Nieuwe lens voor canon

Gestart door CineSmurf, december 6, 2009, 17:52:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CineSmurf

Binnen nu en een a twee jaar wil ik mijn huidige fototoestel upgraden (canon EOS 300D) naar iets nieuwers en beters (zoals het er nu voorstaat zou het de 7D worden).

Op dit moment heb ik twee lenzen bij mijn canon:
- de standaard 18-55 lens
- Een 80-200 lens die nog bij mijn oude EOS 300 (dus zonder D) hoorde.

Ik zou wel een nieuwe lens willen kopen, vooruitlopend op een upgrade van mijn toestel, maar geen idee waar te beginnen en wat op het moment goede lenzen zijn.

Op zich zou het handig zijn als ik één lens ipv twee heb, dus bijvoorbeeld de nieuwe 18 - 200 van Canon, of wellicht het sigma of tamron alternatief.

Maar na het lezen van de review op dpreview vraag ik me af of het verstandig is één lens te kopen, of wellicht een lens met iets groter zoom, maar niet ter vervanging van beide, bijvoorbeeld de 18 - 135. Is die dan veel beter qua kwaliteit?

Wie brengt me op ideeen?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

denoontje

Heb net op vakantie een 24-105 meegenomen
Ben nu met de foto's bezig om te zien of ik hiermee voldoende uit de voeten kan:
inzoomen digitaal
stitchen voor groothoek

zou zelf nog een grote tele en een macro willen...

Let op dat als je full frame body koopt je lenzen er ook geschikt voor zijn.

Rob Eric Blank

24mm op een crop body is weinig groothoek.

HermanW.

Ik denk dat de 7D meer waard is dan een 18-200. Ik snap je voorkeur voor één lens, maar een ultrazoom is echt een compromis lens. Bovendien heb een vrij matige review gelezen op van deze lens op DPreview.com.
Een echte betaalbare toppers is m.i. bijvoorbeeld de Tamron 17-50 2.8. Super scherp én lichsterk. Bovendien nu ook met IS verkrijgbaar. Je zou dan voor het telebereik een 70-300 kunnen overwegen. Bijv. de Sigma Apo. 

CineSmurf

Daar zat ook precies mijn twijfel, vandaar de vraag.  ;)  Als ik voor de twee-lenzen optie ga zou ik het liefst voor wat overlap gaan. Ik had vroeger naast mijn 80-200 ook een 28-105, de overlap zorgt ervoor dat je van te voren redelijk kan inschatten of je voor tele-zoom of groothoek-zoom kan gaan.

Wellicht inderdaad goed om een mooie 17-50 te nemen. Ga daar wel eens induiken inderdaad. @denoontje. Goede tip om qua toekomst goed te letten op of ze voor full frame geschikt zijn.

Zelf vindt ik 24 ook te weinig groothoek om ook voor kinder/familie foto's geschikt te zijn.

Hoe zijn die standaardlenzen die in de kit worden meegeleverd? Op zich is 15 - 85 of 15 - 135 natuurlijk al een prima bereik.

Dank, mijn zoektocht gaat verder....
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

denoontje

Citaat van: Rob Eric Blank op december  7, 2009, 09:32:14
24mm op een crop body is weinig groothoek.

klopt wel, dit miste ik af en toe op akantie.

Ben aan het stitchen/mergen  geslagen met photoshop maar is niet altijd even ok.
Als ik 30 foto's in lees in raw trekt de pc het niet meer ;-)
Ook kan hij niet altijd alles berekenen.

Tja wordt ook  voor mij een wensenlijst:
- groothoek, macro, tele

Rob Eric Blank

Citaat van: denoontje op december  7, 2009, 15:47:42
klopt wel, dit miste ik af en toe op akantie.

Ben aan het stitchen/mergen  geslagen met photoshop maar is niet altijd even ok.
Als ik 30 foto's in lees in raw trekt de pc het niet meer ;-)
Ook kan hij niet altijd alles berekenen.

Tja wordt ook  voor mij een wensenlijst:
- groothoek, macro, tele

Stichen is verre van ideaal. Anders waren er een stuk minder groothoekjes verkocht.

Ik vind 28mm op mijn D700 al te weinig. Denk nu aan de 14-24 f2.8, alleen is weer een klap geld.