HTMIMIC - het kriebelt

Gestart door mimic, november 6, 2006, 21:23:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yorkie13

#600
je kan eens kijken naar de JM lab Cobalt 806S.

of de SR30 surrounds

Sjaudio

Citaat van: mimic op september 14, 2010, 19:52:06
Ja he :)

Geld voor rears heb ik niet, maar toch stiekem wel aan het kijken! Enig idee wat de goedkoopste JMlab met dezelfde tweeter is ? :)

Voordat je iets gaat kopen, of ook maar over na gaat denken zou ik deze keer eerst even een maandje wachten.
Ik zie het zo gebeuren dat de Electra's binnen een maand weer tekoop staan. ;D

yorkie13

Nee , juist niet.
Dan heeft hij een complete Electra surround set :D

mimic

Hey ik heb best lang met mijn Epossen gedaan :)

Ik moet echt heel heel heel erg wennen aan de dynamiek en het hoog. Heb net een ander stukkie LS kabel er bij geprikt. Bij de Groef hadden ze iets nieuws, een eigen kabel. Het ziet er uit als koper, maar dat schijnt het niet te zijn. Meer wilde hij niet kwijt.

Heb ook nog ergens een Pro-ject USBbox gevonden voor, daar ben ik nu mee aan t klooien :) Nog geen zinnig woord te zeggen!
KEF LS50W - Velodyne DD12

Douma

Citaat van: mimic op september 15, 2010, 21:45:33
Hey ik heb best lang met mijn Epossen gedaan :)

Ik moet echt heel heel heel erg wennen aan de dynamiek en het hoog. Heb net een ander stukkie LS kabel er bij geprikt. Bij de Groef hadden ze iets nieuws, een eigen kabel. Het ziet er uit als koper, maar dat schijnt het niet te zijn. Meer wilde hij niet kwijt.

Heb ook nog ergens een Pro-ject USBbox gevonden voor, daar ben ik nu mee aan t klooien :) Nog geen zinnig woord te zeggen!

Ajajaj, veel te veel veranderingen in een keer. Denk erom dat je hersenen niet overbelast en het spoor bijster raken. ;)
"Nothing lasts, but nothing is lost."

solitaire

"geen zinnig woord te zeggen" ... "denk erom dat je hersenen niet overbelast" ...
nou nou, moet er nou weer zo hard gereageerd worden :D ;)



Maar 'k ben het absoluut met Douma eens dat veranderingen loststaand doorgevoerd makkelijker op werking en waarde in te schatten zijn, waarbij je bij meerdere tegelijkertijd uitgevoerde wijzigingen door het onderlinge samenspel je oorzaak en gevolg van je handelen al snel kwijt bent ...

Geniet van de muziek !



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Robbert54

adviesje. eerst een tijdje wennen/genieten/ dan pas weer verder kijken.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

mimic

Goed, hier komt dan mijn "voorlopige" review. Ik zal wat opvallende zaken aanhalen, maar een eind-oordeel zal op zich laten wachten. Laat ik wederom aankaarten dat ik relatief onervaren ben, eigenlijk zal het onderstaande alleen gebaseerd zijn op een vergelijk met de Epossen.

JM Lab Electra 926;

Looks.

Geweldig degelijk, mooi afgewerkt en een voor mij prachtig design. Loodzwaar en precies de afmetingen die ik zocht, niet te breed en diep wel hoog en "groot". Natuurlijk is het uiterlijk ondergeschikt aan het uiteindelijke doel, maar voor mij telt telt het mee! Luidsrpekers voor zoveel geld moeten er voor mij "high-end" uitzien. Tenslotte is de muzikale waarneming erg subjectief, als het er mooi uitziet kan het best wel eens nog mooier klinken. ( al zal dit voor sommigen anders zijn )


Klank

De JM Lab Electra 926 is ongelooflijk gedetailleerd. Ik merk ruis in opnames waarvan ik zeker wist dat ze totaal "zwart" waren opgenomen. Details die nooit mijn aandacht trokken worden met een bijna beangstigende precisie weergegeven. Waar ik in eerste instantie dacht dat alleen de zangeres opgenomen was blijkt er nu ineens een zeer subtiele brush mee te draaien ergens ver rechts achterin de zaal. 

Mede door deze verhoogde resolutie is het stereobeeld gigantisch, ik begin volgens mij zelfs een bepaald gevoel voor "dimensie" waar te nemen in de opnames. Met getrucde muziek ( moderat/ trentmoller/ enz ) kan dit soms wel erg overdreven klinken, maar met live opnames is dit fantastisch. De Electra lijkt veel minder last te hebben van de geringe ruimte waarin ze spelen, sterker nog; soms met mijn ogen dicht lijkt mijn HT ruimte veel groter te zijn. Interessante mind fuck!

Een ander opvallend detail is het laag, tot een Hz of 40-50 is er een totaal nieuwe ervaring. Ik heb nooit gehoord dat er zoveel "laagjes" laag zijn. Onder een drumstel zit nog een basgitaar, en daaronder zit sporadisch nog meer informatie. Deze hoeveelheid informatie is wennen, het gaat absoluut lager maar klinkt minder "warm". Strak en gedetailleerd dat zeker, de epos was veel rommeliger.

Voorlopige conclusie

Uit mijn kleine verslagje is op te maken dat de Electra`s veel "cleaner" zijn. Ik krijg zeer veel informatie te voorduren. De resolutie is velen malen hoger en dit zorgt ervoor dat ik vrijwel elke cd opnieuw ervaar.

Echter;

ik ben het niet gewend, ik vind het wat "druk", voorlopig vind ik het misschien zelf teveel van het goede met muziek. Voor films zijn dit de ideale weergevers, zonder twijfel! Als Audicien weet ik dat er simpelweg tijd nodig is om te wennen aan deze nieuwe informatie, dus die tijd gun ik mijzelf ook.
KEF LS50W - Velodyne DD12

Xander32

Neem idd. de tijd om te gewennen. Al betwijfel ik of dat heel veel gaat brengen: ik lees in jouw verslag, tussen de regels door, dat het momenteel nog niet echt helemaal naar jouw zin is. Als daar nu kort na aanschaf al wat irritatiepuntjes zijn vrees ik het ergste.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sjaudio

Ik ben het eens met Sander, gedetailleerd en veel resolutie is niet voor iedereen de weg na succes. Ik heb soortgelijke Focal speakers gehad en kon er niet aan wennen, zelfs na een half jaar niet. Van mij mag er best wat detail missen als het daardoor muzikaler en met meer gevoel speelt.

mimic

KEF LS50W - Velodyne DD12

S@m

Een mooie solid core koperen interlink proberen...

Sjaudio

Citaat van: S@m op september 18, 2010, 18:39:25
Een mooie solid core koperen interlink proberen...

Heeft inderdaad effect, maar zal het probleem grotendeels niet oplossen. Je kan een luidspreker niet veranderen met een interlink of speaker kabel, de resolutie zal hetzelfde blijven, ook al is het hoog dan iets getemd.

Douma

#613
Citaat van: mimic op september 18, 2010, 10:26:26
Ik ben het niet gewend, ik vind het wat "druk", voorlopig vind ik het misschien zelf teveel van het goede met muziek. Voor films zijn dit de ideale weergevers, zonder twijfel! Als Audicien weet ik dat er simpelweg tijd nodig is om te wennen aan deze nieuwe informatie, dus die tijd gun ik mijzelf ook.

Ik zal je luidsprekers volgende week zelf mogen beluisteren. Bovenstaande doet mij denk aan mijn ervaring met de Musical Fidelity A3.2 op mijn Klipsch luidsprekers. Een openener geluidsbeeld, meer detail, gecontroleerder laag, maar er was onrust in het gehele plaatje. Waardoor het niet prettig luisteren was. Nou heb ik McIntosh nog niet als onrustig beschreven zien worden, dus dat zal niet direct het probleem zijn. Maar het kan een ongelukkige combinatie van componenten en/of kabels of akoestiek zijn. Volgende week eens kijken of we tijd hebben om te experimenteren met een andere bron en eventueel andere versterker.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Xander32

De Focals die ik heb mogen horen gaven allen veel detail en zaten allen aan de heldere kant van neutraal. Allicht de Focal-sound ¿
Daar dien je dan rekening mee te houden betreft de plaatsing, match met versterking, bron en bekabeling.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mimic

#615
Ik ben zeer benieuwd naar de ervaring van een iets meer getrained oor. Douma, je bent welkom :)

Ik heb zojuist weer lekker met mijn mooie wederhelft een filmpje gekeken. De Electra`s doen wat ze eigenlijk natuurlijk het meeste doen ( films ) echt ongekend goed! Ik denk dat ik 2.0 ( met de electra`s ) al mooier vind klinken als de oude 5.1 setup.

Stiekem denk ik dan toch, oei wat zou er gebeuren met een vergelijkbare tweeter als rear. Oh en laten we de BK Monolith niet vergeten vanaf volgend weekend :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

solitaire

Ben je al aan het schuiven geweest ? Take it easy, vandaag schuiven, weekje luisteren, na een week de plaatsing nog eens nalopen. Een exacte opstelling doet veel.



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Douma

Citaat van: mimic op september 19, 2010, 21:57:15
Ik ben zeer benieuwd naar de ervaring van een iets meer getrained oor. Douma, je bent welkom :)

Ik ga vandaag kijken of ik voor donderdag een auto kan regelen.

Citaat van: mimic op september 19, 2010, 21:57:15
Stiekem denk ik dan toch, oei wat zou er gebeuren met een vergelijkbare tweeter als rear.

Ik zou die gevaarlijke gedachten eerst maar even proberen te onderdrukken. ;)
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Xander32

#618
Citaat van: solitaire op september 19, 2010, 23:48:17
Ben je al aan het schuiven geweest ? Take it easy, vandaag schuiven, weekje luisteren, na een week de plaatsing nog eens nalopen. Een exacte opstelling doet veel.



Wolf

:withstupid:


En de match met de overige componenten en de akoestiek ... heb hier ook Focals gehad, en deze bleken daarvoor behoorlijk gevoelig; in eerste instantie  het zelfde ervaren als de TS. Maar door een juiste match met versterking, bron en bekabeling, een vloerkleed en (lach niet) soms een plaid over de 46 inch plasma die tussen de frontspeakers hing, een heel prettig resultaat. Dat laatste in 2.0, tijdens het afspelen van een dvd of bd i.c.m. meerkanaals geluid heb ik dat plaid nogal als storend ervaren :D.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

B.

Citaat van: Xander32 op september 20, 2010, 10:44:37
:withstupid:


Offtopic:

Het  :withstupid: icoon wilt zeggen dat je het niet eens bent met degeen boven je. Maar zo bedoel je het kennelijk niet.
Veel mensen zie ik deze emoticon verkeerd gebruiken.

Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/I'm_with_Stupid

Roger Black

Citaat van: B. op september 20, 2010, 11:21:22
Offtopic:

Het  :withstupid: icoon wilt zeggen dat je het niet eens bent met degeen boven je. Maar zo bedoel je het kennelijk niet.
Veel mensen zie ik deze emoticon verkeerd gebruiken.

Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/I'm_with_Stupid

Offtopic:

Maar ik lees het toch echt anders.
Citaat" i am stupid enough to still stay with or be with him or her, or at least put up with their stupidity"

Similarly, posting "I'm with stupid" on an internet forum communicates this idea about the previous post or the person who posted it.
Je vind hem/haar of de mening 'stom' maar je hoort er wel bij, m.a.w. Stom maar mee eens. Je bent er niet trots op, je schaamt je er wellicht voor, maar mee eens ben je wel.  ;D

B.


Roger Black


S@m


Xander32

Citaat van: B. op september 20, 2010, 11:21:22
Offtopic:

Het  :withstupid: icoon wilt zeggen dat je het niet eens bent met degeen boven je. Maar zo bedoel je het kennelijk niet.
Veel mensen zie ik deze emoticon verkeerd gebruiken.

Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/I'm_with_Stupid
Ok, thx: weer wat geleerd. Ik gebruik betreffende emoticon dus structureel verkeerd  8). Wel heel consequent.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT