Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

larzie

Citaat van: Pinohelmond op november  8, 2011, 12:19:51
Kerstbonus / eindejaarsuitkering komt er aan!  :D


Helaas niet voor mij. In de IT mag je vaak al blij zijn als je een chocoladeletter krijgt :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op november  8, 2011, 12:26:57
Helaas niet voor mij. In de IT mag je vaak al blij zijn als je een chocoladeletter krijgt :D

Moet je bij een ander bedrijf gaan werken, vorige kerstbonus hier was een iPad  ;)
Mooie upgrade btw! Ik ga het andersom doen btw, dedicated groep ligt er al ... nu nog het stekkerblok  :laugh:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op november  8, 2011, 12:29:44
Moet je bij een ander bedrijf gaan werken, vorige kerstbonus hier was een iPad  ;)
Mooie upgrade btw! Ik ga het andersom doen btw, dedicated groep ligt er al ... nu nog het stekkerblok  :laugh:

Haha denk alleen dat de dedicated groep bij mij nog wel even gaat duren ;) Zal ook wel redelijk wat kosten het materiaal daarvoor.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

blue-eyes

Citaat van: larzie op november  8, 2011, 13:11:13
Haha denk alleen dat de dedicated groep bij mij nog wel even gaat duren ;) Zal ook wel redelijk wat kosten het materiaal daarvoor.

Dedicated group kost niet zoveel, in verhouding. Ik was ongeveer 300 euro kwijt, 3 groepen, afgemonteerd en al. Ongeveer 60mtr (schat ik) kabel (Belden, 3*4mm2) getrokken.
Furutech stoppen (wederom uit mijn hoofd).

300 euro blijft veel geld uiteraard, maar bedenk wel dat ik 3 groepen heb en erg veel meters aan kabels.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

larzie

Citaat van: Blue-Eyes op november  8, 2011, 13:16:09
Dedicated group kost niet zoveel, in verhouding. Ik was ongeveer 300 euro kwijt, 3 groepen, afgemonteerd en al. Ongeveer 60mtr (schat ik) kabel (Belden, 3*4mm2) getrokken.
Furutech stoppen (wederom uit mijn hoofd).

300 euro blijft veel geld uiteraard, maar bedenk wel dat ik 3 groepen heb en erg veel meters aan kabels.

Ok dat valt inderdaad nog mee. Had inderdaad op meer gerekend. Denk dat de afstand van de meterkast tot aan het punt van de WCD dan ongeveer een meter of 5 zal zijn. Heb je de kabel ook nog door een afschermende pvc buis oid getrokken?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

erik s.

Citaat van: Blue-Eyes op november  8, 2011, 13:16:09
Dedicated group kost niet zoveel, in verhouding. Ik was ongeveer 300 euro kwijt, 3 groepen, afgemonteerd en al. Ongeveer 60mtr (schat ik) kabel (Belden, 3*4mm2) getrokken.
Furutech stoppen (wederom uit mijn hoofd).

300 euro blijft veel geld uiteraard, maar bedenk wel dat ik 3 groepen heb en erg veel meters aan kabels.
da's vast niet inclusief de 60 meter Belden... :)
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

larzie

Citaat van: erik s. op november  8, 2011, 13:50:48
da's vast niet inclusief de 60 meter Belden... :)

Erik wat is jouw indicatie van de prijs van het materiaal wat nodig is mocht ik dat willen aanleggen vanaf de meterkast tot ongeveer een meter of 5 verder? Ik heb geen 60 meter Belden nodig verwacht ik  :clapping:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

erik s.

Citaat van: larzie op november  8, 2011, 13:55:22
Erik wat is jouw indicatie van de prijs van het materiaal wat nodig is mocht ik dat willen aanleggen vanaf de meterkast tot ongeveer een meter of 5 verder? Ik heb geen 60 meter Belden nodig verwacht ik  :clapping:
ca. 250 euro.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

larzie

Citaat van: erik s. op november  8, 2011, 14:50:22
ca. 250 euro.

Ok thanks! Weet ik iig dat het wel een optie is om in een tussenstadium mooi te gaan doen. Misschien dat ik dan van de WCD wel een VCD maak :D Een mooie contactdoos die netjes in de vloer zit geïntegreerd.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Heeft er iemand trouwens een idee over wat voor soort plaatmateriaal ik het beste kan gebruiken mocht ik mijn zolder willen isoleren/afwerken? Rekening houdend met de gedachte dat er misschien wel een ht kamer ooit komt? En ook voor de vloer? Ben wel benieuwd of iemand bepaalde goede (of slechte) ervaringen heeft met bepaalde materialen met name ivm akkoestiek.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Je zou in dit topic eens bij anderen moeten kijken hoe ze de bouw van hun HT aan hebben gepakt en waarom ze bepaalde beslissingen hebben gemaakt, is genoeg over te vinden. Ook buiten dit forum is genoeg informatie te vinden. Kijk bijvoorbeeld eens hoe home recording studio's worden gemaakt of zoek hier naar op youtube. Met een aantal slimme zoektermen vind je genoeg.

Een aantal voorbeelden:

*. Building a home theater
*. Building a home recording studio
*. Home theater acoustics
*. Soundproofing a room
    etc.

Het is belangrijk om van tevoren voor jezelf helder te hebben wat het doel is van de ruimte en aan welke onderdelen je tijdens de bouw (extra) aandacht wilt geven. Om een indicatie te geven: ik ben zelf meer dan een jaar bezig geweest met alleen het uitzoekwerk. Hierbij heb ik op allerlei mogelijke manieren naar informatie gezocht en me laten inspireren door verschillende projecten. Dit helpt je zowel bij het kiezen van materiaal als bij het plannen van je project.

Afhankelijk van je materiaalkeuze en of je ervoor kiest om het project zelf helemaal aan te pakken of onderdelen door anderen te laten doen, kan je voor jezelf een berekening maken wat het project je gaat kosten. Hierin kan je zo ver gaan als je zelf wilt of wat je budget je toe laat.

Beetje uitgebreid antwoord, maar volgens mij heb je nog wel even ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op november 10, 2011, 12:09:54
Beetje uitgebreid antwoord, maar volgens mij heb je nog wel even ;)

Als ik de eindejaarsloterij win is het allemaal zo klaar :D Dan bouw ik gewoon een ht ruimte en daarna de rest van het huis eromheen  :clapping:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Ik zal jouw topic ook weer even een trapje geven ... Hoe staat het met de gordijnenjacht?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skyfox

Citaat van: larzie op november 10, 2011, 12:15:37
Als ik de eindejaarsloterij win is het allemaal zo klaar :D Dan bouw ik gewoon een ht ruimte en daarna de rest van het huis eromheen  :clapping:
Lol, die prijs in de loterij heb ik al gereserveerd  ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

larzie

Citaat van: high-q op november 16, 2011, 10:48:33
Ik zal jouw topic ook weer even een trapje geven ... Hoe staat het met de gordijnenjacht?

Als je trapje nu maar wel goed aansluit hahaha :D (inside-joke)
Mijn moeder belde me gister en zei dat mijn oma een werkster heeft in het verzorgingshuis waar ze zit en die is pro naaister. Mijn oma zei dan laat ik haar die gordijnen wel voor je naaien en betaal ik het wel. Vet lief he van mijn oma? :pompom: Dus het is alleen een kwestie van de materialen aanschaffen.

Mijn oom ook meteen gevraagd of hij met de tijd een aparte groep voor mijn hifi wilde aanleggen en dat was ook geen enkel probleem.

Kennis nog even vragen voor de kozijnen boven. Geloof dat mijn andere oom als hij tijd had nog wat met openslaande tuindeuren zou regelen voor me en misschien dat hij ook wel wil helpen met isoleren van mijn zolder. Alhoewel we dat ook wel kunnen.

Zo hou je iedereen een beetje bezig he :D

Wil eens kijken in hoeverre het mogelijk is om op zolder een ht kamer met de tijd te maken. Isoleren en nieuwe dakramen was ik sowieso met de tijd al van plan.

Citaat van: skyfox op november 16, 2011, 13:35:24
Lol, die prijs in de loterij heb ik al gereserveerd  ;)

Ik neem ook genoegen met de 2e prijs :pompom:

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Pinohelmond

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

high-q

Citaat van: larzie op november 16, 2011, 15:45:24
Als je trapje nu maar wel goed aansluit hahaha :D (inside-joke)
Mijn moeder belde me gister en zei dat mijn oma een werkster heeft in het verzorgingshuis waar ze zit en die is pro naaister. Mijn oma zei dan laat ik haar die gordijnen wel voor je naaien en betaal ik het wel. Vet lief he van mijn oma? :pompom: Dus het is alleen een kwestie van de materialen aanschaffen.

Mijn oom ook meteen gevraagd of hij met de tijd een aparte groep voor mijn hifi wilde aanleggen en dat was ook geen enkel probleem.

Kennis nog even vragen voor de kozijnen boven. Geloof dat mijn andere oom als hij tijd had nog wat met openslaande tuindeuren zou regelen voor me en misschien dat hij ook wel wil helpen met isoleren van mijn zolder. Alhoewel we dat ook wel kunnen.

Zo hou je iedereen een beetje bezig he :D

Wil eens kijken in hoeverre het mogelijk is om op zolder een ht kamer met de tijd te maken. Isoleren en nieuwe dakramen was ik sowieso met de tijd al van plan.



Trapje en inside-joke .... help me es ff ...

Altijd fijn dat familie leden kunnen helpen met dat soort dingen. Wat betreft de HT op zolder, je bent laatst toch bij Joris geweest? Zijn topic staat nu een slotje op, maar je kan nog wel lezen welke stappen hij heeft ondernomen tijdens zijn verbouwing.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op november 16, 2011, 16:02:11

Trapje en inside-joke .... help me es ff ...

Altijd fijn dat familie leden kunnen helpen met dat soort dingen. Wat betreft de HT op zolder, je bent laatst toch bij Joris geweest? Zijn topic staat nu een slotje op, maar je kan nog wel lezen welke stappen hij heeft ondernomen tijdens zijn verbouwing.


Je had toch problemen met de aansluiting van je trapje van je ht kamer naar de kamer erboven?

Ik was trouwens al begonnen aan het 170 pagina's tellende boekwerk van Joris :D

Citaat van: Pinohelmond op november 16, 2011, 15:59:47
Sorry, is ook al gereserveerd  ;)

Vandaar dat ik nooit wat win als iedereen die prijzen reserveert  :nopompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op november 16, 2011, 18:11:13
Je had toch problemen met de aansluiting van je trapje van je ht kamer naar de kamer erboven?

Ik was trouwens al begonnen aan het 170 pagina's tellende boekwerk van Joris :D

Oh lol, ander soort trapje  :hehe:

Zoek de overeenkomsten met jouw ruimte en gebruik de oplossingen voor je eigen project  :)

Van de week trouwens weer begonnen met Naruto Shippuuden, ik liep een beetje achter. Was bij ep. 175 blijven hangen, maar ben nu bij 219 van 234  ;D Gaat lekker zo achter elkaar kijken. Niks verklappen he!!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op november 16, 2011, 20:46:13
Oh lol, ander soort trapje  :hehe:

Zoek de overeenkomsten met jouw ruimte en gebruik de oplossingen voor je eigen project  :)

Van de week trouwens weer begonnen met Naruto Shippuuden, ik liep een beetje achter. Was bij ep. 175 blijven hangen, maar ben nu bij 219 van 234  ;D Gaat lekker zo achter elkaar kijken. Niks verklappen he!!

Zal niet verklappen dat het bijna allemaal saaie fillers zijn  :angel:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

erik s.

Citaat van: erik s. op oktober 31, 2011, 15:26:44
je mag 'm meen ik wel direct aan de kabel zetten, maar je mag de kabel en stekkerdoos niet op de muur vast zetten of zo.
zal eens bij Ron( Kemp) navragen.
de kabel van de audiogroep moet dus eerst naar een WCD, moet achter de aardlek en een los liggend netsnoer moet flexibele aders hebben.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

HTip

Citaat van: erik s. op november 17, 2011, 09:53:49
de kabel van de audiogroep moet dus eerst naar een WCD, moet achter de aardlek en een los liggend netsnoer moet flexibele aders hebben.
Dus toch. Bedankt voor het navragen :thumsb-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Had een of andere bluray gedownload met allemaal dts-hd mstr videos. Stonden wel coole dingen op voor surround met name band of brothers. Echt nice. De blu-ray heet: "DTS Blu-ray Demonstration Disc #14 - CES 2010 [AVC 1080p DTS-HD MA 7.1][GrupoHDS]"

Maar ook een gave clip van Iron Maiden in Argentinië. Geweldige show en publiek daar is fantastisch ook.



En een gekke clip van Talking Heads:

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

mtissink

Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT