The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: high-q op oktober 10, 2011, 10:24:51
Kijk eens aan, mooi dat ie bevallen is! Ik heb vorige week tijdens het verhogen van mijn rears een aantal scenes van de blu-ray versie van TF3 gepakt om te testen, deze is qua geluid nog beter dan deel 2 ;D
Nog beter? TF2 was denk ik al referentiekwaliteit. Maar ja, de tijd van de techniek staat niet stil ;)

Citaat
Soms ben ik door mijn enthousiasme wat te vroeg met uitspraken doen. Ik denk dat het verstandig is als ik niks meer over upgrades zeg  :-X

Dat is waar, bij mij verandert er heel snel heel veel (in m'n hoofd) , vandaar de opmerking hierboven. Dat virus is inderdaad soms vervelend, vooral als je hoort of ziet hoeveel beter het nog kan. Aan de andere kant vind ik het gewoon leuk dat er iedere keer nog wel iets te upgraden valt :P
Gewoon enthousiast blijven. Daar is niet mis mee ;) Alleen moet je op een gegeven moment ook kunnen genieten ipv denken aan hoe het nog beter kan. Moet je horen wie het zegt, hoor ik je nu denken. Ik geniet al, don't worry, maar ook ik weet dat het beter kan. Maar op surroundgebied heb ik niets meer te wensen. Dat is gisteren ook weer duidelijk geworden :o

En stereo is niet slecht hoor, maar dat is niet op het niveau van mijn surround... :unsure:

Citaat
Volgende upgrade een subwoofer zou inderdaad logisch zijn. Ik heb voor de SVS idd veel naar BK gekeken, vanwege de Bang-for-the-buck verhouding.
De BK is zeker veel bang-for-the-buck. Kan zelfs met muziek mooi meespelen, maar die ondersteuning van het laag zullen jouw TD12's waarschijnlijk niet nodig hebben...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Mijn eerst volgende upgrade wordt een vloerkleed die waarschijnlijk maar 75 euro gaat kosten van 230x170 cm  :pompom:

@HTip: Woon je helemaal in België? :nopompom: Kon je niet dichterbij gaan wonen?  :blink:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Citaat van: larzie op oktober 10, 2011, 12:45:52
@HTip: Woon je helemaal in België? :nopompom: Kon je niet dichterbij gaan wonen?  :blink:
Yep! Kon wel, maar dan moest ik zo ver rijden naar mijn werk en vrienden :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

België is ook goedkoper om te wonen volgens mij :D Is wel ver weg voor een M&G  :nopompom:
Woon je vlak over de grens van Nederland? Ben je nederlander of belg of nederbelg?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

#504
Citaat van: larzie op oktober 10, 2011, 12:56:41
België is ook goedkoper om te wonen volgens mij :D Is wel ver weg voor een M&G  :nopompom:
Absoluut. Ter vergelijk: ons 2-onder-1-kap huis in Sittard (L), kostte in Gouda (bijna identiek) het dubbele en voor een klein beetje meer hadden een vrijstaande villa met bijna 900m2 in België. En volledig onderkelderd, dus dan is de keuze snel gemaakt ;)

Citaat
Woon je vlak over de grens van Nederland? Ben je nederlander of belg of nederbelg?

Ja, ja, nee en (eigenlijk) ja :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: HTip op oktober 10, 2011, 13:22:36
Absoluut. Ter vergelijk: ons 2-onder-1-kap huis in Sittard (L), kostte in Gouda (bijna identiek) het dubbele en voor een klein beetje meer hadden een vrijstaande villa met bijna 900m2 in België. En volledig onderkelderd, dus dan is de keuze snel gemaakt ;)

Gelijk heb je! Snap ook niet dat Nederland zo duur moet zijn tov België en Duitsland. Misschien omdat onze regering het braafste en beste jongetje van de klas wil zijn en daarom maar meer belasting heft, waardoor huizenprijzen hier omhoog schieten of omdat er hier meer mensen per vierkante meter wonen. Misschien dat het met de crisis van nu de huizenprijs weer een beetje rechtgetrokken wordt.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

#506
Citaat van: HTip op oktober 10, 2011, 11:51:29
Nog beter? TF2 was denk ik al referentiekwaliteit. Maar ja, de tijd van de techniek staat niet stil ;)


Ik meende het in de bios al een beetje te horen, ik denk dat anderen die hem voor het eerst zo gezien hebben er ook zo over denken. En Laat ik het zo zeggen, de kwaliteit van de Blu-ray was zonder overdrijven shocking te noemen :omg:


Citaat van: HTip op oktober 10, 2011, 11:51:29
Gewoon enthousiast blijven. Daar is niet mis mee ;) Alleen moet je op een gegeven moment ook kunnen genieten ipv denken aan hoe het nog beter kan. Moet je horen wie het zegt, hoor ik je nu denken. Ik geniet al, don't worry, maar ook ik weet dat het beter kan. Maar op surroundgebied heb ik niets meer te wensen. Dat is gisteren ook weer duidelijk geworden :o


Ik geniet elke dag, je moet eens weten hoeveel series ik alleen al volg  :laugh: Kabel tv is er eigenlijk alleen voor de vrouw. Die vindt het na een vermoeiende dag wel eens fijn om lekker hersenloos te zappen  ;D

Surround is nu prima, alleen klinkt het na de laatste test in vergelijking wat dunnetjes.


Citaat van: HTip op oktober 10, 2011, 11:51:29
En stereo is niet slecht hoor, maar dat is niet op het niveau van mijn surround... :unsure:
De BK is zeker veel bang-for-the-buck. Kan zelfs met muziek mooi meespelen, maar die ondersteuning van het laag zullen jouw TD12's waarschijnlijk niet nodig hebben...

Ik weet precies wat je bedoelt met stereo, dat heb ik onlangs zelf ook mogen ondervinden! De SVS heb ik inderdaad puur aangeschaft ter ondersteuning in het laag bij films. De TD's hebben bij de juiste aansturing geen sub nodig. Ook iets wat bleek uit de laatste test.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: larzie op oktober 10, 2011, 12:45:52
Mijn eerst volgende upgrade wordt een vloerkleed die waarschijnlijk maar 75 euro gaat kosten van 230x170 cm  :pompom:


Reken maar dat dat een upgrade gaat worden in jouw open ruimte ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: HTip op oktober 10, 2011, 13:22:36
Absoluut. Ter vergelijk: ons 2-onder-1-kap huis in Sittard (L), kostte in Gouda (bijna identiek) het dubbele en voor een klein beetje meer hadden een vrijstaande villa met bijna 900m2 in België. En volledig onderkelderd, dus dan is de keuze snel gemaakt ;)

Citaat van: larzie op oktober 10, 2011, 13:30:59
Gelijk heb je! Snap ook niet dat Nederland zo duur moet zijn tov België en Duitsland. Misschien omdat onze regering het braafste en beste jongetje van de klas wil zijn en daarom maar meer belasting heft, waardoor huizenprijzen hier omhoog schieten of omdat er hier meer mensen per vierkante meter wonen. Misschien dat het met de crisis van nu de huizenprijs weer een beetje rechtgetrokken wordt.

Kan ik me in vinden. In mijn vorige woonplaats had ik een huis waar ik nu in woon nooit kunnen betalen, laat staan in het westen van het land. Vrijstaande jaren 30 woningen zijn daar een flink stuk prijziger.

Ik ben onlangs nog in België geweest, prachtige huizen staan daar inderdaad. Helaas voor mij geen optie om daar te gaan wonen, aangezien ik een meisje heb met last van  heimwee  :hmmm:

Huizenprijzen in deze tijd zijn echt schandalig. Voor de bouw van de HT had ik een taxateur over de vloer die  de waarde van het huis na de verbouwing lager taxeerde dan bij aankoop  :blink:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op oktober 10, 2011, 13:59:31
Huizenprijzen in deze tijd zijn echt schandalig. Voor de bouw van de HT had ik een taxateur over de vloer die  de waarde van het huis na de verbouwing lager taxeerde dan bij aankoop  :blink:

Dat lijkt me vrij logisch naar de huizensituatie op het moment als gevolg van de crisis. De prijzen zijn alweer behoorlijk gedaald, omdat mensen minder te besteden hebben en men minder gemakkelijk een hypotheek kan krijgen. Je kan het beter laten taxeren als de "crisis" voorbij is en de huizenmarkt weer aantrekt. Dan zal de taxatie ongetwijfeld een stukje hoger liggen.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

#510
Citaat van: larzie op oktober 10, 2011, 14:04:52
Dat lijkt me vrij logisch naar de huizensituatie op het moment als gevolg van de crisis. De prijzen zijn alweer behoorlijk gedaald, omdat mensen minder te besteden hebben en men minder gemakkelijk een hypotheek kan krijgen. Je kan het beter laten taxeren als de "crisis" voorbij is en de huizenmarkt weer aantrekt. Dan zal de taxatie ongetwijfeld een stukje hoger liggen.

Dat is per situatie verschillend, maar over het algemeen heb je gelijk. Enige voordeel van de uitkomst van de taxatie is een lagere WOZ-waarde. 

De reden waarom ik de verbouwing door heb gezet, is puur omdat ik weet dat ik er voor zo lang als ik er woon geen spijt van ga krijgen. Verhuisplannen zijn er voorlopig niet (<5jr) en zo lang ik er zelf van kan genieten, vind ik het prima ;)

Voor de starter is het momenteel wel erg jammer.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op oktober 10, 2011, 14:23:21
Dat is per situatie verschillend, maar over het algemeen heb je gelijk. Enige voordeel van de uitkomst van de taxatie is een lagere WOZ-waarde. 

De reden waarom ik de verbouwing door heb gezet, is puur omdat ik weet dat ik er geen spijt van ga krijgen voor zo lang als ik er woon. Verhuisplannen zijn er voorlopig niet en zo lang ik er zelf van kan genieten, vind ik het prima ;)

Voor de starter is het momenteel wel erg jammer.

Precies het voordeel met de WOZ is mooi meegenomen. Als je er voor zorgt dat je, als je je huis ooit gaat verkopen, dit doet in een gunstige periode en dan opnieuw een taxatie aanvraagt komt het vast wel goed ;) Ik woon op zich in gunstige huizen, omdat deze voor de starters die een hypotheek kunnen krijgen nog net te betalen zijn :) Als ik ooit ga verhuizen, en ongetwijfeld zal dat ooit gebeuren, dan zal dat ook naar een mooie vrijstaande woning in een dorpje vlak buiten een grote stad.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op oktober 10, 2011, 14:30:39
Als ik ooit ga verhuizen, en ongetwijfeld zal dat ooit gebeuren, dan zal dat ook naar een mooie vrijstaande woning in een dorpje vlak buiten een grote stad.

Niks mis met een boerendorp vlak buiten een stad :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Congrats!

Heb er net een reactie geplaatst  ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Ik had het gezien. :) Ik zal nu gaan slapen. Morgen weer 5.30u opstaan  :nopompom: ... bijna weekend! ahum.... not!
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Tis rustig hier nu je een eigen topic hebt  :P
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Trekt vanzelf weer aan als je je Arcam hebt gekocht en/of volgende stappen in je verbouwing hebt gemaakt!  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

#518
Ik heb al wel een volgende stap gemaakt. Heb het er niet over gehad. Ik weet over een kleine 10min of het door gaat :)


... een upgrade die al wel in m'n openingspost vermeld staat.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op oktober 11, 2011, 20:33:57
Ik heb al wel een volgende stap gemaakt. Heb het er niet over gehad. Ik weet over een kleine 10min of het door gaat :)


... een upgrade die al wel in m'n openingspost vermeld staat.

Ga je de Velodyne sub overnemen van Joris?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op oktober 12, 2011, 08:27:14
Ga je de Velodyne sub overnemen van Joris?


Nee, dat staat niet in mijn openingspost. Het is wel een hardware upgrade waar ik persoonlijk nog met je over gemaild heb  ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

#521
Citaat van: high-q op oktober 12, 2011, 10:27:23

Nee, dat staat niet in mijn openingspost. Het is wel een hardware upgrade waar ik persoonlijk nog met je over gemaild heb  ;)

Onzin! Ik citeer:

"Na wat uitzoekwerk kwam ik tot de conclusie dat er voor mij drie opties waren: BK, SVS en Velodyne. Laat het net zo zijn dat ze ook in die volgorde qua prijs verschillen. Velodyne (DD serie) viel voor mij vanwege de prijs helaas af. Tot nu toe heb ik altijd kunnen upgraden door iets wat ik al had te verkopen en wat bij te leggen, maar dat was in dit geval niet zo. Ik moest voor het eerst weer lang sparen. Na een tijdje wikken en wegen ben ik voor SVS gegaan en wel de PB13-ultra. Tot nu toe meer dan tevreden over, heerlijk dat laag bij films!! Met muziek laat ik hem meestal niet mee draaien, omdat ik dat toch minder vind. Misschien dat ooit die Velodyne eens komt die daar toch wat beter in is.

Zelf ben ik iemand die, in tegenstelling tot veel audiofielen, van aanvullend sub-laag houdt. Daarmee bedoel ik natuurlijk diep en strak. Dat is wel iets wat ik mis bij de PB13 Ultra."


Maar ben nou wel benieuwd wat de hardware update is die je bedoelt :blink: Gaat die Arcam AVR600 nou nog door?

Edit: Update is een bluray speler? of beamer? of ander htpc toetsenbord?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

#522
Ok, je hebt gedeeltelijk gelijk .... maar mijn openingspost bestaat uit 2 berichten en de upgrades staan in de 2e post  :P
Over een sub upgrade heb ik jou overigens (ook) nooit gemaild ;)

vwb de Arcam heb ik nog niks van Frank gehoord. Geef het een tijdje, want het is nog maar een week geleden.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

#523
Citaat van: high-q op oktober 12, 2011, 10:42:48
Ok, je hebt gedeeltelijk gelijk .... maar mijn openingspost bestaat uit 2 berichten en de upgrades staan in de 2e post  :P
Over een sub upgrade heb ik jou overigens (ook) nooit gemaild ;)

vwb de Arcam heb ik nog niks van Frank gehoord. Geef het een tijdje, want het is nog maar een week geleden.

Dat je me er over gemaild had zei je ook pas na mijn wild guess ;) Oh 2e post  :wacko: eerst was het nog je 1e post  :confused:

Edit: Is de upgrade die 50" Panasonic plasma tv? GT30?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op oktober 12, 2011, 10:51:32
Dat je me er over gemaild had zei je ook pas na mijn wild guess ;) Oh 2e post  :wacko: eerst was het nog je 1e post  :confused:

Edit: Is de upgrade die 50" Panasonic plasma tv? GT30?

Hahaha ... ik wilde al zeggen: Lees nou es ff goed door voordat je het weer bij mij legt! Maar geeft niet, het is je vergeven. Het stond er wel he?  ;)

Het is de GT30 geworden. Ik heb een 42" en een 50" via faillissementsverkoop weten te bemachtigen. De 42" versie verkoop ik door.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge