Jouw mediaspeler

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 13, 2023, 16:02:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wat gebruik je voornamelijk voor het afspelen van je media

ChromeCast
6 (7.6%)
AppleTV
20 (25.3%)
Losse media speler
44 (55.7%)
HT PC
8 (10.1%)
Ik kijk alleen TV via de box van mijn aanbieder
1 (1.3%)

Totaal aantal stemmen: 79

J.A.F._Doorhof

Het HT landschap veranderd continue, en dat betekend ook dat we onze media anders afspelen, of misschien zelfs wel helemaal niet meer.

Voor ons merk ik dat we meer en meer gebruik maken van de ChromeCast.
Super goedkoop en met de nieuwe GoogleTV speelt het echt nagenoeg alles perfect af, behalve via het netwerk dat is nog wat buggy in onze opstelling.

Voordeel voor ons is dat wel gewoon alles op 1 apparaat hebben en er vanaf tablet, telefoon en met AB media heen kunnen sturen.
We hebben natuurlijk wel een media speler en BD speler, maar ik gok dat 90% via de chromecast loopt
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

williams

Hier gebruik ik in mijn bioscoopje een combi van players in de vorm van

-Uhd player ( Panasonic)
-Mediaplayer  (Zidoo)
-Mediaplayer streaming ( Apple TV )
-Htpc ( madVR)

Van bovenstaande gebruik ik verreweg het meest de Apple TV en ook in de rest van het huis ( woonkamer ,slaapkemers) zijn de Apple TV de players die het meest gebruikt worden .
Dit komt daar we toch het meeste van de tijd series via Netflix,Amazon,Disney enz kijken .


JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

TornadoGo

In de woonkamer gewoon via de app op de LG TV en in de kelder op een Nvidia Shield.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Dura

Ik had een Shield maar mijn nieuwe LG kan NLZiet, YouTube en video van een aangesloten SSD afspelen, meer heb ik niet nodig. Eventueel nog casten vanaf een iPad voor Eurosport. Dat gaat over een paar jaar natuurlijk niet meer goed als de apps niet meer worden ondersteund maar dat zie ik dan wel weer.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Roeru117

Ik gebruik al een jaar of 7 de Nvidia Shield voor NLziet, streaming diensten en Kodi. Werkt perfect en ik vind de Android TV apps vaak prettiger werken dan de apps op de LG.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Jean Sibelius

Ik heb AppleTV gestemd omdat we die waarschijnlijk het meeste gebruiken (we hebben er twee staan).

Voor in de HT-ruimte gebruik ik (bijna) uitsluitend een dedicated speler (gemodificeerde Oppo 203). In de woonkamer staat een kastje van de provider (dus uiteindelijk 3 van de 5 van het lijstje met opties).
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Marco66

In de HT:

Panasonic UB-9004
Apple tv 4k met Infuse
Zappiti Pro 4K hdr

Woonkamer:

Apple Tv 4k voor netflix en youtube.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

J.A.F._Doorhof

@Roeru117
Smart tv apps heb ik ook geen voorkeur voor.
Bij een aantal pakken ze de calibratie niet over en vaak zijn ze enorm beperkt.

Chromecast of Appletv is dan een betere keuze.

We hebben hier alles op Google home. Maar had net zo goed Apple home kunnen zijn. Het is fantastisch wat je allemaal aan elkaar kan knopen waar je een paar jaar geleden nog hardwired RS233 systemen voor nodig had van een 10k+.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jef-w

#8
In de woonkamer hier een Apple TV 4K en een Zappiti One.

Vind het nog steeds jammer dat de Apple gaan Atmos doorgeeft. Beeld is super, dit icm Infuse.
Netflix, Disney enz ook via de Apple.

Ik switch een beetje tussen Apple en de Zappiti.
Lexicon MC-10 / A*BNB ncore / Oppo83SE+TUC / Micro Seiki DQX-500/ Apple TV 4K / Zappiti SE 4K HDR / PS5 
Speakers: M&K 950(L/C/R), M&K S150T(Sur), Gallo Acoustics A'diva SE (atmos)/ A*BNB 2x12pp (sub)

P_j_V

Als we het over video hebben...
De Bluray speler ligt ergens niet-aangesloten op een slaapkamer.
De Dune staat zelfs in de opslag.
Het enige dat we nog gebruiken is een Chromecast TV 4k, met de google USB-C adapter met ethernet.

Audio via een RPi Zero 2W met moode.

Voor onderweg ook een Chromecast TV, maar dan de HD variant (en een GL-Inet met VPN naar NL).
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

Danakin

Nvidia Shield TV en af en toe via LG Oled.
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

J.A.F._Doorhof

Onderweg is de Chromecast geniaal. Gekoppeld aan unlimited internet gebruiken we de schotel niet meer in de camper.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

activ

Shield TV Pro heeft bij mij de voorkeur en een Oppo voor als ik een disc speel.

Raymen

In de woonkamer.  Apple tv 2020
En zidoo 2000
In de bios apple tv laatste versie en zidoo1000 pro
En een google chromecast
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Struis

Hmm, interessant. Mijn Dune moet uitgefaseerd worden en mijn Minix werkt niet meer zo goed nadat ik hem buiten kapot smeet, dus ik zoek weer iets. Opvallend veel mensen hebben dus Chromecasts, Apple TV 4k met Infuse en Nvidia Shield Pro..
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

Dura

Citaat van: Roeru117 op december 14, 2023, 06:56:13Ik gebruik al een jaar of 7 de Nvidia Shield voor NLziet, streaming diensten en Kodi. Werkt perfect en ik vind de Android TV apps vaak prettiger werken dan de apps op de LG.
Vond ik ook! Maar mijn Shield 2017 gaf wel een slechter beeld dan de native apps op mijn LG G3. Bij TouTube wordt de daar gebruikte HDR codec niet door de Shield ondersteund, zeer zichtbaar minder op zo'n G3. Verder vond ik het upscalen (van HD naar 4K) ook wat minder op de Shield, dat schijnt op de 2019 Pro versie wel beter te gaan.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

stevie1


Fox

Mijn opties zitten er niet bij????

MP van de BD/UHD speler
MP van de Google-Tv

Raymond187

Dune 4K, maar gebruik ik alleen bij film kijken via de PJ.

TV heeft Android OS en ik heb Kodi erop draaien.

Beide halen de gegevens van de NAS.

Vande

Hier het meeste de Zidoo vanwege het vele downloaden.
Daarna de ATV en de Panasonic UHD player
Lexicon RV-6, Lexicon LX-5, KEF Reference 205, Kef 202C Reference, KEF Reference 201,2xKEF 40B Reference, KEF Reference 70, 4x KEF CI-200 Atmos,Transparent Powercords, van de Hul Magnum, van de Hul interlinks, Panasonic 824, Sony XW5000, Adeo 100" Reference Grey, Zidoo Z9S, Apple 4k 2022 CineMike

tonv

Hier Apple tv 4k met Infuse pro en Zidoo Z9S.
Zidoo, omdat die wel gewoon alles afspeeld.
Gebruiksgemak van de Apple is natuurlijk top, maarja, toch het Atmos gebeuren wat niet altijd goed gaat.

eduard

Ik heb HTPC gestemd maar het is denk ik 50/50 ik gebruik ook een losse mediaspeler. Ik heb 2 dunes. Waarmee ik al mijn uhd materiaal en youtube kijk. Maar films en serrie die geen uhd en muziek doe ik via mijn htpc.

duf

Ik heb al vele jaren losse mediaspelers gehad en altijd geupgrade naar betere afspeelformaten voor audio en video. Ik heb merken als Dune, Minix, Eminent, Chromecast gehad tot ik zo'n 3 jaar geleden besloot een Zappiti One 4K HDR aan te schaffen. Mijn beste speler tot nu toe.....maar tja ik had beter moeten nadenken, want dat ding is nu niet meer goed te gebruiken nu het Franse bedrijf falliet is gegaan. Voor mij nooit meer een speler die niet standalone te gebruiken is. Misschien een topic starten met "De beste media speler is..."

 ;D
PMC Twenty 22, SVS PB-2000 Pro, Arcam FMJ AVR850, Marantz DV7001, Synology Nas, Kingpin tab240, JVC N5, Zappiti One 4K SE, Kimber speaker cables, Audioquest HDMI cables

JoWa

Hier wordt 90% van de tijd de apps op de tv gebruikt mochten we bijv Netflix op de tv willen kijken.
Deze zijn beter dan die van de settopbox van KPN.
M'n dochter gebruikt zelf steeds meer de PS5 als mediaplayer.

Ik heb voor nu Plex geïnstalleerd op de NAS en bekijk films dus via de Plex-app van de tv.

Ik heb ook nog een AppleTV, laatst versie, door de komst van de PS5 even geen plek voor in de set.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

henkieboy

Citaat van: duf op december 15, 2023, 20:38:03Ik heb al vele jaren losse mediaspelers gehad en altijd geupgrade naar betere afspeelformaten voor audio en video. Ik heb merken als Dune, Minix, Eminent, Chromecast gehad tot ik zo'n 3 jaar geleden besloot een Zappiti One 4K HDR aan te schaffen. Mijn beste speler tot nu toe.....maar tja ik had beter moeten nadenken, want dat ding is nu niet meer goed te gebruiken nu het Franse bedrijf falliet is gegaan. Voor mij nooit meer een speler die niet standalone te gebruiken is. Misschien een topic starten met "De beste media speler is..."

 ;D
Je kunt de speler gewoon gebruiken hoor...alleen de videowall niet meer daar de zapitti server uit de lucht is en dus de cloud niet meer werkt.
Maar de speler is nog gewoon te gebruiken middels de Explorer