C-Wave technology Naar je set luisteren zonder mogelijke gezondheidsschade?

Gestart door vanzomereng, april 16, 2024, 15:25:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mediator

Nou over het algemeen valt dat wel mee Hans. Er zitten hier natuurlijk best een paar eigenwijze niet te overtuigen mensen. Mezelf inbegrepen  :D #zelfspot uit.

Mao

Citaat van: Mediator op mei  3, 2024, 18:17:09Ik kan hier op verschillende manieren naar kijken. Laat ik mijn kijk erop geven als amateur muzikant. Dan kun je niet anders dan lachen om dit soort audiofiel geneuzel. We hebben het over muziek mensen, muzikanten. Dit is overgoten een zweverig sausje en dat is nu voor mij precies waar ik op afknap. En natuurlijk proberen muzikanten muziek neer te zetten die betekenisvol is op wat voor manier dan ook. En natuurlijk kan muziek je rust, emotie en dergelijke brengen. Maar spreken over helende eigenschappen van muziek. Het lijkt Jomanda wel. Verder zal het best zo zijn dat het goed klonk daar. Zoals hierboven werd aangegeven 'het zal wel beter klinken dan het origineel'. En wat ik er dan aan toevoeg 'in de jaren vijftig van de vorige eeuw was er al goed geluid'. Maar dit is mijn mening hè. En nu gaat het leven weer verder.

Ik sluit mij hier volledig bij aan. Muziek is emotie. Ben een 30 jaar lang werkzaam geweest in de pro audio uit liefde voor muziek. Heb denk ik best wel een goede audio set. In de jaren 50 hadden ze niet de middelen om geluid vast te leggen, maar wel de creativiteit. Luister een hoe die opnames klinken...je zal je verbazen. Beter dan die zgn audiofiel opgenomen zooi. Ben een 10 jaar geleden naar USA geweest en heb daar heel wat opname studio's bezocht en wat veteraren gesproken. Je wil niet weten bijvoorbeeld met wat voor "Studio Monitoren" dat is opgenomen laat staan de interlinks enz. vraag mij ook wel eens af of audiofielen luisteren naar hun set of naar de muziek.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RZeemering

Maar je kan er wel erg goed geëmotioneerd van raken.
Zowel op een hele goede set als een hele slechte. Dat is het leuke van muziek :)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Mediator

Citaat van: chansig op mei  4, 2024, 09:04:00Muziek is geen emotie. Sorry.

Gr. Hans

Waarom niet Chansig? Met dance: vrolijk, ritmisch, voetje meebewegen Met Metal: headbangen, yeah baby. Met bepaalde gevoelige muziek geraakt worden. Zomaar een aantal voorbeelden maar toch allemaal emotie.

Dura

Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: Mediator op mei  4, 2024, 11:13:53Waarom niet Chansig? Met dance: vrolijk, ritmisch, voetje meebewegen Met Metal: headbangen, yeah baby. Met bepaalde gevoelige muziek geraakt worden. Zomaar een aantal voorbeelden maar toch allemaal emotie.

Ja maar niet van de muziek. Zou wat zijn als de voetballers elkaar allemaal doodschoten.

Citaat van: Dura op mei  4, 2024, 12:07:48Voetbal is ook geen oorlog!

Ik snap de beeldspraak...maar er zijn mensen die echt denken dat muziek emotie is. Idem voor weergave. Mediator blijkt het ook te vinden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: RZeemering op mei  4, 2024, 10:05:28Maar je kan er wel erg goed geëmotioneerd van raken.
Zowel op een hele goede set als een hele slechte. Dat is het leuke van muziek :)

Precies dit...herkenbaar.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mediator

Klopt zie ik anders. Muziek wordt gemaakt om op één of andere manier betekenisvol te zijn. Dat is de intentie van de maker. Dat komt wat mij betreft op die manieren soms over. Dan kan het ook om een vette beat gaan die puur op gehoor zo is gemaakt. Gewoon om lekker te klinken. Echt goede muzikanten of schrijvers van muziek laten niet veel aan het toeval over. Ik snap wel dat er mensen zijn die muziek niets doet of in ieder geval niet op de manier waarop ik het ervaar maar die zitten meestal niet in de hifi of high end of de muziek.

chansig

Je mag vinden wat je wilt. Maar het is onzin als je er feitelijk naar kijkt. Als beeldspraak etc helemaal prima. Maar kloppen doet het niet.

Een auto heeft geen emotie, fiets idem, motor ook niet etc, etc. Dat ik 's nacht ik mijn bed plas van spanning als ik de dag erop een mooie racefiets ga halen komt niet door de fiets. Komt omdat mijn emoties op mijn blaas slaan...:)

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

minplus

Feitelijk idd.
Muziek kan een expressie van emotie zijn, net als schreeuwen.
Waarbij ik bij gangsta-rap wel de emotie zie maar het niet als muziek ervaar. Meer als geschreeuw.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Mediator

Voor mij net zoiets als zeggen dat theater of toneel geen emotie is. Voor mij ligt dat gewoon anders, net als muziek. Hoezeer ik normaliter ook vanuit het hoofd redeneer. Bij dit soort dingen is dat gewoon die modus uit. Het zijn intermenselijke dingen. Dus bij een auto ligt het misschien voor mij ook anders.

RZeemering

Citaat van: Mediator op mei  4, 2024, 17:31:09Voor mij net zoiets als zeggen dat theater of toneel geen emotie is. Voor mij ligt dat gewoon anders, net als muziek. Hoezeer ik normaliter ook vanuit het hoofd redeneer. Bij dit soort dingen is dat gewoon die modus uit. Het zijn intermenselijke dingen. Dus bij een auto ligt het misschien voor mij ook anders.
Ik denk dat jij iets verward. Muziek heeft geen emotie. Het menselijk brein maakt er emotie van.
Dat jij geëmotioneerd raakt van muziek wil niet zeggen dat muziek dat ook is.
Het kan ook wel gemaakt worden met de intentie emotie uit te lokken maar muziek zelf. De volgorde van tonen en noten is geen emotie.
Muziek, een auto, een bloem, een overleden bekende ze hebben allemaal zelf geen emotie. Dat je er geëmotioneerd van raakt is iets anders.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Mediator

Je hoeft mij niet te overtuigen hoor. Prima dat je vindt wat je vindt. Voor mij geldt het anders. Als muziek geen emotie is dan had ik nooit begonnen met muziek maken. Dan had ik passief, alleen blijven luisteren.

chansig

Yep jij was nooit begonnen. Het instrument maakt het niet uit, had geen verdriet gehad.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RZeemering

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mediator


RZeemering

Heerlijk technisch en wetenschappelijk dit  :P  :hehe:
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Mediator


chansig

Gevoel is zeker ingewikkeld. Daarom vermijden. Komt alleen maar ellende van.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dura

Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

chansig

Nee, jouw posts zijn irritant.😂

Maar irritant weet ik niet maar simpel/makkelijk wel en daarom zeg je dus sorry.

Maar zoals blijkt is het niet voor iedereen een open deur.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

De muziek is een middel om een emotie mee op te roepen.

Citaat van: Mediator op mei  4, 2024, 18:05:56Je hoeft mij niet te overtuigen hoor. Prima dat je vindt wat je vindt. Voor mij geldt het anders. Als muziek geen emotie is dan had ik nooit begonnen met muziek maken. Dan had ik passief, alleen blijven luisteren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT