riwi's woonkamer hometheater

Gestart door riwi, januari 16, 2011, 23:03:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hifiman

Goed plan dat monitoren cq inzichtelijk maken! Ik draai de smart deamon, die stuurt mij zowiezo al een mail als er een smart error optreed. Daarnaast kan ik je Cacti aanbevelen icm je eigen scripts om zo je gesampelde data inzichtelijk te maken in grafieken. Eventueel nog nagios om je wederom te laten mailen in het geval er een bepaalde conditie op treed of een treshold wordt overschreden.

Groetjes,

Ronald

riwi

Citaat van: Audioloog op september 26, 2011, 21:45:57
Goed plan dat monitoren cq inzichtelijk maken! Ik draai de smart deamon, die stuurt mij zowiezo al een mail als er een smart error optreed. Daarnaast kan ik je Cacti aanbevelen icm je eigen scripts om zo je gesampelde data inzichtelijk te maken in grafieken. Eventueel nog nagios om je wederom te laten mailen in het geval er een bepaalde conditie op treed of een treshold wordt overschreden.

Groetjes,

Ronald


Jij draait je eigen mail server neem ik aan. Ik heb het nog niet zo ver dat ik vanaf de linux PC mails kan sturen naar mijn xs4all mail bak. Dat zou ook nog iets zijn om te maken. Ik heb nog veel 'projectjes' :) en zo weinig tijd :)

hifiman

Citaat van: riwi op september 26, 2011, 22:56:42
Jij draait je eigen mail server neem ik aan. Ik heb het nog niet zo ver dat ik vanaf de linux PC mails kan sturen naar mijn xs4all mail bak. Dat zou ook nog iets zijn om te maken. Ik heb nog veel 'projectjes' :) en zo weinig tijd :)
Dat klopt ja, incl eigen primary dns voor mijn domeinnaam :P Ik begrijp het, daarnaast is er meer in het leven dan linux alleen  :angel:

riwi

#328
Gisteren de CEC TL-2X naar z'n nieuwe baasje gebracht.

In eerste instantie moest ie gerepareerd worden omdat ie regelmatig skipte tijden het spelen. Dus met Guido Tent contact opgenomen. Maar na 2 maanden wachten ('t is erg druk bij Guido) bleek dat Guido het probleem niet op kon lossen helaas. Dus toen contact opgenomen met Johan Ketelaar van JK acoustics. Deze heeft de CEC ook onder handen genomen. Hij zei dat afregeling niet voldoende was en dat er een nieuwe laser in moest. Omdat ik de speler niet compleet wilde afschrijven nog heb ik maar besloten de nieuwe laser er in te laten zetten. Met de koper JeroenGRT afgesproken dat we de tegenvallende reparatie kosten zouden delen. Nu heb ik er toch wat geld voor gevangen en heeft Jeroen er een perfect spelende CEC aan over gehouden voor een nette prijs.

Ik speel nu stereo met de Oppo 95 via de XLR kabel analoog naar de SSP800. Dan speel ik CD's maar ook flac files van het netwerk met Twonky. Op termijn wil ik wel naar een betere streaming oplossing toe. De Oppo speelt wel goed/mooi, maar ik zou de bediening graag via mijn Eee-pad willen doen. Hopelijk komt Oppo binnenkort met een App hiervoor anders ga ik op zoek naar een andere muziek speler met betere integratie.

HTip

Netjes van je om de reparatiekosten te delen. Begrijp ik nu goed dat je de Oppo zou vervangen door iets anders? Of uitbreiden met bv. een Dune HD?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

riwi

Citaat van: HTip op december  5, 2011, 09:09:30
Netjes van je om de reparatiekosten te delen. Begrijp ik nu goed dat je de Oppo zou vervangen door iets anders? Of uitbreiden met bv. een Dune HD?
Late reactie sorry, druk met werk helaas.
Ik wil de oppo niet vervangen hoor. Ik zou wel een audiofiele streamer willen die zich goed laat bedienen met een android pad.
Een Linn Majik of iets dergelijks.

HTip

Citaat van: riwi op december  6, 2011, 23:56:40
Late reactie sorry, druk met werk helaas.
Ik wil de oppo niet vervangen hoor. Ik zou wel een audiofiele streamer willen die zich goed laat bedienen met een android pad.
Een Linn Majik of iets dergelijks.
Geen probleem hoor. Mooie plannen voor een streamer. Je wil natuurlijk wel kwaliteit en dat zal met Linn helemaal goed komen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

riwi

De streamer is weer op een laag pitje voorlopig.

Vandaag het ht budget uitgegeven aan een Sony vw95 projector. De JVC HD350 is verkocht.

Morgen aansluiten :)

R


diceman

Citaat van: riwi op december 30, 2011, 23:00:00
De streamer is weer op een laag pitje voorlopig.

Vandaag het ht budget uitgegeven aan een Sony vw95 projector. De JVC HD350 is verkocht.

Morgen aansluiten :)

Gefeliciteerd.
Stond de Sony reeds in bestelling ;) :) , daar je schrijft morgen aansluiten, of was gewoon op voorraad.

riwi

Ik had hem niet besteld. Was op voorraad bij Grobi. Ik had wel vooraf geinformeerd of hij er was.
Ik zag stapels staan van JVC X30, Sony HW30 en Mitsubishi projectoren. De vw95 was er dus tenminste 1 van, die ik heb meegenomen zonder te betalen :) Geen stapels gezien. Wel thuis gelijk geld overgeboekt naar Grobi. Maar hij kent mij al wel dus dat scheelt.

papaleo

Citaat van: riwi op december 31, 2011, 00:42:05
De vw95 was er dus tenminste 1 van, die ik heb meegenomen zonder te betalen :) Maar hij kent mij al wel dus dat scheelt.

Dat hij 'm dan heb meegegeven... :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

HTip

Gefeliciteerd en veel kijkplezier met je nieuwe projector!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

williams

Hoi Richard ,gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ,ik heb de Sony al eens op de IFA gezien en was er erg van onder de indruk van het mooie beeld.
Een hele mooie aanwinst bij je toch al geweldige hometheater.
Groetjes Williams
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Bedankt :)
Iedereen de beste wensen voor 2012 :)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Riwi en allemaal, de beste wensen voor het komende jaar.  :)

kermit

Ja, iedereen de beste wensen en tot de volgende meet en greet :clapping:

diceman

Citaat van: riwi op december 31, 2011, 00:42:05
Ik had hem niet besteld. Was op voorraad bij Grobi. Ik had wel vooraf geinformeerd of hij er was.
Ik zag stapels staan van JVC X30, Sony HW30 en Mitsubishi projectoren. De vw95 was er dus tenminste 1 van, die ik heb meegenomen zonder te betalen :) Geen stapels gezien. Wel thuis gelijk geld overgeboekt naar Grobi. Maar hij kent mij al wel dus dat scheelt.

Op die fiets, nogmaals gefeliciteerd en de beste wensen, geldt voor alle forumgangers overigens.

hifiman

Joo, ik lees het nu pas, gefeliciteerd Richard  :pompom:

Starred

Gefeliciteerd Riwi! Je laat er geen gras over groeien  :bigsmile:

riwi

Iedereen de beste wensen voor 2012 terug.

De projector hangt, maar ik heb nog niet langer dan 30 minuten kunnen kijken. Straks ook naar de familie dus ik ben pas vanavond terug.

Plaatje wel alvast :

Kjelt

Hi Richard, ziet er weer goed uit. Moest je niet de boel iets verplaatsen nu de lens links zit tov de HD350 rechts of ga je dat met lensshift oplossen?
Jammer dat deze niet wit is maar verder wat een fantastische projector  :wub:
Ik hoor het wel weer wanneer de M&G is  :D

riwi

Citaat van: Kjelt op januari  1, 2012, 12:21:20
Hi Richard, ziet er weer goed uit. Moest je niet de boel iets verplaatsen nu de lens links zit tov de HD350 rechts of ga je dat met lensshift oplossen?
Jammer dat deze niet wit is maar verder wat een fantastische projector  :wub:
Ik hoor het wel weer wanneer de M&G is  :D

Mijn constructie'tje hangt gecentreerd. Dus de correctie met de lensshift hoeft nu niet meer.
Verder merk ik dt de lensshift niet toereikend is om het 2.35:1 vlak onderin mijn 16x9 doek te krijgen, dus ik moet 2.35:1 iets hoger gaan projecteren,  dat is wel jammer. Verder heb ik de projector nog geen 30 minuten aangehad vanwege de oudejaars verplichtingen.

Kjelt

Citaat van: riwi op januari  1, 2012, 17:28:50
Verder merk ik dt de lensshift niet toereikend is om het 2.35:1 vlak onderin mijn 16x9 doek te krijgen, dus ik moet 2.35:1 iets hoger gaan projecteren,  dat is wel jammer.
Dat is wel balen want dat was juist de meerwaarde tov de 30 voor je. Zijn er geen andere mogelijkheden door de projector nog iets lager te hangen ofzo?