The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

high-q

#2050
Citaat van: Raymond187 op mei 14, 2013, 11:58:59
hmmm zit hij er wel goed op? Klinkt als namelijk.

Idle zelfs met stock koeler zou hij niet boven de 35gr moeten komen. Lijkt me sterk iig. TDP is vrij laag van je CPU. Idle zakt de kloksnelheid ook naar 1500 ofzo?

Ik had hem in het begin er ook niet goed opzitten en de temps knalde omhoog.


Dat is inderdaad mijn vermoeden, heeft met de bevestiging van de koeler op het moederbord te maken.
De Ninja Mini heeft een bevestigingsclip met drukpennen die door het moederbord heen gaan en deze zitten waarschijnlijk niet vast genoeg:



De Ninja 3 gebruikt ivm de grootte en het gewicht een bodemplaat met schroeven:



HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

simsatit

Dat lijkt er idd op dat je koelblok niet goed zit, dat kan niet anders.
Je moet nu wel oppassen dat je je moederbord niet fried, je cpu kan op zich wel wat hebben, maar 100C vind die ook echt niet fijn, gaan alle Intels trouwens niet op protect boven de,  95C dacht ik?

Mijn koeler moet je er ook opschroeven, ik heb wel even goed de tijd genomen om de koelpasta zo goed mogelijk te verdelen, een goede koelpasta kan ook nog 2 graden schelen.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

high-q

Ik heb gister na de stresstest in de bios alles weer op default gezet om zeker te zijn dat ik niet per ongeluk te lang op te hoge temperaturen draai. Een tweetal cores kwamen gister boven de 100 graden uit zonder dat er een shut down plaats vond. Zal nog eens kijken in de bios.

Aan de ene kant wil ik wel verder om te zien hoe ver ik met de huidige setup kan komen, maar aangezien de rest van het project voorlopig op on hold staat is het misschien eerst wel verstandiger om het hier bij te laten. Morgen kan ik misschien ook melden waarom ik het project voorlopig in de ijskast zet ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

En wat zijn de temps nu dat alles op default staat? Ik vind het erg vreemd dat je temps zo hoog waren vooral in Idle.

high-q

#2054
Nadat ik alles weer op default had gezet kwam de idle temperatuur uit rond de 30 graden. Niks mis mee, dus ik laat het even zo. Ben er niet aan toe gekomen om de koelers te switchen en te testen, aangezien ik dan het hele moederbord etc weer los moet halen.

Citaat van: high-q op mei 14, 2013, 16:21:34
Een tweetal cores kwamen gister boven de 100 graden uit zonder dat er een shut down plaats vond. Zal nog eens kijken in de bios.

Protection in de bios stond op 130 graden :ph34r:

Verder heb ik me nog gestoord aan de XBMC/Intel HD4000 bug die de user interface verminkt weergeeft, dus totdat dit issue verholpen is gaat de Radeon HD5450 er weer in.


 
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge


high-q

Citaat van: high-q op mei 14, 2013, 16:21:34
Morgen kan ik misschien ook melden waarom ik het project voorlopig in de ijskast zet ;)

Citaat van: StefaanD op mei 15, 2013, 09:31:53
Dat noem ik pas koeling voorzien  :D

LOL, zat er al op te wachten!
En dit is de reden waarom, vanmiddag bij vrouwlief op het werk bezorgd:



:D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

wst

Heb vanmiddag je complete topic door gelezen!

Gaaf project!

larzie

Die Arcam AVR600 ziet er wat fragiel uit!  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

#2062
Citaat van: Raymond187 op mei 15, 2013, 15:02:30
Nieuwe onderbroeken?

Qua gewicht gelijk een voorraad tot het jaar 2525 :P

Citaat van: RalphH op mei 15, 2013, 15:43:19
Arcam?

Heel warm! 8)

Citaat van: RalphH op mei 15, 2013, 20:19:06
Stereo ampje ertussen?

... en nu weer koud  :nopompom:

Citaat van: larzie op mei 15, 2013, 19:26:21
Die Arcam AVR600 ziet er wat fragiel uit!  :D

Gelukkig voelt ie niet zo aan :D

Citaat van: wst op mei 15, 2013, 17:02:42
Heb vanmiddag je complete topic door gelezen!

Gaaf project!

Dankjewel, ik ben tot nu toe echt ontzettend blij met wat we hebben opgebouwd.
Een index om bepaalde stukken makkelijker terug te vinden in dit topic staat nog steeds op de planning  :-[
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

#2063
Eindelijk maar toch ...

Wie dit topic heeft gevolgd weet dat ik al een hele tijd een receiver-upgrade op de planning had staan.
Na een aantal verschillende sessies met Arcam ben ik, vanwege een aantal software bugs met o.a de AVR600,
naar merken als Primare en Anthem gaan kijken. Hoewel deze sessies mij erg goed bevielen bleef, ondanks
de issues, het geluid van Arcam me toch heel erg in het achterhoofd zitten.

Ongeveer een jaar geleden kwam Arcam met de mededeling dat het speciaal voor de AVR600 en de AV888
ontwikkelde 3D-board welke een einde zou maken aan al de inmiddels bekende issues. De ervaringen van de
mensen die deze upgrade hebben uitgevoerd heb ik daarna op verschillende fora gevolgd. Het viel mij
hierbij op dat het plaatsen van het 3d-board verschillend uitpakte.

Omdat ik tijdens de luistersessies met de AVR600 en AV888 erg onder de indruk was van de geluidskwaliteit
besloot ik het merk nog een kans te geven, ware het niet dat sessies met apparaten die de upgrade hadden
ondergaan bijna niet te plannen waren en een half jaar later de 3D upgrade zelfs niet meer mogelijk was.
Via een buur-forum kwam ik in contact met een persoon die zijn AV888 voor een redelijk aantrekkelijke prijs van
de hand wilde doen.

Ik meen dat ik ergens in een ander topic geroepen heb dat de vraagprijs voor dit apparaat rond de 2400Gbp
lag inclusief de 3D upgrade. Na een tijdje contact te hebben gehad met deze persoon heb ik het helaas af
moeten blazen omdat ik destijds geen bijpassende P7(77) kon vinden in de juiste kleur en voor het juiste
bedrag. Mijn toenmalige receiver verkopen en wachten tot ik een bijpassende power-amp kon vinden voor de
juiste prijs was voor mij op dat moment geen optie.

Een kleine 3 weken geleden nam dezelfde persoon weer contact met me op of ik misschien belangstelling had
in een AVR600 met 3D aan boord. Een klein jaar oud, in uitstekende conditie, originele accesoires en verpakking,
garantiecertificaat en een hele mooie prijs. Aangezien hij zelf geen last heeft gehad van de bekende issues,
durfde ik het risico wel te nemen en vroeg hem daarom het apparaat voor mij te reserveren tot ik mijn eigen
receiver had verkocht. Mijn Marantz SR8002 heb ik binnen drie dagen voor een mooie prijs weten te verkopen,
dus zocht ik weer contact op met de verkoper van de AVR600 om de deal af te ronden.

Na een zeer uitgebreide mailwisseling rondom de betaling en verzendprocedure, stond na drie weken onderstaand
pakket in The CinemaLounge:


Breekbaar!


Dit zat onder het noppenfolie


Inhoud van de doos, accesoires even aan de kant geschoven


Tijdelijk boven op het A/V-Vmeubel

... Na een periode van bijna twee jaar kan ik dit puntje ook van mijn upgrade-lijstje afvinken in mijn O.P. :D



HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Raymond187

Q blijft goed bezig he  :thumbs-up: feli met deze mooie aanwinst.

Wanneer is er nou een m&g waar deze Raymond welkom bij is  :headbanging:

btw wat vind je van de arcam mooier dan de Anthem mrx700?

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

RalphH

Citaat van: high-q op mei 16, 2013, 10:21:16

... en nu weer koud  :nopompom:


Ja, iemand erg bij jou in de buurt vond de doos klein  ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Citaat van: clockwork op mei 16, 2013, 10:26:37
prachtige aanwinst! Gefeliciteerd! :headbanging:

Citaat van: Eddye op mei 16, 2013, 10:27:54
Gefeliciteerd. Kijk en luisterse!  :pompom:

Citaat van: RalphH op mei 16, 2013, 10:29:39
Ohw, en PROFICIAT!!!!! natuurlijk :pompom: :pompom: :pompom:

Thanks guys,

Gisteravond de hele avond bezig geweest met installeren en de opties doornemen, daarna
nog even een filmpje er achteraan gedaan. Hopelijk van de week nog even de levels checken
met een SPL meter, aangezien ik alleen nog maar de auto-setup van Arcam heb gedaan.

Op de wat langere termijn aan de slag met opnieuw de sub-integratie met Room EQ Wizard.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: Raymond187 op mei 16, 2013, 10:27:22
Q blijft goed bezig he  :thumbs-up: feli met deze mooie aanwinst.

Wanneer is er nou een m&g waar deze Raymond welkom bij is  :headbanging:

btw wat vind je van de arcam mooier dan de Anthem mrx700?

Thanks! Deze gaat waarschijnlijk minimaal even lang mee als mijn eerste receiver.

Wat mij betreft ben je welkom hoor, het plannen is alleen wat lastig. We zijn nu al een tijdje
met data aan het schuiven voor een M&G met RalphH en Thuur. Doe anders eens een voorstel
via PM ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst! Ik heb deze reeds meerdere keren mogen ervaren en ik was erg onder de indruk van de (geluids)kwaliteit. Zowel voor muziek als film draaide de AVR600 zijn hand niet om. Heel veel plezier met alles opnieuw luisteren en kijken, want dat zal je wel merken :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raymond187

Ik moet eerst nog tijd zoeken om bij Ralph langs te gaan met de center  :headbanging:

Ik ben wel benieuwd naar dit antwoord.

Citaat van: Raymond187 op mei 16, 2013, 10:27:22

btw wat vind je van de arcam mooier dan de Anthem mrx700?

high-q

Citaat van: HTip op mei 16, 2013, 12:16:27
Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst! Ik heb deze reeds meerdere keren mogen ervaren en ik was erg onder de indruk van de (geluids)kwaliteit. Zowel voor muziek als film draaide de AVR600 zijn hand niet om. Heel veel plezier met alles opnieuw luisteren en kijken, want dat zal je wel merken :D

Dankjewel! Om precies die reden is de AVR600 toch altijd bij mij blijven hangen, ondanks de issues. Ik was gister vrij laat begonnen met kijken en luisteren, dus daar ben ik voorlopig ook nog wel zoet mee ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: Raymond187 op mei 16, 2013, 12:17:55
Ik moet eerst nog tijd zoeken om bij Ralph langs te gaan met de center  :headbanging:

Ik ben wel benieuwd naar dit antwoord.

Sorry, ik had die vraag in mijn hoofd al beantwoord :P

Wat voor mij praktischer is, is een tweede HDMI-out, daar wil ik in de toekomst wat mee gaan doen. Denk hierbij aan een klein HDMI scherm om de HTPC mee te bedienen of een TV in de ruimte waar ik het in het begin van mijn topic over had. Qua uiterlijk vind ik de Arcam mooier om te zien dan Anthem, maar dat heeft maar een heel kleine rol mee gespeeld. Ander puntje is misschien toch het vermogen. Enerzijds heb ik deze vanwege de gevoeligheid van mijn speakers niet echt nodig, maar het idee dat het er is geeft me een beter gevoel. Anderzijds ben ik in de beleving dat juist die extra power op bepaalde momenten voor betere controle zorgt.

Eigenlijk durf ik wel te zeggen dat het grotendeels een gevoelskwestie was. Volgens de tests wijken beide apparaten qua geluidskwaliteit en muzikaliteit niet veel van elkaar af, maar naar mijn mening had Arcam net dat tikkeltje extra. Wat Arcam dan weer mist is de EQ zoals de Anthem dat met ARC doet. Hierdoor ben ik een tijdje geleden geïnteresseerd in het programma Dirac Live - Room Correction Suite, die EQ mogelijk maakt vanaf de HTPC. In combinatie met de AVR600 zou dat wel eens een gouden combinatie kunnen zijn.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge