The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

1nt3gr@

4g = gigantisch geweldig gaaf geworden.......toch?
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

bmateijsen

#1801
Mooie opstelling zo en eindelijk volledig Tannoy Dimension  O0

Raymond187

Yo Q, nou niet meer zo'n idiote verkoper in huis halen he :D

Ennuhhhh iets met je signature wat niet meer klopt  O0

high-q

Citaat van: denoontje op januari 18, 2013, 13:51:34
heel erg nice, bijna 4g

Je hebt gelijk, eerdere post van Larzie ook. Maar een stuk gelijker dan dat het was:
De TD8 is echt de mini-me versie van de TD12.

Citaat van: 1nt3gr@ op januari 18, 2013, 14:16:10
4g = gigantisch geweldig gaaf geworden.......toch?

LOL ... en JA!  :D

Citaat van: bmateijsen op januari 18, 2013, 14:19:13
Mooie opstelling zo en eindelijk volledig Tannoy Dimension  O0

Thanks, idd volledig Dimension. Dat had ik een paar jaar terug nooit kunnen denken :blush:

Citaat van: Raymond187 op januari 18, 2013, 14:20:23
Yo Q, nou niet meer zo'n idiote verkoper in huis halen he :D

Ennuhhhh iets met je signature wat niet meer klopt  O0

Ik pas wel op!
Oeps, nog helemaal niet aan gedacht  :smile:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

J.H

JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

RalphH

Proficiat! De ruimte wordt maar mooier en mooier. Benieuwd hoe het klinkt, homogeen moet nu wel het woord zijn lijkt me ;D.

Ga daar nu in mijn eigen ruimte even mee aan de slag, want morgen is er hoog bezoek. En sinds de plaatsing van de stand onder de center is het geluidsbeeld niet meer wat het was, center is nu erg lokaliseerbaar en dat was voorheen niet/veel minder het geval. Kunnen we niet gebruiken ;). Hoop dat ik het opgelost krijg...
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

clockwork

Citaat van: high-q op januari 18, 2013, 13:33:40

Jouw ruimte mag er ook zeker wezen. Je weet het hè, we wonen niet ver van elkaar uit de buurt.


Goed plan. Gaan we zeker doen!
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Eddye

Erg mooie ruimte, hoor. Erg mooie upgrade ook  :thumbs-up:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Maurits

Goed bezig. Ik ben benieuwd naar je ervaringen van vanavond. :-)
Veel plezier!
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

NielsLu

Hier nog een Tannoy-fan, al heb ik nog lang niet zulke mooie speakers als de TD serie. Wat een ontzettend mooie setup heb jij daar  O0 en bijzonder smaakvolle ruimte  ;)
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

john2910


high-q

Citaat van: J.H op januari 18, 2013, 14:39:52
Prachtige ruimte! Complimenten!  :worship:

Danku voor het compliment  :)

Citaat van: Eddye op januari 18, 2013, 15:16:46
Erg mooie ruimte, hoor. Erg mooie upgrade ook  :thumbs-up:

Thanks! Ik las in jouw topic dat je bezig was met de SBT en de software mods.
Leuk speeltje en een leuke bezigheid als je het mij vraagt.

Citaat van: Maurits op januari 18, 2013, 17:09:16
Goed bezig. Ik ben benieuwd naar je ervaringen van vanavond. :-)
Veel plezier!

Haha, thanks ... jij had de scoop vanochtend vroeg al  ;)
Ik kom volgende week je puppies weer terug brengen. Laat maar weten welke dag jou het beste uit komt.

Citaat van: NielsLu op januari 18, 2013, 21:18:37
Hier nog een Tannoy-fan, al heb ik nog lang niet zulke mooie speakers als de TD serie. Wat een ontzettend mooie setup heb jij daar  O0 en bijzonder smaakvolle ruimte  ;)

Ontzettend bedankt voor de complimenten. Uiteindelijk gaat het om luisterplezier en daar heb je geen TD's voor nodig. Vanaf het begin was ik al verliefd op deze lijn, maar had destijds nooit voor mogelijk gehouden dat ik op een dag een complete surround set met Dimensions zou hebben. Zelfde verhaal met de ruimte ;)

Citaat van: john2910 op januari 18, 2013, 23:11:37
In 1 woord prachtig....... :worship:

Ontzettend bedankt  :blush:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

#1812
Citaat van: RalphH op januari 18, 2013, 15:09:41
Proficiat! De ruimte wordt maar mooier en mooier. Benieuwd hoe het klinkt, homogeen moet nu wel het woord zijn lijkt me ;D.

Ga daar nu in mijn eigen ruimte even mee aan de slag, want morgen is er hoog bezoek. En sinds de plaatsing van de stand onder de center is het geluidsbeeld niet meer wat het was, center is nu erg lokaliseerbaar en dat was voorheen niet/veel minder het geval. Kunnen we niet gebruiken ;). Hoop dat ik het opgelost krijg...

Thanks RalphH. Het zal je ongetwijfeld bekend voor komen, maar het is en het blijft een doorgaand project. Ik ben erg benieuwd wat jij allemaal gedaan hebt om jouw ruimte en opstelling op zijn best te laten klinken. Voornamelijk ben ik benieuwd naar de overall performance en de REW afgestelde dual sub set-up  :ph34r:

Vanavond trouwens een erg leuke sessie in mijn eigen ruimte gehad. Ik heb naar een aantal concerten op DVD geluisterd, DVD-A audio fragmenten een paar concerten op Bluray en ik heb een film gekeken. Zonder al te veel in detail te treden over wat ik allemaal hoorde per fragment kan ik heel kort samenvatten dat, zoals RalphH aan geeft, homogeniteit het sleutelwoord is.

De luidsprekers sluiten veel beter op elkaar aan en het klinkt veel meer als een geheel en in balans. Het geluid klinkt een stuk losser en met bepaalde fragmenten had ik het idee dat de geluiden veel meer door de ruimte heen zweefden dan met de 637's. Ook klinkt het met de TD8's als rears een stuk sprankelender. Een eigenschap van de TD's ten opzichte van bijvoorbeeld de Definitions of Profiles. Als je het mij vraagt een upgrade die het geld meer dan waard is.

Als film heb ik, zoals ik vanmiddag had bedacht, gekozen voor "Halo 4: Forward unto Dawn". Zoals in het "Vanavond kijk ik ..." topic ook is benoemd, vond ik dit een verrassend goede film met een zo goed als onbekende cast. Dat komt misschien ook wel een beetje omdat ik destijds erg fan was van de game. Qua soundtrack is het ook een ontzettend goede keus geweest, want deze is in één woord geweldig. En dat voor een x264 rip van nog geen 8gb! Ik ben ontzettend benieuwd hoe deze klinkt vanaf Blu-ray met HD-audio. Vooral de intro scene waarbij de computer-stem door heel de kamer zweeft :wub:

Kortom, het was een heerlijk avondje genieten van de opstelling. Er zijn nog een aantal dingen die ik wil tweaken, zoals de stands waar de TD8's op staan hun positie en de luidsprekerkabels. Eigenlijk ben ik over deze sessie heel erg tevreden. Dit betekent overigens niet dat ik niet meer ga zoeken naar betere versterking, ik hou mijn ogen en oren open  ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Niet over gehad, maar neem vooral wat bekend materiaal mee straks. altijd leuk om te vergelijken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Lazybird

Hi High-Q, Super mooie upgrade voor een toch al indrukkende ruimte, het moet nu echt fantastisch klinken  :worship: :worship:
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

apogeefreak

Ik heb even je openingspost gelezen omdat ik werd getrokken door die Tannoy subwoofer en las dat je dual concentric Tannoys hebt. Zelf ben ik gegaan voor de oerlelijke studio variant de dmt15. Zit er wel over te denken om nog eens zulke mooie kasten te maken als de Dimension van jou heeft. Twijfel er niet aan dat dit setje met de sub goed klinkt. Heb je wel eens mee geëxperimenteerd om die supertweeter los te halen? Ik heb de dmt15 met en zonder gehoord en zonder was beter. De supertweeter heeft een overgang waar hij wordt weggefilterd in het hoorbare hoog, dat zat mij niet lekker. Hij staat ook uit fase, op afstand van de dual concentric.

Maar wat een mooie set!
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Da-lite

Wauw , dat is een sjieke upgrade .  :thumbs-up:
Veel luistergenot met deze super opstelling .
Gewoonweg prachtig
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

high-q

#1817
Citaat van: RalphH op januari 19, 2013, 03:09:30
Niet over gehad, maar neem vooral wat bekend materiaal mee straks. altijd leuk om te vergelijken.

Had niks meegenomen, was er al een beetje van uit gegaan dat er toch wel genoeg materiaal
aanwezig was om te vergelijken. Muziek hebben we bij jou niet echt gedaan, maar de scenes
die we bij jou bekeken hebben kende ik zo goed als uit mijn hoofd. Was een leuke M&G!

Citaat van: Lazybird op januari 19, 2013, 13:07:42
Hi High-Q, Super mooie upgrade voor een toch al indrukkende ruimte, het moet nu echt fantastisch klinken  :worship: :worship:

Thanks! Ik had je via PM al laten weten dat de mogelijke andere upgrade helaas niet door was
gegaan. Het verzoek van Maurits om binnenkort zijn speakers terug te komen brengen heeft
er toe geleid dat ik snel moest schakelen, zoals ik al zei. Ben tot nu toe uiterst tevreden!

Had je trouwens nog een foto gemaakt van je DIY CAT-Speaker kabel?

Citaat van: apogeefreak op januari 19, 2013, 14:20:47
Ik heb even je openingspost gelezen omdat ik werd getrokken door die Tannoy subwoofer en las dat je dual concentric Tannoys hebt. Zelf ben ik gegaan voor de oerlelijke studio variant de dmt15. Zit er wel over te denken om nog eens zulke mooie kasten te maken als de Dimension van jou heeft. Twijfel er niet aan dat dit setje met de sub goed klinkt. Heb je wel eens mee geëxperimenteerd om die supertweeter los te halen? Ik heb de dmt15 met en zonder gehoord en zonder was beter. De supertweeter heeft een overgang waar hij wordt weggefilterd in het hoorbare hoog, dat zat mij niet lekker. Hij staat ook uit fase, op afstand van de dual concentric.

Maar wat een mooie set!

Ontzettend bedankt voor het compliment :)

De enige weergever die ik niet van Tannoy heb is de Sub. Het is dan wel een 15 incher, maar heb geen idee hoe deze presteert met films. Misschien is het wel een idee om deze in de toekomst te gebruiken in een dual-sub opstelling  :-X Afgelopen weekend heb ik bij RalphH gehoord hoe dat klonk en dat heb ik als best indrukwekkend ervaren :ph34r:

Via een ander forum zijn Larzie en ik wel eens bij iemand geweest met DMT15's die zelf hele sjieke kasten ervoor gebouwd heeft. Leek helemaal niks meer op de oorspronkelijke studioweergever zoals die vroeger verkocht werd. Ik zal eens kijken of ik daar nog een foto van heb. 

Ik heb nooit geëxperimenteerd met de Super tweeters, weet ook niet zo goed of ik dat aan durf. Heb wel ooit eens aan tweaking gedacht van de TD's. Heb in het topic van Richi gelezen wat de heeft gedaan met zijn TD´s. Op zich interessant als je weet dat je de speakers nooit meer weg doet, maar ik ben bang dat het in verband met een eventuele verkoop in de toekomst niks extra´s op gaat leveren en je dan alleen maar geld heeft gekost.

Citaat van: Da-lite op januari 19, 2013, 14:28:19
Wauw , dat is een sjieke upgrade .  :thumbs-up:
Veel luistergenot met deze super opstelling .
Gewoonweg prachtig

Ook bedankt voor het compliment! Sjiek is een woord wat ik al een paar keer gelezen (en gehoord) heb.
Tsja, wat moet je daar nou op zeggen? Wel leuk om te horen in ieder geval :blush:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Erstaat weereen setje TD8 op MP.

Niks voor jou Q. voor een leuke 7.1 opstelling :D

denoontje


Exxar

Wat een prachtige ruimte! En die Tannoy's!  :wub:

Ik meen mij te herinneren uit een testverslag dat die wel een stabiele versterker nodig hebben?

high-q

Citaat van: Raymond187 op januari 21, 2013, 11:42:34
Er staat weer een setje TD8 op MP.
Niks voor jou Q. voor een leuke 7.1 opstelling :D

Ook weer van iemand op het forum. Ik zie hier ook best een kans voor jou  :P

Citaat van: denoontje op januari 21, 2013, 11:45:31
lol

Omdat het kan ;)

Citaat van: Exxar op januari 21, 2013, 11:49:39
Wat een prachtige ruimte! En die Tannoy's!  :wub:
Ik meen mij te herinneren uit een testverslag dat die wel een stabiele versterker nodig hebben?

Thanks! :)

De TD's hebben een vrij hoge gevoeligheid, dus veel power is in principe niet nodig.
Stabiliteit is natuurlijk een ander verhaal, daarom ben ik ook nog steeds op zoek naar geschikte
versterking in de vorm van pre/pro + mch. power of een betere geïntegreerde receiver.

HT passtrough was eerder ook een optie, maar met de komst van de TD8's ben ik toch meer
geneigd naar een amp die alle kanalen op dezelfde manier aan kan sturen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Citaat van: high-q op januari 21, 2013, 11:58:38
Ook weer van iemand op het forum. Ik zie hier ook best een kans voor jou  :P

Idd zijn mooie speakers. Maar 2700e is wel te duur als jij laatst aangaf dat je ze voor 1800 hebt zien staan :)

Ik heb ze btw nog nooit horen spelen. wat is het verschil qua klank me tde D700?

high-q

Citaat van: Raymond187 op januari 21, 2013, 12:08:47
Idd zijn mooie speakers. Maar 2700e is wel te duur als jij laatst aangaf dat je ze voor 1800 hebt zien staan :)

Ik heb ze btw nog nooit horen spelen. wat is het verschil qua klank me tde D700?

Het is een vraagprijs hè, er is misschien ruimte voor onderhandeling. Ik denk dat je 1800eu rustig kunt vergeten, dat was een gemiste kans.
Maar dan nog is het idd een aardig bedrag.

Qua klank is het voornamelijk de eigenschappen van papier (TD) vs polypropyleen (Definition), waarin de papieren driver een stuk rustiger klinkt
en de TD voornamelijk meer details in het hoog laten horen. De Definitions zijn meer forward en dikken het laag en het midden meer aan. Ik kan
met beide prima leven, maar moet eerlijk zeggen dat de papieren drivers mijn voorkeur hebben.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RubenV.

Ik was dit topic even uit het oog verloren, maar wat is je ruimte waanzinnig mooi geworden zeg  O0
En met de laatste upgrade zet je wel stevig de puntjes op de i! Ik ben benieuwd bij welke versterker je uiteindelijk uit gaat komen.
Ik heb hier op het forum al eens gelezen dat Chord het goed zou doen op de TD-reeks, maar dat is van horen zeggen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie