Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Richi

BEDANKT! Zeer gewaardeerd!  :thumbs-up:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Forumlid Fietster van vanmiddag hier om bij te praten en even te luisteren. Het was wederom gezellig en ook weer een paar hele mooie muziektips gekregen. Bedankt Toine!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fietser

Was idd gezellig. Mooie uitgebalanceerde set heb je staan. Kon me je Dynaudio's niet meer herinneren maar deze actieve Elac's speelde alles wat we ze voerde zoals het hoort.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Richi

#3128
Slecht en goed nieuws.

Het slechte nieuws is dat Niels zal van school moeten wisselen, omdat hij het niveau op zijn huidige school (speciaal onderwijs niveau 3) niet kan bijbenen. Het lijkt er op dat hij te veel heeft gemist door de leukemie (2 jaar niet naar school) en corona (2 jaar weinig naar school) en dat dit zijn ontwikkeling flink heeft geschaad. Eigenlijk gaat hij sinds april dit jaar pas echt naar school, maar in de klas en in de interactie met de andere kinderen ziet men dat hij wordt overvraagd. En dat leidt tot vervelende situaties en frustratie. Helaas kan de huidige school het lagere niveau 2 niet bieden, dus zal hij naar een andere school gaan. Volgende week gaan we kijken bij Lichtenbeek Arnhem. Het was een flinke domper voor ons, net nu er wat rust in de tent was qua Niels. Maar hopelijk wordt het er voor hem alleen maar beter op, hoewel het wisselen van klas, kinderen, leraren en taxi wel weer zijn impact zal hebben.

Het goede nieuws is dat zijn gezondheid top is. Zijn bloedwaarden zijn super en hij is lekker energiek.

Het andere goede nieuws is dat ik in Duitsland een nieuwe Focal Elegia heb kunnen kopen voor een hele mooie Black Friday prijs. Ik heb de Celestee en Radiance beluisterd en ook de Stellia. Fantastisch allemaal, maar erg prijzig. De Elegia is een wat ouder model, net als de Elear waar ik nu naar zit te luisteren. De Elear is fantastisch op de Naim Atom HE, dus ik hoop dat de match met de Elegia ook goed is.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fietser

Jammer dat Niels moet wisselen van school. Maar als hij daar beter op zijn plekje is kan het alleen maar positief zijn.

Veel plezier met je nieuwe Focal.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Hannibal_

Hmmmm dat soort dingen kan inderdaad best impact hebben op hem.
Laten we hopen dat de transitie goed gaat.
In ieder geval fijn te lezen dat hij energiek is.
De beste randvoorwaarde voor een goede/beste overgang, lijkt me.

Sterkte!

Heb je je nieuwe LS al, of moeten ze nog komen?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Richi

Citaat van: Hannibal_ op november 29, 2022, 09:23:08
Hmmmm dat soort dingen kan inderdaad best impact hebben op hem.
Laten we hopen dat de transitie goed gaat.
In ieder geval fijn te lezen dat hij energiek is.
De beste randvoorwaarde voor een goede/beste overgang, lijkt me.

Sterkte!

Heb je je nieuwe LS al, of moeten ze nog komen?
Dank je! Het zijn geen luidsprekers maar een Focal hoofdtelefoon. Donderdag verwacht ik hem. Als ik Focal luidsprekers zou nemen, dan toch zeker de Scala Evo die Laan ook heeft.  :inlove:

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

AudioEnZo

Citaat van: Richi op november 25, 2022, 16:23:06
Het goede nieuws is dat zijn gezondheid top is. Zijn bloedwaarden zijn super en hij is lekker energiek.
Dit is natuurlijk super om te lezen!

Richi

De Focal Elegia gesloten hoofdtelefoon is vandaag binnen gekomen. Zo uit de doos klinkt deze al fantastisch. Na 50 uur inspelen zou het allemaal nog beter moeten worden. Ik pas een kleine EQ aanpassing toe zoals beschreven op het ASR forum waardoor de weergave nog net wat meer pit krijgt. Helemaal mijn smaak en ik ben blij dat ik dit heb gedaan en niet voor een van de duurdere modellen ben gegaan.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

minplus

Citaat van: Richi op november 25, 2022, 16:23:06
Slecht en goed nieuws.

Het slechte nieuws is dat Niels zal van school moeten wisselen, omdat hij het niveau op zijn huidige school (speciaal onderwijs niveau 3) niet kan bijbenen. Het lijkt er op dat hij te veel heeft gemist door de leukemie (2 jaar niet naar school) en corona (2 jaar weinig naar school) en dat dit zijn ontwikkeling flink heeft geschaad. Eigenlijk gaat hij sinds april dit jaar pas echt naar school, maar in de klas en in de interactie met de andere kinderen ziet men dat hij wordt overvraagd. En dat leidt tot vervelende situaties en frustratie. Helaas kan de huidige school het lagere niveau 2 niet bieden, dus zal hij naar een andere school gaan. Volgende week gaan we kijken bij Lichtenbeek Arnhem. Het was een flinke domper voor ons, net nu er wat rust in de tent was qua Niels. Maar hopelijk wordt het er voor hem alleen maar beter op, hoewel het wisselen van klas, kinderen, leraren en taxi wel weer zijn impact zal hebben.

Het goede nieuws is dat zijn gezondheid top is. Zijn bloedwaarden zijn super en hij is lekker energiek.


Groet,
Richard

ik zie dit nu pas, Richi.
Zwaar kloten, behalve je laatste zin.
Je hummels zijn toch 1000000 maal en nog veel meer belangrijker dan je spullen.
Hopelijk gaat het voor hem en jullie fijner worden.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Richi

Citaat van: minplus op december  1, 2022, 18:51:10
ik zie dit nu pas, Richi.
Zwaar kloten, behalve je laatste zin.
Je hummels zijn toch 1000000 maal en nog veel meer belangrijker dan je spullen.
Hopelijk gaat het voor hem en jullie fijner worden.
Dank je. Morgen gaan we kennismaken op de nieuwe school. Spannend. Het is toch even schakelen de eerste keer is mijn ervaring. Net als de eerste keer bij de logeeropvang, waar (meervoudig) gehandicapte kinderen verblijven. Wij zien Niels als Niels en daar word je dan geconfronteerd met het feit dat hij toch echt anders is. Iets wat je natuurlijk al lang weet, maar dan wordt het ineens weer even heel tastbaar.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

JoWa

Ik hoop dat de nieuwe school past bij Niels.
Wij zijn uiteindelijk bij een democratische school uitgekomen en vanwege de reistijd ervoor verhuisd.
Rust om een passende school is zo belangrijk voor je kind en de rest van het gezin.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Richi

Citaat van: JoWa op december  1, 2022, 19:29:59
Ik hoop dat de nieuwe school past bij Niels.
Wij zijn uiteindelijk bij een democratische school uitgekomen en vanwege de reistijd ervoor verhuisd.
Rust om een passende school is zo belangrijk voor je kind en de rest van het gezin.

Dank voor je reactie. Verhuizen is inderdaad een optie, hoewel die niet onze voorkeur heeft vanwege alle bijkomende kosten en vooral ook de impact voor de rest van het gezin.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

MAW

Gr. Martijn

Richi

#3140
Inmiddels gaat het wat beter met me en ik heb weer de zin en energie om een muziekje te luisteren en er van te genieten. Dat is wel erg fijn. In januari begin ik weer wat te werken. Er is me ook een andere baan aangeboden binnen ons bedrijf, meer strategisch. Eerst leek me het geen goed moment om zo'n stap te zetten. Maar hoe langer ik er over nadenk, is het misschien juist wel goed nu iets ander op te pakken, binnen hetzelfde bedrijf en in hetzelfde vakgebied.

En er is iets op mijn pad gekomen dat me van de straat houdt: anderhalf jaar geleden is een zeer goede vriend van mij overleden en zijn vrouw heeft gevraagd of ik zijn audio set wil verkopen. Hoewel dit gepaard gaat met de nodige emotie - mijn vriend genoot intens van muziek via zijn set - vind ik het ook fijn dit voor haar te kunnen doen. Na overleg met diverse forumleden, hebben we besloten de set in losse componenten te gaan verkopen. Alles is nieuw aangeschaft ergens in 2014 en daarna, in nieuwstaat en met alle dozen en kratten er nog bij. Zelfs van de kabels.

Het gaat om de volgende set:
- Dynaudio Confidence C2 II hoogglans wit
- Classé CP-800mk2
- Classé CA-2300
- Marantz SA-11S2 zilver
- Audioquest Niagara 5000
- Kimber Monocle XL speakerkabel 3m
- 3 Audioquest NRG4 0.9m
- Audioquest Vodka Ethernet 1.5m
- Audioquest Carbon coax 1m

Een flinke en mooie set dus. Ik heb er vele avonden naar mogen luisteren. De luidsprekers en SACD speler zijn inmiddels verkocht. De overige componenten komen binnenkort in de verkoop.

Het is fijn dit te mogen doen, maar ook dubbel, omdat we iets afbreken dat met zoveel liefde en geduld is opgebouwd.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

blue-eyes

Fijn te lezen dat het met jou weer beter gaat!


Toffe actie van je - lijkt mij idd best dubbel!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

kermy

Aan de ene kant een schone zaak dat je dit van zijn weduwe mag doen. Maar ook emotioneel beladen om deze zorgvuldig samengestelde set in de verkoop te moeten doen.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Richi

Ja, inderdaad. De set staat zelden meer aan. Het enige dat ze er aan doet is de gordijnen sluiten om te zorgen dat de set niet in het directe zonlicht komt te staan, zoals hij ook altijd deed.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Fijn om te lezen dat er steeds meer goede momenten zijn, waardoor je ook weer de energie hebt voor activiteiten die juist energie opleveren. Opwaartse spiraal 💪🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Staaled

#3145
Mooi dat je vooruit gaat met de gezondheid.

Ik begrijp het dubbele gevoel mbt de verkoop.
Daar zou ik aan willen toevoegen dat de spullen een tweede leven krijgen bij liefhebbers. Een fijne gedachte.

Persoonlijk vind ik een set een middel en zit de emotie veel meer in de content.
Daar zit een grotere vingerafdruk van de liefhebber en daarmee is er geen enkel beletsel om de passie van je dierbare vriend in herinnering te houden.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Tabcam

#3146
Citaat van: Staaled op december 29, 2022, 15:16:04
Mooi dat je vooruit gaat met de gezondheid.

Ik begrijp het dubbele gevoel mbt de verkoop.
Daar zou ik aan willen toevoegen dat de spullen een tweede leven krijgen bij liefhebbers. Een fijne gedachte.

Persoonlijk vind ik een set een middel en zit de emotie veel meer in de content.
Daar zit een veel grotere vingerafdruk van de liefhebber en daarmee is er geen enkel beletsel om de passie van je dierbare vriend in herinnering te houden.
Wat mij betreft in beide. Een set kan zowel de waarde niet laten horen als meer lijken dan het heeft gekost. Zeker als je meerdere stappen hebt meegemaakt weet je hoeveel moeite sommigen in het samenstellen hebben gestopt :worship:.

Natuurlijk is de muziek daarbij onlosmakelijk verbonden. Lekker kunnen genieten van een set met allerlei soorten muziek is mijns inziens wel het doel O0 :headbanging: :coffee:!

In ieder geval gecondoleerd met het verlies en veel succes met de verkoop @Richi
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hannibal_

Fijn dat er licht is aan het einde van de tunnel.

Kan me het dubbele wel voorstellen bij zo'n verkoop. Voor wie heeft het dezelfde waarde wat daar is neergezet? Succes!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Richi

De Classé CP-800mk2 staat hier inmiddels te spelen. De Elac ARF51 en Dynaudio sub hebben nog nooit zo goed geklonken. Dit gaat nog een stap verder dan de Naim Atom HE. Vooral qua ruimtelijkheid en inzicht in de muziek. Alle muziek die ik speel klopt gewoon. De sub gaat nog beter in het geheel op, terwijl ik alle instellingen hetzelfde heb gelaten. De dynamiek is ook toegenomen, zo lijkt het. Echt bizar.

Roon draait op de Mac Mini die ik nu via USB aan de Classé heb gehangen. Het volume van de Classé laat zich aanpassen vanuit Roon. Dat werkt mooi. De album art die de Atom liet zien, die mis ik nu wel uiteraard. En je kan niet even via de afstandsbediening een nummertje skippen zoals bij de Atom. Dat moet nu echt via de Roon app.

Airplay werkt ook goed, voor als we het geluid van de Apple TV via de set willen laten lopen.

Dit kon wel eens een blijvertje zijn. Maar waar zet ik dat ding in hemelsnaam neer. De Atom is minimaal 10 cm minder diep, dus onze kast is niet geschikt voor de Classé.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

En een fotootje van de tijdelijke opstelling.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a