Het 'grote' Rotel topic

Gestart door W.Otter, april 28, 2012, 15:08:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Paul0106

Via de USB-b port aan de achterkant luister ik flac files vanaf mijn laptop op mijn 1570.

gerard1

De rsp1098 is terug, relais vervangen, en flash geheugen.
Nieuwe software ingezet door hanex, alles werkt weer perfect.

Mijn vraag is: Ik heb software versie  V2.6.0  Deze versie is echter nergens terug te vinden?

Iemand hier mee bekend?


W.Otter

audio station van synology werkte niet echt lekker met mijn RDG1520.. hoe speel je bestanden af naar je RSP1570?

ik gebruik gewoon mijn PS4 met spotify
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

HJ

Citaat van: gerard1 op mei 17, 2015, 08:42:30
De rsp1098 is terug, relais vervangen, en flash geheugen.
Nieuwe software ingezet door hanex, alles werkt weer perfect.

Mijn vraag is: Ik heb software versie  V2.6.0  Deze versie is echter nergens terug te vinden?

Iemand hier mee bekend?
Vreemd, 2.26 zou de laatste zijn volgens

http://bwgroupsupport.com/download/software

HJ

Citaat van: W.Otter op mei 17, 2015, 10:11:36
audio station van synology werkte niet echt lekker met mijn RDG1520.. hoe speel je bestanden af naar je RSP1570?

ik gebruik gewoon mijn PS4 met spotify
Ik gebruik een chromecast, goed betaalbaar werkt prima.

Kingpin

Citaat van: gerard1 op mei 17, 2015, 08:42:30
De rsp1098 is terug, relais vervangen, en flash geheugen.
Nieuwe software ingezet door hanex, alles werkt weer perfect.

Mijn vraag is: Ik heb software versie  V2.6.0  Deze versie is echter nergens terug te vinden?

Iemand hier mee bekend?
Kijk je wel goed, want V2.26 is echt de laatste.
http://bwgroupsupport.com/downloads/software/rotel/documents/RSP1098_Release_Notes.pdf
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

gerard1

mute 5 sec  ingedrukt gehouden,  V2.6.0 - 070820  Het staat er toch echt.


Het staat er toch echt, ik zal Hanex eens mailen, alleen verwacht ik daar niet veel van. ( communicatie is daar matig )


Kingpin

Citaat van: gerard1 op mei 17, 2015, 13:10:51
mute 5 sec  ingedrukt gehouden,  V2.6.0 - 070820  Het staat er toch echt.


Het staat er toch echt, ik zal Hanex eens mailen, alleen verwacht ik daar niet veel van. ( communicatie is daar matig )
Heel apart, zou maar eens een mailtje wagen aan Rotel zelf, of anders de update zelf uitvoeren.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

gerard1

Citaat van: Kingpin op mei 17, 2015, 13:22:58
Heel apart, zou maar eens een mailtje wagen aan Rotel zelf, of anders de update zelf uitvoeren.

Misschien heeft het te maken met wat ze vervangen hebben  Besturing Ship / flash geheugen?

W.Otter

je hebt verschillende software updates bij rotel. misschien hebben jullie het over de verkeerde? je hebt video/audio en software updates. dat varieert in getallen kwa update
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kingpin

Citaat van: W.Otter op mei 17, 2015, 16:40:37
je hebt verschillende software updates bij rotel. misschien hebben jullie het over de verkeerde? je hebt video/audio en software updates. dat varieert in getallen kwa update
De RSP-1098 heeft naast de update voor de eeprom alleen firmware updates verder niets.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

gerard1

Zeer snel een antwoord gehad van hanex ( dikke pluim ;D ) Zie hier onder.



Versie 2.60 is een versie die nooit officieel is uitgekomen; Je hebt een redelijk uniek toestel :)

Bij 2.60 hebben we gemerkt dat het inschakelen qua timing iets anders verloopt en daardoor in sommige gevallen beter.


Kingpin

#537
Citaat van: gerard1 op mei 18, 2015, 17:23:15
Zeer snel een antwoord gehad van hanex ( dikke pluim ;D ) Zie hier onder.



Versie 2.60 is een versie die nooit officieel is uitgekomen; Je hebt een redelijk uniek toestel :)

Bij 2.60 hebben we gemerkt dat het inschakelen qua timing iets anders verloopt en daardoor in sommige gevallen beter.

Waarschijnlijk een beta, wel apart dat er dan zoveel tussenliggende versies zijn die nooit uitgebracht zijn (2.26 - 2.60).
Mooi opgelost dus.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

inzitgator

Citaat van: hans. op januari 23, 2015, 10:16:33
Ik heb bij mijn rsp1572 een bluetooth stick, deze streekt zowat 3cm uit aan de voorkant.
Nu zie ik universele mini sticks van ca 5mm, zou dat ook gaan?  Iemand hier ervaring mee?

Heb het inmiddels ook geprobeerd met een 4.0 : geen resultaat!  :sarcasm:

Is er nu echt niemand die ervoor kan zorgen dat dat lelijke blauwe ding uit mijn mooie RA-12 zou verdwijnen?? :music:

HJ

Ik heb het ook geprobeerd en soms werkt het wel en soms niet. Ik heb het opgelost door een chromecast in te pluggen.

skippy_gj

Dag allen,

Ik heb een rotel combi (1075, 1068). Nu wil ik graag ook een een platenspeler hier op aansluiten, ik ben op zoek naar advies ten aanzien/ervaringen van de platenspeler en de phono versterker. Wat zijn goede combinaties?
* Hegel H390 *RDV-1092 * IQ9 * KIMBER 8TC *
      * John van Gent * Van den Hul * QED *
         * Wide Eye Apogee * Supra *

Fox

Mijn Rotel RMB 1095 staat in de verkoop sectie

kingfriko

Ik wil binnenkort een luisterafspraak maken om de rotel ra12 en de rotel ra 1570 te vergelijken (en misschien de cambridgecxa80)
Zijn er , op het vermogen na uiteraard , veel verschillen tussen beide modellen ?
De ingebouwde DAC is bij beide modellen gelijk als ik het goed heb .
Ik heb een niet al te grote luisterruimte en wil er of nieuwe boekenplankspeakers op aan sluiten of kleine vloerstaande speakers ( bijvoorbeeld de B&W CM8S2)
Maar eigenlijk wil ik speakers met een baspoort aan de voorkant , omdat ik door de beperkte ruimte de speakers dicht op de muur moet plaatsen (maximaal 25 cm er vanaf )
Heel veel power heb ik niet nodig dus , maar het oog wil ook wat en ik vind de ra12 niet heel mooi , de duurdere grote broer echter wel :)
Die is echter dubbel zo duur ...
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

mel

heren,

Ik zal beginnen met me te verontschuldigen omdat ik nog maar een deel van dit topic heb doorgelezen  :) , toch wil ik mijn vraag al stellen.
Ongetwijfeld zullen enkelen al wel een post van mij hebben gelezen, momenteel ben ik mijn ' zoektocht ' bezig naar een processor - receiver. ( enkel voor 5.1 in mijn HT )
     Mijn HT versterking bestaat momenteel uit een Onkyo TX SR 805 ( al een hele tijd  oud  dus ) die ik als pre gebruik en een emotiva XPA 5 die ik als eindbak gebruik.
De emotiva zou ik zeer wss willen behouden wegens genoeg 'power '  maar de zoektocht gaat naar een andere voorversterking.
Waarom Rotel ? : Hoewel ik weinig van dit merk weet lijkt me dit een no nonsens merk,klank kwaliteit zonder alle poespas , bijkomstigheden en allerhande features die vb Onkyo enz enz wel meegeeft.
Ik moet wel zeggen dat ik eerder naar een ' warm klankbeeld ' zou willen gaan, ik heb soms de indruk dat mijn Onkyo soms redelijk schel klinkt. Weet eigenlijk niet of Rotel hiervoor in aanmerking komt ?? Oja, de speakers die ik heirmee aanstuur zijn  de B&W CDM 7 reeks.
Ook heb ik een aantal jaren geleden een  RSP 1570 gehoord en die was  :o , hoewel ik niet meer juist weer op welk vlak ik die zo goed vond. Kan iemand mij tips geven i.v.m. een rotel voorversterking en zijn mening geven over de 1570. Er staat er een tweedehands te koop voor 699, volgens verkoper in perfekte staat. Prijs ok?
Of is de RSP 1570 al te veel verouderd? zou me sterk lijken  ;)

Voila, ik hoop op tips en raad...Rotel experts genoeg hier lijkt me....
Bijgevoegd nog een foto van mijn HT

Dank voor de tips

Mvg
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

HJ

Mel, ik heb de rsp 1572 icm rmb 1575 en dat bevalt er goed. In het verleden had ik de rsp 1066 en rsp 1098, beide klankmatig redelijk gelijk wat mij betreft. Daarna heb ik een marantz sr7007 gehad en enkel als pre/pro ingezet maar dat vond ik toch echt een heel stuk minder. Ondanks alle extra's en features gewoon een klasse minder (kostte natuurlijk ook minder) vandaar dat ik weer terug naar rotel ben gegaan.
Ik denk dat een rsp1572 in perfecte staat max €1000 mag kosten.

HJ

Bijkomend voordeel van de rsp 1572 is de pareq die je helemaal zelf kunt inregelen. De rsp1570 heeft die functie ook denk ik.

mel

Citaat van: hans. op september 25, 2015, 19:54:35
Mel, ik heb de rsp 1572 icm rmb 1575 en dat bevalt er goed. In het verleden had ik de rsp 1066 en rsp 1098, beide klankmatig redelijk gelijk wat mij betreft. Daarna heb ik een marantz sr7007 gehad en enkel als pre/pro ingezet maar dat vond ik toch echt een heel stuk minder. Ondanks alle extra's en features gewoon een klasse minder (kostte natuurlijk ook minder) vandaar dat ik weer terug naar rotel ben gegaan.
Ik denk dat een rsp1572 in perfecte staat max €1000 mag kosten.

Mag ik aannemen dat de rsp 1570 in grote lijnen overeenkomt met de 1572 ?
En is 699 voor een 1570 redelijk?

mvg
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

HJ

Ze zijn vrijwel identiek en de prijs lijkt me best ok.  Maar Check nog wel even welke features een 1572 meer heeft voor de zekerheid.  Ik dacht dat de 1570 maar 1 hdmi uitgang heeft

Xander32

Juist kleine ls. vragen vaak relatief veel vermogen doordat deze frequent een lage gevoeligheid kennen. Betreft weerstand zijn ze daarentegen vaak wel weer versterkervriendelijk.

Maar je geeft zelf al aan dat de ruimte niet heel groot is; als je dan niet continu op rockconcert volume gaat draaien, komt het altijd goed.


Citaat van: kingfriko op september 21, 2015, 19:11:38
Ik wil binnenkort een luisterafspraak maken om de rotel ra12 en de rotel ra 1570 te vergelijken (en misschien de cambridgecxa80)
Zijn er , op het vermogen na uiteraard , veel verschillen tussen beide modellen ?
De ingebouwde DAC is bij beide modellen gelijk als ik het goed heb .
Ik heb een niet al te grote luisterruimte en wil er of nieuwe boekenplankspeakers op aan sluiten of kleine vloerstaande speakers ( bijvoorbeeld de B&W CM8S2)
Maar eigenlijk wil ik speakers met een baspoort aan de voorkant , omdat ik door de beperkte ruimte de speakers dicht op de muur moet plaatsen (maximaal 25 cm er vanaf )
Heel veel power heb ik niet nodig dus , maar het oog wil ook wat en ik vind de ra12 niet heel mooi , de duurdere grote broer echter wel :)
Die is echter dubbel zo duur ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joske007

Citaat van: mel op september 25, 2015, 18:18:56
Ik moet wel zeggen dat ik eerder naar een ' warm klankbeeld ' zou willen gaan, ik heb soms de indruk dat mijn Onkyo soms redelijk schel klinkt.
Als ik je mooie ruimte zo bekijk, zou ik eerder wat aan de akoestiek werken, dan te investeren in apparatuur.
Je algemene klankbeeld zal hierdoor wat warmer worden en meer baat bij hebben op ander vlakken ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link