Peerless Monsters setje...

Gestart door Peerless Monster, juli 4, 2007, 22:46:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peerless Monster

Citaat van: WickedGame op juni 27, 2012, 14:13:33
Spannend! En ja heb nog even een setje Magnum M3 liggen  ;D Dacht dat je dat wist, maar nu ik mij bedenk volgens mij nooit genoemd dat ik MIT Magnum op mijn B&W's had aangesloten. Ooit overgenomen van Blue-Eyes.

Tja de 502 is wel het ultieme, al heeft onze shoot-out ook toen wel bewezen dat het verschil niet dusdanig groot was.

Het verschil is niet heel groot...
Maar aan de andere kant een nieuwe 300 kopen voor 4 mille of een 502 voor 2,5... Ik zou het wel weten ;D


Citaat van: WickedGame op juni 27, 2012, 14:13:33
Spannend! En ja heb nog even een setje Magnum M3 liggen  ;D Dacht dat je dat wist, maar nu ik mij bedenk volgens mij nooit genoemd dat ik MIT Magnum op mijn B&W's had aangesloten. Ooit overgenomen van Blue-Eyes.

Tja de 502 is wel het ultieme, al heeft onze shoot-out ook toen wel bewezen dat het verschil niet dusdanig groot was.

Oh nee ik dacht dat je die over had. Nee ik wist dat je Magnums had hoor ;). Die van Blue.

Citaat van: Blue-Eyes op juni 27, 2012, 14:15:38
Gaat gaaf worden met die platen Rens :D

Dat weet ik wel zeker!
Gaat helemaal goed komen.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

erik s.

ik heb hier genoeg MIT liggen om te proberen....  ::)
http://www.jouwhifi.com/c-1315578/mit/
als er niet bij staat wat je zoekt, stuur je me gewoon een berichtje.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Peerless Monster

Citaat van: erik s. op juni 27, 2012, 16:24:01
ik heb hier genoeg MIT liggen om te proberen....  ::)
http://www.jouwhifi.com/c-1315578/mit/
als er niet bij staat wat je zoekt, stuur je me gewoon een berichtje.

Beetje a la budget van de heavens gates ;)
Mag ik ze gewoon proberen Erik?
En doe je aan inruil? ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

erik s.

Citaat van: Peerless Monster op juni 27, 2012, 17:21:27
Beetje a la budget van de heavens gates ;)
Mag ik ze gewoon proberen Erik?
En doe je aan inruil? ;D
tuurlijk
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#730
Speciaal voor Arjan, aangezien hij ook bezig is met stroomkabels te maken van wit katoen...
Ben nu bezig met zwarte in de HT, de witte katoenen zijn allemaal verkocht...
Wellicht een idee om weer eens nieuwe te maken ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

En de zwarte in de HT...
Moet er eens echt mooie foto's van maken ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Former member 78

Is toch wel PVC vrije zooi, PM?

Joris1971


Former member 78


Robbert54

Ik ben nog steeds erg blij met je kabel!!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Peerless Monster

#737
Citaat van: ArjanR1 op juni 30, 2012, 19:58:03
PVC kan nadelig zijn voor de klank.

Geen gebruik van pvc...
Hoe kom je daarbij?

Citaat van: Robbert54 op juli  1, 2012, 11:41:39
Ik ben nog steeds erg blij met je kabel!!

Jij hebt er dan ook geen cent voor betaald!!! ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Former member 78

Citaat van: Peerless Monster op juli  1, 2012, 12:15:08
Geen gebruik van pvc...
Hoe kom je daarbij?

Ik heb dat gehoord van diverse kabelmakers.
Mensen die al jaren kabels maken, en allemaal zeggen ze dat PVC nadelig is voor de klank.

Was indirect ook een tip ;)

Peerless Monster

Citaat van: ArjanR1 op juli  2, 2012, 09:26:15
Ik heb dat gehoord van diverse kabelmakers.
Mensen die al jaren kabels maken, en allemaal zeggen ze dat PVC nadelig is voor de klank.

Was indirect ook een tip ;)

Ik maak ook al jaren gebruik van dat soort tips ;D
Wat je ook moet nalaten is het gebruik van lijmen ed.
(dus plakband ed...). Gebruik van lood werkt als de beste, maar mag weer verzekeringstechnisch niet gebruikt worden in de kabel...
Gebruik van gevlochten kabel etc., etc. Zoveel tips en hints ;).


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Tijd dat jouw topic weer eens onder de aandacht komt ;)

En volgens mij ben je ook nog eens jarig geweest gisteren :unsure:

In ieder geval gefeliciteerd! :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frank2

Mmmm, dat had Rens wel kunnen zeggen toen hij hier gisteren was...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Hahaha nee jongens, ik ben 31 augustus jarig ;).
Gelukkig is dat voorbij ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Citaat van: Peerless Monster op september 14, 2013, 09:19:32
Hahaha nee jongens, ik ben 31 augustus jarig ;).
Gelukkig is dat voorbij ;)
Ben ik dus een beetje in de war :D Maar je mag de felicitaties in ontvangst nemen voor je mooie nieuwe buizenversterker :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Citaat van: HTip op september 14, 2013, 10:41:28
Ben ik dus een beetje in de war :D Maar je mag de felicitaties in ontvangst nemen voor je mooie nieuwe buizenversterker :pompom:

Thanks Philip! Maar hij moet al weer weg.
Hij is te groot.
Hij kan niet op de kast vanwege Siem.
Maar nog nooit zo mooi gespeeld!
Een ziel heeft het geluid volgens Maart.
Zij vond het ook zo prachtig.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#745
Zo even leven inroepen...
Ik heb weer wat gekocht: Dirac Live voor op de mac mini (de muziekbron).
Ik draai al een tijdje zonder Pure music, audirvana of bitperfect, doordat ik leenplaat had van de Diamond 2 van CA.
De plate heb ik ook meteen besteld na het beluisteren onder mijn DAC, want dit geloofde ik echt niet.

Ik denk dat als ik echt mijn plaat heb, dat ik de Dirac weer opnieuw moet instellen, maar dat gaat we zien.
Ik heb een professionele USB microfoon nu met calibratiefile, een standaard en een windows laptop.
Dus op naar die REW metingen...

Wat ook tijdelijk is veranderd geweest is een buizen voorversterker. Een BAT. Fantastisch. Mijn vrouw vond dat de muziek altijd een ziel had als je luisterde.
Heerlijk ,maar past niet in de kast. Wordt warm en dat kan natuurlijk niet in de kast.

Ik heb ff een grafiekje tussengezet van de Dirac. Lastig is het hoog, aangezien het electrostaten zijn en de metingen worden ook verricht naast de luisterplek, waardoor je hoog eerder afvalt.
Als ik nu luister is het hoog wat fris,  maar niet storend. Het laag is wat aangezet, aangezien ik de sub wat harder heb gezet. Bergen kan je makkelijker afvlakken met software dan dalen op te krikken, anders kan je oversturing krijgen... Dat verklaart de "berg" in het laag bij de "before" situatie.
Dit is na een eerste meting en een directe auto optimizer. Zelf moet ik nog experimenteren, maar aangezien tegenwoordig tijd ook schaars is en ik liever luister naar muziek, dan dat ik aan het klussen ben, zal ik het niet in snel tempo doen. Alles op zijn tijd ;D. Maar wat klinkt het nu goed, waar het meeste die D2 CA-plate debet aan heeft.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#746
Oh en de volgende upgrade wordt een subwoofer. 2 wellicht om stereo beter te laten klinken...
Maar ook dat heeft geen haast. Zolang er op mijn dual coil zelfbouw subje van Rema nog keihard wordt geslagen met speelgoed, laat ik het even voor wat het is...
Maar je weet het maar nooit, dus ik sta open voor suggesties. Eisen/wensen pakket voor nieuwe sub (of subs)
1. DSP heb ik niet nodig
2. Apart versterkt mag van mij (past in de kast), maar liever niet, anders moet ik weer apart luidsprekerkabel kopen.
3. De sub moet niet abnormaal groot zijn
4. Meer dan 1000 watt (verdreven wellicht, maar ik wil niet zonder zitten...).
5. Goed in staat om tot 150 Hz te kunnen opereren, vanwege de afval van mijn electrostaten bij 110 Hz.
6. Snel (hij moet mijn electrostaten kunnen bijhouden, maar dan in het laag)
7. Het liefst in zwart of wit en lompzwaar. Geen Velodyne 1200 of zo. Vind ik persoonlijk een flutkast en zo krijg je kastkleuring (waar ik een hekel aan heb)...

Suggesties? Een Velodyne DD12 of 15 valt af. Zit DSP op, die ik echt niet nodig heb...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Staaled

Citaat van: Peerless Monster op september 21, 2013, 12:48:36
Zo even leven inroepen...
Ik heb weer wat gekocht: Dirac Live voor op de mac mini (de muziekbron).
Ik draai al een tijdje zonder Pure music, audirvana of bitperfect, doordat ik leenplaat had van de Diamond 2 van CA.
De plate heb ik ook meteen besteld na het beluisteren onder mijn DAC, want dit geloofde ik echt niet.

Ik denk dat als ik echt mijn plaat heb, dat ik de Dirac weer opnieuw moet instellen, maar dat gaat we zien
.
Ik heb een professionele USB microfoon nu met calibratiefile, een standaard en een windows laptop.
Dus op naar die REW metingen...

Wat ook tijdelijk is veranderd geweest is een buizen voorversterker. Een BAT. Fantastisch. Mijn vrouw vond dat de muziek altijd een ziel had als je luisterde.
Heerlijk ,maar past niet in de kast. Wordt warm en dat kan natuurlijk niet in de kast.

Ik heb ff een grafiekje tussengezet van de Dirac. Lastig is het hoog, aangezien het electrostaten zijn en de metingen worden ook verricht naast de luisterplek, waardoor je hoog eerder afvalt.
Als ik nu luister is het hoog wat fris,  maar niet storend. Het laag is wat aangezet, aangezien ik de sub wat harder heb gezet. Bergen kan je makkelijker afvlakken met software dan dalen op te krikken, anders kan je oversturing krijgen... Dat verklaart de "berg" in het laag bij de "before" situatie.
Dit is na een eerste meting en een directe auto optimizer. Zelf moet ik nog experimenteren, maar aangezien tegenwoordig tijd ook schaars is en ik liever luister naar muziek, dan dat ik aan het klussen ben, zal ik het niet in snel tempo doen. Alles op zijn tijd ;D. Maar wat klinkt het nu goed, waar het meeste die D2 CA-plate debet aan heeft.
Vind ik interessant aangezien de plate nu eens echt full range gemeten kan worden met Dirac.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: Peerless Monster op september 21, 2013, 12:59:38
Oh en de volgende upgrade wordt een subwoofer. 2 wellicht om stereo beter te laten klinken...
Maar ook dat heeft geen haast. Zolang er op mijn dual coil zelfbouw subje van Rema nog keihard wordt geslagen met speelgoed, laat ik het even voor wat het is...
Maar je weet het maar nooit, dus ik sta open voor suggesties. Eisen/wensen pakket voor nieuwe sub (of subs)
1. DSP heb ik niet nodig
2. Apart versterkt mag van mij (past in de kast), maar liever niet, anders moet ik weer apart luidsprekerkabel kopen.
3. De sub moet niet abnormaal groot zijn
4. Meer dan 1000 watt (verdreven wellicht, maar ik wil niet zonder zitten...).
5. Goed in staat om tot 150 Hz te kunnen opereren, vanwege de afval van mijn electrostaten bij 110 Hz.
6. Snel (hij moet mijn electrostaten kunnen bijhouden, maar dan in het laag)
7. Het liefst in zwart of wit en lompzwaar. Geen Velodyne 1200 of zo. Vind ik persoonlijk een flutkast en zo krijg je kastkleuring (waar ik een hekel aan heb)...

Suggesties? Een Velodyne DD12 of 15 valt af. Zit DSP op, die ik echt niet nodig heb...
Zelfbouw of laten bouwen. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Peerless Monster

Citaat van: Hipster op september 21, 2013, 13:28:26
Zelfbouw of laten bouwen. :thumbs-up:

Zelfbouw doe ik niet meer aan. Geen tijd voor.
Maar als iemand een eurootje wil verdienen, dan is dat natuurlijk ook goed mogelijk ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler