vanzomereng - Mijn setje

Gestart door vanzomereng, januari 27, 2010, 13:58:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hannibal_

Citaat van: vanzomereng op mei  7, 2024, 21:57:41Zeker een fijne vakantie geweest.
By the way, er zijn motoren die ook zadel verwarming hebben.

enkel verwarming wist ik wel...
maar zadel, hmmmmm klinkt goed
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

blue-eyes

Citaat van: vanzomereng op mei  7, 2024, 21:57:41Zeker een fijne vakantie geweest.
By the way, er zijn motoren die ook zadel verwarming hebben.

Zaad moet gekoeld worden, niet verwarmd :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vanzomereng

#853
Gisteren ben ik naar het noorden vertrekken om een luisterbezoek af te brengen bij Douwe (Tabcam)

Ik was wel eens benieuwd hoe zo immens luidsprekersysteem (zelfbouwsysteem) van het type Open Baffle klinkt,
welke middels DSP en 3 flinke eindbakken worden aangestuurd en onder controle worden gehouden.

De huiskamerset van Douwe bestaat uit een combi van Stereo/HT o.a uit:
- Luidsprekers: PAP Sextet 15 PB (front), JBL Stage A130 (rears) 
- Versterking: Arcam 550 & 3x eindbakken Cambridge Audio Edge W,
- Streamer: BlueSound Node N130
PAP Sextet 15 PB: per kanaal 4st. 15 inch woofers, purify midrange, berylium-tweeter

We hebben alleen in stereomodus gedraaid en dus alleen van de frontspeakers gebruik gemaakt.
De enorme kolossen worden actief gefilters (3-weg) en middels Tri-Amping aangestuurd.

Direct bij binnenkomst was al meteen duidelijk, dat we hier niet met een mainstream set te doen hebben.
Mochten hier nog vrouwelijke forumleden meelezen (ben bang van niet) en zich afvragen hoe het met de WAF is gesteld? 
Nou deze is volledig afwezig  :notify:  (zie foto onder)

We hebben een hele keur aan muziek gedraaid (Tidal/Youtube) van artiesten en sing/songwriters die ik totaal
niet kende en ook wat EMD (Electronic Dance Music), beetje klassiek, beetje blues, Prince, Patricia Kaas
en natuurlijk ook "Rambling on my Mind" van Cuby and the Blizards van de CD "Grolloo Blues"

Zo opvallend de speakers visueel ook mogen zien, zo onzichtbaar zijn ze in het geluidsbeeld.
Een heerlijke open geluidsbubble die zich breed iets achter de speakers afspeelde.
Ook het oplossend vermogen over het gehele frequentiebereik was zeer goed, zonder maar enigszins in
het analytische te verzanden.

De basweergave reikte weliswaar niet in het "ultradiepe" zoals sommige subwoofers dat kunnen maar
tot ca.30HZ, wat meer dan toereikend is voor 99% van alle muziek en dit is een waarde waar menig audiofiel
jaloers op kan zijn, zeker als je ook beseft dat dit hier ook zonder enige problemen, gedreun, trillingen gepaard gaan. 
"Open Baffles" spreken de ruimte minder aan, wist Douwe me vertellen en verder worden
overige ongewenste pieken en dalen in de frequentiekarakteristiek door DSP gemilderd.

Mijn ervaringen (en wellicht ook vooroordelen) m.b.t. zeer grote woofers met een "harde" ophanging, is een basweergave
die zeer strak maar vaak ook zeer "droog" overkomt, echter bij deze speakers vind ik de basweergave wat meer aan de "ronde en warme" kant.  Wat men beter of mooier vindt, blijft een persoonlijke smaakkwestie, persoonlijk kan ik zeer goed leven met beide werelden.

Verder kan ik mee ook wel wat vinden in de luisterervaringen van Brt. KLIK HIER

Thuis ben ik meer een sound gewend (en prefereer) met een wat meer warmere en meer presente middengebied en ook met een wat meer upfront weergave, waarbij bijvoorbeeld met name de zangers of zangeressen wat meer naar je toekomen.  Bij wat luidere volumes (wat bij mij zeer gebruikelijk is) vond ik het geluid al wat meer richting mijn smaakkant opgaan. 

Bij Douwe vond ik het zeer natuurgetrouw en heerlijk klinken klinken en vooral zeer makkelijk.
Duidelijk een set die in huiskameromstandigheden, bij alle niveaus met 10 vingers in de neus zijn
kunstjes kan vertonen. 
Ook een set, welke veel spectaculairder eruit ziet dan die speelt en dit in positieve zin bedoeld.
Geen spektakel maar een set die op alle niveaus onopvallend maar zeer goed zijn werkt doet.
Ook een set, welke qua setup, luidsprekerplaatsing & DSP-instelling ook verder getunend kan worden en
op diverse manieren nog perfecter op iemands smaak aangepast kan worden.


Wat me verder is bijgebleven bij dit luisterbezoek is het enthousiasme waarmee Douwe over zijn set
en over de muziek kan praten en deze zelfde passie heeft, als er een lekker koppie koffie wordt gezet.  ::)

Douwe,
Nog bedankt voor het welkome ontvangst, de lekkere koffie en de gezellige muzikale middag.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Tabcam

Dank je wel voor je luisterverslag :pompom:. Qua PAF valt het mee, het hangt nogal van de partner af :P. Zij vind het zwart/witte weer erg mooi en wil eigenlijk geen andere luidsprekers meer.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Citaat van: Tabcam op mei 18, 2024, 14:04:03Dank je wel voor je luisterverslag :pompom:. Qua PAF valt het mee, het hangt nogal van de partner af :P. Zij vind het zwart/witte weer erg mooi en wil eigenlijk geen andere luidsprekers meer.
Wat ben je toch een bofkont Douwe! Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

En een zeer leuk verslag van het bezoek en de set!!!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

vanzomereng

#857
Speciaal voor alle bezoekers van dit topic, zeer fraai nummer

  ::)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD