reactie!  :withstupid:

Citaat van: larzie op augustus 17, 2012, 15:30:35
Maar met welke kabel gaan we m nou aansluiten dan?

Met de kabel die jij gaat kopen :P
Sowieso wel een goede investering als je in de toekomst audio apart wilt gaan streamen. Apogee Wide Eye zie je veel en is niet duur.
Wat mij betreft mag je de Duet lenen tot ie verkocht is.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skank1

Citaat van: high-q op augustus 17, 2012, 13:30:01
Ik neem even aan dat die vraag aan mij gericht is gezien je mij quote:

De reden dat ik liever muziek luister via SqueezeBox is dat deze via een externe DAC het geluid doorgeeft aan de receiver. Mijn externe DAC vind ik beter klinken dan de DACs in mijn receiver. Daarnaast, hoe weinig dat ook is, vind ik het geluid van de fans in mijn HTPC storend bij het luisteren naar muziek.

De reden dat ik het met Larzie in zijn setup zou willen horen, is dat zijn HTPC betrekkelijk meer geluid produceert dan de mijne: Hardeschijf die je hoort, niet instelbare fans, etc.

Dat betekent overigens niet dat ik nooit muziek luister via HTPC  ;D

Ok fair enough
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

larzie

Bij onze mediamarkt hebben ze ook een klein schermpje neergehangen!!!



Leuk voor als tuin-ht als je een grote tuin hebt!  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

"Nu ook te zien aan de overkant van het IJsselmeer."  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Citaat van: larzie op augustus 21, 2012, 17:46:19
Bij onze mediamarkt hebben ze ook een klein schermpje neergehangen!!!



Leuk voor als tuin-ht als je een grote tuin hebt!  :D

Lol ... en wat voor leuks heb jij daar gekocht?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: RalphH op augustus 21, 2012, 18:04:06
"Nu ook te zien aan de overkant van het IJsselmeer."  ;D

:D
Wat zou die extra stadverlichting wel niet verbruiken! :blink:

Citaat van: high-q op augustus 21, 2012, 19:25:50
Lol ... en wat voor leuks heb jij daar gekocht?

Een nodige doch eenvoudige en goedkope utp kabel voor mijn plasma. Had er wel 1 maar die was een meter of 10-15 lang. Beetje erg lang :D
Nu heb ik er 1 meegenomen van 5 meter, maar dat was omdat ze die goedkopere variant niet in 1,5 of 3 meter hadden.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Citaat van: larzie op augustus 21, 2012, 19:41:24
Wat zou die extra stadverlichting wel niet verbruiken! :blink:

Inderdaad niet het toonbeeld van zuinigheid, je moet wat om op te vallen.
Al denk ik dat al onze niet geheel noodzakelijke HT'tjes ;D, ook wel het een en ander opslurpen...Paar zonnepaneeltjes zou dan wel leuk zijn.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Citaat van: larzie op augustus 21, 2012, 19:41:24
Een nodige doch eenvoudige en goedkope utp kabel voor mijn plasma. Had er wel 1 maar die was een meter of 10-15 lang. Beetje erg lang :D
Nu heb ik er 1 meegenomen van 5 meter, maar dat was omdat ze die goedkopere variant niet in 1,5 of 3 meter hadden.

Had dat ff gezegd, heb hier nog een utp krimptang en genoeg pluggen liggen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op augustus 22, 2012, 00:00:21
Had dat ff gezegd, heb hier nog een utp krimptang en genoeg pluggen liggen.

Te te te ... laat :P Ach t was "maar" 6 euro.
Als je binnenkort eens langskomt moet je je Draytek ook maar even meenemen. Ben wel benieuwd hoeveel dat scheelt tov mijn huidige modem/router.

Die Thomson die ik nu heb http://tweakers.net/pricewatch/280303/thomson-tg789vn.html is wel een modem/router in één. Dacht dat het alleen een router was. :D
Zoals je in de specs waarschijnlijk al ziet heeft deze 100 Mbps ethernet. Voor die LAN snelheid vind ik m erg aan de prijs. (189 euro)

Ik overweeg een gigabit router, maar wil eerst zien in hoeverre dit verschil maakt.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op augustus 22, 2012, 00:48:33
Ik overweeg een gigabit router, maar wil eerst zien in hoeverre dit verschil maakt.

Het verschil in jouw geval is dat Blu-ray vanaf je pc streamen wel werkt en kopiëren van pc naar htpc een stuk sneller gaat dan met je huidige router:)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Maurits

Citaat van: larzie op augustus 22, 2012, 00:48:33
Ik overweeg een gigabit router, maar wil eerst zien in hoeverre dit verschil maakt.

10x zo snel.  :P
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

larzie

De vraag is alleen of de streamingsnelheid ook verbeterd.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

#517
Beetje afhankelijk van je nas, schijven en netwerkkaart (ook gigabit?) in je pc, zeker wel.

Theoretisch haal je op 100mbit iets meer als 10MB/s (100/8). Voor het streamen van een complete BR is dit net iets te magertjes denk ik (niet getest overigens).
Maar een goeie gigabit router hoeft toch niet zo duur te zijn? Heb zelf een Buffalo van 70 euro.

Ik zou zeggen --> altijd gigabit pakken, snelheid went toch altijd.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Willy83

Heb je echt een router nodig? Als je de modem als DHCP server gebruik (apparaat wat IP adressen toewijst) en vandaar 1 kabel naar een (gigabit)switch ben je klaar. Scheelt ook de nodige euro's
| Denon AVR 3311 | CM9 | CMC2 | CM5 | ASW10CM |
| Musical Fidelity M6i | Musical Fidelity M6CD | Oppo BDP-93 |
| Transrotor Zet 3 | SME 309 | Benz Micro Glider SM | Musical Fidelity M1 VINL |
| Sonos ZP90 | Sonos Play 5 |  Sonos Play 3 | Sonos Bridge |

larzie

Citaat van: Willy83 op augustus 22, 2012, 19:26:43
Heb je echt een router nodig? Als je de modem als DHCP server gebruik (apparaat wat IP adressen toewijst) en vandaar 1 kabel naar een (gigabit)switch ben je klaar. Scheelt ook de nodige euro's

Ik wilde niet een nieuwe router alleen aangezien het apparaat een modem en router in 1 is. Maar met zo'n gigabit switch boost je de (streaming)snelheid ook?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: RalphH op augustus 22, 2012, 18:42:05
Beetje afhankelijk van je nas, schijven en netwerkkaart (ook gigabit?) in je pc, zeker wel.

Theoretisch haal je op 100mbit iets meer als 10MB/s (100/8). Voor het streamen van een complete BR is dit net iets te magertjes denk ik (niet getest overigens).
Maar een goeie gigabit router hoeft toch niet zo duur te zijn? Heb zelf een Buffalo van 70 euro.

Ik zou zeggen --> altijd gigabit pakken, snelheid went toch altijd.

Helemaal mee eens. Ik heb het zelf wel getest. Theoretisch heb je voor het streamen van BR (max 40mbps = 5mb/s) geen gigabit nodig, alleen pakt dit in de praktijk vaak anders uit ;)

Zoals Willy83 zegt kan een switch ook prima  :thumbs-up:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: larzie op augustus 22, 2012, 22:16:45
Ik wilde niet een nieuwe router alleen aangezien het apparaat een modem en router in 1 is. Maar met zo'n gigabit switch boost je de (streaming)snelheid ook?

In het geval van aanschaf van een switch, gebruik je alleen de modemfunctionaliteit van je router. Je prikt 1 uitgang van je router op de ingang van je switch voor de verdere verdeling van internet en daarna ga je met één kabel van de switch naar je PC en met één kabel van de switch naar je HTPC. Easy as that!

In je PC en HTPC zitten gbit lancards, dus dat is prima voor je gigabit verkeer. Omdat ze beiden op de switch zitten vallen ze binnen dezelfde range qua ip-adressen en kunnen ze met elkaar communiceren. 
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op augustus 22, 2012, 22:22:13
In het geval van aanschaf van een switch, gebruik je alleen de modemfunctionaliteit van je router. Je prikt 1 uitgang van je router op de ingang van je switch voor de verdere verdeling van internet en daarna ga je met één kabel van de switch naar je PC en met één kabel van de switch naar je HTPC. Easy as that!

In je PC en HTPC zitten gbit lancards, dus dat is prima voor je gigabit verkeer. Omdat ze beiden op de switch zitten vallen ze binnen dezelfde range qua ip-adressen en kunnen ze met elkaar communiceren.

Ok dus als ik het goed begrijp gaat het streamen en de LAN communicatie... bijvoorbeeld kopiëren van data via het LAN netwerk dan via de gigabit switch en compleet buiten de modem/router om die dat op dit moment regelt?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op augustus 22, 2012, 22:25:19
Ok dus als ik het goed begrijp gaat het streamen en de LAN communicatie... bijvoorbeeld kopiëren van data via het LAN netwerk dan via de gigabit switch en compleet buiten de modem/router om die dat op dit moment regelt?

Yes!
Enige wat de router nog in die keten doet is het aanleveren van internetsignaal.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op augustus 22, 2012, 22:28:03
Yes!
Enige wat de router nog in die keten doet is het aanleveren van internetsignaal.

Nice! Dan lijkt me dat idd de goedkoopste en beste oplossing! Nog bepaalde merk switches die boven andere uitspringen? Zat wat te kijken op tweakers, maar is dit wat? :

http://tweakers.net/pricewatch/80343/d-link-dgs-1008d.html

Of iemand een andere suggestie?

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT